מציאת התוכן הרלוונטי והמעניין ביותר לקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלך הוא האתגר הגדול ביותר בניהול בלוג. אם זה מה שמטריד אותך, ברוך בואך למועדון: כל מנהל שיווק, בלוגר, או בעל עסק שמנהל בלוג מתמודד עם השאלה הזו. בכתבה הבאה נגלה איך מוצאים רעיונות לפוסטים לבלוג באופן קבוע.
הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא מענה לשאלות הנפוצות של הלקוחות.
כל שאלה היא נושא לפוסט. כבר עכשיו תתחילו לאסוף את השאלות הנפוצות של הלקוחות שלכם ולכתוב אותן במסמך שתקראו לו: "נושאים לפוסטים בבלוג" בכל פעם שנזכרת בשאלה, פשוט לצרף אותה לרשימה. מהר מאוד יהיו לך עשרות נושאים לכתבות. זה ממש יפתיע אותך לגלות כמה נושאים עולים רק משאלות הלקוחות שלך.
שאלת השאלות של כל בלוגר: על מה אני אכתוב היום?כלי גוגל כמנוע ליצירת תוכן לבלוג
גוגל היא ללא ספק, חברת התוכן הגדולה בעולם! ויש לה שלל כלים שיכולים לעזור לך למצוא רעיונות לפוסטים לבלוג שאפילו לא חשבת עליהם. הכלי הראשון הוא כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל שנמצא במערכת ניהול המודעות של גוגל. מדובר בכלי שמספק מידע מדויק בנוגע לכמות החיפושים החודשיים בגוגל למילות מפתח ספציפיות. איך עובדים עם הכלי הזה? מכינים רשימה של מילים וביטויים שקשורים לתחום העיסוק שלכם ומזינים אותן לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, לוחצים על "קבל רעיונות" וגוגל מציע לכם רעיונות לביטויים שכיחים בגוגל, ולצד כל ביטוי גוגל מספקת את כמות הגולשים בחודש שמחפשים את הביטוי הספציפי. כך תוכלו לגלות בקלות רעיונות מצויינים לפוסטים לבלוג שלכם על דברים שאנשים מחפשים.
כלי נוסף שגוגל מספקת נקרא "גוגל טרנדים". זה כלי שמספק לך את המידע המדויק לגבי הטרנדים של הגלישה בתחום מסוים וניתן למקד את החיפוש לאזור או למדינה מסוימת, למשל ישראל. הכלי הזה יחדד את היקף ההתעניינות לגבי אותו ביטוי. בואו ניתן דוגמה. אם למשל יש לך עסק לצילום אירועים פרטיים ואירועי חברה. מה הביטויים שמעניינים בתחום הזה? צילום חתונה, צילום חתונות, צילום אירועים, צילום אירועי חברה, צילום כנסים, צילום אירועים עסקיים, צילומי חתונה, צלם אירועים, צלם חתונות וכיו"ב. בואו ננסה לראות אילו תוצאות אנו מקבלים מכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל.
מתכנן מילות המפתח מגלה לנו כמה חיפשו צלמי חתונות בממוצע בחודש, מה התחרות על המילה ומה מחיר הקליק למילהכאן אנחנו רואים עוד מילים שמחופשות מדי חודש בגוגל ומה נפח החיפוש, מה התחרות ומה המחירכאן אנחנו רואים כמה אנשים גלשו באתרים עם מילות המפתח שלנועוד מגמות שאנו מגלים בעזרת גוגל טרנד'ס
בואו נראה איך המידע שגילינו יכול לתת לנו רעיונות לכתבות בבלוג שלנו.
די ברור שהמילים המובילות הן צלם אירועים וצלם חתונות.
בואו ניקח את שתי המילים האלו וננסה לבנות סביבן רעיונות לכתבות:
"צלם חתונות שמצלם בראש שלך"
"צלם חתונות במחירים משתלמים"
"צלם חתונות שיודע לתפשו את התמונה הנכונה ברגע הנכון"
"צלם חתונות שמבין שהאווירה היא החלק החשוב ביותר בצילום של כל אירוע"
ואפשר להמשיך כך עוד ועוד, כאשר אנחנו יודעים שנפח החיפושים לביטוי "צלם חתונות" הוא 1,000 חיפושים בחודש, כך שלמעשה אם יהיו לנו הרבה כתבות עם הביטוי "צלם חתונות" סביר להניח שנניע לבלוג שלנו הרבה תנועה עם הביטוי הספציפי הזה. בשלב הבא עלינו להכין תוכן שמעניין את מי שמחפש "צלם חתונות". בבלוג מומלץ להשתמש בסיפורי הצלחה עם לקוחות, מה ציפו, מה ביקשו, תמונות שממחישות את אלבום התמונות שקיבלו ורצוי לעבות את התוכן בציטוט המלצה של הזוג שמתאר עד כמה העבודה איתך היתה קלה נוחה ונעימה.
בדיוק באותה צורה ניתן להשתמש בגוגל אדוורדס וגוגל טרנדס כדי למצוא את הביטויים החזקים בתחום העיסוק שלך!
ראיונות עם מומחים
כדי לחזק את המומחיות שלך בתחום העיסוק שלך, ניתן לבצע ראיונות עם מומחים בתחום שלך. לדוגמא, אם יש לך חנות מוצרי חשמל, זה יכול להיות אדיר אם יופיע בבלוג שלך ראיון עם סמנכ"ל המכירות של LG לדוגמא, ובו הוא יענה לשאלות שהכי מעניינות את הלקוחות שלך.
למשל: מה הולך להיות הדור הבא של הטלוויזיות והמסכים ב LG?
מה החידושים בתחום מכונות הכביסה ומייבשי הכביסה לשנת 2015? מה תוכל לעשות מכונת כביסה השנה שלא ידעה לעשות קודם? אילו תנורים חדשים יהיו ב LG? מה צפוי לקרות עם מחירי המוצרים בעקבות התחזקות הדולר? האם המחירים צפויים לעלות? ועוד. אין ספק שזו כתבה שתניע תנועה רבה לבלוג שלך, ומשם, קל מאוד להניע את הגולשים בבלוג לעמודי מכירה של המוצרים של LG עליהם ראיינת את סמנכ"ל המכירות של LG בפוסט, או לייצר מבצע מיוחד שמזמין את הלקוחות ליהנות משבוע LG בחנות שלך.
בכל תחום יש מומחים שניתן לראיין, ושעצם הראיון מגדיל את רמת ואיכות הבלוג שלך ומניע תנועה רלוונטית לבלוג שלך, ובתכנון נכון של הכתבה, ניתן להמיר את הגולשים ללקוחות.
לראיין מומחים בתחומים נושקים לשלך, ואז בין רגע נהיית כוכברעיונות ממומחים
אם בפסקה הקודמת הצענו לך לראיין מומחים בתחום שלך. עכשיו אנחנו מציעים לך לעקוב אחר בלוגים של מומחים בתחום שלך בארץ, ואפילו טוב יותר, בעולם. תראו על מה הם כותבים, תראו מה הם עושים, זה ייתן לך השראה ורעיונות לתכנים לבלוג שלך.
תוכן ירוק – אין כמו מיחזור!
אנחנו מכנים "תוכן ירוק" תכנים שעוברים תהליך מיחזור אצלנו, כלומר, לאחר שהעלינו כתבה לבלוג, אנחנו יכולים לפרק את התוכן לשקופיות ב power point ולהעלות את התוכן לאתר שיתוף המצגות slide share וכן להעלות את התוכן לבלוג כעבור כמה חודשים שוב, רק בפורמט החדש. כמו כן, אפשר לקחת מצלמת ווידאו ולצלם את עצמך מספר את מה שכתוב בבלוג במילים רק בווידאו, להעלות את קובץ הסרטון ליוטיוב ולהטמיע אותו בבלוג, כך יצרנו מהתוכן הזה עוד תוכן. וכן הלאה. כך שלמעשה לא אמרנו משהו חדש, פשוט גרמנו לתוכן הזה למצוא עוד קוראים בזכות שימוש בתצורות תוכן שונות. מובן שמפעם לפעם, ניתן לחדד את המסר הקודם, לעבות אותו, להוסיף עליו. זה לא יהיה תעתיק של אחד לאחד, אבל ברגע שהבסיס שם, קל מאוד להמשיך משם הלאה לתוכן נוסף עם טוויסט חדש.
הרעיון הוא, שגולשים שונים אוהבים לקבל את התוכן שלהם באופנים שונים. נתונים מדווחים כי 25% מכלל גולשי האינטרנט צופים רק בסרטונים, כך שאם הבלוג שלך יציע מידע טקסטואלי, סבירות גבוהה שיתפספסו 25% מפוטנציאל המתעניינים בתוכן שלך.
זה הזמן להפעיל אנשים נוספים בעסק או בארגון שלך
כשנדמה לך שכבר מיצית את כל הרעיונות שהיו לך, זה הזמן לגשת לאנשים נוספים בעסק שלך או בארגון שלך ולשאול אותם את השאלה הבאה: "מה הדבר הכי מעניין שקורה עכשיו בעסק/בחברה/בארגון שלנו?" לאחר שתקבלו תשובה תשאלו את השאלה הבאה: "מעניין מאוד, זה ממש מעניין, ומה עוד מעניין שקורה עכשיו בעסק/בחברה/בארגון שלנו?" ותראו שכל בן אדם שתשאלו אותו א השאלה הזו פעמים או שלוש ייתן לכם לפחות רעיון אחד לפוסט בבלוג שלכם, בדרך כלל יהיו אנשים שלא יתנו לך שום רעיון טוב, ויהיו כאלה שיתנו לך עשר רעיונות טובים ויותר.
אם זה עסק קטן, ממש ממש קטן ואין לך עובדים בעסק, אפשר לשאול את השאלה את האנשים הקרובים אליך שמכירים ויודעים מה עובר עליך, מה קורה בעסק שלך, מה עובר עליך, איזה תוצאות חדשות העסק שלך מפיק עבור לקוחותיו ועוד. זה ממש יפתיע אותך לגלות כמה אנשים יכולים להראות לך צדדים חדשים ואחרים בעסק שלך שאפילו לא היכרת… או לא שמת לב אליהם.
הדרך הכי מדליקה לעשות את זה היא באמצעות "סיעור מוחות" להזמין את האנשים שנדמה לך שיוכלו לעזור הכי הרבה, ולהחיל לשאול את השאלה שוב ושוב, ולבקש מהאנשים האלה לחשוב על עוד ועוד דברים מעניינים שקורים עכשיו! עצם הדיון על הדברים החשובים והמעניינים שקורים עכשיו יוליד רעיונות וחומרים מדהימים לבלוג שלך. הנושאים המעניינים פשוט יצופו וימלאו את מסמך ה"רעיונות לכתבות לבלוג" שהכנת מבעוד מועד.
פוסט אורח
זה הזמן לחפש בלוגרים בנושאים שנושקים לשלכם ולהציע להם לכתוב פוסט אורח בבלוג שלך. כן, כן, בדיוק כך. למשל אם תחום העיסוק שלך זה אימון כושר, אפשר לפרסם פוסט של תזונאי ספורט בבלוג שלך, וכמובן לבקש ממפרסם "פוסט האורח" בבלוג שלך להפיץ את הכתבה גם לקהל שלו או שלה, ואז הצלחת בשתי משימות, האחת להביא תוכן חדש ורלוונטי לבלוג שלך, ושתים להניע קהל חדש לבלוג שלך.
אפשר לקבוע כלל שאומר, פעם בחודשיים או שלושה, אני מעלה פוסט אורח לבלוג שלי. וכך הבלוג שלך יהיה מגוון מאוד מבחינת התכנים, וכן מבחינת החשיפה והקהלים החדשים והשונים בפניהם הבלוג שלך נחשף.
אין ספק כי לאחר ביצוע כל הרעיונות המופיעים בפוסט הזה יהיו לך לפחות 100 נושאים לכתבות. זה נראה לך המון כרגע, אבל ברגע שהפוקוס שלך יהיה ממוקד תוכן, לא יהיה גבול לרעיונות ולתכנים שאפשר לייצר על העסק או המותג/חברה/ארגון שלך ועולם התוכן שסובב אותו.
אם יש לך שאלות, זה הזמן להיכנס לתגובות ולשאול, אנחנו מקבלים התראה על כל תגובה שמתפרסמת ועונים לכל תגובה די מהר, כך ששווה לך לנצל את הבמה הזו ופשוט לשאול אותנו.
אם בכל זאת יש לך עדיפות שחברה מקצועית תנהל עבורך את הבלוג העסקי, אנחנו מנהלים עבור לקוחותינו את הבלוג העסקי שלהם, ונשמח לעשות זאת גם עבור העסק/חברה/ארגון/מותג שלך. לקבלת הצעת מחיר, פשוט למלא את הפרטים בטופס ואנחנו נחזור אליך בהקדם, או להתקשר ממש עכשיו: 052-7756200 ואנו נשמח להיות חלק בשיווק הדיגיטלי שלך.
תודה על תגובתך. אני מאמינה שתסתדר, הכתבה מאוד מפורטת ויש כתבות נוספות שיכולות לסייע לך משלב תכנון אסטרטגיית התוכן ועד לשלב בחירת הכותרת והפצת הכתבה.
ואם בכל זאת תרצה, אנחנו תמיד כאן לשירותך 🙂
אהבתי את הכתבה.
לוקח את ההמלצות שלכם ואיישם אותם (לפחות אנסה).
אם לא יסתדר אצור איתכם קשר.
היי אילן,
תודה על תגובתך. אני מאמינה שתסתדר, הכתבה מאוד מפורטת ויש כתבות נוספות שיכולות לסייע לך משלב תכנון אסטרטגיית התוכן ועד לשלב בחירת הכותרת והפצת הכתבה.
ואם בכל זאת תרצה, אנחנו תמיד כאן לשירותך 🙂
אירית דוידסון
כתבה מעולה, קראתי, ושוב קראתי, ויישמתי, וחזרתי לקבל שוב תובנות – ויש תוצאות מדהימות!
תודה רבה לכם
איזה כיף לשמוע 🙂
מוזמן להמשיך ולעקוב אחר הבלוג שלנו,
יש אפשרות להירשם לבלוג ולקבל מייל בכל פעם שעולה כתבה חדשה.
בברכה,
אירית דוידסון