פעמים רבות אני נשאלת על ידי מנהלי שיווק או בעלי עסקים "את חושבת שכדאי לפתוח בלוג לעסק/חברה שלי"? ואני רוצה לענות עכשיו לכל מי שמתלבט האם בלוג יכול להועיל לשיווק שלו? כיצד? ומדוע?
ובכן נתחיל מההתחלה, השאלה הראשונה שמטרידה מנהלי שיווק ובעלי עסקים היא שאלת התוכן?
# שאלה ראשונה: על מה אכתוב? על מה כבר אפשר לכתוב בתחום שלי?
התשובה לכך היא פשוטה מאוד. אנחנו מתחילים בשאלות שלקוחות שואלים אתכם על המוצר או השירות שלכם, כל שאלה היא כותרת, והתשובה היא פוסט לבלוג. ולפתע כל השאלות המהותיות ביותר בתחום שלכם מופיעות כתוכן איכותי בבלוג שלכם.
על מה עוד אפשר לכתוב? לכל תוכן יש תכנים שעל יד שיכולים להניע את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לבלוג שלכם עוד לפני שהתקבלה ההחלטה לרכוש את המוצר או השירות שלכם. ולמה הכוונה? בואו ניקח לרגע גן אירועים שמציע את גן האירועים ושירותי הקייטרינג לאירוע. ניתן לפתוח בלוג חתונה באתר של העסק ולכתוב על הצעות נישואין מדליקות, איך בוחרים טבעת נישואין? טיפים איך להכין רשימת מוזמנים? רעיונות לרשימת שירים לחתונה ועוד ועוד – לא חסר, מסכימים?
אם מדובר במאפייה או קונדיטוריה או אפילו בשף, מלבד המתכונים המהממים שיכולים להתפרסם בבלוג, אפשר לצלם מנות מוכנות ולספר את הסיפור שקרה באותו יום. אפשר להמליץ על קמח מסויים, על שיטה מיוחדת לשיומש בשמרים, או יין מסויים שמומלץ לבישול. להמליץ על רכיבים, על צורות הגשה, על כלי הגשה ומה לא – חסר תוכן? ברור שלא! וכך בכל תחום שתגידו לי שאין לכם רעיונות לתוכן, כתבו לי ממש כאן בתגובות, ואוכל תוך כמה דקות לתת לכם לפחות 10 רעיונות לתכנים, ואם נדבר קצת, נוכל למצוא יחד עוד הרבה יותר תכנים.
#שאלה שניה: מי ייקרא את התוכן שלי בבלוג?
לשאלה הזו יש הרבה אפשרויות, אפשרות ראשונה: כל כתבה שעולה לבלוג יכולה להישלח לרשימת המנויים שלכם בבלוג. בנוסף אם תשלבו מילות מפתח רלוונטיות ומחופשות בבלוג שלכם, גוגל כבר יישלח לכם תנועה לכתבה בבלוג שלכם. שיתוף הלינק לכתבה בפייסבוק, בעמוד העסקי שלכם ובקבוצות רלוונטיות ויש עוד הרבה אפשרויות, אבל רק מהרעיונות שכאן כבר תוכלו להניע כמה מאות קוראים לכתבה שלכם.
#שאלה שלישית: ובהנחה שייקראו את הכתבה שלי, מה זה נותן לי?
התשובה לכך פשוטה מאוד, עסק שמשמש מקור למידע איכותי, מקצועי, ולעתים תכופות, זוכה להכרה מקהל הקוראים שלו. הוא הופך ל"מומחה" בתחום שלו, הוא בונה סמכות מול קהל היעד שלו, ובהנחה שהם זקוקים למוצרים או לשירותים שלו, ככל הנראה שייפנו אליו בראש ובראשונה לקבלת הצעה. הידע שתספק לקהל היעד שלך, יגרום לו לסמוך עליך, לבטוח באיכות המוצרים והשירותים שלך, והנכונות של קהל היעד שלך לרכוש ממך לאחר שקראו תכנים איכותיים אצלך – תעלה בעשרות מונים.
בסקר שערך בלוג השיווק הגדול ביותר בארה"ב נשאלו הנסקרים, כמה החלטות קניה ביצעו בעקבות קריאה בבלוג אהוב, והתשובה היתה שכמעט כל מי שעקב וקרא בבלוג רכש משהו בעקבות המלצת הבלוגר או בלוג החברה לפחות פעם אחת ואף יותר.
חשוב לזכור, על מנת שהקוראים שלך, יהפכו ללקוחות שלך, עליך לשלב הצעות לרכישה בפוסטים שלך, כדי שהקוראים שלך, יידעו מה ניתן לרכוש ולקבל ממך, כשיידעו, יגיע הרגע שיירצו לרכוש משהו ממך, מהעסק או מהחברה שלך.
#שאלה רביעית: ומי יכתוב את התכנים? אין לי כישורי כתיבה
אין קשר בין כישורי כתיבה לכתיבה מקצועית בבלוג, ועל השאלה הזו עניתי מספר פעמים בתכנים שמופיעים בבלוג השיווק של סושיאל ליד ובהן אני מראה כיצד ניתן לשפר את כישורי הכתיבה בקלות ממש. למשל, אני ממליצה לך לקרוא את הכתבה הזו: חמש דרכים לשפר את כישורי הכתיבה שלכם ולהפוך לבלוגרים טובים יותר. ויש עוד הרבה כתבות שיכולו לעזור לכם לשפר את כישורי הכתיבה שלכם, אני ממליצה לכם להירשם לסדרת הכתבות שלנו: שיפור אסטרטגיית תוכן, שתאפשר לכם לשפר את כישורי הכתיבה שלכם די מהר, פשוט להירשם לסדרת הכתבות בקישור הבא: הצטרפות לסדרת הכתבות של סושיאל ליד על שיפור אסטרטגיית התוכן וכישורי הכתיבה שלך. ואם זה ממש לא בשבילך, תמיד ניתן לפנות לכותבים מקצועיים, או לשירותי התוכן של סושיאל ליד: 052-7756200 ולקבל הצעת מחיר לשירותי כתיבת תוכן וניהול בלוג. אין ספק, שעסק שיש לו בלוג מוביל בתחום שלו, ייראה שמהר מאוד כמות הלקוחות שלו עולה ועולה בהתמדה, וההשקעה שווה.
#שאלה חמישית: האם עדיף שהבלוג יהיה באתר או נפרד מאתר החברה?
ההמלצה שלנו היא תמיד לשלב את הבלוג כלשונית באתר, כיוון שעצם קיומו באתר שלך כבר משפר את הדירוג של האתר בגוגל. ונכון שגוגל מדרגת עמודים ולא אתרים, אבל בסוף הדירוג הכללי של האתר נגזר גם מהדירוג של סך העמודים באתר. אז מה אני בעצם אומרת? כמובן שעדיף שהבלוג יהיה חלק אינטגרלי מהאתר, אבל אם אין לך אפשרות להוסיף לשונית כזו לאתר הקיים כרגע, ואין לך כוונה לשנות את האתר עכשיו, אז לנהל בלוג על סאב דומיין של האתר ולקשר אותו לאתר יכול להיות פתרון לא רע בכלל, ועדין זה פתרון שיוביל לבניית הסמכות שלך בתחום וליצירת קהל קוראים אוהד למותג שלך.
אם יש לך שאלות נוספות לגבי הצורך או החשיבות או אופן ניהול הבלוג, כמובן שאשמח לענות לך על כל שאלה ממש כאן בתגובות, שפוט לשאול בתגובה ואני עונה לך באופן אישי. בהצלחה
לקבלת הצעת מחיר לשירותי תוכן מסושיאל ליד, פשוט להשאיר פרטים כאן בטופס למטה ואנחנו נחזור אליך בהקדם.
האם כדאי לפתוח בלוג לעסק או לחברה שלי?
השארת תגובה