כיצד לגרום ליותר אנשים בפייסבוק ללחוץ לייק ולהגיב על הסטאטוס שלכם?
בשלב זה מרבית העסקים מבינים שחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק שלהם עליהם לעבור דרך האינטרנט, וחלק מהשיווק באינטרנט הוא שיווק במדיה חברתית כאשר השיווק בפייסבוק הוא החץ המוביל את השיווק במדיה חברתית. שיווק בפייסבוק הוא ערוץ חשוב וחיוני למותג שלכם. אם כך כיצד מייצרים שיווק משמעותי בפייסבוק? בכתבה הראשונה יש 9 טיפים להגדלת כמות החברים בדף הפייסבוק שלכם. כמות גדולה של אוהדים בדף היא חשובה מאוד ליצירת ווליום שיווקי גבוה יותר – אך ללא פעילות בדף – פעילות של האוהדים, הדף יגווע ויעמוד כמו אנדרטה במרחב הרשת.
אתם חייבים שאנשים יגיבו על התכנים שלכם וייצרו אינטראקציה עם התכנים – כיצד מייצרים אינטראקציה עם האוהדים? כיצד מעודדים את האוהדים בדף וחברים נוספים לאהוב, להגיב ולשתף את התכנים שלכם?
1. הומור ופייסבוק
אנשים אוהבים הומור! העלו סטאטוסים מצחיקים, משעשעים, בדיחות – כמעט בטוח שתזכו ללייקים ותגובות. זה לא מתאים לתחום העיסוק שלכם ? תחשבו שנית… יש לכל תחום את ההומור שלו – השתמשו בהומור, כך תקבלו יותר לייקים ותגובות – כמעט בטוח שגם כמה שיתופים.
אתם מוזמנים להציץ בשתי הכתבות הנ"ל שמרוכזים בהן יחד יותר ממאה סטאטוסים מצחיקים – זה יעורר בכם השראה ואפשר גם להשאיל כמה רעיונות…
http://webupon.com/social-networks/50-funny-facebook-status-update-ideas/
http://techsplurge.com/3466/45-insanely-funny-facebook-status-ideas-updates/
2. ציטוטים ופייסבוק
יש המון אתרים שמפרסמים ציטוטים של שועי עולם מכל הזמנים. תתחברו לכמה אתרים כאלה, ואחת לשבוע שבועיים, בקרו באתרים, קראו ציטוטים, בחרו את הציטוט שאתם הכי מזדהים איתו ושמתאים להלך הרוחות של אותו יום – צטטו בסטאטוס שלכם – תוך מתן קרדיט למקור. אנשים אוהבים ציטוטים, והציטוטים האלו לא נכנסו סתם לרשימת הציטוטים הנבחרים. ציטוטים כמעט תמיד יזכו אתכם בלייקים, תגובות וכנראה גם שיתופים. אם בא לכם להשקיע – חפשו תמונה שקשורה לנושא העלו אותה עם הציטוט – כאן תצליחו בגדול! אנשים לא ישארו אדישים.
שני אתרים מלאים בציטוטים, רק לשוטט ולצטט – ולא לשכוח קרדיט למקור:
http://www.coolnsmart.com/
http://www.quotegarden.com/
3. תמונות ופייסבוק
אם הסטאטוס שלנו בפייסבוק מוגבל ל – 420 תווים – התמונות שלנו אינן מוגבלות באורך הטקסט שניתן להוסיף עליהן. תמונות מושכות תגובה ומאפשרות לכם לספר יותר – אם תרצו. אנשים שונים מגיבים לסוגי גירוי שונים, ורבים מגיבים לתוכן וויזואלי – אל תדלגו על תמונות עם משהו חשוב, מצחיק, חמוד, מעניין שנלווה לתמונה.
4. ווידאו ופייסבוק
ווידאו זה עולם! אבל אל תתחילו לצלם את עצמכם מספרים את משנתכם בכל מיני מקומות וברמה נמוכה. אם אתם מעלים סרטונים ערכו משהו מקצועי! תנו משהו עם ערך אמיתי לגולשים לא לעצמכם – סרטוני ווידאו שכל מטרתם למשוך את הצופה לבלוג שלכם ולקרוא שם – פחות טוב – אם תעלו סרטונים ממש טובים – הסיכוי שלהם להפצה וויראלית עצום! ובנוסף – כל מה שנאמר על התמונות – נכון לגבי סרטוני ווידאו.
ווידאו שלנו מסדרת וידאו טיפים על ניהול עמוד פייסבוק:
https://youtu.be/jd590RADnXc
5. שאלות ופייסבוק
תבקשו מהחברים להשתתף בשיחה, תשאלו אותם? מה דעתכם על? איך אפשר? מי מכיר? כל שאלה שמבקשת את התערבות החברים תניב תגובות ולייקים. שאלות שהתשובה עליהן היא כן או לא – מאוד פופולאריות ומייצרות לא מעט תגובות. אבל כל שאלה שהיא מספיק חכמה, רלוונטית, מעניינת – תגרור תגובות.
6. דוגמאות לסטאטוסים מושכי לייקים בפייסבוק
הסטטוסים שמושכים הכי הרבה לייקים הם סטטוסים שמשלבים סיפור אנושי ומרגש על אנשים. סיפור על מחווה יוצאת דופן שעשיתם ללקוח, סיפור על לקוח שמספר כמה הוא נהנה מהשירות או מהמוצר שלכם, סיפורים על הצוות וכל סיפור שיכול לגרום לאנשים להתרגש מהתוכן שלכם.
הנה שתי דוגמאות לסטטוסים מרגשים שייצרנו ללקוחות שלנו.
סטטוס לגן האירועים גאיה בנס ציונה, בחרנו במשפט: "אלפי לקוחות אינם טועים" והעלינו את הפוסט הבא:
הפוסט של גאיה
עוד פוסט מרגש שהעלינו, היה של לקוח יקר שלנו "מכללת מגן דוד ירוק" מכללה למקצועות הפרא וטרינריים, סיפור מרגש על כלב שננטש על ידי הבעלים שחזר בתשובה, מוזמנים לקרוא, ובעיקר לראות את הויראליות שהפוסט יצר עם הקהל:
הפוסט של מגן דוד ירוק
7. פייסבוק ופרטיות
בפרט כשמדובר בדפים עסקיים – השאירו את התוכן פתוח לכולם, כך חברים של חברים יוכלו להגיב מבלי להיות חייבים להצטרף לדף. אם הם ירצו יצטרפו, אם לא שיגיבו וישתפו – זה גם בסדר. אין סיבה הגיונית לחסום או להגביל תגובות בעמוד עסקי.
8. אינטראקציה ופייסבוק
אם העליתם סטאטוס ואתם מעוניינים לייצר שיחה בעמוד או בפרופיל שלכם – אל תעלמו! תישארו און-ליין ותייצרו שיחה עם המגיבים, תעוררו דיון, תראו לחברים שאתם מתעניינים במה שיש להם לומר ומגיבים להם. רצוי לקשר את התגובה לשמו של המגיב ולענות לו באופן אישי – לכל אחד מהמגיבים, אנשים נכנסים ובודקים אם ראיתם מה שאמרו והאם הגבתם להם אישית – זה מעודד אותם להמשיך להגיע ולהגיב אצלכם.
שימו לב לטל נברו – אושיות פייסבוק מובילה – היא צעירה ויפה וחכמה, בעלת כישורי כתיבה, אבל לא פחות חשוב – היא מגיבה ומתייחסת לכל חבר שמגיב, אין ספק שזה חלק מהמתכון להצלחה המסחררת של כל סטאטוס שהיא מעלה:
http://www.facebook.com/TalNavarro?ref=ts
9. תיוגים ופייסבוק
תיוג יצרף חבר נוסף לסטאטוס שלכם. אל תתייגו אנשים ללא סיבה. אבל אם אתם בדרך לפגישה עם חבר תייגו אותו בסטאטוס שיאמר בדרך לפגישה עם… הולך להיות כיף/מעניין/פגישה חשובה. החבר יגיב, חבריכם המשותפים יגיבו – רשתות חברתיות קיימות בשביל זה. אם הצטלמתם עם חברים – תייגו את מי שמופיע בתמונה. השתמשו באפשרות התיוג בצורה נעימה ונכונה – אל תתייגו חברים סתם כדי לייצר הפצה וויראלית!
10. אפליקציות ופייסבוק
פייסבוק מציע שלל אפליקציות מדליקות שמייצרות סטאטוסים מושכים יותר: סקרים, שאלות תשובות, סמלים ורגשונים ועוד המון הפתעות. ערכו "מסע קניות" בחנות האפליקציות של פייסבוק והוסיפו מודולים מעניינים לעמוד או לפרופיל שלכם.
האפשרות המתקדמת של ההצעה הזו היא לפנות למתכנת או לבית תוכנה ולהזמין אפליקציה ייחודית לעמוד שלכם – משהו מהנה, יעיל, מעניין, שימושי שיתרום להגברת הפעילות והשימושיות בדף שלכם.
מה אתם עושים כדי לייצר תגובה לסטאטוסים שלכם? יש לכם רעיונות נוספים? הערות על הרעיונות שהועלו כאן בכתבה – נשמח לשמוע את קולכם ואת דעתכם ומבטיחים להתייחס לכל תגובה ממש כאן למטה.