איך צריך לנהל את עמוד הפייסבוק בצורה נכונה? זו שאלה שאני נתקלת בה פעמים רבות. ובמקרים החמורים יותר, מישהו מציג לי בגאווה את עמוד הפייסבוק של המותג או העסק שלו, וזה עמוד שמנוהל בצורה גרועה, מבלי שמנהלי העמוד מבינים את זה בכלל. אז בואו נתחיל בתובנה: "מדוע חשוב שיהיה למותג או לעסק שלי עמוד פייסבוק?" ומשם נמשיך לדגשים החשובים ביותר בניהול נכון של עמוד הפייסבוק שלך.
כתבה ראשונה בסדרה
מדוע חשוב שיהיה לך עמוד פייסבוק עסקי?
לפני שנבין איך מנהלים נכון את עמוד הפייסבוק העסקי נבהיר מה חשיבות העמוד בפייסבוק לעסק או למותג שלך. היום, מרבית הקהל שלך נמצא כבר בפייסבוק, זה לא סוד גדול, מבחינת הקהל פייסבוק הוא ערוץ תקשורת נוח יעיל ועכשווי. אם אין לך עמוד עסקי בפייסבוק הקהל שלך יתייחס אליך כמו אל עסק שלא מחובר לתקופה, עסק לא רלוונטי, גם אם לא יגידו לך את זה, זה מה שהם יחשבו, והם יפעלו בהתאם!
הדבר הנוראי יותר, הוא כשיש לך עמוד פייסבוק, אבל הוא נראה כמו דינוזאור, או כמו עמוד פייסבוק משעמם! גם במקרה זה המותג או העסק יפגע, כיוון שקהל היעד שלך יתפוש את המותג שלך כ"לא מקצועי", "לא מעודכן", "משעמם".
ומה קורה ברגע שיש לך עמוד פייסבוק מעודכן ומנוהל כהלכה?
נפתח לך ערוץ תקשורת יעיל, נוח ומדויק עם קהל היעד שלך. הם יוכלו למצוא אותך בקלות, לפנות אליך בקלות, לקבל ממך תשובות לשאלות ובכך תיווצר סמכות שלך על המתעניינים שלך: הם יתייחסו אליך כאל "מומחה בתחום", "אדיב", "מקצועי" ועוד ערכים שחשובים מאוד לשיווק וקידום העסק שלך.
אם כך, לאחר שיש לנו את התובנה שחשוב שיהיה לך עמוד פייסבוק וחשוב לא פחות שהעמוד ינוהל נכון, איך עושים את זה?
1. עיצוב ועדכון העמוד
בכתבה הזו אנחנו נעסוק רק בעיצוב עמוד הפייסבוק שלך, למרות שעיצוב עמוד הפייסבוק אינו הדבר היחידי שמשפיע על הקהל, הוא הדבר הראשון שרואים, ומשפיע על המשך ההתייחסות לתוכן שבתוכו. העיצוב של עמוד הפייסבוק שלך מתחיל בבאנר העליון, אבל בהחלט לא מסתיים שם.
הנחיות למעצב שלך
הגודל של הבאנר העליון צריך להיות 850 פיקסל רוחב על 315 פיקסל גובה ומשקלו לא יותר מ – 400 KB. דבר שני מותר לפרסם על תמונת הנושא את הטלפון ואתר האינטרנט של המותג או העסק שלך, אז חשוב לשלב בכיתוב שעל הבאנר העליון טלפון ואת כתובת אתר האינטרנט שלך, אבל חשוב לשמור על פחות מ – 20% טקסט על הבאנר, על מנת שניתן יהיה לקדם את הבאנר באמצעות הפרסום הממומן של פייסבוק ובכך להגדיל את החשיפה של הבאנר.
ההמלצה שלנו היא ליצור הנעה לפעולה נוספת בבאנר כמו הזמנה לצפות בסרטון דמו של האפליקציה שלך, או הזמנה להורדת ספרון או סדרת טיפים, ערך מוסף נוסף שקורא לקהל היעד שלך ליצור איתך קשר מיידי. את הקריאה לפעולה ניתן לכתוב בתהליך העיצוב על הבאנר, אבל את הלינק לא ניתן לשתול בבאנר עצמו, אלא בתיאור של הבאנר ניתן להוסיף הסבר לגבי ההצעה המיוחדת.
אני מזמינה אותך להציץ בעיצוב שלנו ובהנעה לפעולה שיצרנו בעמוד הפייסבוק של סושיאל ליד:
עמוד הפייסבוק של סושיאל ליד
מעבר לכך חשוב שהבאנר יהיה מותאם לכל המכשירים כולל מכשירי מובייל ושלא ייחתך על ידי האלמנטים השונים שמופיעים כברירת מחדל בעמודי פייסבוק, וזאת הסיבה שהבאנר שלכם צריך להכיל טקסט, אך ורק באזור השחור המופיע בתמונה שלהלן:
ואלו הנחיות מדויקות שניתן להעביר לשירותי העיצוב שלך. אם אין לך שירותי עיצוב, או שהמעצב הגרפי שלך אינו מומחה בתחום העיצוב הדיגיטלי, ניתן ליצור עמנו קשר, הסטודיו שלנו מתמחה בעיצוב דיגיטלי, תוך דגש מיוחד לעיצוב מדויק לרשתות החברתיות במיוחד לפייסבוק: 052-7756200
עיצוב טאבים לעמוד הפייסבוק
ובכן לאחר שסיימת עם עיצוב הבאנר מגיע עיצוב הטאבים, הטאבים אלו שלושה כפתורים בגודל של: 111 פיקסל רוחב ו – 74 פיקסל גובה ושוב המשקל לא יותר מ – 400 KB. והם נמצאים, נכון לכתיבת שורות אלו בצד ימין של העמוד (או שמאל אם הממשק הוא עברית), והסיבה שאני מציינת שזה נכון לכתיבת שורות אלו, היא שפייסבוק משנה את מיקומם של היישומים השונים לעתים תכופות מאוד. ובכן, אלו שלושה כפתורים לחיצים שניתן לעשות בהם את הפעולות הבאות:
להכניס באנר מעוצב ברוחב: 850 פיקסל ובגובה של 500 פיקסל משקל: לא יותר מ – 400 KB ובו לספר על שירות מיוחד, מוצר מיוחד, מבצע מיוחד או כל דבר אחר שנראה לך נכון. הבאנר יכול להיות מקושר בלינק לכתובת יעד ספציפית לרכישת מוצר, הורדת תוכנה או כל מטרה אחרת שנראית לך נכונה וחשובה.
לשקף עמוד מסויים באתר שלך: כמו למשל הבלוג שלך
ליצור מיניסייט ב – HTML ולעניין המיניסייט ב – HTML חשוב להדגיש כי מרבית הקהל שלך רואה את התוכן שלך דרך הפרסומים שלך בפיד של הפייסבוק שלו או שלה. מעטים נכנסים לעמוד שלך, יחד עם זאת, מי שכבר נכנס לעמוד שלך, סביר להניח שיש לו עניין רב יותר בתוכן שלך. כך שההמלצה שלי היא לעצב את העמוד, אבל לא להגזים עם ההשקעה הכספית לעניין הזה.
עיצוב תמונות לתוך קישורים בפוסטים של פייסבוק
העמוד שלנו כעת מעוצב ומוכן לפעולה, אבל עכשיו אנחנו מגיעים לעניין העיקרי, עיצוב התוכן שעולה לעמוד. ולמה הכוונה? עיצוב התמונה בתוך הקישור שאתם שותלים בפייסבוק. נניח שהעלית כתבה או מוצר לאתר האינטרנט שלך, או שהכנת עמוד נחיתה, וחשוב לך להניע תנועה לעמוד הספציפי מפייסבוק או מכל זירה אחרת. כדי שהפעולה הזו תצליח צריך לקרות משהו! הפרסום שלך צריך להיות אטרקטיבי, מושך, ולגרום לאנשים לרצות ללחוץ על הקישור או על התמונה!
איך עושים את זה? מעלים את הקישור כפוסט בעמוד הפייסבוק העסקי. ממתינים כמה שניות עד שהקישור מופיע בפוסט. כעת בקישור בדרך כלל תופיע תמונה ועליה כיתוב "העלה תמונה" או upload image למי שנמצא בממשק אנגלית. לשם אתם תעלו תמונה, אבל חשוב גם כאן להקפיד על כמה כללים על מנת שהתמונה בקישור לא תיחתך ותראה טוב: מידות התמונה לקישור: 470 פיקסל רוחב, 246 פיקסל גובה משקל: לא יותר מ – 400 KB ואם תרצו להוסיף כיתוב על התמונה, פעמים רבות זה רעיון מצויין, הפרסום צריך להיות על 20% משטח התמונה או פחות מזה, לא יותר, אחרת לא תוכלו לקדם את הפרסום הזה בפייסבוק.
העלאת תוכן לפייסבוק
כמה דגשים נוספים שקשורים בנראות של עמוד הפייסבוק העסקי שלך:
- בכל תוכן העלו תמונה או סרטון
- אם החלטתם להוסיף טקסט לתמונה, אחוז הטקסט בשטח התמונה לא יעלה על 20%
- אם יש לך מעט ידע גרפי, או שיש לך שירותי עיצוב גרפי, מומלץ לשתול על התמונות שמעלים לפייסבוק את הלוגו. לא בכל תמונה, אבל לפחות בחלקן.
- לא לשווק את אותה תמונה פעם אחר פעם – זה משעמם!
- לא להשתמש בתמונות שהורדת מהאינטרנט ועלולות להפר זכויות יוצרים.
סיימנו עם הנושא הראשון בניהול עמוד הפייסבוק העסקי שלך, בכתבה הבאה נעסוק בבניית תכנית שיווק לעמוד העסקי שלך בפייסבוק. לקריאת הכתבה הבאה, יש ללחוץ על הקישור הבא:
מה אני רוצה להשיג מעמוד הפייסבוק, וכיצד אני אשיג את זה?
רוצה חברה מקצועית שתנהל עבורך את עמוד הפייסבוק או שתלווה ותייעץ לך בהקמת העמוד העסקי וניהולו, ניתן ליצור עמנו קשר בטלפון: 052-7756200 או להשאיר פרטים בטופס הנמצא ממש כאן למטה ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
כיצד מקבלים הצעת מחיר?
אפשר לשלוח מייל: [email protected]
או להשאיר בקשה בטופס יצירת קשר באתר, ונחזור אליך בהקדם