לכל תחום עסקי יש את המאפיינים הייחודיים שלו. הפעם החלטנו להתמקד במסעדות ובתי קפה ולהסביר לכם בעלי המסעדות/בתי הקפה, איך תוכלו ליצור שיווק אפקטיבי ברשתות החברתיות דיי בקלות.
אנחנו לא נסביר רק מה צריך לעשות, אלא ניתן גם טיפים "איך ליישם" בפועל את הרעיונות שנעלה עבורכם כאן. מוזמנים לקרוא:
- המלצות של לקוחות מרוצים בכל יום מגיעים עשרות (ואף יותר) לקוחות למסעדה/בית קפה שלך. סביר להניח, שמרביתם מרוצים ואפילו מאוד מרוצים. סביר להניח שחלק לא קטן מהם הם לקוחות חוזרים שבוחרים לבוא אליכם בכל פעם מחדש. חשוב מאוד לאסוף פידבק על בסיס יום-יומי על האירוח, האוכל, הטעם, האווירה. איך עושים את זה? תדריכו את המלצרים/מנהלי המשמרת שבאים במגע קרוב עם הלקוחות לבקש חוות דעת מלקוחות. ניתן ליצור עמדת איי-פד המכוונת לעמוד הפייסבוק שלכם ולבקש מאנשים להיכנס מהיוזר שלהם ולהשאיר שם המלצה. אפשר ליצור קוד QR ולבקש מלקוחות לסרוק את הקוד להגיע ישירות לעמוד ההמלצות שלכם בפיסבוק ולהשאיר שם המלצה. ברגע שיהיה לכם ברור כמה לקוחות חדשים יגיעו אליכם כתוצאה מעידוד ההמלצות בעמוד הפייסבוק שלכם, תהיו מכווני מטרה, ותגלו שבכל יום יש לכם כמה המלצות חדשות והמסעדה/בית הקפה שלכם מתמלא בלקוחות בקצב הרבה יותר משמעותי.
- קדמו באופן קבוע: משהו חדש בתפריט. אתם אוספים חברים חדשים בעמוד הפייסבוק שלכם, כיצד תגרמו להם להישאר מעוניינים? לב העסק שלכם הוא המנות המשובחות, הקינוחים והקפה שאתם מגישים, בכל שבוע ספרו על מנה אחת מיוחדת שיש לכם בתפריט, רצוי מנה חדשה יחסית, שסביר להניח שפחות לקוחות שמעו עליה. בתיאור המנה נסו ליצור מסתורין, סקרנות ועניין, כדי שלקוחות ירצו כבר להגיע אליכם כדי לטעום.
- קדמו ונסו דברים חדשים, הן בתפריט והן באווירה. כולנו יודעים שהתפריט והמנות הם לב העסק, אבל זה לא הכל, גם עם החלפתם את כלי האוכל, את הסכ"ום הוספתם אביזר עיצובי בחלל, החלפתם פלייליסט כל דבר שהוא שמשפיע על חוויית הלקוח – שתפו את חברי העמוד בפייסבוק וצרו עניין, כדי שלקוחותיכם ירצו לבוא ולראות מה השינוי.
- שגרירי רשת- קדמו עובדים, פרגנו לחברים ומשפחה או כל אדם שיכול להיות שגריר נאמן של בית הקפה/מסעדה שלכם – תנו להם הטבות ודאגו להם אישית. אם יש מלצר או מנהלת משמרת שמייצר לכם יותר המלצות בעמוד הפייסבוק בכל יום, צ'פרו אותו או אותה, שבחו אותם בישיבת הצוות מול כל העובדים, והפכו את זה לעניין רציני שמניב הערכה רבה מצדכם.
- צרו דיאלוג ישיר עם לקוחות פוטנציאלים שלכם, כשלקוחות שואלים שאלות או מבקשים בקשות בעמוד הפייסבוק נסו לתת מענה מיידי או לכל הפחות בטווח של 24 שעות. תגרמו להם להרגיש כי באמצעות הפייסבוק או עמוד הלינקדאין נוצר מגע אישי ותשומת לב יייחודית.
- עדכנו את לקוחותיכם בשינויים, כל שינוי שצפוי להיכנס לתוקפו במסעדה/בית הקפה יעודכן גם בעמוד הפייסבוק שלכם, למשל: שיפוצים, הכנסת ערך חדש למסעדה כמו שעות פתיחה חדשות, חידוש פינות או שירותים. כך הלקוחות יתייחסו לתוכן שלכם שמופיע בזרם החדשות שלהם ברצינות, הם יבינו שזה ערוץ שמירה על קשר עמכם.
- מודעות וריגושים סביר להניח שבכל שבוע מתקיימים אצלכם מספר אירועים מרגשים, כמו ימי הולדת, הצעת נישואין, יום נישואין, מסיבת גיוס, סלב שהיה אצלכם ועוד. עודדו את צוות המקום לצלם את האירועים האלו, ולבקש את רשות בעלי השמחה להעלות את התמונה לעמוד המסעדה בפייסבוק, ומדיי שבוע הקפידו להעלות לפחות פרסום אחד על אירוע מרגש שהתרחש אצלכם. זה יעודד אנשים נוספים לחגוג אצלכם. וכשאתם בוחרים להשתמש ברעיון הזה, תנו איזה בונוס למי שחוגג, מעבר לנרות וזיקוקין, אפשר לחשוב על שובר מתנה לחוגגים אצלכם, 10% הנחה, קפה במתנה ועוד. בודאי אם תקדישו לזה מחשבה, תעלו על רעיון מדליק וכלכלי.
- נטוורקינג ברשתות החברתיות אתרו מובילי דעה בפייסבוק שמגיעים אליכם, צרו עמם קשר אישי פנקו אותם כשהם מגיעים ועודדו אותם לשתף בפרופיל הפייסבוק שלהם את החוויות שלהם במסעדה/בית הקפה שלכם. תנו להם מעמד קבוע במסעדה, צרו סוג של כרטיס VIP עבורם, כדי שגם צוות המקום ידע לנהוג בהם בהתאם, כיוון שהרעיון המבריק הזה יכול להיות חרב פיפיות במקרה שהם לא יקבלו את השירות אליו הורגלו.
- חפשו עובדים חדשים רק במדיה החברתית אין ספק שמבין חברי העמוד שלכם יש קהל יעד מעולה לאיתור עובדים עבורכם. וכמובן במעגל הנרחב של החברים של חברי העמוד שלכם. חיפוש עובדים ברשתות החברתיות יוצר חשיפה ומראה על גדילה של העסק, וכן יכול להביא אליכם עובדים נאמנים שאוהבים את המסעדה/בית הקפה שלכם. צרו תמונה מדליקה של חיפוש עובדים, נסחו פוסט שמפרט את דרישות התפקיד, הכישורים הדרושים ואת הכדאיות לעבוד אצלכם, נסחו את הפוסט בצורה שמבהירה שאתם שמחים לפנות ולחפש עובדים בקרב הלקוחות והחברים של המסעדה/בית הקפה, השקיעו בתקציב ממומן בפוסט לחברי העמוד ולחבריהם, מודעות דרושים זוכות לשיתופים וחשיפה רחבה, וסביר להניח שתמצאו עובדים נהדרים בדרך זו.
- נהלו מוניטין באופן גלוי במדיה החברתית ע"י המלצות של לקוחות שאספנו בסעיף הראשון, עובדים שיספרו מדוע בחרו לעבוד דווקא עמכם, שותפים עסקיים שיספרו על הקשר העסקי עמכם, הצטלמו עימם, צרו וידאו שלהם איתכם והפיצו את זה במדיה החברתית. חשוב שיכירו את המסעדה/בית הקפה, אבל רשתות חברתיות עוסקות באנשים – הוסיפו פנים לשיווק שלכם ברשתות החברתיות.
בעלי מסעדות/בתי קפה, מחפשים חברה רצינית ומקצועית לשיווק העסק שלכם? צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון: 052-7756200 או השאירו פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה ואנו נחזור אליכם בהקדם
0544308004
היי איתי,
ייצרו איתך קשר עוד היום
0548133710
היי ואדים, ייצרו איתך קשר מחר.
היי 🙂
אשמח לקבל הצעת מחיר לפרסום ושיווק של מסעדה , בחולון.
תודה מראש,
קרן
0508550315
05057555275
ראינו רק עכשיו, יצרו איתך קשר בהקדם
יש מספר אחד יותר מדיי… תוכל להשאיר את המספר הנכון, או להתקשר אלינו: 052-7756200