הידעת? 1 מ- 7 אנשים ב-עו-לם כבר נמצא בפייסבוק!
וכשאתה הבעלים של רשת חברתית כל כך חזקה, זה מחייב לשדרג ולהתאים את המוצר למשתמשים בכל פעם מחדש. וניכר שפייסבוק משתדלת מאוד להתאים עצמה לציפיות ולחדש לנו בכל פעם. הם מבינים שככל שהחוויה תהיה מהנה יותר, וככל שיהיו שינויים וחידושים שיסקרנו אותנו המשתמשים, כך נאהב יותר לשהות שם, וכך פייסבוק תוכל לשמור על כוחה לאורך זמן.
גם לנו המשווקים זה טוב! כיוון שאנחנו משקיעים הרבה זמן ומאמץ בשיווק בפייסבוק, וחשוב לדעת ולהבין שהקהל יישאר כאן לאורך זמן ושאנחנו לא מבזבזים את כספנו לשווא. במקביל אנחנו רואים מגמה הולכת וגוברת של ירידה במעמדם של מדיות שיווק/פרסום מסורתיות יותר כמו הפרסומות בטלוויזיה או בעיתונים, וזה מחייב חשיבה הרבה יותר מעמיקה, שינוי בעוגת הפרסום שלכם ואם אתם לא יודעים איך לעשות את זה בדיוק, אתם מוזמנים לפנות לאנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בזה, גם אנחנו, כמובן עוסקים בזה. אבל לא לשם כך התכנסנו עכשיו 🙂 אני רוצה להציג לכם את החידושים הצפויים בפייסבוק, המחר כבר כאן בכתבה שלנו, אז קדימה בואו נבין במה מדובר:
- השינוי הראשון שאמור להתרחש ממש בקרוב בקרב אוכלוסייה מצומצמת באנגליה ואוסטרליה ולאט לאט לחדור לכל חברי פייסבוק בעולם – הוא תמונת הנושא שלנו למשתמשי מובייל. עם 4 מיליארד צפיות בפרופילים אישיים בכל יום, ברור למה פייסבוק הקדישה כל כך הרבה מחשבה בפיתוח ושכלול האזור האישי שלנו.
בשלב הראשון השינוי יחול רק במובייל, אך כפי שאנחנו מכירים את פייסבוק, אם זה יצליח זה יגיע גם למחשבים. תמונת הנושא תוכל להיות סרטון וידאו קצרצר בן 7 שניות בו תוכלו להציג את עצמכם, להזמין אנשים לעשות לייק לעמוד העסקי שלכם או כל תעלול אחר שתצליחו לבצע ב – 7 שניות. הסרטון הקצרצר יתנגן במעין לופ שוב ושוב. כך שזה הזמן להתחיל לחשוב ולתכנן את הסרטון שלך בפייסבוק, ולמען ההשראה שלך, צירפתי לכאן את הדוגמאות שפייסבוק שחרר לאוויר.בנוסף, אפשרויות עיצוב אזור תמונת הפרופיל והמידע שמוצג עלינו ישתנה, ונוכל להוסיף תקציר עלינו כבר בתמונת הקאבר שלנו, להחליט איזה מידע נרצה לשתף על עצמנו כבר באזור הזה וכן נוכל לבחור חמש תמונות מועדפות שמייצגות אותנו ונרצה שהן יופיעו ראשונות – מדובר בשינוי נפלא. וגם את זה כדאי להתחיל לתכנן, שימו לב מה אחרים עושים ותחליטו איך אתם רוצים להציג את עצמכם, בהתחשב בעובדה שאתם אנשים פרטיים אבל אתם גם מייצגים את העסק שלכם או את המותג שאתם מקדמים.
עוד בזירת תמונת הפרופיל – פייסבוק תאפשר ליצור תמונת פרופיל זמנית שמייצגת את מה שאני עושה עכשיו, זה יכול להיות: "אני בחופש", "יש לי יום הולדת" "לעודד את קבוצת הכדורגל/סל שלי בדרך לטורניר חשוב" או כל דבר אחר וזמני שברצוננו לעדכן בתמונת הפרופיל. תוכלו להגדיר את משך הזמן, ואז תמונת הפרופיל הרגילה שלכם תחזור להופיע באופן אוטומטי.שינויים אלו ישנו משמעותית, ללא ספק, את חוויית השימוש שלנו בפייסבוק. כחלק מהשינוי הזה, המיקום של תמונת הפרופיל ישתנה, תמונת הנושא עדיין תמוקם בחלקו התחתון של הקאבר, אבל תעבור מהצד למרכז הקאבר. כך שברגע שתראו שתמונת הפרופיל שלכם או של מישהו אחר עברה למרכז הקאבר, תדעו שהאפשרות להעלות תמונת וידאו קצרה נפתחה.איך כל זה עוזר לנו המשווקים? אין ספק שנוכל להשתמש באפשרויות האלו כדי לקדם השקות של מוצרים חדשים עם הפרופיל הזמני, לעשות משהו מגניב שקשור בעיסוק או במותג שלנו בקליפ של 7 שניות, זה הזמן להפעיל את המוח הקריאייטיבי שלכם, ולהתכונן לקראת השינויים. לבחור את 5 התמונות המובילות שלכם, אחת מהן יכולה להיות קשורה לעסק, ואולי עוד אחת לצוות, ויתר התמונות יהיו קשורות למשפחה, תחביבים ולחיים האישיים, כך תוכלו להציג את עצמכם בצורה שמייצגת יותר את מי שאתם, מה שאתם. לבסוף אנשים עושים עסקים עם אנשים, ואם נוכל לראות את החיבור בין האישי למקצועי כבר בתמונת הפרופיל, זה עושה יותר חשק להכיר, לפגוש, להיות בקשר. אל תבחרו 5 תמונות רנדומליות! הקדישו לזה מחשבה, כך גם עם הסרטון, זו הזדמנות מצוינת להצגה עצמית מושכת מדליקה ואפשר לעשות שם גם משהו שקשור לעסק או למותג שלכם, רק ברמז… יש לנו רק 7 שניות – שזה אדיר, זה אומר שתהיו חייבים להתמקד בעיקר ולאנשים תהיה סבלנות להקשיב למה שיש לכם לומר ב – 7 שניות.
- השינוי הראשון שאמור להתרחש ממש בקרוב בקרב אוכלוסייה מצומצמת באנגליה ואוסטרליה ולאט לאט לחדור לכל חברי פייסבוק בעולם – הוא תמונת הנושא שלנו למשתמשי מובייל. עם 4 מיליארד צפיות בפרופילים אישיים בכל יום, ברור למה פייסבוק הקדישה כל כך הרבה מחשבה בפיתוח ושכלול האזור האישי שלנו.
- פייסבוק לא מעוניינים להוסיף כפתור "דיסלייק" כיוון שהם לא רוצים לעודד התנהגות שלילית בפייסבוק.
אבל הם הבינו שיש מצבים בחיים שבהם כפתור הלייק לא הולם – כמו למשל שמודיעים על פטירתו של חבר קרוב או בן/בת משפחה, או הודעה על פיטורין ועוד. פייסבוק עובדים על איזה מכלול של כפתורים שיביעו מגוון רגשות באמצעות אייקונים ספציפיים. זה עדיין לא פתוח לשימוש, אבל זה יקרה בקרוב. ונחמד לדעת שפייסבוק מבינים שאנחנו לא אוהבים הכל בחיים.
איך זה יכול לעזור לנו כמשווקים? כשנראה מה האפשרויות במנעד הרגשות שפייסבוק ישימו, נראה איך נוכל להשתמש בזה במסרים השיווקיים שלנו, בעיצוב או בכל דבר אחר, למעשה פייסבוק היא מובילה ויוצרת שפה, ואם נשים לב לשינוי ונהיה הראשונים להשתמש בדברים החדשים והמגניבים – הקמפיינים שלנו יימשכו יותר תשומת לב. - שינוי נוסף שהתרחש השנה הוא בפורמט הוידאו! אנחנו כל הזמן מלמדים שווידאו זו אחת האסטרטגיות החשובות
בשיווק העסק או המותג שלכם, יותר מזה, זה הפורמט שאנשים הכי אוהבים לשתף עם חברים! גם פייסבוק וגם יוטיוב מודעים לחשיבות של וידאו לגולשים.
זאת בדיוק הסיבה שגם יוטיוב וגם פייסבוק הכריזו השנה שיאפשרו העלאת קבצים שצולמו במצלמת 360 מעלות. אפשרויות השיווק והפרסום שלנו מעולם לא היו טובות יותר: נוכל להמחיש הצגת מוצרים: במקום לצלם 8 זויות של המוצר, פשוט נעלה לפייסבוק ישירות קובץ שמציג את המוצר באופן המוחשי ביותר, כנ"ל לגבי שיווק נכסים, הדגמת תרגילים בספורט, כל סרטוני ה DIY אפשר לצלם במצלמת 360 שתמחיש בדיוק איך עושים… ועוד ועוד אפשרויות שיתוף תכנים.
אני רק אגלה לכם, שאנחנו בסושיאל ליד כבר בודקים מחירים של מצלמות 360 מעלות ומה הן האפשרויות ליצירת תוכן מדהים לעסקים ולמותגים ומתכוונים להעלות שירות משלים ללקוחותינו, והדרכות לקהל שלנו שקשורות ביצירת תוכן במצלמות 360 מעולות.
אם יש לכם רעיונות או שאלות בנושא זה, אנחנו נשמח מאוד, זה יעזור לנו למקד את הרעיון, מוזמנים לשאול ממש כאן בתגובות. - בקרוב פייסבוק תאפשר לאתרי מסחר אלקטרוני להטמיע את אפליקציית המסנג'ר של פייסבוק באתרים שלהם. ואתם תוכלו לבחור האם לקבל את המידע הנחוץ לכם לגבי הרכישות באתר, מעקב אחר משלוחים, תשלומים ועוד, והכל דרך הפייסבוק שלכם. אם יש לכם אתר סחר אלקטרוני או אפשרויות רכישה באתר, תוכלו להטמיע את המסנג'ר של פייסבוק כבר בקרוב באתר שלכם, ברגע שזה יהיה רלוונטי נעדכן כאן ונסביר איך עושים את זה.
פייסבוק ללא ספק נוקטת בצעדים דרמטיים לשיפור חוויית השימוש בפלטפורמה, ואנחנו כמשווקים יכולים להיות מרוצים, שכל זמן שפייסבוק מתפתחת ומחדשת הקהל ימשיך להיות שם ולעקוב אחר חברים, ומותגים שחביבים עליו, אנחנו רק צריכים להמשיך ולהשקיע בשיווק שלנו בפייסבוק כיוון שהקהל שלנו שם, וככל שנשכיל ללמוד מפייסבוק לחדש ולהפתיע את הקהל בתוכן איכותי, הם ימשיכו לבוא אלינו.
מה דעתכם על השינוייים הצפויים? אהבתם? לא אהבתם? אתם לא מבינים למה זה משנה? נשמח לשמוע על זה בתגובות כאן למטה בכתבה.