מאז ומעולם שלט הביטוי "בעל המאה הוא בעל הדיעה". אבל זמנים משתנים, היום הכוח עובר למסה – לעם! אנשים מתחילים להבין שבעזרת האינטרנט וביתר שאת בעזרת רשתות חברתיות קולם נשמע! אנשים הבינו שכשהם אומרים משהו ברשת יש לו כוח, והוא נשאר שם לתמיד, ואנשים אחרים מזדהים ומושפעים מהחוויה שלהם ויש לכוח הזה חיים משל עצמו – אתה מתחיל בכעס על חברה שחטאה, ואנשים מצטרפים והסיפור גדל ויוצא משליטתך.
העניין הזה ברור כשלג ליושבים במועצת המנהלים ובכיסא המנכ"ל, גם אילו שמגיעים מהדור הישן וסירבו להתחבר למגמות החדשות – חוזים כיצד העולם הולך ומשתנה לנגד עיניהם – לעם, לצרכנים, ללקוחות – יש כוח! וזה מלחיץ אותם, שלא נאמר מחריד אותם.
עד לכניסתו של העידן הדיגיטלי חברות ייצרו/ייבאו/קנו מוצרים מכרו אותם הלאה, סיפקו שירותים, פירסמו, מכרו – הכל היה בשליטתם! הם לא נאלצו להקשיב, להבין, לשתף – בשביל מה? היום המדיה הדיגיטלית ובייחוד המדיה החברתית הופכת כל תקרית לא נעימה עם לקוח לכדור שלג פוטנציאלי שיכול להתפוצץ לחברה בפנים. חברות מתחילות להבין שאין להן ברירה – או להיסחף עם הזרם ולספק לכוחו של העם את מבוקשו – או להסתכן באובדן הלגיטימיות, אובדן האהדה והנאמנות
הצורך העיקרי – להבין את כוחה של המדיה החברתית
הצמיחה המטאורית של רשתות החברתיות ושל המדיה הדיגיטלית בכלל צריכה היתה להדליק נורה אדומה אצל כל בר דעת – פייסבוק עם קוב ל 800 מיליון משתמשים כמה מאות מיליונים בטוויטר כ 250 מיליון בלוגים וכמות מטורפת של סטטוסים, ציוצים, תמונות, פוסטים ושאר רעש אנושי בדקה! העם משמיע את קולו, ויש לו מאזינים, ויש לו השפעה – ואין לזה סוף!
לקולו של העם יש יתרון – יש יותר ,עם" מ"בעלי מאה" והעם מזדהה עם קולו של האדם מהיישוב שמגיע ומלין על יחס בלתי הוגן מצד חברה, על גזל, על רמייה, על מעסיק שעושק או מתנהג בגסות או בחוסר כבוד/הערכה – מיד שטף של תגובות מציף את הרשת ומקבל במקרים רבים הדבקה וויראלית ואין שליטה על כך.
המצב החדש מחייב את "בעלי המאה" לחשוב מחדש! לשנות את הגישה האדנותית שבידיהם הכוח לעשות ככל שיחפצו – וכך יעשו – כי פעם התשובה היתה – "מה הוא כבר יכול לעשות?" והיום הם יודעים היטב מה הוא יכול לעשות… חברות ארגונים ואפילו אנשים פרטיים עדיין לא הפנימו את המשמעות של העידן החדש ואת כוחו של ההמון, אך אין ספק שהם מתחילים להבין שחוקי המשחק משתנים.
מצד שני – גם "בעלי המאה" קיבלו כלי שיש בו כוח, ואם הם ישכילו להבין שזו חרב פיפיות, היא יכולה לפעול לרעתם, אך גם לטובתם, ידעו לקחת את הכלי בשתי ידיים ולאמצו בחום ללוח לבם – הנה הדרכים בהן הם יכולים להשתמש בכוח הוויראלי, הדיגיטלי, החברתי… חברות וארגונים תורמים לחברה מאז ומעולם. בדרך כלל התקשורת לא הביעה עניין מיוחד בנדיבות לבם ובמקרה הטוב המקרה תואר בהרחבה וניתן קרדיט קטן לתורם.
כעת הכוח הוא בידי החברות הן יכולות להפיק סרטונים, לצלם תמונות, לערוך מחקרים ולהציג נתונים – החלום שהיה להם תמיד שיידעו ויבינו את גודל תרומתם לחברה יכול להתגשם! הם יכולים לזכות בהכרה ובהוקרה ולפעול בצורה חכמה על כיבוש לב "העם" שמזמן נמצא בזירה הדיגיטלית ואוהב לאהוב מעשים חיוביים.
יש כאן מאזן שניתן להבין את הדינמיקה שלו ומי שחכם ידע להגיב בזמן אמת על מחדלים, להתנצל, להבטיח לטפל בנושא, ולפרסם בהמשך את תוצאות הבדיקה והטיפול בנושא – אפשר לחשוב אחרת, שונה ממה שהיה בעבר, אבל אפשר להביס את המאזן השלילי – במענה חכם ובהפצת מידע חיובי.
השיווק באינטרנט שייך לכולם – לילדים בכיתה ב' שיכולים לכתוב אחד על השני מה שבא להם ולהפיץ את המסר ברשת – ולחברות, ארגונים, ממשלות. כולם יכולים להשתמש בכלי, הוא זמין לכולם – אז אל תתנהגו כמו ילדים בכיתה ב' – תעלו כיתה ותשתמשו במרחב הדיגיטלי כבר היום – כי המתחרים שלכם כאן, הלקוחות שלכם כאן – ואין זמן טוב מההווה.
אל תניחו לדברים לקרות – נווטו את הדברים, אל תניחו שמותר לכם כי יש לכם הכוח לעשות את מה שאתם רוצים – תחשבו קדימה, הלאה ותפעלו ברגש, עם הלב – תהיו מוסריים, מקצועיים ומתוחכמים – זה ישתלם לכם.
העולם משתנה ויש לנו את הכוח לצעוד עם השינוי ולהפוך לחבר הטוב ביותר של השינוי!
חברות שיווק במדיה חברתית וחברות שיווק באינטרנט מספקות ייעוץ ושירותים מקצועיים לשיווק באינטרנט – אתם יכולים לשכור את שירותיה של חברה או מקצועית, אך במידה ויש לכם זמן ואתם מעוניינים לנהל את השיווק בעצמכם – בואו והצטרפו למקצוענים! בואו ללמוד בקורס שיווק במדיה חברתית – קורס שמפעיל את המוח שלכם, ומפעיל אתכם תוך כדי השיעור ובמשימות נוספות לבית – כי רק בדרך החוויה מטמיעים את המידע באופן הכי עמוק והופכים את הידע למנהג.
לפרטים נוספים צרו קשר: 050-2229334