בכתבה הקודמת דנו בסוגי התהליכים האוטומטיים הקיימים, מה היתרונות המשמעותיים ביצירת תהליכי שיווק אוטומטיים לעסק או למותג שלך וניסינו לתהות על אפשרויות יצירת התהליכים האוטומטיים לשיווק שלך. אם לא קראת את הכתבה הקודמת אני ממליצה שתתחיל בקריאת הכתבה הראשונה בסדרה: רוצים שהשיווק שלכם ייצר לכם לידים ולקוחות באופן אוטומטי
במטרה ליצור תהליך אוטומטי, יש לספק את התשתית הדיגיטלית ליצירת תהליכים אוטומטיים, כדי שליד שיגיע למערכת שלכם ותיווצר עבורו מערכת אוטומטית של קבלת מסרים מכם שמטרתם לטפח את הקשר עם הליד, לדוגמא אצלנו בסושיאל ליד ברגע שהליד נכנס למערכת הוא מקבל באופן אוטומטי בין 3-10 מסרים, הכוללים מידע רלוונטי עבור הליד ולאחרונה התחלנו להכניס לתוך המסרים הצעות מיוחדות לרכישת מוצרים ושירותים מאיתנו במטרה להפוך את הליד ללקוח כבר בתהליך האוטומטי.
אתן לכם דוגמה ספציפית יותר: מי שמוריד את המדריך לגיוס לייקים טבעיים לעמודי פייסבוק עסקיים מקבל סדרה של 8 כתבות, לאחרונה הוספנו שני מסרים מכירתיים, הראשון במסר השלישי או הרביעי אנחנו מציעים לליד להגיע לסדנת הפרסום המתקדם בפייסבוק שלנו, והמסר האחרון בסדרה הוא הצעה מיוחדת להצטרף לקורס שלנו במחיר מיוחד מאוד, יש לנו תכנית להוסיף עמוד נחיתה לפני הסוף ולבקש מהליד לכתוב האם הוא מתעניין בקורס שלנו או בשירותי ניהול השיווק שלנו לחברות ואירגונים (כמובן שנציין שהעלות התחלתית של השירות היא 3,000 ש"ח לחודש בהתחייבות לשנה וזה התקציב הנמוך ביותר אצלנו, כך שמי שזה לא מתאים לא לא יירשם ולא נעביר למחלקת המכירות שלנו לידים לא רלוונטיים, זה מיותר ומעמיס על המערכת). לאחר שיגדיר במה הוא מתעניין, המסר האחרון שיקבל יהיה בהתאם לצרכים שלו. או שהוא יקבל הצעה מיוחדת לרכישת הקורס לשבוע ימים בלבד, או שהוא יקבל הצעה מיוחדת לשירותי ניהול השיווק שלנו. אבל זה חלק מעבודת השיווק, יש הרבה מאוד תכניות שנולדות מעצם העשייה ולאט לאט משלימים עוד ועוד תהליכים והאוטומציה הופכת למנגנון משומן לניהול לידים.
כפי שאתם רואים מדובר בתהליך אוטומטי שדורש מחשבה, תכנון וביצוע מדוייקים. אין ספק שמדובר בהשקעה משמעותית של זמן וכסף, אך מאחר והספרון הזה שלנו מאוד מבוקש, והרבה מאוד אנשים מורידים אותו בכל שבוע, החלטנו שזה שווה את ההשקעה ויחזיר את עצמו די מהר, ואכן כך קרה. אם סיקרנתי אותך ויש ברצונך לקבל את הספרון ועל הדרך לגלות איך התהליך האוטומטי שלנו עובד, פשוט ללחוץ על הקישור הבא ולהוריד את הספרון למחשב שלך המדריך לגיוס לייקים טבעיים לעמודי פייסבוק עסקיים.
אז איך מתחילים?
1. יש לספק טופס רישום שבו הליד יירשם ויקושר לרשימה
2. הרשימה צריכה להיות חכמה ומאופיינת בהתאם לרישום של כל ליד
3. אין צורך בתנאים מוקדמים להרשמה.
שימו לב, לצילום המסך עם הדוגמה, מעצם הלחיצה על כפתור ההרשמה, הליד נכנס לתוך רשימה שבתוכה כבר מובנה כל מערך המסרים האוטומטיים. זה עונה לכם ע ה"איך זה עובד" ועכשיו ננסה להבין למה, למה אנחנו בונים עכשיו את התהליך האוטומטי הזה?
לפני שתגיעו למערכת שלכם ולפני שתנסחו מסר אחד. עליכם להבין: מה אתם רוצים שיקרה עם הליד? מה המטרה? מה אתם רוצים לתת לו? מה אתם תרצו להציע לו בהמשך? והאם אתם נותנים לליד מספיק ערך או ביטחון לפני שאתם מציעים לו לרכוש מכם משהו, גם אם מדובר במוצר איכותי במחיר משתלם מאוד.
כל התהליך האוטומטי מתחיל בתהליך חשיבה קריאייטיבי שמטרתו לטפח את מערכת היחסים עם הליד ולהפוך אותו מליד ללקוח. ממתעניין לתשלום בקופה! חד וחלק.
איך אנחנו בנינו את סדרת המסרים למי שהוריד את המדריך המלא לגיוס לייקים טבעיים?
נחזור לדוגמה שבחרנו מתוך מכלול תהליכים אוטומטיים שיש לנו היום במערכת. הצענו באתר האינטרנט שלנו לגולשים להוריד את המדריך המלא לגיוס לייקים טבעיים לעמודי פייסבוק עסקיים. איך עשינו את זה בופעל? קיימים שני באנרים באתר: אחד בסליידר הראשי, והשני באנר שנמצא בכל כתבה בסרגל הכלים מצד ימין, שם יש הרבה מאוד הצעות להירשם ולהצטרף לרשימות ולתהליכים אוטומטיים. נמשיך עם הליד שלחץ על המדריך לגיוס לייקים טבעיים לעמודי פייסבוק ונרשם לקבלת המדריך – עם ההרשמה הליד הצטרף לסדרת מסרים.
המסר הראשון שמקבל הליד לאחר מילוי הפרטים זה הספרון שנרשם לקבל, פשוט וקל, וכבר במייל זה אנחנו כתבנו שעכשיו הוא יקבל מאיתנו סדרה של כתבות והצעות לשיפור השיווק של הליד בפייסבוק, יצרנו תהליך ריכוך והכנה של הליד לבאות.
3 המסרים הבאים הן כתבות מאוד איכותיות על: הנעת תנועה מפייסבוק לאתר האינטרנט, הפיכת מתעניינים בפייסבוק ללקוחות משלמים צעד אחד צעד, וכללי זהב לניהול עמוד פייסבוק, ואז מגיעה ההצעה הראשונה לרכישת הסדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק ב – 39 ₪
לאחר מכן יש שלוש כתבות תוכן נוספות והמסר האחרון בסדרה זו הצעה לקבל את קורס הדגל שלנו קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט במחיר מיוחד, למשך שבוע ימים בלבד!
ועכשיו נדמה לך שהשתגעתי! נפלתי על הראש לגמרי! להכין 8 כתבות ועוד שני מסרים של מכירה? זה המון עבודה! אז זהו שלא! כיוון שאנחנו כותבים ויוצרים תוכן כל הזמן, וסדרת המסרים החלה עם הרבה פחות מסרים, וככל שהתווספו תכנים חדשים לבלוג שלנו, שיתפנו אותם גם בסדרת המסרים, ומסרי המכירה התווספו לאחר שהיתה לנו סדרת מסרים מעובה בתוכן איכותי, מעמיק ומקצועי.
כשתבנו תהליך אוטומטי מתוך חשיבה מעמיקה, אני ממליצה לכם להתחיל עם 2-3 מסרים לכל תהליך, ולאט לאט, תוסיפו תכנים לכל סדרה ותעבו את הקשר שלכם עם המתעניינים, ואת הסיכוי להמיר אותם ללקוחות משלמים בסופו של תהליך.
שימו לב איך התהליך נבנה, אלו ארבעת השלבים לבניית תהליכים אוטומטיים:
- להגדיר ערכים לכל ליד במערכת
- משלוח מסרים אוטומטיים בהתאם לערכים שמוגדרים לליד במערכת
- הוספת הליד לרשימה או הסרתו מרשימה אחת והעברתו לרשימה אחרת
- שליחת התראות במייל
בואו נבין לעומק איך כל שלב בתהליך מתבצע:
- הגדרת ערכים לכל ליד במערכת
כפי שציינו מראש המטרה של תהליכי העבודה האוטומטיים היא לשפר את הדיוק בהגדרת כל ליד במערכת שלכם ושיוכו לרשימות הרלוונטיות באופן מדויק. כך ייווצר מצב שהוא מקבל בדיוק את הערך הדרוש לו! הגדרת הליד במערכת של VIPlus נעשית על ידי העברה לעמוד נחיתה עם שדות מותאמים אישית לעסק או למותג שלך, או על ידי קישורים חכמים שמוסיפים את הליד לרשימות, מעבירים אותו משדה אחד לשני, מוסיפים אותו לשדות וכיו"ב, כל אלו מאפשרים לנו ללמוד היטב את הקהל שנמצא לנו ברשימה. - לאחר ההגדרה המדויקת יישלחו מסרים אוטומטיים ורלוונטיים בעלי ערך לליד. יש לתכנן את המסרים כך שלא יישלחו בתדירות גבוהה מדיי, יחד עם זאת, חשוב לשמר על קשר אינטסיבי וקבוע של פעם בשבוע לפחות.
- בשלב השלישי אנו נוסיף את הליד גם לרשימות המאופיינות בדרך אחרת, לדוגמה הוספת שדה עיר מגורים או תאריך יום ההולדת או מעסיק מעל 50 עובדים, לכל אחד המאפיינים ישנה משמעות רבה לסוגי המסרים האוטומטיים ולהצעות שתוכלו להציע ללידים שלכם בכל פעם.
- בהמשך לשלב השלישי, תישלח התראה אוטומטית לליד המודיע לו שצורף גם לרשימה נוספת המוסיפה לו ערך בעניין בו התעניין או נרשם. עם האופציה להסרה מרשימה זו במידה ואינו מעוניין.
בכתבה זו למדנו איך לתכנן מהלכים אוטומטיים וראינו איך אפשר לבצע את המהמלכים במערכת הדיוור של VIPlus, אני רוצה להעניק לך הטבה מיוחדת במערכת של VIPlus, כיוון שאני חושבת שהיא מערכת הדיוור הטובה ביותר בשוק כיום, ההטבה שתוכלו לקבל אם תרשמו למערכת באמצעות הקישור שאתן לכם, היא 500 מסרונים מתנה! לחצו על הקישור לקבלת ההטבה וזה כבר יאתגר אתכם לפתח ערוץ שיווק נוסף במסרונים, שזו אסטרטגיה מאוד מעניינת ואם מעניין אותך להבין קצת יותר על שיווק במסרונים, ניתן לחפש באתר שלנו את הכתבה על מסרונים, פשוט לרשום מסרונים בחיפוש ותמצאו את הכתבה.
בכתבה הבאה נדבר על סיגמנטציה ונראה אילו הגדרות ודיוקים נוספים ניתן לבצע ואיך ניתן לשפר את השיווק האוטומטי ולהגיע לרמה גבוהה ומדויקת מאוד. אשמח לשמוע כאן בתגובות אם אהבת את הכתבה ואם קיבלת את הערך שרצית. כמו כן אשמח לענות כאן בתגובות לכל שאלה שלכם.
אם אתם מחפשים חברה שתנהל את השיווק הדיגיטלי שלכם או שתניע לכם את התהליכים האוטומטיים, פשוט למלא פרטים בטופס הבקשה להצעת מחיר כאן למטה.