תכנון נכון של עמוד הפייסבוק מתחיל מבניית תכנית שיווק כוללת למותג! התכנית הגדולה תכלול אסטרטגיה משמעותית לשיווק בפייסבוק. כשאנחנו רוצים לספק תוצאות טובות, אנחנו חייבים להתחיל בתכנון מעולה. וכך גם עם ניהול עמוד הפייסבוק שלך.
התחלת העבודה שלך צריכה להיות מושתתת על תכנית שיווק ארוכת טווח לעסק או למותג שלך. אנחנו תמיד מבקשים לדעת מה החזןו העסקי? לאן העסק א החברה/מותג יגיעו בעוד שלוש או חמש שנים? ואז פורטים את החלום לאבני דרך, את אבני הדרך למטרות משנה ויעדים ברורים. זוהי למעשה התכנית העסקית, ויש לה השלכות רבות ומשמעויות רבות כמו השקעות שנדרשות לצורך הגידול העסקי, האם ההשקעות הן מכסף שבעל העסק מביא מכיסו הפרטי, או שהצמיחה נעשית מהגידול במחזור העסקי. הכל בהתאם ליכולות ולרצונות של בעל העסק או של מועצת המנהלים.
וכך אנחנו מתחברים עם תכנית השיווק לתכנית העסקית, כשהסאב קונטקסט של המסרים שלנו תמיד נעשה מתוך הבנה מעמיקה של המטרות והיעדים ארוכי הטווח של המוצג או העסק. וכך אנחנו בונים עבור הלקוח ובעיצה אחת עמו את המטרות והיעדים לשנה הקרובה, מתבוננים בחזון העסקי ומוודאים כי התכנית השנתית עונה על הציפיות ארוכות הטווח ומקרבת את המותג או העסק לחזון שלו.
בנוסף אנחנו בודקים מה צפוי לקרות או להתחדש בעסק בזמן הקרוב, כך שנוכל לבנות על החדשנות הזו את היעדים השיווקיים שלנו.
ואיך כל זה מתחבר לניהול עמוד בפייסבוק? כיוון שניהול עמוד הבפייסבוק אינו מטרה בפני עצמה, ואינו מנותק מיתר הפעילות העסקית שלכם, לכן אנו מתייחסים לניהול עמוד הפייסבוק כאל חלק באסטרטגיה השיווקית הכוללת של המותג או העסק.
אנחנו ממליצים לכם לתכנן את היעדים השיווקיים לשנה הקרובה ולרבעון הקרוב, ומכאן להתחיל לבדוק אילו נושאים לקדם כדי לייצר את המחזור הכספי המבוקש.
כלומר ניהול עמוד הפייסבוק לא יכול להיות מנותק מהתכנית העסקית והשיווקית של העסק או המותג, ואינו עומד בפני עצמו. אם לדוגמא אתם מעוניינים להוציא אל הפועל חמישה קורסים בחצי השנה הקרובה ועד סוף השנה תשעה קורסים, ואנחנו מבינים שאת הקורסים אנחנו מוכרים באמצעות ימים פתוחים או כנסים שעלותם נמוכה, זו האסטרטגיה השיווקית שלך. כך התכנים שלך מגיעים אל קהל יעד רחב יותר.
אנחנו מסתכלים על לוח השנה העסקי שלך, מתי נפתח כל קורס, מתי מתקיים כל יום פתוח או כנס, כמה נרשמים יש לכל קורס/יום פתוח או כנס ובהתאם לכך מבינים היכן הצורך המשמעותי ביותר בשיווק? מהי החוליה החזקה – שאותה נרצה לחזק יותר? וכיצד נוכל לחזק את החוליות החלשות כך שגם הן תהיינה חזקות?
ומתוך התובנות האלו אנחנו נתחיל לבחור בקמפיינים שיקדמו את המטרות, נבנה את המסרים של כל קמפיין. כיצד נבנה את המסרים? נמנה את היתרונות והתועלות של כל אחד מהמוצרים בסל המוצרים של הלקוח, ומתוכם נבנה את המסרים בעבודת קופירייטינג מדויקת, ניתן לכל קמפיין כותרת מנצחת: "סלוגן", ונבין היכן על ציר הזמן נרצה לצאת עם כל אחד מהקמפיינים?
כשהתוכן השיווקי שלנו מתחיל לקבל צורה ועומק בשלב זה של העבודה, אנו לוקחים את המסרים שבנינו ואושרו על ידי הלקוח, ומעבדים אותם בצורה שיתאימו לחוויית המשתמש בפייסבוק. ולמה הכוונה? נניח שאנחנו מקדמים קורס ספרות מתקדם. ואנחנו מבינים את היתרונות של הקורס שלנו על פני הקורס של המתחרים. לאחר שהכנו רשימה של כל היתרונות של הקורס שלנו, אנחנו מכניסים כל יתרון לטבלה, לעמודה הימנית בטבלה, ובעמודה השמאלית אנחנו מפרטים מה התועלת של יתרון זה ללקוחות שילמדו ספרות בקורס שלנו. אם לדוגמה אחד המרצים בקורס שלנו הוא ספר צמרת מפורסם, אנחנו נציין שבקורס שלנו מלמד ספר הצמרת הנודע ונחדד את התועלת כך "בקורס שלנו מלמד ספר הצמרת והוא יגלה לכם את כל הטרנדים החדשים ביותר בתחום ואת 5 רזי המקצוע שיהפכו אתכם לספרים מצליחים" זו כבר תועלת ולא רק יתרון. כיוון שהסברנו מה הערך הספציפי שיקבל משתתף הקורס מהמורה המוכשר.
כעת כדי להתאים תכנים לעמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו יכולים לקחת תמונות של תספורות שבוגרי הקורסים שלנו עשו, תמונות של המרצים אם הם "פנים מוכרות" בתעשייה, נאסוף עדויות של בוגרי קורסים קודמים שיספרו מדוע הם ממליצים ללמוד בקורס הזה דווקא. נצלם סרטוני ווידאו של המלצות, נצלם סרטוני וודאו בהם כל מרצה בקורס הספרות שלנו נותן טיפ להצלחה בתחום הספרות, נבנה עמודי נחיתה ועמודי מכירה ללכידת לידים וליצירת הרשמות ונכין חומרים שאנשים אוהבים לקרוא ולראות בעמוד הפייסבוק שלהם.
אנחנו עדין בשלב התכנון ועדין לא העלינו כלום לעמוד שלנו, אנחנו רק מכינים את הקרקע לקראת עליית הקמפיין לאוויר. חלק מהתכנון כולל תזמון קצב עליית התכנים. כמה זמן אנחנו רוצים שהקמפיין יימשך? מתי הקורס או היום הפתוח/כנס מתקיים? ומתזמנים את התכנים בהתאם.
תזמון התכנים הוא רק חלק בניהול הנכון והמדויק של העמוד, אחת הפעולות החשובות ביותר היא פילוח קהל היעד: האם קהל היעד שלנו מוגדר מבחינה גאוגרפית? מבחינת גילאים? מגדר: גברים או נשים? אולי נכין תכנים שונים לגברים ולנשים. ננסה להבין מה תחומי העניין של קהל היעד שלנו? היכן הם יכולים להסתובב בתוך פייסבוק? באילו קבוצות? ובהתאם לכך נעלה את התכנים לעמוד ונפיץ אותם לקבוצות רלוונטיות. נתייג את המרצים בקורס ואת הבוגרים שהמליצו, להגדלת החשיפה של כל תוכן. נייצר פעילות שתהיה ממוקדת מטרה, אך גם מאוד אטרקטיבית מבחינת קהל היעד, בהתאם לתחום נבחר את התמונות, הסרטונים, ואת הכתבות שנכין באתר האינטרנט של החברה או המותג שלכם.
כל כתבה שתעלה לאתר האינטרנט שלך צריכה לחדד את היתרונות והתועלות של המוצר נשוא הקמפיין, כל כתבה צריכה להעמיק את ההיכרות עם הערכים המוספים שהמוצר או השירות שלך מקנה, צריכה להמחיש את ההצלחה בעזרת תמונות ועדויות מהשטח, ולבסוף צריך להבטיח שהתוכן שהכנתם יגיע לקהל הנכון, וייחשף בפני קהל זה בצורה הטובה ביותר.
עניין נוסף שאני רוצה שתשימו לב אליו הוא עניין הקישורים בפייסבוק שעבר שדרוג משמעותי. היום כשאנחנו משתפים קישור לכתבה בעמוד הפייסבוק העסקי, יש לנו אפשרות לצרף תמונה במידה הנכונה, כפי שהסברנו בכתבה הראשונה בסדרה, ואפילו לכתוב משהו על התמונה, כדי למשוך יותר את תשומת הלב ולהדגיש במה עוסקת הכתבה.
עם העלאת הקישור לעמוד הפייסבוק העסקי, ניתן לערוך את הטקסט של הקישור עצמו, פשוט עמדו עם העכבר על הכיתוב שמופיע מתחת לתמונה ולחצו על הלחצן השמאלי בעכבר, ותוכלו לערוך בקלות את הטקסט של הקישור, זו עוד הזדמנות לשכנע את הגולש הפוטנציאלי, ללחוץ על הקישור ולהיכנס ולקרוא את הכתבה שהכנתם.
באותו אופן נשתף גם קישורים לעמודי נחיתה ולעמודי מכירה, כשהמטרה היא לייצר באזזז משמעותי ברשת בזמן קצר, על מנת לייצר הרשמות/לידים/מכירות למוצר או לשירות שלך באמצעות התנועה האדירה הקיימת בפייסבוק, בנוסף, במידה וקהל גולשים יגיע לעמוד הפייסבוק שלך מהאתר שלך מהמייל שלך או מכל מקום אחר בזמן הקמפיין, אנחנו רוצים לחשוף את הגולשים בראש ובראשונה לתוכן של המוצר או השירות שאנחנו מקדמים כעת.
כלומר עמוד הפייסבוק הוא רק חלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק או המותג שלך, ורק חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלך בפייסבוק. אבל על מנת שזה יצליח עליך לרכוש ידע מעמיק בכל הקשור לניהול עמודי פייסבוק, ולניהול תוכן בפייסבוק.
בכתבה הבאה נגלה לך מה עליך לעשות על מנת לייצר חשיפה משמעותית יותר בפייסבוק? וכיצד להשתמש בתנועה האדירה שבפייסבוק לקידום העסק או החברה שלך. מוזמנים להמשיך ולעקוב בכתבה השלישית בסדרה.
ביום ראשון הקרוב ה – 14 באפריל 2015 אני מעבירה שיעור אונליין על שיווק בפייסבוק. זה שיעור ראשון מבין שלושה שיעורים במסגרת סמינר שיווק אונליין בחינם "אביב בשיווק" להרשמה לסמינר לחצו על הקישור הבא: http://bit.ly/Spring_MarketinSeminar כל התשובות לכל השאלות הנוגעות לסמינר המעולה הזה נמצאות בקישור, אבל אפשר בהחלט לשאול גם כאן בתגובות. מקווה לראותך עמנו בסמינר, חג שמח.