עודכן אוגוסט 2016
הכתבה הזו תראה לך בדיוק איזה פעולות כדאי לבצע על מנת לגרום לשיווק הדיגיטלי שלך להניב תוצאות משמעותיות, ואם אתה עדיין בשלב ההתלבטות: "האם בכלל צריך לשווק ברשתות החברתיות?" אני חייבת לציין שבכל פעם אני מופתעת מחדש שב – 2016 יש עסקים שעדין מתלבטים בשאלה: "האם הם צריכים להיות ברשתות החברתיות והאם זה אפקטיבי".
בזמן שהם מתלבטים המתחרים שלהם עושים חיל ברשתות החברתיות – גם עם הלקוחות שלהם. המחסום הדיגיטלי והצורך לפעול במחשב עוצר רבים מבעלי העסקים והמשווקים, שמרגישים לגמרי בנוח באזור הנוחות שלהם מבלי שיידרש מהם לפתוח מחשב ולבצע פעולות שיעזרו לעסקים שלהם לפרוח. הם פשוט פוסלים את האפשרות על ידי שכירת ספקים חיצוניים או שהם פשוט מוותרים לגמרי על האפשרות הזו שהיא הזדמנות מצוינת.
ויש את אלו שהתחילו לשווק ברשתות החברתיות, ולא הצליחו לייצר תוצאות, או שהצליחו לייצר תוצאות דלות, וכרגע מרגישים מבולבלים לגבי האפשרות לשווק ברשתות החברתיות. במיוחד עבורכם הכנתי צ'ק ליסט פשוט ונוח שיעזור לכם לבצע את הפעולות הפרודוקטיביות ביותר, שיניבו עבורכם את מירב התוצאות. מינימום פעולות עם מקסימום תוצאות!
אילו תחומים נסקור בכתבה הזו?
תשתית הכרחית לשיווק אונליין פייסבוק לינקדאין גוגל פלוס פינטרסט יוטיוב סליידשייר מערכת דיוור תשתית הכרחית לשיווק אונליין: כדי להבטיח את עבודת השיווק שלך אונליין צריך להכין מספר חומרים שיהיו הבסיס לעבודת השיווק אונליין. זה למעשה עבודה שדורשת מאמץ בהתחלה, ולאחר מכן נדרשים עדכונים ותוספות, אך מרבית עבודת התשתית מתבצעת בתחילת העבודה. ידוע שהשיווק אונליין מאפשר לנו להגיע לאנשים ספציפיים, ולכן חשוב יותר מתמיד לאפיין את קהל היעד בצורה מדוקדקת. לרוב העסקים יש יותר מקהל יעד אחד: יש לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים, יש גברים ונשים, יש צעירים ומבוגרים וכיו"ב, עבור כל קבוצה מומלץ למקד את הנתונים הבאים: נתונים דמוגרפיים: אזור מגורים:______________________________ גיל: ____________________ מגדר: גברים/נשים עיסוק: _____________________________ משלח יד: _____________________ שכר ממוצע: _______ השכלה: ___________________________ תעשייה: ________________________ לכל קהל יעד שהגדרת, ציין מה הם האתגרים שהם מתמודדים איתם, וכיצד השירות או המוצר שלך עונה על הצורך או הכאב שלהם בצורה הטובה ביותר!- צרו רשימה של כאבים/צרכים של הלקוחות שלכם, ככל שהרשימה גדולה יותר – טוב יותר, כך תוכלו לייצר תוכן משכנע יותר ולהיות רלוונטיים לאנשים רבים יותר.
- צרו רשימה של שאלות תכופות שנשאלות בעסק שלכם ובתחום שלכם – ככל שהרשימה הזו גדולה יותר, טוב יותר! ענו על כל השאלות בקצרה, אך באופן מדויק! כך שמי שיקרא יקבל תשובה מלאה ומדויקת לצורך שלו.
- צרו רשימה של הנחות שגויות לגבי התחום שלכם או העסק שלכם ותקנו את ההנחה השגויה על ידי תיאור המצב לאשורו.
- כל שאלה, כל הנחה שגויה, כל כאב או צורך, יכולים להיות נושא לכתבה בבלוג שלכם. צרו רשימה של 50 כותרות לבלוג שלכם. העלו בכל שבוע כתבה בת 300-500 מילים, אל תשכחו לצרף מינימום תמונה אחת לכל פוסט, לתת לתמונה שם ותיאור שמכילים מילות מפתח, להוסיף תגיות מטה, מילות מפתח וכותרת מושכת ומסקרנת. אל תשכחו לסיים כל תוכן שאתם כותבים בקריאה לפעולה ולהשאיר אפשרות למלא פרטים בטופס למענה מהיר. בעיצוב הבלוג שלכם בקשו מבונה האתר לשים כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות בסיום כל כתבה או עמוד באתר, ובכך תוכל לעודד את הקוראים שלך לשתף את התוכן שלך עם החברים שלהם ברשתות החברתיות.
- צרו מוצרי מידע/תוכן מקוריים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם, לפחות 2-3 מוצרי מידע בחודש. מהם מוצרי מידע? ספרים דיגיטליים, צ'ק ליסטים, אינפוגרפיקות, וובינרים וכיו"ב.
- צרו עמוד נחיתה לכל מוצר מידע, המאפשר להוריד את מוצר המידע בתמורה להרשמה לרשימת הדיוור שלך. כל מוצר מידע יפנה לרשימה אחרת ברשימת הדיוור שלך, וכך עם הזמן ייאסף לך מידע רב על תחומי העניין של הקהל שלך, מה רלוונטי עבורם ומה לא.
- בכל עמוד נחיתה צרפו תמונה ואפילו מספר תמונות, תגיות מטה, שם וכיתוב לתמונה וכל מה שיכול לגרום לעמוד הנחיתה להיסרק בגוגל מצד אחד, ולהפוך לתוכן שנראה טוב יותר כשמשתפים אותו ברשתות החברתיות. הרי אין ספק, שעבורנו הכי טוב שישתפו עת עמודי הנחיתה שלנו שמציעים מוצרי מידע עם כמה שיותר אנשים – כך נגיע לקהל רב יותר באופן אורגני. וכמובן – גם כאן, בחרו מערכת דיוור שמאפשרת להוסיף כפתורי שיתוף בעמודי הנחיתה שלך.
מה לעשות בפייסבוק?
צרו גאנט חודשי שמתאר את סוגי התוכן שתעלו לעמוד הפייסבוק שלכם בחודש נתון. בכל שבוע צרו גאנט שבועי המכיל: תאריך, תמונה, מלל, קישור, תחום כיסוי. את הגאנט תכינו על קובץ וורד במחשב שלכם בכל יום ראשון בשבוע! כעת בכל יום פשוט העתיקו והדביקו את התוכן שהכנתם בקובץ לעמוד הפייסבוק שלכם. חשוב מאוד להקפיד על העלאת תוכן יומיומי ולא לתזמן פוסטים. צרו מודעות ממומנות בפייסבוק שיגבירו את האינטראקציה עם התוכן שלכם ושיניעו תנועה מפייסבוק לעמודי הנחיתה ולמוצרי המידע שהכנתם. אם אתם לא יודעים איך לפרסם בפייסבוק, ודאי תשמחו להגיע לסדנה לרסום מתקדם בפייסבוק ב – 39 ש"ח בלבד! הקישור לסדנה: הסדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק ב – 69 ש"ח בלבד אתרו קבוצות רלוונטיות בפייסבוק בהתאם לפילוח קהל היעד שיצרתם, הצטרפו לקבוצות, חכו שיאשרו אתכם בקבוצות, הפיצו את מוצרי המידע, מבצעים והטבות לקבוצות אליהן הצטרפתם בפייסבוק. תמיד לבדוק אם יש הודעות בעמוד, תגובות לפוסטים שלכם, או פוסטים ששותפו בעמוד שלכם – השיבו לחברי העמוד על בקשותיהם ושאלותיהם, כן גם לתלונות שלהם תענו J אל תשכחו לתייג עמודים נוספים וקשורים לתוכן שאתם מעלים, וכמובן לתייג אנשים קשורים. מה לעשות בלינקדאין? הקפידו להעלות עידכונים לעמוד הלינקדאין שלכם לפחות פעם בשבוע. בכל פעם העלו לפחות 2-3 עידכונים, ניתן להשתמש בתוכן שהכנתם בגאנט לפייסבוק, עם התאמה לקהל יעד עיסקי. ייתכן שהתוכן שכתבתם יזדקק לעריכה קלה ללינקדאין. עמוד החברה שלכם בלינקדאין יכול לסייע ביצירת הרשמות ורכישת כרטיסים לאירועים שלכם, שתפו תכנים מהבלוג שלכם, לא חייבים לשתף רק תכנים חדשים, גם פוסט ישן אך רלוונטי יעיל לצורך מתן ערך לקהל היעד שלכם. וכמובן פרסמו מודעות דרושים לעסק או לחברה שלכם. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות בתחום שלכם לקבלת עידכונים לגבי חידושים בתחום שלכם. הצטרפו לקבוצות בהן נמצא קהל היעד הרלוונטי שלכם, כפי שהגדרתם בהתחלה. הקפידו להתעדכן אחת לשבוע בחידושים בתחום שלכם. הפיצו את מוצרי המידע שהכנתם, כתבות, מבצעים והטבות לקבוצות בהן נמצא קהל היעד שלכם. עדכנו את פרופיל החברה שלכם בלינקדאין 2-3 פעמים בחודש, הוסיפו קישורים למצגות שהעלתם לסליידשייר, הוסיפו עידכונים על סיפורי מקרה מיוחדים ולא סודיים שהתרחשו בעסק שלכם בחודש האחרון ועוד עידכוני פרופיל שיקפיצו את עמוד הפייסבוק שלכם במנוע החיפוש של לינקדאין. תנו המלצות לאנשים אחרים בלינקדאין לפחות 3-4 פעמים בחודש, המלצות חושפות אתכם לקהל נוסף. אם יש לכם עובדים בעסק או בחברה, עודדו אותם לפתוח פרופיל בלינקדאין ושיציינו שהם עובדים שלכם. ככל שיותר אנשים יציינו את העמוד שלכם כמקום העבודה שלהם, כך תחשפו את העמוד העיסקי שלכם ליותר אנשים. ויש סבירות טובה שהחברים של העובדים שלכם הם קהל יעד שלכם. מה לעשות בגוגל פלוס אפשר להיכנס לגוגל פלוס פעם פעמיים בשבוע ולעדכן מספר פוסטים. שתפו פוסטים מהאתר שלכם, שתפו תכנים שהעליתם לפייסבוק גם בגוגל פלוס, אין צורך לעבוד פעמיים, יחד עם זאת מומלץ לבצע עריכה קלה לפני השיתוף, על מנת שלא תהיה כפילות תוכן. כשאתם נכנסים לגוגל פלוס, ולאחר שהצטרפתם לקהילות רלוונטיות שתפו פוסטים, אירועים והצעות עסקיות מעניינות בקהילות הרלוונטיות בגוגל פלוס. עקבו אחר אנשים חדשים בכל שבוע, הקפידו לעקוב אחר אנשים שיכולים להיות קהל יעד שלכם, אחוז מסויים מהאנשים שתעקבו אחריהם, יעקבו אחריכם בחזרה. אם אין לכם מערכת וובינרים כמו Go To Webinar השתמשו בGoogle Hangout ליצירת סמינרים אונליין בהם אתם מציעים לקהל שלכם מידע וערך על התחום שלכם ועל המוצרים והשירותים שלכם. אם אתם עורכים אירועים, מומלץ להעלות עמוד אירוע בגוגל פלוס לשיווק האירועים שלכם. מה לעשות בפינטרסט היכנסו לפינטרסט פעם בשבוע, העלו תמונות של מוצרים חדשים, שירותים חדשים, או תמונות חדשות של הצוות בפעולה, כל תמונה שתוכלו לקבל, העלו לפינטרסט וקשרו לעמוד רלוונטי באתר שלכם. לצורך כך שווה לשקול עמוד "הצוות שלנו" או "הצוות המוביל" באתר האינטרנט שלכם. בפינטרסט אנחנו עוקבים אחר לוחות ולא אחר אנשים, עקבו בכל שבוע אחר לוחות מעניינים הקשורים לתחום העיסוק שלכם. השתמשו תמיד במילות מפתח בלוחות שלכם ובתמונות שאתם נועצים. הוסיפו אלבומים שהלקוחות שלכם יתעניינו בהם, גם אם הם לא בדיוק מה שאתם עושים, חברו אותם אליכם דרך עולם התוכן שלכם, ולאחר מכן תחשפו אותם לעסק שלכם למוצרים ולשירותים שלכם. זיכרו! כל תמונה שהעליתם חייבת לקשר לעמוד באתר שלכם! גם בתיאור התמונה וגם בעריכת התמונה יש אפשרות לקשר תמונה לכתובת URL ספציפית. לא לדלג על שתי אפשרויות אלו. מה לעשות ביוטיוב מדי שבוע אתרו סרטוני ווידאו ביוטיוב אותם תוכלו לשתף בעמודים שלכם ברשתות החברתיות. כמובן שרצוי שיהיו סרטונים שלכם, אבל גם סרטונים קשורים זה טוב! צרו סדרות של סרטונים שיציגו בפני קהל היעד שלכם את המומחיות שלכם בתחום. צרו סדרות של טיפים, צרו ראיונות עם מומחים, ספרו על סיפור מקרה מרתק ועוד… שתפו את הסרטונים שיצרתם ב: יוטיוב, פייסבוק, גוגל פלוס, לינקדאין, פינטרסט. הזמינו צלם וידאו לכל אירוע שלכם, הקפידו להשיג עדויות של משתתפי האירועים שלכם, והציגו עדויות אלו באתר שלכם ובעמודי הנחיתה שלכם. מה לעשות בסלייד שייר Slideshare.com זוהי רשת חברתית לשיתוף מצגות. אם יש לכם מצגות מעניינות אתם יכולים להעלות אותן לסליידשייר ולשתף את קהל היעד שלכם בתוכן מעניין. גם את מצגות המכירה שלכם, בעריכה כלשהי, ניתן להעלות לסליידשייר ולהפוך אותן ל"סוכנות מכירה אונליין" בפוסטים בבלוג שלכם אתם יכולים להפנות למצגות שלכם בסליידשייר, כתוכן משלים לפוסט. הדפיסו את הכתבה הזו מספר פעמים, ובכל חודש סמנו לכם מה עשיתם מתוך הצ'ק ליסט שלכם. לאחר תקופה מסוימת תגלו כמה שיווק עשיתם אונליין וכמה תוצאות הפקתם מהפעילות המבורכת הזו. שימו לב, עבודת התשתית תדרוש מכם זמן, אך ניתן לבצע את יתר הפעילות בחצי שעה ממוקדת ביום!מערכת דיוור אפקטיבית
אין דרך אחרת לומר זאת, כל הפעילות שלכם ברשתות החברתיות תפיק 50% תוצאות בלי רשימת דיוור מטופחת וגדולה! כל עבודת השיווק שלכם אונליין תהיה הרבה פחות פרודוקטיבית בלי מערכת דיוור. השלב הראשון בהצלחת השיווק שלכם במייל הוא בחירת מערכת דיוור מתאימה! לאחר שבחנו עשרות מערכות דיוור הגענו למסקנה שמערכת הדיוור VIPlus היא מערכת הדיוור הטובה ביותר לשיווק וניהול לידים! אתם יכולים להירשם כבר עכשיו למערכת הדיוור לחלוטין בחינם, עד 200 נמענים ולהתנסות במערכת: הקישור למערכת הדיוור של VIPlus הסיבה לכך היא, שמערכת דיוור טובה חוסכת לכם זמן וכסף ומאפשרת לכם ליצור טפסים ועמודי נחיתה להטמעה בעמוד הפייסבוק שלכם, ברשתות החברתיות שלכם, באתר שלכם ולמעשה לרכז את כל הלידים במערכת אחת! מה לעשות במערכת הדיוור? שלחו מייל תפוצה לפחות פעם בשבוע. עצבו את המייל שאתם שולחים! צרו תבנית קבועה ומוכרת! שימו את שמכם בשולח ולא את שם החברה, התבנית תכיל את הלוגו וכל מה שנדרש למיתוג העסק במייל עצמו. הקפידו להוסיף בסוף כל מייל הפנייה לרשתות החברתיות שלכם. הקפידו לשלוח ערך אמיתי לרשימה בכל דיוור שלכם: תוכן איכותי ולא רק מבצעים ומכירות! צרו עמוד נחיתה שונה לכל מוצר מידע שאתם מציעים, והתנו את קבלת מוצר המידע במתן שם ומייל. קשרו כל עמוד נחיתה לרשימת דיוור שונה, כך תגלו כמה אנשים מתעניינים בכל מוצר מידע שהצעתם ותגלו מה מעניין יותר ומה פחות. משכו רשימות של מיילים ממערכת הדיוור והשתמשו בהן לצורך בניית קהלים בפייסבוק, וקהל דומה לקהל שיש לכם במייל. צרו סדרות מסרים למי שמוריד מוצרי מידע מעמודי הנחיתה שלכם. למשל: הוריד מוצר מידע "איך בוחרים צלם חתונה טוב" שלחו לו בשבועות הקרובים בכל שבוע אלבומי שתמונות של לקוחות (באישור כמובן), המלצות של לקוחות, מבצעים והטבות לצילום לחתונה וכיו"ב, וכמובן שזאת בהנחה שאתם צלם חתונות. אבל גם אם לא, לכל מוצר מידע שתספקו יש עולם רחב של תוכן שנמצא בבלוג שלכם, שלחו להם כתבות מהבלוג שלכם שרלוונטיות, וכן הפנייה לסרטוני המלצות, מבצעים ועוד תכנים שיכולים לשכנע את החבר לרכוש מכם מוצרים ושירותים.רוצים ללמוד לשווק אונליין? לא מצליחים להבין איך עושים את כל זה? מוזמנים ללמוד יותר על הקורס שלנו, בקישור הבא: קורס קמפיין שיווק ופרסום אונליין – הקורס היחידי שמבטיח שיטה מוכחת להשגת תוצאות בשיווק אונליין.