כל כך הרבה שינויים קרו ב – 2014 בזירות הדיגיטליות בכלל ובאתרים המובילים בפרט – שאי אפשר לשווק ב – 2015 כפי ששיווקנו לפני חצי שנה או שנה! חייבת להיות גישה עכשווית מעודכנת ומחוברת לשינויים הגדולים ולמשמעות שלהם בשיווק שלנו.
מהסיבה הזו בדיוק החלטנו לקיים כנס שלם בו אנו סוקרים את השינויים המשמעותיים ביותר שקרו ב – 2014 וכיצד צריך לשווק ב – 2015. ההתעניינות בכנס היתה רבה מאוד, אבל מאחר ולכנס יש יום, שעה ומיקום ספציפיים, היו רבים שרצו להגיע ולא יכלו!
לטובת כל מי שרצה להגיע ולא יכל, כולל אחוז שנאלץ לבטל בדקה התשעים בשל מזג האוויר הסוער, הנה סקירה מהירה של הכנס.
פתחנו את הכנס בהרצאה: "שיווק דיגיטלי: תכנית השיווק הנכונה שתעיף לך את התוצאות ב – 2015 לגבהים חדשים". ההרצאה עסקה במבנה האסטרטגי הנדרש לשיווק היום, ואילו חומרים יש להכין לקראת תחילתו של כל קמפיין דיגיטלי – יצירת התשתית השיווקית לתחילת העבודה.
מכאן יצאנו לדרך והתחלנו לסקור את הזירות השונות ואת אופן השיווק המומלץ.
בניית מערכת יחסים עסקית במייל ב – 2015
אירית דוידסון, ניתחה את המגמות העולמיות המסתמנות בשיווק במייל ב – 2015, כשהאיום הגדול ביותר שמרחף מעל רשימת הדיוור שלנו הוא איום ההתנתקות או עזיבת הרשימה.
אירית מנתה את הסיבות העיקריות שגורמות למשתממשים נאמנים להתנתק מרשימות שהם מנויים בהן, בפרט כאלו שהם דווקא אוהבים, וכיצד ניתן למנוע התנתקות של אנשים שמעוניינים בתוכן שלנו. למעשה הסקירה כללה צעדים פרקטיים לשיפור ההתנהלות במייל כדי למנוע אובדן של לקוחות פוטנציאליים עקב פעילות לא נכונה.
בתום הרצאת המבוא שלמעשה, עסקה באסטרטגיה, הגיע אלינו מנהל השיווק של חברת הדיוור מהמובילות בישראל, אקטיבטרייל, רון רבינוביץ, והדגים כיצד ניתן לייצר מערך פעילות משומן ומדויק בעזרת מערכת דיוור מתקדמת דוגמת אקטיבטרייל. כיצד לבנות את המהלכים השיווקיים במערכת בצורה נכונה, על מנת לייצר מהשיווק במייל מכונה להדפסת מזומנים.
לאחר שמשתתפי הכנס הבינו את העניין, ולא לפני שהקצבנו זמן לשאלות ותשובות עד שאחרון המשתתפים קיבל תשובות על כל השאלות, עברנו לטפל בפייסבוק.
הזינוק הבא בפייסבוק לעסקים ב – 2015
אירית דוידסון, המייסדת והבעלים של סושיאל ליד שערכה את הכנס כולו ומומחית לשיווק ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט, סקרה את השינויים המרכזיים שחלו ב – 2015 בפייסבוק, חלקם נראים לעין, אך מרביתם ידועים ומוכרים בעיקר למי שמתמצא לעומק ברזי הכלי. לאחר שהבהרנו מה היו השינויים, סקרנו את הדרכים לשווק בצורה אפקטיבית ב – 2015, לרבות שימוש בכלים ופתרונות יצירתיים לשיווק אפקטיבי בפייסבוק לשנת 2015, מובן שציידנו את משתתפי הכנס בהטבות משמעותיות שהשגנו עבורם בכל אחד מהכלים שנסקרו בכנס.
מגמות חדשות לשיפור המכירות ב – 2015
מאחר והמכירות מושפעות מאוד מהזירה הדיגיטלית, ואף שינו פניהם במקרים רבים ללא היכר, הבאנו מומחה במכירות הבקיא לעומק ברזי השיווק בזירות הדיגיטליות, מוטי דוידסון. למוטי יש את היכולת להבין ולנתח את הקשר בין שתי המחלקות תוך ניתוח הצרכים של מחלקת המכירות בעידן החדש, כך הבהיר דוידסון מה ההבדל בין מכירות בעידן הישן למכירות בעידן הדיגיטלי, והציג כיצד מחלקת השיווק ומחלקת המכירות צריכות לתאם ולשתף פעולה בעידן שבו הכל זז באופן מהיר ועצבני.
דוידסון המחיש באמצעות סיפורי מקרה וחוש הומור כיצד מחלקת השיווק מייצרת לידים ומחלקת המכירות מפספסת אותם, עקב חוסר תיאום וחוסר הבנה של הצרכים בשתי המחלקות החשובות האלה, שהן למעשה מנוע הצמיחה של כל עסק. וכיצד ניתן לפתור את הבעיה הזו ממש בקלות.
בעין המצלמה: מה הסרט שלך ב – 2015
אם כבר מדברים על שינויים איך אפשר לא להזכיר את השיווק בוידאו. אמנם כבר שנים מדברים איתנו על חשיבותו של השיווק בוידאו. החל בהשפעה האדירה שיש לוידאו על הצופים בו, דרך יצירת סמכות, מיתוג אישי ובידול עסקי, אך בשנה בה פייסבוק הכריזה על "מלחמה" ביוטיוב על תעבורת וידאו באתר, ברור שמשהו גדול קורה כאן. לאחר סקירת השינויים המהותיים שחלו ב – 2014, לצד שרטוט המגמות שמצביעות על עליית כוחו של השיווק בוידאו. עלה המרצה הבא של כנס: אני השינוי!
אמיר ריינר, מומחה בתחום השיווק בוידאו, הרצה על הדרך לייצר שיווק אוטומטי באמצעות וידאו, וכיצד להפוך סרטוני וידאו למגנטים ווירטואלים המייצרים תנועה קבועה למשפך השיווקי של העסק. בנוסף לכך, הציג ריינר ליין-אפ מדויק של סרטון לסרטוני הפרה-רול של יוטיוב.
ריינר סיפר מדוע מומלץ לייצר סרטונים בני 32 שניות לכל הפחות, מה הערך המוסף שניתן למקסם בחמש שניות ומדוע זה חשוב, לאחר מכן כבר לא היה צורך להסביר מדוע מומלץ מאוד להשקיע בכך משאבים כמו זמן וכסף.
מי הם אנשי השיווק של 2015?
גל צחייק, מומחה לפסיכולוגיה פרודוקטיבית היה המרצה הבא שגילה לנוכחים מי הוא בעצם איש השיווק של 2015? וזה נכון לגבי איש שיווק בזירות אונליין או אופליין כמובן. כיצד עליו להתייחס למשימה שלו, ובאיזו רמת פעילות עליו להיות, על מנת להפיק תוצאות פרוצות דרך ב – 2015.
גל סיפר כי הוא חוקר בשנים האחרונות את כל הנושא הזה שנקרא: "תוצאות פורצות דרך" וריתק את הקהל בתובנות כיצד עליהם לשווק כדי להשיג תוצאות יוצאות דופן ב – 2015. הקהל נשאר מרותק ונפעם מהתובנות ודרך החשיבה האינטליגנטית שגל הציג.
מהקהל הוצגו לגל שאלות מאתגרות והוא ענה עליהן באופן מעורר השראה, היכולת לוותר על האגו, לוותר על הגדרת התפקיד ולפעול באופן מובהק להשגת המטרה הרצויה לנו, הקהל התרשם מהאותנטיות של גל ומהקלות בה הוא מתייחס לבעיות כאתגרים מעניינים, ומאתר פתרונות יצירתיים מלווים בדוגמאות מהחיים.
ההרצאה הבאה עסקה בסמינרים מקוונים, הידועים יותר בשמם: "וובינרים". לאחר הצגת הנתונים שהוכיחו כי השימוש בוובינרים נמצא בעלייה, והצלחת הוובינרים גבוהה מאוד ביחס להרבה אסטרטגיות שיווק אחרות, הבהרנו למי מתאים להשתמש בוובינרים בשיווק שלו. בין המשתתפים היו נציגים של חברות ענק בישראל, וגם הם גילו עניין רב ורצון לשלב וובינרים בשיווק שלהם, כולל חברות שמשווקות ללקוחות קצה, היות והדוגמאות שקיבלו בכנס, המחישו באופן קל ופשוט, כיצד ניתן להפוך וובינר למכונה להמרת מתעניינים ללקוחות משלמים.
בהמשך הצגנו סטארט אפ חדש שעוסק בתחום המעבר מהמסך הגדול למסך השני הרי הוא הסלולר, ובכלל במהלך כל הכנס ניתן ביטוי משמעותי לשיווק בסלולר ולמגמה ההולכת וגוברת של שימוש בסלולר ככלי העיקרי לצריכת מידע בקרב משתמשי קצה.
את הכנס נעלנו בהרצאה: "מילים שמוכרות! כיצד נכתוב מסר משכנע בשנת 2015" בהרצאה הסברנו מדוע חשוב היום, יותר מתמיד, לשכור את שירותיהם של כותבים מעולים, וכיצד ניתן לשפר יכולות כתיבה די בקלות, גם לכותבים שלכם.
משתתפי הכנס הביעו שביעות רצון רבה מאוד מהתוכן, מהמרצים, מהאירגון ופסקו כי: "זה היה כנס מרתק והיה שווה להתנתק מהמשרד/עבודה/פעילות ליום שלם כדי לשמוע ולהבין כל כך הרבה על השיווק הנכון ל – 2015. השילוב בין הידע הפרקטי להרצאתו של גל צחייק, מומחה לפסיכולוגיה פרודוקטיבית, שהצית את מבערי השיווק בקרב הקהל, ואת האמונה העצמית והרצון להגיע לתוצאות פורצות דרך בשיווק ב – 2015 ללא ספק יהפוך את 2015 לשנת השיווק הטובה ביותר בקרב כל מי שהשתתף בכנס.
לינק לצפייה בגלריית תמונות מתוך הכנס
לפרטים נוספים על כנסים, הרצאות וקורסים שלנו, יש למלא את הפרטים כאן בטופס, ונחזור אליך עם המידע המלא על האירועים הקרובים של סושיאל ליד.
סיקור הכנס שלנו: אני השינוי! יחד נהפוך את 2015 לשנת השיווק הטובה ביותר בחייך
השארת תגובה