זה לא סוד שאחד היתרונות הבולטים בין השיווק שלך לשיווק של המתחרים שלך טמון במילים ובכתיבה. מי שיודע להשתמש במילים בצורה טובה יותר לשיווק העסק יגיע לקהל היעד ויכבוש אותו. ברור שצריך עוד כמה כישורים כדי להשיג תוצאות, אבל בלי לדעת כיצד לכתוב טוב כל השאר יהיה זניח.
אם לא עשית קורס קופירייטרים ואין לך כוונה לעשות כזה, ובכל זאת יש בך את הרצון לשפר את כישורי הכתיבה והקופירייטינג שלך, כיוון שעדיין לא הגעת לשלב שבו תעבר את השיווק לחברה מקצועית, אז הכתבה הזו בדיוק בשבילך.
מדוע קופירייטינג כל כך מצליח?
כיוון שהבסיס בכתיבת קופירייטינג הוא המטרה! קופירייטרים כותבים במטרה לשכנע את הקורא לנסות מוצר מסוים או שירות מסוים, כמו כן הקופירייטר מבין שאין לו יותר מדיי "מילים לבזבז" צריך להגיע למטרה עם מסר קצר וקולע. המיקוד הזה מסייע בהשגת היעדים שהוגדרו.
מה עושה קופירייטר?
קופירייטר עוסק בניסוח. ניסוח תוכן שיווקי בצורה ברורה, פשוטה וקלה להבנה. הוא עוסק בניסוח שם לעסק, סלוגן שמוביל את המותג ומגדיר את הקונספט של העסק, כתיבת מודעות פרסומיות לכל המדיות אונליין ואופליין, ניסוח הליין-אפ, התסריט לסרטוני פרסומת, כתיבת כתבות שיווקיות לבלוג עסקי ועוד.
קופירייטר טוב יודע גם להגדיר קונספטים לעסק ולכל קמפיין.
מתי מגיע שלב הקופירייטינג?
רצוי לשלב את הקופירייטר או את החשיבה הקופירייטרית שלך כבר בתחילת הדרך. אם אתם רוצים לפתוח עסק חדש או מוסיפים מוצר, שירות או מבצע חדש ורוצים להגדיר את המסרים חשוב לערב את החשיבה הקופירייטרית כבר בתחילת הדרך, בהגדרת היתרונות והתועלות של הקמפיין.
יחד עם זאת, אפשר לקחת תוכן קיים, ולעבור עליו במבט רענן ולהדק את המסרים והמשפטים בתוכן הקיים במטרה לשפר את תוצאות השיווק של כל תוכן שלך.
איך מייצרים תוכן איכותי קצר וקולע?
ההמלצה שלנו היא להתחיל בהגדרת המטרה הגדולה של הפרוייקט, החזון של הפרוייקט, לאחר מכן להגדיר יעדים. לאחר שאנחנו מבינים את גודל המשימה, בגודל ההבטחה גודל המטרה, אנחנו צריכים להכיר היטב את המוצר, השירות או תנאי המבצע שברצוננו לקדם. לכתוב את כל היתרונות של המוצר, שירות, מבצע, ואז להגדיר מה התועלת שיפיק הלקוח מכל יתרון, מה התועלת המשמעותית ביותר ללקוח כתוצאה מהיתרון הזה.
צריך לבצע את אותו תהליך לקהלי יעד שונים, כלומר אם קהל היעד למוצר שלך יכול להיות לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים, התועלות תהיינה שונות לחלוטין לכל קהל יעד, ומכאן שצריך לייצר שני קמפיינים שונים ולהגדיר בכל קמפיין מה התועלות של קהל היעד מכל יתרון.
לאחר שזרקנו הרבה מאוד מידע ואנחנו מבינים לעומק את היתרונות והתועלות של נושא הקמפיין שלנו. ומצליחים להבין מה התועלת הגדולה ביותר. זה הרגע להתחיל להשתעשע עם המילים ולהתחיל להעלות רעיונות על הנייר. אם יש לך צוות חשיבה, זה מעולה, סיעור מוחות מסייע בהשגת תוצאות מבריקות יותר. סביר להניח שבפעמים הראשונות שלך זה ייקח הרבה זמן, וייראה לך מאוד קשה, אבל כמו רכיבה על אופניים, בפעם השלישית והרביעית כבר יהיה הרבה יותר קל, ועם הזמן זה יילך וישתפר.
ריצ'ארד פיינמן אמר ש"אם אתה לא מצליח לכתוב את זה בצורה קצרה ופשוטה, כנראה אתה לא מבין את זה מספיק טוב"
מי יכול להיות קופירייטר טוב?
כל מי שיודע לדבר בצורה טובה יכול גם לכתוב בצורה טובה, ומי שיש לו כישורי כתיבה, ברור שיוכל להיות קופירייטר טוב. אילו תכונות חשובות אצל קופירייטר? יצירתיות, ראש פתוח, הומור ודייקנות, לצד סקרנות וחקרנות ויכולת לגעת בדיוק בנקודה הרגישה ביותר ולהדגיש אותה באופן ברור, תוך שימוש במסר קצר וקולע.
זה נשמע מסובך, אבל זו שאלה של אימון. ברגע שמבינים שזו התוצאה המתבקשת, בכל מסר שתכתבו, תראו אם יש מילים שניתן להוריד. כך תלמדו לייצר תוכן קצר וקולע.
ריצ'ארד בך אמר כי "כותב טוב, הוא חובבן שהתמיד"…
מה זה סלוגן?
סלוגן זה משפט אחד שבתוכו הבטחה ברורה של מתן ערך ללקוח. ההבטחה יכולה להיות גדולה יותר או פחות, אבל היא חייבת להיות ברורה ומעוררת אמון.
כשסלוגן הוא כותרת לתוכן, הכותרת חייבת למשוך את תשומת הלב של קהל היעד לבסס את המסגרת ולקבוע את הסגנון שיופיע לאחר מכן בכתבה עצמה. למעשה הכותרת היא סיכום של כל התוכן, אבל היא חייבת למשוך תשומת לב והבטיח משהו שיתקיים לאחר מכן בתוכן הכתבה, אסור שההבטחה בכותרת תהיה הרבה יותר גדולה מהתוכן שמגיע אחריה.
כדי שהקופירייטינג יניב את התוצאה הטובה ביותר, חייב להיות קשר הדוק בין המילים לבין התוכן הוויזואלי של המודעה או הכתבה. כלומר התמונה, גודל הטקסט, הפונט, כל מה שמלווה את המילים באופן וויזואלי צריך לשאת את האופי והקצב שהמילים מציגות. כשיש שילוב חזק בין המילים לעיצוב – הקופירייטניג יניב את התוצאה הטובה ביותר.
וגם כאן חשוב לזכור, כפי שאנחנו משתמשים במינימליזם בבחירת המילים וניסוחם, כך הבחירה בעיצוב צריכה להיות מינימליסטית, אם כי בעלת עצמה.
כמה עקרונות שיעזרו לכם לעלות על מסלול הקופירייטינג בקלות
אין נוסחת קסמים ליצירת קופירייטינג טוב, אבל הנה כמה יסודות שיעזרו לך לנסח קופירייטינג טוב, מובן שלא נשתמש בכל היסודות בכל סלוגן, אבל שילוב של שניים שלושה יסודות יבטיח שאנחנו בכיוון הנכון:
- השתמש בשפה ישירה ובמילים בעלות עצמה!
- יצירת עניין גדול מאוד בקרב מי שאמור להזדקק לשירות, למוצר או למבצע הזה.
- לא לוקחים סיכונים! אם המסר לא חד וברור מספיק, ותרו על התחכום ולכו על הפשטות.
- גם כשמתייחסים ליתרון או תועלת שנוגעים להרבה מאוד אנשים, ההתייחסות צריכה להיות ללקוח הבודד.
- צריך להיות שילוב מדויק של הגיון צרוף עם רגש עצמתי.
- הנעה לפעולה ברורה ומעוררת אפילו מפתה.
- שאלה מאוד ממוקדת שנוגעת בדיוק בכאב ו/או בצורך של הלקוח.
- שימוש בלשון ציווי, אנשים רבים אוהבים שאומרים להם מה לעשות, בפרט כשברור שהציווי הזה לטובתם.
- שימוש בשפה שמייצרת ביטחון שאנחנו שם עבורו, שאנחנו נלווה אותו, שרכישה של מוצר או שירות שלנו היא בטוחה.
- אם הסלוגן הוא מטאפורי, התמונה של הקמפיין חייבת להיות ברורה לחלוטין, אחרת לא ידעו לקשר את זה לקמפיין.
- שימוש בהומור עלול להסיט את המיקוד מהמוצר או השירות אל הבדיחה. כשמשתמשים בהומור חייבים לקשר את הסלוגן באופן ברור למוצר או לשירות גם במלל וגם בתמונה.
- אם אוצר המילים העברי לא מציע לך מספיק, צרו מילה חדשה משלכם, שמשלבת את שם המוצר או השירות עם היתרון הבולט שלו. זו אחת הדרכים ליצור זכירות בצורה הטובה ביותר.
ארבע עקרונות השכנוע:
ארבע עקרונות אלו הוכחו כבעלי עצמה רבה בשכנוע אנשים לבצע פעולות. בחרו את העקרון המתאים ביותר לעסק, לתחום העיסוק או לקמפיין שלך, וגבו את הטענה באמצעות עדות של צד שלישי, או הוכחה מחקרית לחיזוק יכולת השכנוע של המסר:
- יצירת סמכות: השתמשו בטענה שאתם כמומחים קובעים, וגבו את הטענה שלכם בהצלחת ההמונים, שביעות רצון של המונים ועוד.
- הוכחה חברתית: השתמשו בנתונים מספריים המוכיחים כי מה שאתם אומרים הוא נכון! 4 מתוך חמישה רוכשים מספרים שהם נהנים מהמוצר.
- עקביות: 3 מתוך חמישה קונים חוזרים לקנות אצלנו שוב ושוב. העובדה שאנשים מגיעים שוב ושוב מעידה שככל הנראה המוצר, השירות העסק טובים.
- יצירת הגבלה: נותרו מקומות ספורים בלבד! למען האמת המוצר שלנו אינו מתאים לכל אחד. ככל שההגבלה הדוקה יותר ובמידה והיא מחוברת לזמן, כך ההנעה לפעולה תהיה חזקה יותר. "עוד 48 שעות ההרשמה נסגרת, נותרו מספר מקומות בודדים, מהרו להירשם כבר עכשיו"
שימוש במילים שמוכרות:
מילים שמוכרות הן מילים בעלת עצמת השפעה גדולה יותר. לכל תחום ולכל עסק יש את המילים שמוכרות עבורו. כיצד נדע מה הן המילים שמוכרות עבור העסק שלנו, על מנת להשתמש בהן בקופירייטינג שלנו?
מוזמנים להיכנס לקישור ולקבל גישה להקלטה של הדרכה שהעברתי בנושא ולספרון שערכתי בנושא בשווי מאות שקלים:
בחרו את המבנה הנכון
זה לא מספיק לעצב מילים ולחבר אותן לעיצוב הנכון, צריך להבין ולדעת כיצד לייצר תוכן במבנה הנכון. בחרו את המבנה שמייצר לכם מעבר חד וברור מעניין אישי לנקיטת פעולה ברצף הגיוני שבונה מתח ומשאיר עניין. הנה כמה מבנים לדוגמה לבחירתך:
- פתרון בעיות: הציגו בעיה שמכאיבה לקהל היעד, הציגו את המוצר או השירות שלכם כפתרון לבעיה.
- סיפור: ספרו סיפור על לקוח שהגיע עקב צורך מאוד משמעותי במוצר או בשירות שלכם, תארו כיצד המוצר או השירות סיפקו ללקוח בדיוק את הצורך שבגינו הגיע אליכם.
- שאלות ותשובות: לכל עסק ולכל תחום יש את השאלות השכיחות של התחום או העסק. שאלו שאלה המטרידה קהל רחב ביותר וענו עליה. התשובה צריכה להוכיח שהמוצר או השירות מתאימים לקהל היעד.
- צרו מבנה קל לקליטה: מנו יתרונות במספרים או בולטים, זה קל וברור יותר.
- מהמקרו אל המיקרו: התחילו ברמה העליונה של הנושא, ורדו בהדרגה מהרמה הכללית לרמה הפרטנית, כך לא תפספסו את הקהל שלא צריך הרבה פרטים כדי להשתכנע, מצד שני א תחסירו פרטים לטובת מי שצריך לקבל הרבה מידע כדי להשתכנע. נקרא בעגה המקצועית Chunk Up & Chunk Down
קריאות לפעולה
כל העבודה שלנו לא תוביל לתוצאות אם לא נדע כיצד לשלב קריאות לפעולה מתאימות ומדוייקות בתוכן שלנו. אז איך עושים את זה?
- בתחילת העבודה הגדירו מה היא הפעולה האחת והבודדת שתרצו שהקהל יעשה עם המודעה או הפרסום שלכם?
- נסחו את הקריאה לפעולה בצורה חדה וברורה ובציווי. אל תנסחו משהו כמו: "אז למה לא", בבקשה… תנסחו פקודה ברורה, זה עובד בצורה הכי טובה.
- תוכלו לשלב את ההנעה לפעולה במספר מקומות במודעה או בפרסום שלכם, אך ההנעה לפעולה תהיה אחת! גם אם תהיה מנוסחת שונה בשני מקומות שונים, עדין התוצאה תהיה אותה תוצאה: הרשמה לכנס, רכישת המוצר, יצירת קשר טלפוני.
טקטיקות ליצירת פרודוקטיביות בעבודת הקופירייטינג שלך:
לפעמים קשה להתחיל במשימה, ולעתים קשה להגיע לסיום הפרויקט. השתמשו בטקטיקות המתאימות לכל פעם על מנת להתחיל ולסיים את המשימות בהצלחה:
השתמש בעיפרון | לקרוא לעצמכם בקול רם | התייעצו במישהו שיודע | להתחיל מהאמצע |
תחליפו פונט | תכתבו שיכורים – תערכו פיקחים | תשנו על זה לילה | תדפיסו, ותקראו מהנייר |
תחליפו תמונה | למחוק את הפסקה הראשונה | תתנסו במוצר | תכתבו משהו – תערכו אח"כ |
חפשו מילה מיותרת | זה פשוט מדי? ברור מדיי? סיימתם! | תעבדו ממקום אחר | תקריאו למישהו אחר |
כתיבה לאתר האינטרנט שלך:
תכנון
כל פרוייקט מוצלח מתחיל בתכנון מעולה. הגדירו מראש מה המטרה של כל עמוד או כתבה באתר האינטרנט שלכם. הגדירו כיצד המטרה של העמוד או הכתבה מקדמת את המטרה השיווקית המרכזית של העסק שלכם.
אחרי שהמטרות שלכם ברורות, גשו למטרות החשובות יותר, איזה ערך הגולש מקבל מהעמוד הספציפי הזה? כיצד זה משתלב עם האסטרטגיה הכללית שלנו?
איך העמוד הזה משתלב בחוויית הגלישה באתר שלנו ובחוויית המשתמש הכללית באתר שלנו?
ברגע שנבין מה המטרות שלנו, מה נקודות ההתממשקות בין המטרות שלנו למטרות של קהל המטרה שלנו, נבין שהכי חשוב שנפגוש את הצרכים, הרצונות והחלומות של קהל היעד שלנו – ונקטוף את היעדים עליהם חלמנו. כדאי לקרוא את הפסקה הזו שוב, ושוב, ולהבין לעומק עד כמה זה כל ההבדל בין אתרים שמצליחים להמיר גולשים ללקוחות משלמים לאתרים שרחוקים מלהשיג את המטרות הללו.
כתיבה לאינטרנט
קשה לקרוא ממסך, ולכן השתמשו במשפטים קצרים, לא יותר משלוש עד ארבע שורות בפסקה. תנו כותרת לכל נושא, והדגישו אותה בצבע ובהדגשה. חלקו את הטקסט לרמות. כוונו ל – 400-500 מילה לכל היותר. כתבות עומק יכולות להיות ארוכות יותר, כל זמן שהן מחולקות לרמות בצורה שהופכת את הקריאה לנוחה יותר ויש אפשרות לשלוח את התוכן להדפסה.
קידום התוכן בגוגל
לפני שתתחילו בכתיבת התוכן, גלו מה הן מילות המפתח המובילות בנושא זה. שלבו את מילות המפתח בכותרות המשנה, בתוכ הכתבה, בתיאור התמונות, בטקסט החלופי לתמונה ובתגיות ומילות המפתח של הכתבה, עזרו לתוכן שלכם להגיע לקהל היעד שלכם בצורה אופטימלית.
קשרו בין כתבות דומות באתר שלכם, ונסו להשיג לינקים חיצוניים שיפנו לכתבה שלכם.
אם הגעת עד כאן, ברור שיש לך רצון ללמוד ולשפר את כישורי הכתיבה וכישורי הקופירייטינג שלך.
אולי יעניין אותך לשמוע על קורס שיווק באינטרנט שאותו אני מעבירה?
לקורס קוראים: "קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט"
ובו לומדים שיטה פשוטה ובדוקה להניע יותר לקוחות משלמים לעסק שלך, הפרטים המלאים על הקורס בקישור הבא: http://bit.ly/Best_OnLine_Marketing_Course