פוסט אורח של אמיר אבן טוב
עסקים קטנים רבים מבינים אט אט את הכח העצום שבשיווק באינטרנט בכלל ובמדיה החברתית בפרט, ההבנה שהפייסבוק הוא פלאטפורמה מצוינת לצבור נוכחות אצל קהל היעד שלהם מביאים אותם בלחיצת כפתור ליצור את דף העסק הראשון שלהם.
כמו כל פתיחת עסק חדש, האנדרנלין מתחיל לפעפע, חלקם שוכרים מעצב גרפי שיעצב להם את הדף, חלקם אף מגדילים לעשות ושוכרים חברת בניית אתרים שתבנה להם לשוניות ספציפיות ומאופיינות.
לאחר מספר ימים העסק הווירטואלי החדש, מעוצב ומצוחצח, נפתח לקהל הרחב.
בעל העסק מתעורר מוקדם בבוקר, לובש את חליפתו היפה ביותר ומתיישב מאחורי המחשב, מחכה לזרם המבקרים שיתחילו לצבוא בדלת הדף.
ההתחלה נראית מזהירה ביותר, כמו בכל עסק חדש, חברים קרובים, בני משפחה ומבקרים ראשוניים מעלים את מספר ה"לייקים" בדף.
הקיר מתמלא בדברי ברכה והצלחה, העסק נראה כמו הולך להמריא למקומות חדשים.
ביום השני בעל הבית קם קצת יותר מוקדם, מזליף את הבושם החדש, ומתיישב.
כמובן, שמהר מאוד הישיבה מתחילה להיות בלתי נוחה, האצבע מתחילה לכאוב מה"ריפרשים" , מספר האוהדים כבר לא גדל כל כך, החברים והמשפחה כבר עברו לפרגן למישהו אחר, ובעל הבית יודע שאם לא יגיעו מבקרים חדשים, מבקרים שאולי גם יקנו, הוא ישאר עם בני משפחה וחברים שתומכים מאוד, אבל כבר עשו את הקנייה הראשונה (שיהיה למזל) כבר ממזמן.
מומחי מדיה רבים, בעלי ניסיון רב, יוכלו לתת עצות רבות וטובות להגדלת מספר האוהדים, רוב העצות יגעו בדף עצמו, כיצד הדף יוכל לצבור עוד אוהדים, כיצד הדף יוכל לעורר מעורבות ו"רעש", כיצד הדף עצמו יוכל להפוך את האוהדים החדשים ללקוחות חדשים.
תרשו לי להציע זוית קצת שונה, זוית ששמה דווקא את הפרופיל האישי מקדימה.
הרשו לי להציע חמש נקודות שקו אחד מחבר בינהם, קו שמתחיל בפרופיל האישי שלכם בפייסבוק ומסתיים בדף עסק חי ובועט.
1. הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו :
הפרופיל האישי הוא הפנים שלנו בפייסבוק, התקשורת שלנו עם אנשים ברשת נעשית תחת תמונה ושם אשר מייצגים אותנו,אנשים בשר ודם.
גם העסק שלכם אינו דף בפייסבוק, דף העסק שלכם מייצג מיומנות שאתם בטוחים שבה אתם הכי טובים, מיומנות שהיא מכלול תכונות שלכם בתור בני אדם, מיומנות שרק אתם יכולים "למכור" לאחרים הכי טוב, מיומנות שהיא מי שאתם ,הפנים שלכם, ולכן הקשר בינכם לדף העסק שלכם – בלתי ניתן להפרדה.
2. אנשים מדברים עם אנשים ( המסר) :
בטח גם לכם קרה שלאחר תקופה בה דיברתם עם "חברים" בפייסבוק, קבעתם להפגש לקפה וכבר בשנייה הראשונה שנפגשתם התחבקתם והרגשתם שאתם חברים טובים כבר שנים.
הפייסבוק הוא פלאטפורמה בה אנשים מדברים עם אנשים, לאורך זמן אנו מרגישים שאנחנו ממש מכירים את הפרופילים שמולנו ומהר מאוד השיחה הופכת לאישית וההכירות בין האנשים נהיית אינטימית.
המסר שאנו נעביר בשיחה יהפוך ל "תדמית" שנוצרת ל"חברים" שלנו עלינו, אם נתנהל כבני אדם, יעריכו אותנו כבני אדם.
זאת בדיוק הנקודה בה תוכלו להתחיל ולטפטף על המיומנות שלכם.
3. חברים טובים הופכים לאוהדים שלכם:
ממש כמו שכשפתחתם את הדף, הראשונים שעשו "לייק" ופרגנו היו החברים הטובים שלכם, כך גם יקרה עם החברים הטובים החדשים שלכם בפייסבוק.
החברים שלכם בפייסבוק שהתחברו אל הפרופיל האישי שלכם,שמשוחחים איתכם, צוחקים ומפרגנים, אין שום סיבה שגם לא יפרגנו לכם בלייק לדף.
יותר מכך, הפעולה הפשוטה של "לייק" בדף לא תספיק להם, הם יותר מירצו להביע תמיכה ופרגון בדף עצמו, הם יחזרו ויבקרו ויתנו משובים אמיתיים כמו כל חבר טוב ואף ימליצו לחברים שלהם לעשות כן.
4. פני הדף כפני הפרופיל:
אם האוהדים שלכם נכנסו דרככם, הם מצפים לשוב ולפגוש אתכם גם שם. דברו בשפתכם, שמרו על אינטראקציה רגילה גם בדף שלכם כמו בפרופיל האישי.
אפשר וצריך לפרסם סטטוסים בדף בשם הדף, אך ייתר התקשורת צריכה להעשות כפרופיל האישי שלכם.
מאז כניסת ה"טיקר" לכלל הגולשים, החברים שלכם בפייסבוק יראו בטיקר כי נעשית פעילות בדף תחת שמכם,דבר אשר יגביר את הסיכוי שיכנסו אף הם לדף.
5. כאשר הפרופיל האישי שלכם והדף העסקי מחוברים יחדיו, תוכלו תמיד להציג בפרופיל שלכם האישי את הדף, תוכלו מידי פעם לשתף מסרים מהדף ישר בפרופיל האישי.
אם החברים שלכם נכנסו בזכות מי שאתם, הם לא יראו בכך פרסום בוטה אלא יקבלו זאת בטבעיות, כמובן,עשו זאת ממש כפי שאתם מספרים לחברים טובים שלכם על המיומנויות שלכם, עשו זאת בטעם וברגישות.
מסר אישי במטוטא : המאמר הזה נכתב לאחר הרבה מאוד זמן שאני חי ברשת, זמן שבו רכשתי המון חברים טובים, חברים מפרגנים ואוהבים, חברים שבלעדיהם – אני סתם שורה בסטטוס.
מוזמנים לצפות בפרופיל של אמיר אבן טוב ובעמוד האוהדים שלו ללחוץ לייק אם אהבתם, ולהגיב כאן ולספר לנו באילו אסטרטגיות אתם נוקטים? האם אתם מבליטים את הקשר ביניכם לבין העמוד העסקי שלכם או מצניעים אותו ? נשמח לשמוע דעות, רעיונות, הצעות ושאלות ונענה לכם בשמחה ממש כאן למטה בתגובות
אמיר – מאמר מעולה !!!
כאחד שמכיר אותך וכפייסבוקאי בנשמה קלעת בול למטרה.
משתף בדף שלי..
הי, תודה רבה מוזי, ותודה על השיתוף
אמיר – יפה כתבת!
כאחד שגר כמוך בין דפי הרשת אני יכול לאשש את כל הסעיפים שרשמת.
יש גם דברים נוספים חשובים, כמו-תדירות ומועדי הפרסום, ה-תוכן! האינטראקציה עם סביבת הסייבר שלך, והכי חשוב מתן תוכן ישיר אמיתי ולא מתחסד ומתכסה באצטלות מכירה. בדיוק כמו התכנים שאתה מספק!
דני
יפה מאוד