כפי שסיכמנו בחלק הראשון שעסק בכתיבת כותרות שמוכרות לצורך שיווק באינטרנט – הכותרת היא החלק החשוב ביותר בכל קטע כתיבה: מייל, כתבה, ברושור או כל דבר אחר, אם לא תדעו לייצר כותרות יוצאות מגדר הרגיל, כותרות שמושכות לקרוא למרות כמות המיילים שאתם מקבלים – לא תניעו את קהל היעד שלכם לקרוא או לבצע את מה שאתם רוצים שיבצעו. יתרה על כן תוך שלוש שניות החומר השיווקי שלכם יהיה בפח – ווירטואלי או פיזי!
לכותרת מספר משימות חשובות – למשוך את הקורא, להגדיר את תוכן הטקסט באמצעות הכותרת, ולעורר ציפייה בגודל ההבטחה – וכל זאת תוך שימוש במספר מילים מינימאלי.
הנה כמה צעדים שיסייעו לכם במשימה.
כתיבת כותרות מושכות – שלב ראשון
לפני שאתם יושבים ומנסחים כותרות, עצרו לרגע וחשבו: מי קהל היעד שלכם? מה הבעיה הכי גדולה שלהם או התלונה העיקרית שלהם (תלונה או בעיה שקשורה למוצר או לשירות שאתם מציעים להם)? אילו רגשות מעוררת הבעיה/תלונה בקרב קהל היעד שלכם – תסכול? כעס? נואשות?
וכעת עליכם לחשוב – מה היתרון המובהק של המוצר או השירות שלכם שיכול לענות על מצוקת קהל היעד שלכם?
טכניקה מספר אחד ליצירת כותרת מעולה
הכינו 10-20 כותרות אפשריות – מדוע כל כך הרבה? משתי סיבות עיקריות: הראשונה, כך תפעילו את "מיצי היצירתיות שלכם" תתחילו לייצר תהליך יצירת מוצר מנצח! הכמות תאפשר לכם להגיע לצמצום הנכון ביותר! צמצום מתוך שפע…
וכעת בואו נראה מה נכתוב בתוך האפשרויות המרובות
1. הציגו את היתרון המובהק של המוצר שלכם לפתרון המצוקה של קהל היעד
2. הציעו "שוחד" לתקופה מוגבלת – תוכלו לקבל XXX בהנחה מיוחדת למשך שבוע בלבד
3. הציגו נתון סטטיסטי שמבהיר את איכות הפתרון – 65% מכלל XXX כבר נהנים מ…
4. הציגו את הפתרון כחדשני: חדש! חסר תקדים! רק בישראל! לראשונה!
5. הציגו את ההבטחה הגדולה של המוצר/שירות – הקץ לכאבים! בתוך שעה!
6. הציגו את הקלות שברכישת המוצר/שירות: בקלות! ללא התחייבות! חודש ניסיון!
7. הציגו 10 סיבות מדוע לא הצליחו עד עכשיו: עשר סיבות למה לא ירדתם במשקל עד עכשיו!
8. הציגו יתרונות ממסופרים: חמש סיבות למה, 66 טיפים ליצירת, 4 סודות שיגלו כיצד…
9. עוררו סקרנות: ה XXX היחידי שעובד – ובקלות!
צרו פניה אישית בכותרת למייל השיווקי
צרו תחושה אצל הנמען שהכותרת פונה אליו ופותרת לו באופן אישי את הבעיה – כיצד אתה יכול… כך תפתור… במיוחד בשבילך…
צרו למייל השיווקי כותרות אקטיביות
הבטיחו כי הכותרת כתובה בלשון אקטיבית – שפה שמייצרת תנועה, פעולה ואף פקודה! שפה אקטיבית מייצרת תחושה של צורך בפעולה מיידית – לקרוא את התוכן, בתור התחלה…
כפי שציינו בכתבה הראשונה שעסקה בכתיבת מייל שיווקי – המוח קורא מיילים בסריקה – מתחיל בכותרת נכנס למייל – בוחן את רלוונטיות התוכן לכותרת על ידי קריאת החלקים המובלטים – כמו החלק הזה ובחינת הרלוונטיות שלהם להבטחה בכותרת – ולבסוף קוראים את ה ===נ.ב ==== לפני שמתחילים לקרוא את המייל – הקפידו להוסיף ===נ.ב=== ושתהיה לו רלוונטיות לכותרת וסוג של עוגן שמחוזק שוב בסיום הטקסט.
כתיבת כותרות שמוכרות דורשת מחקר קצר, אימון, ובחינה וניטור תוצאות. אם יש לכם תוכנות שליחת מיילים שמספקת לכם נתונים סטטיסטיים על מספר הפעמים שהמייל נפתח, נקרא, זמן שהייה בעמוד וכו' – עקבו אחר התוצאות ותפיקו את המסקנות הנכונות לגבי איכות הכותרות שלכם.
יש עוד הרבה מאוד טכניקות ורעיונות ליצירת כותרות יוצאות מהכלל שבולטות בתוך בליל הכותרות שמציפות אותנו – באילו טכניקות אתם משתמשים? כיצד אתם ממליצים לייצר כותרות מוכרות? יש לכם שאלות נוספות? נענה לכל שאלה או הארה כאן למטה בתגובות.
כתבתם מקצועי לעניין ובצורה טובה , אהבתי
הי אופיר,
תודה רבה 🙂 מוזמן לחזור ולבקר, וכמובן ליישם את העצות – לנו זה עובד מעולה!
אירית