בעלי עסקים קטנים ובינוניים ומשווקים שרוצים להשיג תוצאות בתקציב נמוך יוכלו ליהנות בעידן הדיגיטלי משלל אפשרויות בתקציבים מאוד נמוכים באופן יחסי ובתמורה לזכות בחשיפה רחבה, בבניית מיתוג לעסק לצד מיתוג אישי, רכישת אמון דיגיטלי מלקוחות מתעניינים ופוטנציאליים, וכל מה שנדרש ממך, זה לקרוא את הכתבה הזו, לבחור את הערוצים שמתאימים ביותר לשיווק המותג או העסק שלך לצד הערוצים שמתאימים ביותר לך באופן אישי, ושבהם בטוח שיהיה לך קל ונוח לפעול.
אז קדימה מתחילים:
1. הגיבו בבלוגים מהתחום שלכם – אחת הדברים הזולות והאפקטיביות להשיג הכרה והפניה לאתר שלכם, היא באמצעות תגובות בבלוגים הקשורים לתחום העיסוק שלכם. איך עושים את זה? מוצאים בגוגל את הבלוגים המובילים בתחום שלכם, עוקבים אחריהם, ומגיבים בהם לתכנים.
2. צרו טפסים ומקום להשארת הודעות בכל ערוץ אפשרי – ההמלצה שלנו היא בראש ובראשונה לחבר את כל טפסי יצירת הקשר וטפסי ההרשמה למערכת דיוור שתאפשר לכם לנהל את הלידים האלה בהמשך. מערכת דיוור מתקדמת תאפשר לכם ליצור טפסים ועמודי נחיתה ולהטמיע אותם באתר האינטרנט שלכם, בפייסבוק שלכם ובכל רשת חברתית אחרת, ובכך לייצר הזדמנויות רבות לקבלת פניות ממתעניינים.
3. קידום האתר בגוגל – גוגל הוא עדין האתר הפופולארי ביותר בעולם ובישראל! באמצעות מספר פעולות פשוטות ניתן לגרום לאתר דלכם להיות הרבה יותר ידידותי לגוגל, וכתוצאה מכך לעלות בתוצאות החיפוש במיקומים ריאליים במילות מפתח רלוונטיות עבורכם. זו לא עבודה קלה, אבל זה גם לא כל כך מסובך, והתגמול שווה את ההשקעה!
4. פתחו בלוג מקצועי משלכם או בלוג חברה – רבים חושבים שזה ממש לא משנה באיזו פלטפורמה תפתחו את הבלוג שלכם, אנחנו לעומת זאת ממליצים לעשות אחד מהשתים: עדיפות ראשונה, פתחו בלוג בלשונית באתר האינטרנט שלכם, ואם זו לא אפשרות, פתחו בלוג בבלוגר – שזו מערכת הבלוגים של גוגל שתזכה אתכם מראש בפלטפורמה ידידותית מאוד לגוגל ומועדפת על גוגל. לאחר שבחרנו את הפלטפורמה חשוב להבין שכתיבה בבלוג על התחום שלכם, מתן ערך בצורה של טיפים, ספרי הדרכה, סרטוני הדרכה, כתבות ועוד ממתגים אתכם בצורה מאוד טובה בקרב קהל היעד שלכם ובונים לכם עם קהל היעד "אמון דיגיטלי".
5. הפכו לכותבים בבלוגים של קולגות – אחת הדרכים הטובות להגיע לקהל חדש ואיכותי היא באמצעות שיתוף פעולה עם קולגות. הציעו להתארח בבלוג שלהם באופן חד פעמי או על בסיס קבוע, נניח אחת לחודש, עם מאמר מקצועי בעל ערך לגולשים של הבלוג, ועם הפנייה לבלוג או לאתר שלכם. באופן יחסי מדובר בהשקעה לא גדולה, אבל השקעה בעלת ערך רב מבחינת המיתוג שלכם ושל העסק או המותג שלכם.
6. תהיו על המפה! הכניסו את העסק שלכם למפה של גוגל – ברגע שתפתחו עמוד עסק בגוגל פלוס, ובהנחה שהעסק לכם הוא עסק מקומי, כלומר מבוסס מיקום, תוכלו להגדיר בגוגל את מיקום העסק שלכם ואת הכתובת המדויקת שלו. גוגל מצדם יישלחו אליכם מכתב בדואר כדי לוודא שאכן אתם נמצאים בכתובת שציינתם, במכתב תקבלו קוד אימות שמאשר שאכן העסק הזה קיים בכתובת זו. מרגע שאימתתם את הכתובת, מי שייסע וישתמש במפות של גוגל לניווט יוכל למצוא אתכם בקלות. רק נציין, שגוגל רכשה את waze וגם מערכת זו נכללת במערכת המפות של גוגל – איזו פעולה פשוטה עם ערך שיווקי גבוה!
7. מנפו את הפעילות שלכם ברשתות חברתיות – שתפו ברשתות החברתיות המובילות: פייסבוק, גוגל פלוס, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט ועוד את התכנים מהאתר ומהבלוג שלכם לצד מבצעים, הטבות, חדשות ועוד. הקהל שלכם מסתובב ברשתות החברתיות וזו הזדמנות מצוינת לחשוף את התכנים שלכם בפניהם.
8. סיפורי מקרה שמעצימים את המותג או העסק שלכם – לכל עסק קטן, בינוני או גדול יש את סיפורי המקרה שמשליכים על הייחוד העסקי של המותג או העסק, על איכות השירות, על התוצאות והאפקטיביות של המוצרים או השירותים שלו. ספרו את המקרים שבהם הלקוח קיבל את הערך הרבה ביותר, נהנה באופן המרגש ביותר, מהמוצרים או השירותים שלכם.
9. היו דוברים בכנסים מקצועיים – חפשו את הכנסים שמתקיימים בתחום שלכם, ופנו למארגני הכנס. תלוי במעמדכם בתחום, תוכלו להציע נושא מעניין בו אתם מתמחים ומוכנים להרצות ולהציג נושא חדשני/בעל ערך לבאי הכנס. ישנם מארגני כנסים שייתנו לכם במה חופשית, יהיו מארגני כנסים שיבקשו תשלום עבור ההרצאה, תבחרו את הבמות והתנאים שמתאימים לכם. זו דרך מעולה להגיע לקהל גדול ממוקד ורלוונטי.
10. פתחו תכניות שותפים לעסק שלכם – כשתקציב השיווק דל, או שהוא נגמר לכם באמצע השנה… יש דרך מעולה לייצר שיווק על בסיס תוצאות. ולמה הכוונה? פנו למשווקים שעובדים על בסיס הצלחות, הציעו להם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם על בסיס אחוז גבוה מכל מכירה שהם מביאים. היתרון של שיטה זו היא בהפחתת הסיכון שלכם לצד יצירת מערך שיווק מפותח ונרחב ללא השקעה ראשונית כלשהי, למעט, פיתוח מערכת כלשהי שמאפשרת מעקב אחר רכישות, ואיתור מקור ההפניה של כל רכישה, על מנת שתדעו את מי לתגמל ובכמה.
11. השתתפו בכנסים מקצועיים כמבקרים – אם לא הצלחתם להגיע לכנסים מקצועיים כדוברים, זה לא אומר שאין לכם דרך להגיע לקהל שמגיע לכנסים. עשו לכם מנהג ללכת לפחות פעם בחודש לכנס מקצועי, הצטיידו בחומרים שיווקיים: כרטיס ביקור עם כל הפרטים העדכניים שלכם, ברושורים, גלויות, קופוני הנחות או הטבות, ולכו לפגוש את קהל היעד שלכם ונסו לגייס לקוחות חדשים.
12. בקשו הפניות מלקוחות קיימים – אחת הדרכים היעילות לייצר לקוחות חדשים ובקלות היא על ידי קבלת הפניות מלקוחות קיימים. לא מזמן הכנו כתבה מפורטת וברורה איך לייצר הפניות מלקוחות, מוזמנים לקרוא: שבעה טיפים מעולים ליצירת הפניות מלקוחות קיימים
13. צרו ערוץ יוטיוב פעיל באמצעות סרטוני וידאו – אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות את המיתוג העסקי שלכם ושל העסק שלכם היא באמצעות סרטונים בני דקה עד שתי דקות. צרו סדרות של טיפים מצולמים בוידאו, צרו סדרות של ראיונות עם מומחים בתחום שלכם, צרו סדרות של סרטוני הדרכה קצרצרים, צרו סדרות של סרטוני המלצות של לקוחות. כל סדרה יכולה להכיל בין 10-15 סרטונים קצרצרים, צלמו את הסרטונים עם צלם וידאו מקצועי, או סרטונים אותנטיים שתצלמו בעזרת מצלמת וידאו ביתית ואפילו באמצעות הסמארטפון שלכם. העלו בכל שבוע סרטון אחד עד שנים לערוץ היוטיוב שלכם, בתוך מספר חודשים תהיו מופתעים מהעצמה שערוץ שיווק זה מכניס לעסק שלכם.
14. צרו שירות לקוחות מעולה – בכל ערוץ בו אתם פועלים/משווקים חובה ליצור מנגנון שידע לתת מענה מהיר, אדיב ומקצועי לפניות לקוחות ומתעניינים. אם תיצרו מערך שיווק נרחב אונליין ללא מענה וללא שירות תעשו לעצמכם ולעסק שלכם שירות דוב ולא שירות טוב.
15. הפיצו מצגות שלכם ברשת החברתית SlideShare – אחת הרשתות החברתיות הטובות והיעילות לשיווק שלכם היא הרשת החברתית SlideShare שמאפשרת לכם להפיץ בחינם את המצגות שלכם. הקהל שלכם יוכל למצוא בקלות תוכן תמציתי ומרתק שיוביל אותו ליצור עמכם קשר לקבלת המידע המלא. מדובר במצגות שממילא קיימות אצלכם, מדובר בגרסה מצונזרת וטיפה שונה מהגרסה שלא הייתם רוצים שהמתחרים שלכם ייראו, אבל מצגת מספיק טובה ומפתה כדי שלקוחות מתעניינים יפנו אליכם.
16. צרו סמינר אונליין (webinar) ללקוחות פוטנציאליים – סמינר אונליין מייצר עבורכם חשיפה מצויינת לקהל יעד. תבחרו נושאים שחשוב לכם לקדם בעסק או בחברה שלכם, אבל נושא שהוא מושך ו"סקסי" לקהל הלקוחות שלכם, צרו הדרכה אונליין והזמינו אנשים להצטרף להדרכה בחינם. יצירת סמינרים אונליין אחת לתקופה קצובה תייצר לכם קהל מתעניין ונאמן, לצד קהל חדש שמקשיב לכם ומגיע אליכם כדי ללמוד ולגלות על התחום – אין ספק שאלו יכולים להיות הלקוחות הבאים שלכם.
17. שיווק מחדש בגוגל – לקוחות רבים מתלוננים בפנינו על העלות היקרה של הפרסום במערכת הפרסום של גוגל. ואכן פרסום מודעות במנוע החיפוש של גוגל ברוב המקרים אינו זול. יחד עם זאת, ישנה אסטרטגיה נוספת שגוגל מאפשר לנו להשתמש בה, והעיקרון הוא פשוט, כל מי שביקר באתר שלנו, או כל מי שביקר בעמוד ספציפי באתר שלנו, יראה מודעות שלנו ברחבי האינטרנט באמעות מערכת פרסום השותפים של גוגל. המודעה שלכם תוכל להופיע באתרים הגדולים כמו: ynet, גלובס, כלכליסט, המודעה שלכם תוכל להופיע בפורטלים הגדולים של התחום שלכם ואפילו באתר של המתחרים שלכם אם הוא שותף פרסום של גוגל. שיטת פרסום זו נקראת "שיווק מחדש" והמודעות מופיעות ב"רשת המדיה" ולא במנוע החיפוש של גוגל, לכן תזכו לכמות פניות נמוכה יחסים כתוצאה מאסטרטגיה זו, אך כן תזכו בחשיפה רחבה בעלות זניחה וזו דרך מצוינת להעלות את המודעות למותג שלכם או למוצר או לשירות חדש שלכם.
אז מה עושים עכשיו? בוחרים את האסטרטגיות שהכי מתאימות לעסק או למותג שלכם, בונים תכנית עבודה לשיווק בערוצים אלו ומחתחילים לראות תוצאות. אם אתם רוצים לשווק אבל לא ברור לכם בדיוק כיצד, אנחנו מציעים לבעלי עסקים ולמנהלי שיווק קורס מלא בו אנחנו מלמדים כיצד לשווק במגוון רחב מאוד של אסטרטגיות אונליין, המידע המפורט על הקורס נמצא בקישור הבא: קורס קמפיין שיווק ופרסום ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
אם ברור לכם כיצד לשווק ויש לכם תקציב שיווק, אבל אין לכם את הזמן או את כוח האדם לשווק בעצמכם, אנחנו מנהלים את השיווק לחברות ולארגונים גדולים ובינוניים, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת הצעת מחיר בטופס שנמצא ממש כאן למטה או בטלפון: 052-7756200