תשע דרכים להשתמש בפסיכולוגיה של דחיפות להגדלת אחוזי ההמרה של השיווק שלך
מהרו! חייגו עכשיו! נותרו מספר מקומות ספורים בלבד! בכתבה הבאה נסביר מדוע מונחים אלו משפיעים על מהירות התגובה של גולשים למסרים השיווקיים שלך.
פעמים רבות המהלכים השיווקיים המוצלחים ביותר מושרשים על הבנה מעמיקה של הפסיכולוגיה האנושית! למעשה המשווקים הטובים ביותר הם אלה שמבינים מעבר למסר השיווקי ולקריאייטיב כיצד מוח האדם עובד ומה מניע אותו לפעול מהר!
אחד היישומים המרכזיים של המוח האנושי מעורב בדחיפות! בכתבה הזו נגלה כיצד הבנה מעמיקה של מנגנון זה של המוח האנושי ושימוש איכותי במידע זה, ישפר משמעותית את השיווק שלך.
מהו עיקרון הדחיפות?
דחיפות הוא אחד התחומים העצמתיים ביותר בפסיכולוגיה האנושית. הפסיכולוגיה ההתנהגותית מראה שמצבי דחיפות דוחים חשיבה מבוקרת ומחליפים אותה בנקיטת פעולה באופן מיידי.
מדוע הדחיפות משנה?
אם תצליחו ליצור רגש חזק של דחיפות בעמודי הנחיתה שלכם או באתר האינטרנט שלכם, תצליחו לגרום להניע אנשים בקלות לבצע כל פעולה שתרצו בעמודים אלו, לדוגמה הרשמה, השארת פרטים או רכישה וכיו"ב. כלומר תצליחו לייצר המרות, להמיר גולשים ללידים במערכת שלכם.
דחיפות גורמת לאנשים לפעול במהירות. רבות מהבעיות שמשפיעות על ההמרות בעמודים שלך הן תוצאה של ההתנהגות הקוגנטיבית הצפויה של המוח האנושי. כלומר, אנשים חושבים יותר מדיי, מתמהמהים יתר על המידה, או פשוט לא מגיבים לקריאות הפעולה שלנו. העלאת רמת הדחיפות בקריאות הפעולה מבטלת בקלות חלק גדול מעיכובים טבעיים אלה ויוצרת הנעה מהירה ואיכותית לפעולה שמשפיעה בקלות ובמהירות על אחוזי ההמרות שלנו, וכפועל יוצא מכך להגדלת ההצלחה הברורה של כל קמפיין שלנו. לא רק הנעת תנועה לעמודים, לא רק מיתוג והכרה של העסק או המוצר החדש, אלא לידים רבים יותר במערכת שלנו.
איך יוצרים תחושת דחיפות?
אם כך, השאלה הצפויה כעת היא: "או קיי, הבנתי. כיצד מייצרים דחיפות בקמפיינים שלי?"
יש טקטיקות ספציפיות שאנחנו המשווקים יכולים להפעיל כדי להעלות את רמת הדחיפות במסרים השיווקיים שלנו. הנה תשע מהטקטיקות המובילות והיעילות ביותר להעלאת רמת הדחיפות והגברת אחוזי ההמרה בכל קמפיין וקמפיין ובכל עמוד ועמוד אונליין.
- מוגבלות מוגבלות היא אחד המקורות החזקים ביותר ליצירת תגובה דחופה ומהירה. מחקרים מוכיחים כי כאשר אנשים חושבים שמוצר או שירות מסויים הולך להסתיים, הם רוצים אותו יותר, והם מתעכבים פחות על תנאי הרכישה. כשמוצר נמצא ב"סכנת גמר המלאי" הערך המיידי שלו בעיניי הלקוחות הפוטנציאליים מרקיע שחקים באופן מיידי, בין אם מדובר במנוי לעונת המשחקים של קבוצת הכדורגל/כדורסל האהובה עליך, או על קרם מדהים לפנים או כל דבר אחר, אנשים רוצים את המוצר הרבה יותר מכפי שרצו אותו ממש לפני שניה, ואולי אפילו לא חשבו לפני שניה על קיומו של המוצר ולא חשבו שהם רוצים אותו, ועכשיו הם רוצים אותו הרבה הרבה יותר, כיוון שהמוצר עוד רגע אוזל.
- שעון, סטופר או ספירה לאחור בעידן המתועש בו אנו חיים השעון הוא סמל לזמן. ובאופן מדוייק יותר, שעון הוא סמל לזמן שעובר. אם המסר השיווקי שלנו מזכיר ללקוח הפוטנציאלי שהזמן אוזל והשעון מתקתק, זה מעלה את תחושת הדחיפות ומגביר את תחושת הצורך בהשלמת הפעולה באופן מיידי. היום בעמודי הנחיתה של מערכות הדיוור המובילות, ניתן לייצר בקלות עמודי נחיתה עם שעון עצר המוטמע בתוכן, וכשאנשים יודעים שהזמן הולך ואוזל ועוד רגע המבצע יסתיים, הם ממהרים להשלים את הרכישה מייד! מערכת דיוור שמכילה שעון עצר בעמודי הנחיתה שלה, ושאנו ממליצים עליה מאוד היא, מערכת הדיוור Viplus
- קושי אחת הדרכים שנדמה כי היא מנוגדת לחלוטין לאינטואיציה האנושית, היא לגרום לרכישה או לפעולה להיראות קשה יותר מכפי שהיא באמת. הפסיכולוגיה שבבסיס טקטיקה זו היא שאנשים מעריכים יותר משהו שעליהם להתאמץ יותר כדי להשיגו. ההנחה היא, שאם התאמצת מאוד להשיג רכישה בשווי 300 ₪ ההנאה שלך מהתוצאה תהיה רבה מאוד, לעומת סתם מישהו ברחוב שהיה מעניק לך 300 ₪. ברור שגם מזה אפשר ליהנות, אבל מדובר ברמת הנאה אחרת לחלוטין. מדובר על שביעות רצון ותחושת הישגיות! אותו עיקרון פועל במשפך ההמרות. אם אנשים צריכים להתאמץ קצת יותר כדי לנקוט בפעולה, רמת הדחיפות שלהם עולה באופן אוטומטי כדי להתגבר על ה"מכשול" הקטן שהצבנו בפניהם ולהשלים את הפעולה הרצויה. כך למשל אנשים ממהרים להשאיר את פרטיהם באתרים מעניינים שמוגבלים לחברים רשומים בלבד, וברמה מוגברת כשניתן להצטרף לחברות במועדון לקוחות מסויים, רק אם יש לך הזמנה מחבר קיים במערכת – כפי שגוגל עשתה לאחרונה עם מערכת ניהול המייל החדשה שלה. אנשים יצאו מגדרם כדי לקבל הזמנה למערכת החדשה, כשסביר להניח שללא מגבלה זו, מרביתם היו חושבים לעצמם: "למה אני צריך את זה בכלל?" המוגבלות דילגה מעל לחסם ה"למה אני צריך את זה בכלל?"
- עיקרון האובדן או הקטסטרופה אחד העקרונות שמניעים אנשים לנקוט בפעולה מיידית היא הפחד לאבד משהו שכבר יש לך. הדוגמה הטובה ביותר להנעה לפעולה על בסיס החשש לאבד משהו, היא הכרזתו של ראש הממשלה, ביבי נתניהו, כי 'הערבים נוהרים לקלפיות בהמוניהם'. מובן שהפלג הימני לאומני שמחשיב מאוד את השליטה היהודית בישראל, נחרד מאובדן שליטה זה ורץ במהירות להצביע. ניתן להתווכח אם זה אכן קרה או לא זה מה שהניע את המחנה הימני לקלפיות, אבל סביר להניח שדוגמה זו ממחישה לכם היטב את העיקרון של הפחד מאובדן. זה גם יכול להיות הפחד לאבד מנוי שכבר יש לך זמן רב ולא ברור לך אם להמשיך או לא. כשיגיע לך מייל אם תיאור כל היתרונות והתועלות שהשגת כתוצאה מהמנוי שכבר יש לך, יהיה לך הרבה יותר קשה לוותר עליו, מאשר לפני דקה שרצית להתפנות ולעסוק במשהו אחר. החשש מקטסטרופה מניע פעילי סביבה להפגין, ולבצע מעשים קיצוניים מהחשש ש"יקרה פה אסון" גם הטבעוניים מונעים מהידיעה ש"מתרחש אסון בנוגע ליחס לבעלי חיים בעידן זה". רעיונות דומים ניתן ליישם בעמודי הנחיתה שלכם, מתוך הבנה שלכם איזה אסון יכול לקרות לקהל היעד שלכם במידה ולא ירכשו את המוצר או השירות שלכם? כיצד זה יכול להשפיע עליהם באופן אישי ואולי אפילו על משפחתם, מקום העבודה שלהם, העיר שלהם וכן הלאה.
- תחרות אנשים מתים על תחרות טובה! מצבים תחרותיים הם הזדמנות מעולה לשחרר מעליך את כבלי ההיגיון ולרוץ ישר למטרה! משחקים אונליין או שיתוף תחרויות נושאי פרסים הם אחד המצבים שיוצרים דחיפות רבה בקרב גולשיםץ
- מילים בעלות הקשר של זמן יש מגוון מילים שניתן לשזור במסרים השיווקיים שלך כדי להגביר את תחושת הדחיפות בקרב קהל היעד, מילים כמו: עכשיו, מהר, במהירות, הזדרזו, נסגר, ייסגר, שניות, אינסטנט ועוד. מילים כמו אלה גורמות למוח לחשוב בדחיפות ולחשוב שאין זמן, ותוך כדי כך לגרום לאותו אדם לבצע את הפעולה שרצינו.
- תפנו לאינסטינקט התגובה המהירה "חייגו עכשיו!" זה אחד המונחים השגורים ביותר במסרים שיווקיים. לטעמי, המונח הזה נמצא ב"שימוש יתר", יחד עם זאת, זה מכוון היישר למרכז הבקרה של הדחיפות במוח ומאותת לא להרים את השפופרת ולחייג מיד! רוב האנשים גאים בהיותם אנשים שמגיבים מהר ופועלים מהר, ומעצם הצבת הצורך לפעול מהר, ותגובתם המהירה, הם לא מרגישים שנפלו בפח, להיפך, הם גאים על מהירות התגובה שלהם, ועל כך שהם הספיקו לרכוש את המוצר או השירות המעולה הזה תחת המגבלות שהוצבו בפניהם.
- תנאים ומצבים לא נעימים, להציף את הכאב העובדה היא ששליליות מייצרת הנעה לפעולה מהירה. כשאנשים מזהים שהם נמצאים בתוך מצב שלילי, באופן אוטומטי הם מגיבים בדחיפות גבוהה יותר. אפילו תזכורת קלה לגבי המצב השלילי שלהם יכולה להעיף את המוח שלהם היישר למצב פעולה "דחוף". עיקרון זה חופף לעיקרון הכאב, שמשווקים רבים שמומחים בעיקרון האופטימיזציה להגברת ההמרות משתמשים בו פעם אחר פעם. עיקרון זה פועל על ידי יצירת מסר שלוחץ על הכאב, ומסר נוסף שמגביר את הלחץ בדיוק על הנקודות הכואבות וכך ממשיכים ולוחצים, עד שמשחררים את הפתרון הקל, הפשוט והנוח שהמוצר או השירות שלכם מספק כדי לשחרר את הכאב הנוראי הזה. עיקרון זה מפעיל את אזור הכאב במוח, לאחר מכן מעצים את הפעילות של אזור זה שוב ושוב, עד שתחושת הכאב הופכת לממשית ומטרידה ממש, והפתרון מופיע כמשהו שחייבים לבצע פעולה לגביו באופן מיידי.
- משיכת ההצעה חזרה אחת הטקטיקות היעילות ביותר ליצירת תחושת דחיפות, היא משיכת ההצעה בחזרה. כשנאיים על הלקוח שההצעה הזו לא תחזור, זה מניע אותו לפעול מהר ועכשיו. למשל אם אתם מציעים הדרכה מסויימת, ומאיימים שההדרכה הזו היא ההדרכה האחרונה בנושא שתתקיים השנה, מי שזקוק למידע ימהר להירשם. או לחילופין, אם אתם מציעים טיסה במחיר נמוך מאוד עם שירות טוב יותר מהמקובל במחירים אלו, ומציינים כי זו הצעה שלא חתזור, הצעה חד פעמית, יותר אנשים שרוצים לטוס ליעד זה יזמינו טיסה באופן מיידי.