עשרת הטיפים שמופיעים בכתבה זו יסייעו לכם לייצר "תוכן קטלני" שיגרום ללקוחות שלכם ליהנות לקרוא כל מילה בתכנים שלכם, לצפות להם, ייבנה אמון רב בכם כמובילים בתחום שלכם ויגרום לקהל היעד שלכם לפנות אליכם כשהוא זקוק למשהו בתחום שלכם. זו מהות ה inbound marketing אסטרטגיית התוכן בעולם הדיגיטלי. היום למותגים דומים ישנן אפשרויות דומות, וכלים דומים, והדרך הטובה ביותר להתרומם מעל למתחרים היא באמצעות תוכן ייחודי וממגנט.
ובכדי להגיע לתוצאות הרצויות חשוב להבין שכתיבת תוכן משובח אינה מתחילה בניסוח התוכן או בבחירת המילים. למעשה כתיבת תוכן בכלל לא מתחילה בכתיבה! הסוד הראשון ביצירת תוכן הורס טמון בהכרת הקהל ובהבנת הצרכים, הכאבים והרצונות שלו.
עכשיו קחו דף ועט ותענו על השאלות הבאות, ההמלצה שלנו, תרחיבו כמה שיותר בתשובות, כך תפיקו תוצאות טובות יותר בכתיבת התוכן שלכם:
- מי קהל היעד שלנו?
- האם יש קהל/ים נוספים? מי הם?
- מדוע כל קהל צריך או רוצה את המוצרים או השירותים שלנו?
- מדוע הוא כל כך צריך את זה?
- כיצד הוא ירצה להרגיש לאחר שיהיה לו את זה?
- מה מונע מבעדו לרכוש את זה עכשיו?
- ועוד שאלות שמהותן: הבנת הצורך של הלקוח, הבנת חוויית הקניה הנוחה והנעימה ללקוח, הבנת חוויית השימוש במוצר או אופן קבלת השירות.
רק לאחר שענינו על השאלות האלו וניתחנו את "המשמעות של הצורך של הלקוח", רק לאחר שהבנו: מה זה אומר לגבי השירותים או המוצרים שלנו? מה זה דורש מאיתנו על מנת לפגוש את הצרכים והרצונות של הלקוחות? (לעתים שאלות כאלה דורשות שינויים באסטרטגיית המוצר או השירות שלכם, זה כמובן יעלה את המכירות והרווחיות בטווח הארוך, אבל זה נושא לכתבה אחרת…) כיצד באמצעות תוכן נוכל להמחיש ללקוחות הפוטנציאליים שנוכל לספק להם מענה מדויק. לאחר שהבנו את כל אלו לעומק – אנחנו והלקוחות שלנו מבינים אחד את השני, ויש מקום להתחיל להכין תוכן שהקהל שלי ירצה לקרוא ולא יפסיק לקרוא עד שיגיע לסופו!
האתגר כעת הוא יצירת תוכן רלוונטי, מעניין ותוסס! ובכדי לסייע לכם להתגבר על המכשול הזה הכנתי עבורכם 10 טיפים שיקפיצו את איכות התוכן שלכם לרמה הבאה הבאה, אז ההמלצה שלי, לגזור ולשמור את הכתבה הזו, ולקרוא בכל פעם לפני שכותבים תוכן חדש, עד שהטיפים הללו יהפכו להרגל! והכתיבה תהפוך לקלילה יותר ומדויקת יותר.

#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 1
הקפידו להתעדכן בנעשה בתחום שלכם.
עקבו אחר כמה בלוגים מובילים בתחום שלכם, בארץ ובעולם.
עדכנו התראת גוגל למילות מפתח רלוונטיות, כולל שמות מוצרים ושירותים שאתם מציעים.
הירשמו למועדוני הלקוחות של המתחרים, עקבו אחר מה שהם עושים וכותבים, כך תדעו מה קורה אצל המתחרים בכל רגע נתון.
הירשמו לניוזלטר של מומחים בתחומכם, בארץ ובעולם, זה מקור מעולה לידע עדכני.
צרו לכם הרגל לקרוא לפחות תוכן רלוונטי אחד ביום!
שימו לב מה השיחה המרכזית בתחום שלכם כעת, שימו לב מה מעניין את הקהל וכיצד הוא מגיב, תבחרו נושאים חמים לכתוב עליהם, תנו להם את זווית הראייה המיוחדת שלכם, מה דעתכם, מה אתם ממליצים, איך אתם חושבים שאפשר וכיו"ב.
לדוגמה: מתכנן גינות שקורא על שינויים צפויים במזג האוויר העולמי, יכול לכתוב כתבה על צמחים שכבר יתקשו לשרוד בגינה שלכם, ואילו צמחים כדאי לשתול בסתיו הקרוב, ללא ספק, כתבה שמאוד מעניינת את קהל היעד שלו ומייצרת אמון בידע שלו וביכולת שלו לתכנן גינה על בסיס שינויים גלובליים – בהחלט רמה גבוהה של תוכן ועניין.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 2
עקבו אחר הנעשה בתחום שלכם ברשתות החברתיות
אחת הזירות שמובילות את השיחה החברתית היא זירת הרשתות החברתיות. מעקב אחר השיחה ברשתות החברתיות יאפשר לכם לקלוט מה קורה בתחום שלכם בזמן אמת! תעשו לייק לעמודים מובילים בתחום שלכם, כן, לייק למתחרים, הצטרפו לקבוצות שרלוונטיות לתחום שלכם, בפייסבוק ישנה אפשרות לצפות בתוכן של העמודים שלכם, וזה יאפשר לכם לעקוב אחר הפוסטים המובילים בתחום, תעקבו לא רק אחר הפוסטים עצמם, הסודות האמיתיים מסתתרים דווקא בתגובות של אנשים בפוסטים הקשורים לתחום שלכם, זה הבסיס למציאת רעיונות הורסים ומסקרנים לקהל היעד שלכם ברשתות החברתיות. השאלות של הקהל, התגובות של הקהל, הלך הרוחות של הקהל שלכם נמצא בעיקר בתגובות לנושאים רלוונטיים לתחום שלכם.

לדוגמה: אם אתם אדריכלים, ואתם מזהים שאנשים שואלים הרבה שאלות על שילוב אי במטבח, מה כדאי שיהיה באי? האם מומלץ שהכיור והגאז יהיו באי או לא? ועוד שאלות דומות, תכינו ספרון הדרכה: "איך מתכננים את האי המושלם למטבח שלכם", התחילו ברקע מדוע אי זה דבר טוב, מה היתרונות ומה החסרונות של האי במטבח, ועוד מספר כללי אצבע לגבי אי במטבח. המשיכו במתן מספר טיפים? למי זה מתאים? מתי כדאי לעשות אי שמשולב בו כיור וגאז ומתי לא? מה הגובה האופטימלי לאי? ועוד טיפים מקצועיים שלכם, שלבו תמונות מפרוייקטים דומים שביצעתם הסבירו כיצד הטיפים שלכם עצמכם סייעו בגיבוש הקונספט העיצובי (כך תוכלו להציג את עבודותיכם). המידע יכול להיות מאוגד לספרון מתנה להורדה בחינם, לנרשמים לרשימות הדיוור שלכם, או פשוט כתבה בבלוג.
אבל אם זיהיתם שזה נושא חם ומעורר עניין, ואתם מכינים מידע רלוונטי ומקיף על השאלה הזו, העסק שלכם ייתפש כמקצועי יותר, כמוביל טרנדים, כמקור להתייעצות וכמובן כמקום רלוונטי מאוד לשכירת שירותיו.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 3
צרו צוות סיעור מוחות
צוות סיעור המוחות צריך להיות מתוך החברה שלכם. צרו צוות של אנשים קריאייטיביים עם חשיבה שיווקית, וצרו ישיבות חודשיות בהן תזרקו המון רעיונות לאוויר, נסו להבין יחד מה הנושאים שאינם שנויים במחלוקת וברור לכל כי אלו הנושאים הבוערים ביותר בתחום שלכם.

לאחר שהתגבשתם סביב 3-4 נושאים בוערים חפשו יחד את הזווית השונה והמסקרנת להציג את הנושא, איך נבנה תוכן שימגנט אלינו את הקהל, כיוון שניתן לו מידע וערך שאף אחד אחר לא חשב עליו ועדיין לא נמצא למצוא תוכן דומה בשום מקום אחר.
כוחה של הקבוצה מייצר סינרגיה עוצמתית ומאפשר להוציא החוצה תכנים בלתי רגילים.
בעלי עסקים קטנים ובינוניים שאין להם צוות שיווק, יכולים להיעזר בעובדים אחרים בעסק, או בחברים ומשפחה שרוצים לעזור ויכולים להשתתף בפגישה עמכם במהלכה תערכו יחד עמם סיעור מוחות.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 4
מיחזור תוכן קיים
חפשו בתוך הבלוג שלכם כתבות ישנות שהצליחו מאוד. תקראו את הכתבה בעיון רב מתחילתה עד סופה, תראו אם משהו השתנה מאז שכתבתם אותה, אם יש לכם יותר ידע וניסיון בנושא הזה, אם אפשר לעבות ולשפר אותה, ועכשיו תכתבו אותה מחדש. פעמים רבות מה שעבד טוב בעבר יעבוד טוב שוב.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 5
אלבומי השראה ליצירת תוכן הורס
צרו בנק של רעיונות, תמונות, עיצובים וכל מה שקשור בתחום שלכם. אני מכינה בנק כזה בפינטרסט, אוצרת תמונות ורעיונות באלבומים שונים, מדובר בתוכן שאני מחפשת במיוחד בפינטרסט, ממש פניני תוכן. כשאני רוצה לכתוב כתבה, אני מתחילה בעיון בין אלבומי הפינטרסט שלי, חלק מהכתבות המוצלחות ביותר שלי התחילו ברעיון שראיתי בפינטרסט, ופיתחתי אותו לתוכן מעניין בהתאם לידע ולניסיון שלי.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 6
יצירת סגנון הכתיבה הייחודי לי

אנשים אוהבים לקרוא תוכן של כותבים ספציפיים! צרו את סגנון הכתיבה שלכם. יש כותבים שאוהבים לכתוב באופן בוטה ופרובוקטיבי, תוך שימוש בסלנג רב. יש כותבים שאוהבים לכתוב בתמציתיות – ישר ולעניין! יש כותבים שאוהבים לכתוב תוך שימוש בתיאורים משעשעים שהופכים את הקריאה למהנה ומשעשעת! יש כותבים שאוהבים לכתוב כאילו שהם מנהלים אתכם שיחה פתוחה עכשיו! ויש עוד כל כך הרבה סגנונות כתיבה. צרו את הסגנון שלכם, צרו את חותמת הכתיבה שלכם, והקהל שלכם יאהב לקרוא את התוכן שלכם במיוחד!
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 7
סרטוני וידאו אותנטיים
קחו אתכם לכל מקום מצלמת ווידאו. זו יכולה להיות מצלמת וידאו איכותית במכשיר המובייל שלכם, או מצלמת ווידאו קטנה ואיכותית. במהלך יום העבודה שלכם אתם יכולים לצלם הרבה מאוד סרטונים עם מידע שיעניין את הקהל שלכם, החל בטיפים, סיפורי מקרה מעניינים, עדכונים לגבי התרחשויות חדשות בעסק או בחברה/ארגון/מותג שלכם.
העלו לרשתות החברתיות סרטונים קצרצרים בני 30 שניות עד דקה, העלו את הסרטונים לערוץ היוטיוב שלכם, שלבו אותם בכתבות בבלוג שלכם, צרו הרבה סרטוני וידאו אותנטיים ומעניינים. אנשים אוהבים להרגיש שהם מקבלים מידע "מהשטח", "בזמן אמת", זה הופך את התוכן שלכם לרלוונטי ומעניין הרבה יותר.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 8
יצירת רשימות של…
צרו פוסטים שמכילים רשימות, בפרט רשימות של "המובחרים", "המובילים", "הטובים ביותר", "המצליחים ביותר", יש אחוזי פתיחה גדולים מאוד לתכנים שמכילים רשימות של.
לדוגמה לקראת סוף השנה הזו, אם יש לכם מותג נעלים אפשר לעשות "עשרת זוגות הסנדלים שכבשו את קיץ 2015" אם יש לכם מותג מתחום התיירות: "עשרת האטרקציות המובילות בקיץ 2015", אם אתם עוסקים במוסיקה "עשרת השירים המצליחים ביותר במסיבות החוף בקיץ 2015" אם אתם מתחום האוכל: "עשרת המתכונים המובילים בבלוג שלי בשנת תשע"ה" ועוד ועוד… רשימות של… אנשים מתים על רשימות של…
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 9
מגמות צפויות לקראת…
אנשים מאוד סקרניים לגבי העתיד. ואם יש לכם מספיק אומץ, הכינו כתבה שצופה מה יהיו הטרנדים או המגמות בתחום שלכם בשנה הבאה, בסתיו הקרוב, בחורף וכיו"ב איך תדעו מה יהיו הטרנדים או המגמות בתחום שלכם בשנה הבאה?
תחפשו בגוגל fashion trends 2016 תמצאו הרבה מאוד כתבות כבר עכשיו על הנושא, תתחילו לאסוף מידע ולתכנן את הכתבה, לקראת סוף נובמבר שחררו את הכתבה – אתם תהיו הראשונים שהכינו תוכן שמנבא מה יהיו מגמות האופנה לשנת 2016 ותזכו לחשיפה והתעניינות גדולה מאוד בתוכן שלכם.
כנ"ל אם אתם בתחום ההיי-טק, או בתחום האיפור והיופי, עיצוב גראפי, עיצוב פנים והרבה מאוד תחומים יכולים לספק תוכן שמנבא מראש מה יקרה בשנה הבאה – ואנשים מתים על תוכן שמנבא עתיד.
#טיפ_כתיבת_תוכן מספר 10
שלבו בתוכן "מילים שמוכרות"
לפני מספר חודשים ואולי כמעט לפני שנה ערכתי וובינר בנושא: "מילים שמוכרות" ומי שנרשם לוובינר קיבל את ההקלטה וספרון מיוחד עם רשימה של מעל מאה מילים שמוכרות, הגישה להקלטה של הוובינר ולספרון נמצאת בקישור הבא: הקלטה וספרון מילים שמוכרות. לאחר שהשתמשתם בטיפים הנ"ל ולאחר שסיימתם לכתוב, שלבו בתוך התוכן שלכם "מילים שמוכרות" צרו כותרות מוכרות, צרו תכנים שמוכרים, צרו תוכן שהוא גם מעניין, אבל גם מוכר.
לסיכום, אנחנו ממליצים לכם לשמר קצב אחיד של יצירת תוכן, ויצירת הרגלי כתיבה לכם והרגלי קריאה וצריכת תוכן של הלקוחות שלכם מהבלוג שלכם.
הטקטיקה הבאה צריכה לסייע לכם לשמר את הקוראים המזדמנים, ולהפוך אותם לקוראים קבועים! כיצד? כ – 20 שניות לאחר שגולש הגיע לעמוד תוכן שלכם, צרו טופס מרחף שמחשיך את המסך ומזמין את הגולש להירשם לבלוג שלכם. לנו יש עשרות נרשמים מדיי שבוע לבלוג שלנו, או גולשים שמורידים מהאתר שלנו ספרוני הדרכה בחינם.
רוצים ללמוד לשווק באינטרנט כמו מקצוענים? זקוקים לידע, כלים ושיטת עבודה שתעזור לכם לשווק את העסק או המותג באינטרנט בקלות? צרו עמנו קשר עוד היום: 052-7756200 או כנסו לקישור הבא: קורס קמפיין שיווק ופרסום באינטרנט
אם יש לכם טיפים נוספים להציע, או שאלות בקשר לכתבה זו, אתם מוזמנים לכתוב לנו ממש כאן למטה בתגובות לכתבה. אם אתם חושבים שחבר או חברה ייהנו לקרוא את התוכן שתפו את הכתבה או שלחו אותה לחבר במייל
בהצלחה