שנת 2015 הוכיחה כי השיווק אונליין משתלט על העולם ובתוכו יש כמה מגמות בולטות ביותר. מדוע הכותרת הגדולה והמאיימת שבה אנחנו טוענים כי מי שלא יבין את הטרנדים החדשים בשיווק אונליין יסכן את העסק או שיווק המותג שלו? עוגת הפרסום היום מחייבת השקעת נתח גדול מתקציב השיווק בשיווק אונליין.
אנחנו פוגשים מדיי יום בעלי עסקים ומשווקים שמשקיעים סכומי כסף לא מבוטלים בשיווק אונליין, אבל לא מגיעים לתוצאות. הם לא מגיעים לתוצאות כיוון שהידע, הכלים וההבנה שלהם בשיווק אונליין מוגבלים מאוד, והם אמונים על שיווק העסק שלהם או מותגים גדולים מאוד בעזרת ידע מוגבל.
כתוצאה מכך ההחזר על ההשקעה בשיווק נדמה נמוך, לא שווה, והם עלולים לברוח לשיווק המסורתי, הנוח והמוכר: השיווק אופליין – מה שיגרום לבזבוז כסף נוסף ולתוצאות מאכזבות אף יותר.
ולא שאנחנו לא מבינים את המשווקים, כיוון שהשיווק אונליין זה תחם שנע בין מדע לאמנות… בין היכולת ליצור פרסומות מדהימות, לבחור את התמונה המדוייקת, העיצוב, ניסוח המסר המדויק ועוד, לצד היכולת לנתח את כל הנתונים ולשפר את התוצאות על בסיס קבוע. זה לא פשוט, אבל בעזרת כלים מתוחכמים דווקא, ניתן לפשט את העבודה ולייצר תוצאות יוצאות דופן.
אז מה אנחנו מציעים? אנחנו מציעים לכל בעל עסק ומשווק ללמוד לעומק וברצינות את רזי השיווק אונליין: שיווק ברשתות החברתיות, שיווק באמצעות תוכן, שיווק בווידאו שיווק בסלולר – כי בלי להבין בכל אלה, המתחרים שלכם יעקפו אתכם, וישאירו אתכם הרחק מאחור. כיוון שאם אתם לא תרימו את הכפפה, מישהו אחר יעשה זאת, אולי זה מתחרה ותיק, או שחקן חדש וחכם, שישכיל להבין שאתם חלשים בשיווק אונליין, והוא פשוט יצליח למכור יותר עם הרבה פחות ניסיון, ורק בזכות הנכונות שלו להיפתח וללמוד משהו חדש לעומק.
אז מה הם הטרנדים והאתגרים שצפויים לנו בשנת 2016? מוזמנים לקרוא ולהבין את המפה, ואם חשוב לכם כבר עכשיו למצוא תכנית שתכשיר אתכם לשווק טוב יותר אונליין ב – 2016, אל תהססו להצטרף להכשרה המיוחדת שלנו: "בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט"
- הדבר הראשון שחשוב להבין – הלקוח הפוטנציאלי שלכם מוצף בכמויות לא סבירות של מידע אונליין. על מנת לסייע לו להבחין במותג שלכם ולזכור אותו, עליכם לאחד את השורות, לארגן את כל המסרים בשפה אחת שמייצגת את המותג ומייצרת היכרות טובה יותר וברורה יותר ללקוחות לגבי השירותים, המוצרים והמחלקות של הארגון/חברה/עסק. הלקוח שבע מעודף מידע, והמידע שלנו צריך לייצר בהירות וקלות בהבנת המסר ובקשר בין המוצרים לשירותים ולמחלקות השונות. כמו כן, להדגיש את המגוון ומשמעותו.
משווקים חכמים ייצרו נוכחות דיגיטלית אחידה וישתמשו במגוון כלים מתוחכמים שינטרו את תנועת הלקוחות באופן כללי, ויספקו מידע אודות מסע הלקוח במרחב הדיגיטלי בדרך אלינו, עד להפיכתו ללקוח. כמו כן, כלי הניטור יספקו מידע באשר לנאמנות לקוחות שהעסק או המותג מצליחים ליצור.
כלים אלו יסייעו לנו להדק את המסרים, לאפיין את הקהלים, ולהגיש את המסר הנכון, במקום הנכון בו הקהל הרלוונטי נמצא.
גם אם זה נשמע מסובך, עבודה נכונה, ותכנון אסטרטגי מדויק, יהפכו את כל זה לנגיש וקל להפעלה. המערכות המתוחכמות ביותר היום, נשענות על ממשקים ידידותיים וקלים לתפעול, לניתוח וליישום. - אחת המחלוקות הקשות בין משווקי האונליין למשווקי האופליין היא סביב נושא ה Ad-Blocks משווקים רבים תוהים מי רואה את המודעות שלהם בכלל באונליין כשיש אפשרות לחסום את הדפדפן מהצגת מודעות. התשובה לכך היא פשוטה, יש אחוז מסוים שחוסם את האפשרות לראות פרסומות, אך הרוב רואים פרסומות! אם משום שיאנם יודעים שיש אפשרות לחסום מודעות, או שאינם יודעים איך לחסום מודעות, ויש אחוז לא קטן שמעוניין לקבל פרסומות ולהתעדכן בתוכן שיווקי – זה גם משרת את הלקוח בסופו של עניין.
היום הרבה פרסומות מציעות הצעות מיוחדות וטובות, שמיטיבות עם הלקוח, כך שיש לא מעט אנשים שרואים בפרסומות גם יתרון מסוים עבורם. -
פרסומות בווידאו – שוק הפרסומות אונליין הולך לעבור מהפיכה! ב – 2016 מגמה זו תתרחב, אבל בשנים הקרובות זה יהיה אחד השינויים הדרמטיים בשיווק ובפרסום. גוגל עורכת בחודשים האחרונים ניסוי כלים על מודעות וידאו בגוגל אדוורדס. וכששחקן מוביל כמו גוגל מבצע ניסוי כלים על פרסום באמצעות וידאו, עם כל המידע שמונח על שולחנם של קברניטי גוגל, ברור שכדאי לשים לב לחלוקת המשאבים בשנה הקרובה ולתת תשומת לב רבה יותר ותקציב גדול יותר ליצירת סרטונים לשיווק העסק או המותג. יצירת סרטונים שמחוברים לאסטרטגיה רחבה יותר שמשרטטת את נתיב שילוב סרטונים אלו בשלל ערוצי שיווק אונליין.
- גוגל מציעה אינדקסציה חדשה למובייל, ומאחר וקריאת המפה של גוגל היא מאוד נרחבת – ברור שצעד כזה מעיד על מגמה עולמית של חיפושים במובייל, אחרת מדוע להם להשקיע משאבים באינדקסציה חדשה?
עד לא מזמן אנחנו לא תמכנו בהקמת אפליקציות ייעודיות למובייל, מאחר ונקודת המבחן של אפליקציות מובייל היא מבחן השימושיות, כמה יורידו את האפליקציה וכמה זמן היא תישאר על המכשיר של משתמשים שמורידים אותה, לפני שתגיע לסל המיחזור שלהם… הנתונים הנמוכים בשילוב עם העלות הכבדה הפכו את ההשקעה בפיתוח אפליקציית מובייל להשקעה לא משתלמת. מה גם שאחוזי הגלישה במובייל היו נמוכים יותר.
אבל עכשיו, כשברור שאחוזי הצפייה בתוכן שלנו דרך מובייל נמצא בעלייה מתמדת ויש אפשרויות זולות, פשוטות וקלות לבנייה עצמית של אפליקציות למובייל, שמאפשרות ליצור את האפליקציה של העסק או המותג שלכם במובייל באופן משתלם ויעיל במיוחד. זה הזמן לבנות את אפליקציית המובייל שלכם! אם זה מעניין אתכם, צרו עמנו קשר: 052-7756200 או במייל: [email protected]
ובעניין זה, דבר נוסף שכדאי וחשוב לדעת… גוגל הכריזה לא מזמן שב – 10 מדינות הגלישה במובייל הובילה בשנת 2015 על הגלישה בדפדפני אינטרנט. ובשאר המדינות יש מגמת עלייה באחוזי הגלישה דרך מובייל. אין ספק שהשיווק שלכם השנה חייב להיות מותאם מובייל. אי אפשר להמשיך לשווק עם אתר שאינו רספונסיבי, ורצוי שתהיה לכם אפליקציית מובייל. מבחינת גוגל, גם אם תהיה לכם אפליקציית מובייל בלי אתר לדסקטופ, זה מספיק טוב, ועדיף על אתר מותאם דסקטופ ללא התאמה למובייל. שזה שינוי גישה מהפכני מצד גוגל ומנוע החיפוש הגדולה והמוביל בעולם. - בכתבה שהכנו שנה שעברה ובמדריך שבו סקרנו את מגמות השיווק ל – 2015, המלצנו לשים לב לטכנולוגיה לבישה כמו, שעונים חכמים, משקפיים חכמים ופיתוחים נוספים. השעון החכם של אפל ושל גוגל, ועכשיו השעונים החדשים של סמסונג ו LGמעידים שטכנולוגיה לבישה תחדור בצורה משמעותית יותר ב – 2016 – וזה הזמן ללמוד איך משווקים לתוך ערוצים אלה ויוצרים נוכחות מפתיעה במודל שנתפש חדשני ופורץ דרך. אין ספק, שנוכחות המותג שלכם בערוצים אלה, יגרום ללקוחות פוטנציאליים לראות אתכם כחדשניים ופורצי דרך.
- כבר שנים שאנחנו אומרים שקידום אתר בגוגל זו הטעיה שיווקית אחת גדולה, מאחר ופעולות קידום האתר מורידות את ערך התוכן באתר. היום זה ברור וחד משמעי שרצוי להעביר את תקציבי הקידום בגוגל לשיווק באמצעות תוכן איכותי, שזה אחד הדברים שאנחנו מתמחים בו ומובילים אותו בקרב לקוחותינו כבר זמן רב.
- הצלחת אתר האינטרנט שלכם תלויה בעיצוב השיווקי של האתר, איך האתר תוכנן כדי להשיג את המטרות לשמן הוקם. שני דברים נוספים שיכריעו את הצלחת האתר שלכם: עיצוב האתר: עיצוב חדשני, נקי ונעים לעין, לצד זמן טעינת אתר מהיר. אתרים כבדים שנטענים לאט, לא יצליחו ליצור את התוצאות הרצויות.
- בשנת 2015 הושקעו 8.3 מיליארד דולר בפרסום ברשתות החברתיות, וזה צפוי לגדול ב – 2016 באופן מאוד משמעותי! הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות עובד, ומייצר היכרות טובה יותר של המותג לצד הגדלה בתנועה לאתרי החברה ועמודי הנחיתה של המותג או העסק, וכפועל יוצא מכך במידה ואתם יודעים לבנות עמודי נחיתה טובים, ובמידה ואתר האינטרנט שלכם מעוצב בצורה שיווקית כך שיפיק את התוצאות שהגדרתם, והאתר שלכם מותאם למובייל – סביר להניח שראיתם הרבה יותר מסתם עוד תנועה לאתרים ולעמודי הנחיתה, אלא גידול משמעותי במכירות כתוצאה מהפרסום ברשתות החברתיות.
אם חשוב לכם להגדיל את ההכנסות של העסק, וחשוב לכם לשלוט בשיווק ובפרסום ברשתות חברתיות, ודאי יעניין אתכם לשמוע על הקורס שלנו שבוגריו כבר נהנים מתוצאות יוצאות דופן: קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
לסיכום, אם יש לכם עסק או שאתם משווקים בחברה או בארגון, לא תצליחו לייצר תוצאות עסקיות משמעותיות ללא הבנה מעמיקה בשיווק אונליין בכלל, ובפרט בהבנה מעמיקה של מגוון פלטפורמות שיווק אונליין. ללמוד לשווק בכלי אחד, זה הימור גדול מדיי, כיוון שהתחום זז מאוד מהר, ואם לא יהיה לכם שפן חדש לשלוף מהכובע בכל פעם שמגמות השיווק משתנות, היכולת שלכם להצליח לאורך זמן תיפגע משמעותית.
אנו מציעים לכם בחום להגיע לקורס שלנו: קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט שבו אנו מלמדים מגוון רחב של פלטפורמות, או שניתן לשכור את שירותינו במיקור חוץ כמנהלי השיווק אונליין של המותג שלכם, או בניהול עמוד הפייסבוק של החברה או העסק שלכם.