מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב גילה כי 52% ממנהלי השיווק בחברות אינם משווקים במדיה חברתית. אף על פי שידוע כי המדיה חברתית מציעה פלטפורמות ידידותיות למשתמש ללא עלות שימוש וידוע כי מדיה חברתית מניעה תנועה רבה לאתרי אינטרנט חיצוניים – עדיין חברות ועסקים רבים בוחרים להישאר מחוץ למשחק.
ריכזנו עבורכם טיפים חשובים להתחלת עבודה יעילה במדיה חברתית – ועסקים בצמיחה ירגישו את כוחה של המדיה החברתית ביתר שאת – השינוי יכול להיות דרמטי.
# כלל מספר אחד: להתערות ולהגיב במדיה חברתית
מדיה חברתית נקראת כך היות והמשתתפים באתר אמורים להיות "חברתיים" זה לזה. בפייסבוק תעשו לייק לחברים, תגיבו תשתפו, בטוויטר תעשו retweet ו reply תתערו עם החברים שאתם רוכשים במדיה חברתית, הרי גם בחיים האמיתיים אתם לא מגיעים אומרים את מה שיש לכם, נעלמים ומצפים שכולם ירצו להמשיך ולהיות חברים שלכם… הדדיות ואפילו חיזור לא מזיקים – להיפך מעלים את קרנכם בעיני החברים. אבל חשוב לזכור, בדרך כלל אלו אנשים שלא מכירים אתכם, תהיו נחמדים וטקטיים.
# כלל מספר שתים: שימוש בשלל כלים במדיה חברתית
בדרך כלל נוח להתערבב בקבוצה מסוימת באתר מסוים ולעשות את העבודה שם. ההמלצה שלנו: השתמשו במספר ערוצים! משום שזה מגביר את הנוכחות שלכם ברשת, משום שבכל מדיה מגלים פאן נוסף שלכם, מכיוון שיש אנשים שנמצאים רק ברשת אחת (אתם למשל) ולא תגיעו אליהם אלא אם כן תעבדו ביותר מרשת אחת – בקיצור הרעיון ברור – כמה ערוצים חברתיים.
# כלל מספר שלוש: היתרון החברתי
כל מועדוני החברים העסקיים מציעים הטבות לחברי המועדון! וככל שהם מציעים הטבות והנחות מושכות יותר כך חברי המועדון מגיעים אליהם יותר וקונים מהם יותר. מדיה חברתית אינה שונה. הציעו הטבות לחברי הדף שלכם, הנחות, מידע מעניין שהם הראשונים לגלות ועוד בונוסים, טיפים והטבות שימשכו חברים אליכם.
# כלל מספר ארבע: הפעילו בלוג
הפעילו בלוג ובו אפשרות לתגובות גולשים – זו דרך מצוינת לשמוע את דעתם של הלקוחות שלכם, זו דרך מעולה לערוך מחקר ולהבין מה המגמות בתחום שלכם, תגובות הגולשים הם כלי רב ערך – תנו להם מידע, שתפו אותם בהתלבטויות, שאלו אותם שאלות, ערכו סקרים – בלוג הוא כלי רב עצמה לבעלי עסקים והמדיה החברתית מאפשרת להניע תנועת גולשים לבלוג ולהיפך, מה שמחזק את כלל שתים.
# כלל מספר חמש: צרו תחושת שייכות
עבדו קשה כדי ליצור קהילה, קבוצה. תחושה של שייכות תחבר אליכם שגרירים נאמנים שיסייעו לכם להגיע אל המעגל השלישי – "חברים של חברים" הם יהיו השיווק מפה לאוזן שלכם, תשקיעו בהם, תקשיבו להם – אתם תראו תוצאות.
# כלל מספר שש: צרו שיחה
העלו לדיון נושאים "סקסיים" נושאים מעוררי מחלוקת, נושאים שכיף לדבר עליהם, נושאים שמעניינים היום, נושאים שכולם אוהבים – אם הדיון מתחיל אצלכם אתם מנהלים את הדיון, אתם מבססים את מעמדכם – כמובן שהנושא יהיה קשור לתחום עסוקכם ברגע שתלמדו לעשות זאת נכון תהפכו למובילי דעה בזירה שלכם – נחשקים, מחוזרים.
# כלל מספר שבע: צרו ביקוש
צרו ביקוש למוצרים חדשים, השקות, משהו שהולך להגיע – ספרו על היתרונות של המוצר, סלב שכבר קנה כזה, על הייחוד והיתרונות של המוצר, כיצד הוא ישנה את חייכם…. אנשים אוהבים להיות חלק מהצלחה, להתהדר במשהו ייחודי, חדשני – צרו ביקוש והודיעו מתי המוצר מגיע – צרו רשימת הזמנות…
# כלל מספר שמונה: עקבו אחר המתחרים
מדיה חברתית היא פלטפורמה מעולה לניטור פעילות המתחרים ללא השארת סימן זיהוי… אפשר להתחיל בהתראות גוגל, אך יש היום כלי מדידה איכותיים המנטרים את הפעילות שלכם במדיה חברתית ומאפשרים לכם לבחון את פעילות המתחרים. הצטרפות לקבוצות ולדפים של המתחרים, מעקב אחר קמפיינים שלהם ועוד – אל תקפאו על השמרים.
#כלל מספר תשע: צא ולמד
במידה וכל מה שכתוב לעיל נשמע לכם סינית ועדיין נותר בכם הרצון להכיר וללמוד – קחו קורס שיווק במדיה חברתית שיבטיח לכם שתוכלו לנהל בצורה יעילה את הקמפיינים שלכם במדיה החברתית. עבודה נכונה תבטיח לכם החזר על ההשקעה בקורס כזה.
חברת SocialLead Communications מקיימת קורס שיווק במדיה חברתית ובאינטרנט שמבטיח שתטמיעו את המידע במהלך הקורס על ידי שימוש במתודות לימוד מתקדמות. למידע אודות הקורס הקרוב שלנו צרו עמנו קשר בטלפון: 09-7447740
לסיכום: קפצו לבריכה החברתית
המדיה החברתית זמינה לכולם – המתחרים שלכם כבר שם, הלקוחות שלכם היום ובעתיד כבר שם – צאו והתערו בזירה החברתית הגדולה והמשפיעה בעולם – ובדרך – השתדלו גם ליהנות J