תוכן לאתר שמוביל לתנועה רבה ולזמן שהייה גבוה באתר
תוכן לאתר הוא אחד הפרמטרים המכריעים באסטרטגיית השיווק של אתר האינטרנט שלכם! גוגל אנליטיקס יכול לסייע לכם להבין איזה תוכן לאתר מושך יותר גולשים, באיזה תוכן הגולשים מגלים יותר עניין, איזה תוכן גורם לגולשים שלכם לעזוב את האתר שלכם – מידע רב משמעות אם רק אוספים אותו, מנתחים אותו, מסיקים מסקנות, ומיישמים את המסקנות בכתיבת תוכן מדויק יותר לאתר שלכם. עליכם להבין ששיווק באינטרנט מתחיל בתוכן לאתר – ואם תתמקצעו בכתיבת תוכן קידום האתר שלכם ירקיע לשחקים.
יש שני סוגי תוכן עיקריים "תוכן לאתר שמושך גולשים ותוכן שמבריח גולשים. דבר ראשון בואו נתייחס לתוכן שמבריח גולשים – יש לצמצם ואף לשקול להוריד תוכן כזה מהאתר – בפרט אם מדובר בתוכן לא הכרחי, תוכן טוב, יש לנתח, להבין מה טוב בו ולשכפל את ההצלחה – בכתבה הבאה נדריך אתכם כיצד לבצע את כל זה בעזרתו האדיבה של כלי ניתוח התנועה – גוגל אנליטיקס. כתבה זו תסייע לכם אם אתם עוסקים בקידום אתרים, בכתיבת תוכן לאתרים, בשיווק באינטרנט – אם אתם עוסקים בזה בצורה מקצועית וגם אם אתם בעלי עסק שמתחזקים בעצמם את אתר האינטרנט שלהם.
בהנחה שהאתר שלכם מחובר כבר לגוגל אנליטיקס לפחות בחודש האחרון תוכלו להתחיל מיד – במידה ולא תפנו לבונה האתרים שלכם ותבקשו ממנו לחבר את האתר שלכם לגוגל אנליטיקס – זהו שרות חינם מבית גוגל. חכו כחודש לאיסוף כמות מספקת של נתונים ואז תתחילו לעבוד.
איתור תוכן מוביל באתר האינטרנט
כנסו לגוגל אנליטיקס בקטגוריה תוכן (content) בחרו בדפים (pages) ובחרו בתצוגה המלאה. כעת תקבלו מידע על העמודים המובילים באתר שלכם, כמה פעמים ביקרו בהם בחודש האחרון, כמה זמן שהו בעמודים אלו, והאם אחוז הנטישה של עמודים אלו גבוה או נמוך.
מה עוד אתם יכולים לעשות עם המידע הזה על מנת לשפר את תוצאות האתר שלכם?
• הוסיפו לעמוד קריאה לפעולה
• הוסיפו טופס הרשמה לרשימת התפוצה שלכם
• הציעו מבצע הקשור בתוכן העמוד
• הציעו שירות הקשור בתוכן העמוד
• צרו תוכן דומה לתוכן שמושך גולשים לאתר שלכם – כך תגיעו לקהל יעד רחב יותר
• אם זמן השהייה באתר של הגולשים לעמוד זה נמוך, שקלו להציע להם לבקר בכתבות דומות באתר, כך תשאירו את הגולשים זמן רב יותר באתר ותשיגו עוד כמה קישורים פנימיים באתר
אתרו את עמודי הנטישה המובילים באתר שלכם
הצד השני של התוכן המוביל באתר שלכם הוא התוכן שגורם להכי הרבה גולשים לנטוש את האתר שלכם (exit pages) כנסו לעמודים אלו ותראו מאילו עמודים יש נטישה הכי גדולה מהאתר שלכם, סבירות גבוהה שהעמודים המובילים שמושכים הכי הרבה תנועה לאתר שלכם הם גם אלה שמהם יש נטישה הכי גדולה – מה עושים כדי לגרום לשהייה ממושכת יותר באתר?
שוב הציעו לגולשים אלו אינטראקציה נוספת עם האתר שלכם: תוכן דומה, מבצעים, הטבות, שירות, מוצר כל מה שיכול לעניין את מי שמתעניין בתוכן זה.
עניין נוסף שיש לקחת בחשבון, במידה ועמוד אחד שנוטשים אותו הלקוחות הוא עמוד הפרטים של החברה – ייתכן שאנשים כבר נכנסו השתמשו בפרטי יצירת הקשר ועזבו את האתר, ייתכן שאפילו יצרו עמכם קשר, כך שאל תחששו יתר על המידה אם יש אחוזי נטישה גבוהים, יחד עם זאת התאימו את העמוד ליצירת אינטראקציה נוספת עם העמוד, עם האתר ועם המותג שלכם והניחו לעמוד למשך כשבוע שבועיים, לאחר מכן, בחנו את העמוד שוב ותראו אם התוצאות השתפרו.
חשוב לא לייצר שינויים רבים מדיי בבת אחת – בכל פעם תבצעו שינוי ותמתינו מעט לבחון את אפקטיביות השינויים, במידה ומסתבר שהם אכן אפקטיביים, השתמשו בטכניקה הזו לטיוב עמודים נוספים באתר שלכם.
מילות מפתח שבונות תוכן לאתר שמושך גולשים
כעת לאחר שבחנו את העמודים, בואו נבחן את מילות המפתח שמייצרות הכי הרבה תנועה לאתר שלכם. כנסו לגוגל אנליטיקס למקורות תנועה (Trafic sources) ותכנסו ללשונית: מילות מפתח (Key Words) אתרו את מילות המפתח וביטויי המפתח המובילים לאתר שלכם, נסו לשלב את ביטויי המפתח הנכונים בצורה טבעית וזורמת בכתבות המובילות – לפי הרלוונטיות כמובן, יחד עם זאת אתם רוצים למשוך את התנועה לעמודים שעובדים טוב יותר. שוב – זוכרים כיצד מאתרים את העמודים המובילים באתר שלכם? אם לא חיזרו למעלה בכתבה – אתרו את העמודים עם זמן השהייה הגבוה ואחוזי נטישה נמוכים וסמנו לכם בצד מהם אותם עמודים. כעת אתרו את עמודי הנחיתה למילות המפתח המובילות לאתר שלכם ובחנו את אחוזי הנטישה בהם – אם אחוזי הנטישה גבוהים, חיזרו לכתבות עם הנתונים הטובים – זמן שהייה גבוה ואחוז נטישה נמוך והציעו למבקרים בעמודים עם הנתונים הגרועים לקרוא את הכתבה עם הנתונים הטובים. כך תרוויחו זמן שהייה ממשוך יותר, תורידו את אחוזי הנטישה מעמודים אלו ואולי תזכו לגולש נאמן נוסף.
בתקווה שעזרנו לכם להבין קצת יותר כיצד להפוך את גוגל אנליטיקס לכלי עבודה ולא רק למקור הצצה על הנתונים.
SocialLead Communications מציעה ללקוחותיה אסטרטגיות שיווק מתקדמות באינטרנט, תוך שימוש בכלי ניתוח נתונים לאבחון איכות הקמפיינים, אנו בוחנים אילו פעילויות מייצרות יותר תנועה, יותר לידים ואילו פחות ומתוך הנתונים האלו אנו לומדים ומיישמים בכל פעם אסטרטגיות נכונות ומדויקות יותר לעסק שלכם.
מחפשים חברה מקצועית לאסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט? צרו עמנו קשר עוד היום: 09-7447740
אהבתם את הכתבה? יש לכם הערות/הארות? נשמח לתגובותיכם כאן למטה – ואנו מבטיחים לענות ולהתייחס לכל שאלה, הערה, בקשה.