כל כך הרבה פעמים אנחנו נתקלים בבעלי עסקים או במנהלי שיווק שטוענים כי למרות ההשקעה הרבה אתר האינטרנט של העסק או החברה אינו משיג את התוצאות הרצויות! כשאנחנו מתבקשים לבחון את האתר הקיים, כמעט תמיד ברור לנו מדוע האתר אינו מפיק תוצאות.
מדוע זה ברור לנו?
לפני שאנחנו בוחנים את אתר האינטרנט, אנחנו שולחים ללקוח "מסמך אסטרטגיה לבחינת אתר אינטרנט" – מסמך פנימי שהכנו בסושיאל ליד ומטרתו למעשה לבדוק: מה הן המטרות הגלויות והסמויות של הלקוח? אילו תוצאות הוא רוצה או צריך להפיק? מי קהל היעד? מה הוא אמור לעשות? כיצד התהליך אמור להתבצע באתר? מה הפעולות שאמורות להתבצע? כיצד? מה החוויה שהגולש באתר צריך לעבור לפני שיבצע את המטרה שהצבנו? וכשמבינים מה הלקוח רצה, ולעומת זאת… מה יצא – מיד ברור מדוע האתר אינו מפיק את התוצאות! ישנן מערכות מתוחכמות שנבנו במיוחד לתחום מסוים: כמו ביצוע הזמנת חדרים ברשת מלונות, ומרבית מנהלי השיווק בתחום זה יעדיפו להתכנס תחת המערכת הקיימת, ולא להשקיע סכומים גבוהים על פיתוח מנוע מיוחד לעצמם. פעמים רבות הלקוח בכלל לא מבין אילו שינויים נדרשים כדי שהאתר יפיק יותר תוצאות, ובדרך כלל לנו זה מאוד ברור וקל להבין. סדר השאלות במסמך מייצרים תובנות חדשות אצל מנהל האתר או בעל העסק, ומיד צפים ועולים עוד הרבה מאוד תשובות והבהרות לגבי השינויים הדרושים באתר הקיים, או לגבי המבנה הנדרש לאתר חדש. למעשה מדובר בהתאמה אישית ללקוח, יחד עם זאת ישנם מספר דגשים שחשוב לנו להעלות כאן, על מנת שתבינו כמה כללי בסיס שבעיננו עושים את כל ההבדל. 1. בניית אתר על מערכת ניהול שמבוססת קוד פתוח בין אם תבחרו בג'ומלה, דרופל או בוורד פרס – מדובר במערכות המבוססות על קוד פתוח והבעלות על האתר לעולם תישאר בשליטתכם. אתר שנבנה עבורכם בקוד על מערכת ניהול של החברה שפיתחה עבורכם את האתר, משאירה אתכם בידיו של המתכנת או חברת בניית האתרים, וזה יכול להוות בעיה משמעותית בהמשך. ההמלצה שלנו: תבדקו אם אין מערכת חלופית שכבר פותחה וניתן להשתמש בה בוורד פרס או במערכות קוד פתוח אחרות. 2. להשאיר מקום פתוח לתגובות באתר גוגל אוהב אתרים ותכנים שיש בהם אינטראקציה או שיחה עם הגולשים, השאירו למבקרים באתר הזדמנות להגיב על התכנים שלכם, ענו להם, נהלו עמם שיחה באתר שלכם – זה ישפיע לטובה על תוצאות החיפוש של התוכן הספציפי הזה במנוע החיפוש של גוגל. כדי לעודד יצירת תגובות באתר, אל תגבילו את המגיבים, אפשרו להם לשתף קישור או תמונה בתגובות, תוסיפו שאלות ובקשות להתייחסות בתוך הכתבה, כך שהגולשים ירצו לענות, להגיב ולשתף בתגובות, מי שהגיב פעם אחת בבלוג שלכם, אפשרו לו להגיב בפעמים הבאות בלי למלא פרטים או כל מגבלה אחרת, תגיבו למגיבים, תודו להם ותמשיכו לעורר שיחה, כך שגם גולשים אחרים ירצו להגיב ולזכות להתייחסות מכם. 3. אתר האינטרנט שלכם חייב להיות רספונסיבי – מותאם לגלישה במסכים שונים מגמה הולכת וגוברת בהרגלי הגלישה באינטרנט היא צפייה בתכנים באמצעות המובייל. כ – 50% מהמיילים נפתחים במובייל, 50% מסרטוני הוודיאו ביוטיוב נצפים במובייל ומגמה זו מחלחלת גם לקריאה וגלישה באתרי תוכן, גם שם כמות הגולשים ממובייל קרובה ל – 50%. אם האתר שלכם אינו מותאם למובייל, אינו רספונסיבי, אחוז ניכר מהגולשים במובייל ינטשו את האתר שלכם לאחר שניות בודדות. מעבר לכך, גוגל הכריזה בסביבות מאי השנה כי אתרים שאינם מותאמים למובייל ייעלמו ממנוע החיפוש של גוגל, וזו תוצאה שאף אחד לא מוכן לספוג! 4. כפתורי שיתוף בכל האתר שלכם אחת הדרכים הטובות ביותר לזכות בחשיפה רחבה יותר לתוכן שלכם, היא באמצעות הוספת כפתורי שיתוף באתר, לכל עמוד, לכל פוסט וכן לכל תמונה, ככל שאנשים ימצאו דרכים מגוונות יותר לשתף את התוכן שלכם עם חבריהם, כך עולה הסבירות שהם יעשו זאת, וזה רווח נקי שלכם! מעבר למאמצים שתעשו כדי להניע תנועה לאתר האינטרנט שלכם ולעמודים ולפוסטים שלכם, מי שכבר יגיע, יוכל לשתף עם חבריו ולהניע תנועה נוספת וחדשה לאתר שלכם. לעיתים אנשים מזלזלים באפקטיביות של הפעולות האלו, אבל זו עבודה שנעשית מאחורי הקלעים, ללא מאמץ מצדכם, אבל מסייעת בקידום התוכן שלכם לקהל הנכון! כיוון שאם אנשים ישתפו את התוכן שלכם, ככל הנראה הם ימצאו לנכון שזה מעניין גם לחברים שלהם, ובדרך כלל הם צודקים! 5. שימו תוסף קידום אתרים לאתרי וורדפרס, אבל גם במערכות ניהול אתרי אינטרנט אחרות (CMS), יש אפשרות להוסיף לאתר אפשרויות שמשפרות את דירוג התכנים במנוע החיפוש של גוגל. במערכת של וורדפרס אנחנו ממליצים על התוסף: all in one SEO משמעות התוסף היא השקעה של כמה דקות נוספות בכל העלאת תוכן לאתר, במהלכן תוסיפו כותרת שמטרתה לשפר את מציאת התוכן בחיפוש בגוגל, תוך שימוש במילות מפתח הקשורות לתוכן ולאתר שלכם, כתיבת תיאור של התוכן, הוספת מילות מפתח, תגיות, ותיוגי תמונות. השקעת דקות אלו לכל תוכן שתעלו תניב פירות מדהימים בתנועה לאתר לכל תוכן שלכם. 6. טפסים שמחוברים למערכת הדיוור שלכם כל טופס באתר שלכם חייב להיות מחובר למערכת הדיוור שלכם. מערכות דיוור מתקדמות מאפשרות לייצר טפסים במערכת הדיוור ולשתול אותם באתר שלכם. בסוף כל פוסט או עמוד שימו טופס שמזמין ליצור עמכם קשר, לקבל הצעת מחיר לשירותים שלכם, לרכוש משהו באתר שלכם. בעמוד הצור קשר שתלו טופס שמחובר למערכת הדיוור. מדוע זה חשוב לקידום האתר שלכם, מכיוון שבצורה הזו כל תוכן הוא שיווקי, כל תוכן מייצר הזדמנות לפנות אליכם בבקשה לרכוש מוצרים או שירותים, בצורה קלה, פשוטה, נוחה ונעימה. מעבר לכך, כל טופס יכול להיות מקושר לרשימה שונה במערכת הדיוור שלכם, ככל שיהיו לכם רשימות מפולחות ומדוייקות יותר, המשך התקשורת עם הגולשים תהיה בהתאם לתכנים שרלוונטיים ומעניינים אותם. טפסים שנערכים על ידי המתכנת שלכם, מאפשרים לכם לקבל מייל ובו תוכן הפנייה. טפסים שמחוברים למערכת הדיוור, מאפשרים לכם לקבל מייל ובו תוכן הפנייה, והכנסה מיידית ואוטומטית של הפונה לרשימה שלכם. אנחנו לא מאמינים שיש מישהו שמקפיד לשמר כל פנייה במייל, ולהכניס את פרטי הפונה למערכת הדיוור, וכך אתם מפספסים את ההזדמנות ליידע את הפונה לגבי נושאים נוספים הקשורים בעסק שלכם, ולהמיר את הגולשים ללקוחות משלמים בסופו של דבר. אחד הטפסים החביבים עלינו הוא טופס פופ אפ שקופץ לגולש כעבור 20-30 שניות מרגע כניסתו לתכנים שלכם ומזמין את הגולשים להצטרף לרשימת מקבלי הדיוור האיכותי שלכם. בודאי אם הגעת לחלק הזה של הכתבה, כבר ראית את טופס הפופ אפ שלנו, שמזמין את הגולשים לקבל עדכון בכל פעם שעולה כתבה חדשה לבלוג שלנו. 7. באנרים ועמודי נחיתה באתר אנו ממליצים לייצר "מתנות חינמיות" "ערך לגולשים" ספרוני טיפים, רשימות צ'ק ליסט, ספרונים דיגיטליים ועוד שרלוונטיים לקהל היעד שלכם. אנו מדגישים כי המתנה חייבת להיות בעלת ערך ממשי ולהבטיח שהתוכן יספק ללקוח שינוי משמעותי מהמצב הקיים שלו. לאחר שייצרתם את התוכן, אנו ממליצים לעצב את התוכן, כך שייראה בעל ערך מבחינה וויזואלית ולא רק ברמת הטקסט. צרו באנרים באתר שלכם, שמקושרים לעמודי נחיתה, שמחוברים למערכת הדיוור שלכם, בעמוד הנחיתה הגולשים יוכלו להשאיר פרטים ולקבל את התוכן ישירות למייל שלהם. הטופס בעמודי נחיתה אלו ידרוש מהנרשם את המינימום הנדרש, רק שני שדות: שם ומייל! וכל טופס יהיה מקושר לרשימה רלוונטית במערכת הדיוור שלכם. כך תגדילו את הרשימה ותגרמו לאתר שלכם להפוך למקור איכותי לתוכן בתחום שלכם. ודאי הבחנת שבצד ימין יש באנר שמזמין להשאיר פרטים כדי לקבל מידע נוסף על קורס השיווק ברשתות חברתיות ובאינטרנט שלנו, מתחתיו יש באנר שמזמין להוריד את ספר המידות לעיצובים ברשתות חברתיות, ומתחת יש עוד כמה הזדמנויות להוריד תוכן איכותי ולהשאיר פרטים שנשמרים במערכת הדיוור שלנו. אנחנו ממליצים לכם לחשוב איזה ערך, איזה תוכן אתם יכולים לייצר לקהל הגולשים שלכם, כדי להפוך אותם מגולשים ל"חברי מועדון" ומשם ללקוחות משלמים. 8. תנו ערך אך יחד עם זאת הקפידו לשווק ולמכור בכל כתבה שעולה לאתר או לבלוג שלכם, תנו ערך מקסימלי לגולש שהוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אל תשכחו בסוף כל כתבה לייצר קריאה לפעולה ברורה ומזמינה, ואם אפשר לגבות את הקריאה לפעולה במתן הצעה מיוחדת למי שלחץ על הכפתור עכשיו. השתמשו במילים שמוכרות (קישור להקלטה וספרון על "המילים שמוכרות"), לדוגמה: התקשר עכשיו, עוד היום, בהקדם האפשרי. צרו מגבלה על ההצעה המיוחדת. מגבלה יכולה להיות בזמן בכמות, לדוגמה: לשבוע ימים בלבד! עד סוף החודש! מקומות אחרונים בלבד! ל – 50 הרוכשים הראשונים בלבד! וכיו"ב 9. עיצוב, עיצוב, עיצוב אל תתעצלו, ואל תחסכו! עיצוב מיושן מעיד על עסק לא מעודכן ואף מיושן. אתר לא מעוצב גורם להיסוס ואף לבריחה מהאתר שלכם באופן מיידי. עסק בעל אתר לא מעוצב נראה לא מקצועי, לא רציני, לא אמין, ולא מייצר אף לא אגורה אחת לבעליו! קחו מעצב מקצועי שיהפוך את האתר שלכם לזירה מקצועית ומושכת. 10. חוויית משתמש תנו לחברים, משפחה, קולגות קישור לאתר שלכם, ותשאלו אותם מה לא נוח או לא ברור להם. תשאלו אותם מה היה הופך את "חוויית הגלישה" לנעימה או נוחה יותר. נסו לאסוף כמה שיותר הצעות לשיפור, שפרו מיד מה שניתן לשפר בקלות. מה שדורש השקעה נוספת, הכניסו לרשימת המטלות וההשקעות השיווקיות שלכם, והחליטו מתי זה יטופל וכיצד. הערות שאינן מוגדרות בזמן ואינן כוללות תכנית פעולה – לא ייעשו לעולם!לסיכום, אם יש לכם אתר אינטרנט והוא אינו מייצר לכם תוצאות, ככל הנראה לא הקדשתם מספיק זמן ומחשבה בתכנון ובניית האתר ובתחזוקתו. יש עוד פעולות טכניות שמשפיעות על איכות האתר, אך זה נושא לכתבה אחרת לחלוטין, ואנו מקווים שהכתבה הזו האירה את עיניכם ויצרה את הגירוי המתאים לטיפול מיידי באתר שלכם.
אם יש לכם שאלות או בקשות מיוחדות, כמובן שאתם מוזמנים לשאול או לבקש ממש כאן בתגובות. אם אתם בעלי ניסיון וידע בתחום אתרי האינטרנט או בעלי ניסיון חיובי שצלח לכם, אתם מוזמנים לשתף כאן בתגובות רעיונות נוספים שיכולים לסייע ביצירת אתר שיווקי יותר. אם אתם חושבים שהתוכן הזה יעניין את חבריכם שתפו אותו עם חברים באחת האפשרויות שמופיעות מתחת לכתבה: שיתוף בפייסבוק, בגוגל פלוס, בלינקדאין, בטוויטר, בפינטרסט במייל או הדפיסו את הכתבה. ובכך תוכלו לתת ערך לחברים, תמיד כיף לתת משהו איכותי לחבר. זכרו ככל שתשאלו את עצמכם יותר שאלות לגבי הצורך או הציפיה שלכם מאתר האינטרנט שלכם, כך תוכלו ליצור אתר טוב יותר, אם אתם זקוקים למומחים שילוו אתכם ויסייעו לכם בתהליך התקשרו אלינו בהקדם האפשרי לקבלת הצעת מחיר לאיפיון אתר שיווקי, ולליווי תהליך בניית האתר, חייגו עכשיו: 052-7756200 או מלאו את הפרטים שלכם בטופס הנמצא ממש כאן למטה בתגובות בהצלחה ונשתמע, אירית ומוטי דוידסון
אודה ליצירת קשר
זיו
053-7727152
ניצור עמך קשר מחר.
ואם לא תהיה פנוי, אז לאחר החג.
שבת שלום וחג שמח