כבר יש לך בלוג, התחלת לכתוב, יש לך לא מעט קוראים וזה מתחיל להיראות לא רע בכלל ואפילו מראה תוצאות טובות, יש פניות, לידים ועסקאות בעקבות התוכן שעולה לבלוג. אבל בינתיים גם למתחרים יש בלוג, גם שלהם לא רע בכלל, אבל המטרה שלך היתה להכות בתמחרים, לבנות סמכות ולהיות הטוב ביותר בתחומך! אם כך, עכשיו הגיע הרגע להזריק לבלוג שלך את סם ההצלחה והיצירתיות ולעזור לו להמריא לשלב הבא, ואני כאן כדי לתת לך כמה רעיונות שיטיסו את הבלוג שלך לגבהים חדשים, אז למה אנחנו מחכים? לחיצונת על "קרא עוד" וקדימה אנחנו ממריאים!
מה דעתך לצאת מבין מקשי המקלדת ולעבור לערוץ חדש – אירוח אירוע אונליין
כן, כן אני בהחלט מדברת על וובינר, אבל לא סתם וובינר! בדרך כלל אנחנו מעלים וובינר כשאנחנו רוצים לשדר משהו לקהל הקוראים שלנו, לעדכן במשהו חדש, להציע הצעה מיוחדת, לתת תוכן איכותי, אבל הפעם, אני מציעה לך לעשות אירוע הפוך, אירוע שנקרא לו: "תשאלו כל שאלה ואני עונה לכם", אירוע פתוח לשאלות הגולשים. כמובן שנדרש קמפיין לאירוע כזה, כל אירוע דורש קמפיין, אפשר להפיץ את האירוע בפייסבוק, לעשות קמפיין ממומן בפייסבוק לאירוע, לשלוח לרשימת התפוצה שלך במייל ועוד. אבל הכי חשוב לענות על כל שאלות הגולשים. ואם זו חברה/ארגון/מותג אפשר להביא שלושה ארבעה תחומים, למשל חברת נסיעות: מומחה לתחום אסיה, מומחה לאירופה, ומוחה לצפון אמריקה. ועכשיו בואו נראה כמה שאלות יהיו לכם!
הרעיון הוא לאסוף את כל השאלות שעלו בוובינר – ויש לך רעיונות מעולים לבלוג שלך! מעבר לכך את הוובינר ניתן להקליט ולהעלות את הסרטון ליוטיוב ולהשתמש בו כחומר פרסומי. ניתן להטמיע את הסרטון בבלוג ולאפשר גישה לסרטון בהרשמה לרשימת הדיוור של הבלוג. והעיקר, עצם האפשרות ליצור איתך קשר ישיר, לשאו שאלות ולקבל תשובות בזמן אמת – יהפוך את הבלוג שלך לנושא שיחה חם.
אם הקשר עם הקהל ייעצר אחרי אירוע אחד… זה יהיה מדליק, אבל לא מספיק.
אירוח אנשים באירוע שלך להגברת העניין של הקהל שלך
לאחר האירוע המוצלח הראשון, האירוע השני יכול להיות אירוח מישהו בוובינר.בואו נזרום לרגע עם חברת הנסיעות. נניח שבוובינר הראשון היית לבד, או שהגיעו עוד כמה מומחים מהמשרד לאזורים השונים. בוובינר השני אפשר להזמין מדריך ולראיין אותו על יעד ספציפי, למשל וובינר תחת הכותרת: "כל מה שרצית לדעת על תאילנד ולא העזת לשאול" חצי מהסשיין יהיה שאלות שלך ותשובות של המדריך, ובחצי השני יתאפשר לגולשים שלך, קוראי הבלוג שלך, לשאול את המדריך שאלות. מובן שאירוע כזה יכול להיות אירוע שבסיומו מוכירם טיול תאילנד עם המדריך הזה, ובהנחה שהוא מדריך cool שהפגין ידע והיה ממש נחמד, אנשים יקפצו על המציאה אם תציעו את הטיול במחיר מיוחד למשתתפי הוובינר למשך 5 ימים למשל.
כמובן שאסטרטגיית השיווק בוובינרים, חייבת לצעוד יחד עם התכנים שעולים בבלוג. כלומר הכתבה שלפני הוובינר חייבת לעסוק בתאילנד, אולי לספר על התרבות, על האמנות התאילנדית על הנופים או כל נושא אחר, לאחר מכן הוובינר, וכמה ימים לאחר מכן שוב כתבה על הפילים בתאילנד או על הסחלבים בתאילנד. להפוך את תאילנד לנושא חם בבלוג שלך! אין ספק שמכירת הטיולים לתאילנד בזמן הזה תעלה ותצדיק את ההשקעה.
על אותו עיקרון יכולתי להגיד נעלי ריצה, ולהביא רץ מרתון ולראיין אותו, אולי מנכ"ל של חברה גדולה שהוא רץ מרתון ולראיין אותו על ריצה ועל האימונים לקראת המרתון עם קריצה לעסקים. וכן הלאה.
צרו סרטוני וידאו קצרים והטמיעו אותם בבלוג
הפכו את זה למנהג, בכל פעם לצלם סרטון קצרצר: פעם של מדריך, פעם של מטייל שחזר מטיול ומספר כמה נהנה, פעם של מנכ"ל החברה שחזר מטיול שלו ומספר איך היה, פעם לצלם את עצמך נותן טיפ או המלצה שלך, אולי תוך כדי טיול שלך בחו"ל. אם אנחנו מדברים על תחום הספורט, זה יכול להיות מאמן ספורט או חנות למוצרי ספורט או אפילו בלוג של רשת חדרי כושר. בכל מקרה זה נושא שמצטלם מצוין, וקל לייצר סרטונים מדליקים תוך כדי תנועה, ולא להילחץ שאנשים מיוזעים ומתנשפים – זה בסדר, זה רק מדליק יותר את מי שמעוניין להתאמן ועדיין לא נכנס לכושר!
תמונות, תמונות, תמונות
לא סתם תמונות! רצוי תמונות אותנטיות! רצוי תמונות עם הרבה אנשים, רצוי להעלות את התמונות בזו אחר זו לפייסבוק לתייג את האנשים בתמונה ולהפנות לקריאת הכתבה בבלוג – אתם מבינים כמה אתם מגדילים בכך את החשיפה של כל תוכן בבלוג שלכם? תוך זמן קצר הבלוג שלכם יהפוך לאחד הדברים הכי מדוברים בתחום שלכם!
מה סוד ההצלחה? כיצד לגרום לזה להצליח בענק?
ובכן זה לא מספיק לעשות את כל מה שאני מציעה לך כאן, זה חשוב לעשות את זה הרבה פעמים, בהרבה מקומות, שוב ושוב ושוב. אנשים ישימו לב אליכם, אנשים יסתקרנו ויירצו להיכנס ולראות על מה המהומה? וכך הדרך להצלחה מתחילה להיראות…
תפתחו סגנון אישי, תטפחו את הסגנון האישי, תקדשו את הסגנון האישי
לכל כותב יש את סגנון הכתיבה שלו! אל תוותרו על הסגנון שלכם. חלילה אני לא ממליצה לכתוב עם שגיאות כתיב או שגיאות תחביריות, אבל יש לכם את אופן ההתבטאות הייחודי שלכם, אתם משלבים מילים באנגלית באופן טבעי בשפה שלכם, כמו שאני עושה הרבה פעמים. אני לא נלחמת בזה, כך אני מדברת, כך אני כותבת, זה הסגנון שלי! וזה בסדר. אנשים יתרגלו לסגנון הכתיבה שלכם, יאהבו את סגנון הכתיבה שלכם, ויידעו לזהות את טביעת המקלדת שלכם מרחוק! זה הופך בלוג לצבעוני יותר, מיוחד יותר, ולכזה שאנשים אוהבים לדבר על מה שקראו בו.
יש לך עוד רעיונות איך להפוך את הבלוג שלך לבלוג מוביל בתחום שלך? רוצה לשתף אותנו ברעיונות שלך? רוצה לגרום לנו לקרוא את הבלוג שלך? פשוט לשתף איתנו ממש כאן בתגובות, ותודה מראש על השיתוף 🙂
אם בכל זאת קשה לך לבנות לבד את אסטרטגיית ניהול התוכן בבלוג, וחשוב לך לקבל ייעוץ מקצועי, איזה מזל ששאלתי, כי בדיוק זה אחד השירותים שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו, שירותי ייעוץ בבניית אסטרטגיית תוכן, אה, כן גם בכתיבת תוכן, אם צריך, אפשר זה או זה, או גם זה וגם זה, בקיצור, פשוט למלא את הפרטים שלך בטופס שנמצא למטה בהמשך העמוד ונחזור אליך עם כל התשובות. וכמובן שאפשר גם להתקשר: 052-7756200 ונשמח לעזור 🙂
איך אפשר להפוך את הבלוג שלך לדבר הכי חם בתחום שלך?
השארת תגובה