המייל הזה ישנה את אחוזי ההמרה של משלוח המיילים השיווקיים שלך – חובה לקרוא את הכתבה עד הסוף ולפעול לפי ההוראות בכל מייל שיווקי שאתם שולחים – השינוי בתוצאות שלכם יהיה מידי ודרמטי!
מי מכם לא יקרא את המייל הזה עד הסוף? מי לא מתכוון ליישם את ההוראות אחד לאחד? מי מכם לא רוצה לשנות את שיעור ההמרה של המיילים השיווקיים שאתם שולחים? בכתבה הבאה תראו כיצד אני מלמדת אתכם לכתוב מייל או כתבה שתופשת אתכם מהרגע הראשון ומובילה אתכם עד הסוף.
אתם תבחנו אותי לאורך כל הכתבה, תחזרו אחורה וקדימה ותראו שכל מה שאתם לומדים כאן מיושם עליכם אחד לאחד – אתם מודעים לזה ועדיין ממשיכים – כי זה עובד עכשיו – וזה יעבוד גם עבורכם.
בואו נתחיל מההתחלה. בבואכם לשלוח מייל שיווקי – מדוע אתם שולחים את המייל הזה עכשיו? מה מטרת המייל? מי שמקבל את המייל שלכם שואל את עצמו בדיוק את אותה שאלה!
כותרת שמשיגה את התוצאה הטובה ביותר!
כותרת המייל תהיה הגורם המשפיע ביותר בהצלחת הפעולה השיווקית שאתם יוזמים עכשיו. היא חייבת לענות על השאלה – מדוע אתם שולחים לי את המייל הזה עכשיו? וחייבת להיות קשורה לנושא המייל באופן ישיר ולא טיזר מלא בהבטחות, ולבסוף המייל בפנים מאכזב ביחס להבטחה. שיטה כזו תעבוד לכם פעם פעמים לא יותר – הקוראים שלכם חכמים ובפעם הבאה המייל שלכם ימחק לאלתר ללא מחשבה נוספת.
אל תעבדו על מקבלי המיילים תציגו את האמת בכותרת בצורה משכנעת ותקיימו את מה שהבטחתם באופן מלא בתוך המייל.
השורה הראשונה תקבע מי ימשיך לקרוא ומי ייטוש ממש עכשיו – יצירת עוגן
אם אחרי הכותרת הדרמטית שנתתי לכתבה הייתי מתחילה לפרט מה מבנה המייל שלכם וכיצד כדאי ש… אחוז גבוה מכם היה נוטש אותי שם – מוחק את המייל וממשיך ביתר ענייניו. השורה הראשונה מבהירה שמה שהבטחתי בכותרת עומד להתממש במלואו בכתבה ומבהיר לכם שאם הצלחת המהלך השיווקי של שליחת מייל חשובה לכם אתם חייבים לקרוא עד הסוף וליישם אחד לאחד. לא רק שמרביתכם המשכתם לקרוא – אלא הצלחתי ללכוד את תשומת לבכם ולגרום לכם לקרוא את המייל תוך שימת לב מירבית – זו היתה המטרה והיא הושגה!
למעשה השורה הראשונה חייבת להיות העוגן שתקעתם בתחילה ואתם מחזקים את אחיזתו בשזירה חכמה בתוך המייל. יוצרים שפה ועגינה.
תתמכו בעוגן שתקעתם בשורה הראשונה במהלך המייל כולו
כדי שהשורה הראשונה לא תשייט לבדה ללא קשר למייל עצמו – הבהירו במהלך הטקסט כיצד מה שאתם מסבירים עכשיו מסייע בקיום ההבטחה שניתנה בכותרת, בשורה הראשונה ובעוגן.
תגדירו לקורא המייל בדיוק מה עליו לעשות
מי שמקבל את המייל מבין שאתם רוצים להציע לו משהו: למכור לו שירות או מוצר, להחתים אותו על עצומה, להזמין אותו לאירוע, לגרום לו לקרוא כתבה: כבר בפסקה הראשונה תסבירו לו כיצד התהליך מתבצע ומה עליו לעשות. לאחר מכן תמשיכו להסביר על מה שרציתם להסביר – אבל הוא יקרא בעיון כיוון שלא יחפש בעין כל הזמן: "אז איפה קונים/מזמינים את זה?" "כיצד נרשמים?" "היכן חותמים". הוא כבר יודע היכן וכיצד ועכשיו אתם ממשיכים להסביר לו מדוע וכיצד בצורה יותר מעמיקה.
תעצבו את המייל השיווקי שלכם בצורה נוחה וקלה לקריאה
בלוק אחד של שורות על שורות של טקסט אינו מגרה לכתיבה. תחשבו על זה כמו הגשה של מנה במסעדה, ככל שהיא מעוצבת יותר – היא מגרה יותר, כולנו יודעים שגם העין אוכלת. בדיוק אותו הדבר עם טקסט. לא רק המילים מוכרות, משווקות, משכנעות, גם התצורה, הצבעים, הגרפיקה כל מה שיכול לגרום למייל להיראות מושך ומעניין. כותרות משנה משכנעות! איורים, מפת הגעה, חלוקה לפסקאות, חלוקה לרמות במספור או בבולטים – תעזרו בכל מה שיוכל לגרום למייל הזה להיקרא עד תום.
הרי אתם קוראים את המייל הזה כדי לגרום לשינוי בתוצאות משלוח המיילים השיווקיים שלכם – עליכם לעשות הכל כדי שהקורא לא יברח מאימת הטקסט המשמים בתצורתו לפני שביצע את הפעולה שאתם רציתם שיבצע.
הכר את הקורא – וסדר את המייל השיווקי בהתאם!
מיילים נקראים בסריקה. המוח סורק את הכותרת, קוראים את השורה הראשונה – אם היא מעניינת עוברים על כותרות המשנה, לוודא שבאמת מה שהובטח בשורה הראשונה מתממש בטקסט מטה. העין נמשכת לתמונה מנסה לבחון מה קורה שם, ואם כל זה ממש מעניין, או שהקורא מתיישב מיד לקרוא את המייל, או שהוא מסמן לעצמו לשוב ולקרוא, אם ממש אין לו זמן עכשיו או שיש לו משהו יותר חשוב או דחוף במייל.
כשמבינים את זה מבינים שיש חשיבות לסדר האירועים במייל – החשוב למעלה ובסדר יורד מבחינת חשיבות ירד בסדר הופעתו במייל. הנה דוגמא:
חשוב מאוד מאוד
חשוב מאוד
חשוב
פחות חשוב
האם כדאי לכלול את מה שפחות חשוב?
צמצום – כמה שהתוכן מעניין נסו לנסח את המייל השיווקי שלכם בפחות מילים
פחות זה יותר! בכל דבר בחיים ובוודאי בתחום המיילים השיווקיים. לפני שאתם יושבים לכתוב את המייל תכננו את המייל היטב. כתבו כותרת וכותרות משנה. תעברו על כל כותרות המשנה – האם כל מה שכתבנו באמת חשוב? הכרחי? מה שפחות חשוב – תשקלו לוותר. וגם מה שמאוד מאוד חשוב – נסו לנסח בקצרה. כך תגיעו לנקודה מהר יותר ותשאירו עמכם אחוז גבוה יותר של קוראים.
הימנעו מתפוצת נאטו במשלוח מייל שיווקי
משווקים רבים חושבים שככל שרשימת התפוצה שלהם גדולה יותר כך סיכויי ההצלחה גדולים יותר. לא בהכרח. נסו לקבל מידע רב ככל האפשר על הרשימה שלכם ואם תוכלו לשלוח כל מייל לרשימה מפולחת תצילחו יותר. אולי תפסידו כמה שאולי יכלו לקנות/לחתום/לבוא… אבל ככל שאנשי הרשימה שלכם יקבלו מיילים מותאמים יותר, כך הסיכוי שימשיכו לקרוא ולהתעניין במה שאתם שולחים – להגיב ולפעול כפי שביקשתם.
הקפידו על הנימה המתאימה במייל השיווקי שלכם
בדיוק אתמול קראתי בסטאטוס של חברה בפייסבוק – אורלי רביד, מומחית בתחום השיווק, ואני מצטטת: " כיצד אתם פונים לקהל שלכם: "גבירותי ורבותי" או "חבר'ה"?!. תחשבו כמה הפניה לקהל קובעת: אפלטון קרא לקהל שלו עדר וטען שהוא נבער מדעת, צ'רצ'יל -דיבר אל עם אציל וגיבור, דודו טופז פנה אל צ'חצ'חים, תיקי דיין – אל אספסוף מהשוק. שפה מולידה יחסים עם קהל שלנו." זהו! כל מילה נוספת מיותרת. זה מתחיל בפניה ועובר כחוט השני בכל השפה שתשתמשו במייל. צרו את השפה הנכונה לתחום שלכם.
כמה נקודות קטנות לסיכום:
כאן אפרט לכם כמה טיפים קטנים של עיצוב שיכולים לעשות את ההבדל הגדול:
- השתמשו בהיפר קישור ואל תשתלו כתובות URL באורך שתי שורות, אחוזים ומספרים
- אל תשתמשו בכל רוחב השורה – למרות שאפשר – מחקרים הוכיחו שקל יותר לעין כשנותר מרווח לבן מימין – אותם מחקרים מדברים על 68 תווים בשורה – ניתן למצוא תוכנות שעושות את זה, או לכל הפחות לחתוך כל שורה ב 3/4 ולהשאיר רבע מהמקום לבן
- אם אתם כותבים באנגלית DON'T USE CAPSLOCK זה נראה גס וזועק מדי. השתמשו בבולד, קו תחתון כמה ==== כאלה ===== או ***** כאלה ****** לפני ואחרי הטקסט – זה בולט – אבל עדין.
- השתמשו ב: ===נ.ב === מתברר שלמרות שבדרך כלל נוטים לחשוב שזה המסר הכי פחות חשוב, כמעט כולם קוראים אותו בשלב הסריקה – שימו ===נ.ב=== ושיתלו שם מסר משמעותי, מקדם, מניע לפעולה
- השתדלו לא לשלוח מיילים מאיימים, אלא חיוביים! לא אמרתי לכם בהתחלה שאם לא תעשו זאת העסק שלכם עלול לקרוס ותמצאו את עצמכם ללא לקוחות חדשים כלל! ראשית, כיוון שזה לא נכון, ושנית, כיוון שהפחדה אינה נכונה – חברו אנשים אליכם מתוך אנרגיה טובה וחיובית – הם ירצו לחזור שוב ושוב.
מה שנותר לכם לעשות עכשיו זה מה שאמרנו בשורה הראשונה – לשבת ולעשות בדיוק את מה שכתוב כאן בכל מייל שיווקי שאתם שולחים.
מה אסטרטגיית כתיבת המיילים השיווקיים שלכם? באילו טכניקות אתם משתמשים? מה אתם ממליצים לעשות? יש לכם שאלות נוספות? נשמח להמשיך ולדון בכל אלו כאן למטה בתגובות.
נ.ב – אל תשכחו להירשם למגזין שלנו ולהמשיך וליהנות מתכנים איכותיים שוב ושוב.
רוצה חברה שתנהל עבורך את השיווק הדיגיטלי ותכין עבורך את המיילים השיווקיים?
פשוט להרים טלפון: 09-7447740
או למלא את הפרטים שלך בטופס ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
נפלא.האם אפשר לקבל דוגמא מוחשית למייל?
כמובן, בשמחה 🙂 הרשמי למגזין שלנו ותוכלי לקבל מאיתנו מגזין איכותי ומיילים שמעדכנים בנעשה אצלנו בחברה – משרות חדשות שנפתחות, לקוחות חדשים שמצטרפים, קורסים שיוצאים לדרך ועוד מידע מעניין…
אחת הטובות שיש, כשנכנסים למאמרים שלך יוצאים מהם קצת אחרת.
מעולה ותודה
!!!
Same Same יקירתי…. שמחה שאת אוהבת, מושקעת המון מחשבה בכל אייטם – ומי כמוך יודעת, כמה מושקע בכל מילה ומשפט, כמה מוחקים, וכותבים מחדש, אדריכלי אותיות ומילים שנשזרים לסיפורים 🙂
תודה רבה על הפרגון
רק לסבר את האוזן חברים…
את הכתבה הזו כתבתי אחד לאחד by the book
ובדרך כלל אני משתמשת לפחות בשתים עד שלוש טכניקות בכל כתבה, הפעם – הכל!
שימו לב לנתון הבא – תוך פחות מ – 24 שעות נכנסו לכתבה הזו פי שלוש יותר אנשים מלכל כתבה אחרת כאן באתר.
ובנוסף – ביקשתי ב ===נ.ב==== בסוף הכתבה להירשם למגזין של האתר – נרשמו לי המון מנויים חדשים – יותר מאי פעם!
אז מה אנחנו לומדים מזה?
אשמח לשמוע את דעתכם!