פעמים רבות אני נתקלת בבעלי עסקים או במשווקים ששואלים אותי בפליאה: "מה לשלם כסף לפרסום בפייסבוק?" יש בעלי עסקים ומשווקים שעדיין חושבים שהשיווק בפייסבוק צריך להיות בחינם, או שפייסבוק אינו כלי פרסום אפקטיבי ועוד השערות שונות שגורמות להם לחשוב שאין צורך לשלם עבור הפרסום בפייסבוק.
אני לא לגמרי בטוחה שהם לא מבינים את הכוח והאפשרויות של פייסבוק או שהם נרתעים מהפרסום בפייסבוק, כיוון שהיום ברור יותר מתמיד כי הפרסום בפייסבוק אינו פשוט בכלל. נדרש תכנון נכון, הבנה מעמיקה של המערכת והאפשרויות הקיימות בה, ויכולת ניתוח נתונים מאוד גבוהה.
ולכן, לעתים נדמה לי שמשווקים ובעלי עסקים מנסים לפתור את הפרסום בפייסבוק, רק מכיוון שאין להם את הזמן או ההתלהבות ללמוד משהו חדש שיכול לקדם את העסק או המותג שלהם באופן מאוד משמעותי. כיוון שמעבר לכך, אין סיבה לא להשתמש במערכת הפרסום המתוחכמת והמדוייקת הזו.
ואני אסביר מדוע אני חושבת כך. היום למרבית האנשים יש פייסבוק. הם לא נמצאים שם בשביל הפרסום שלנו, מן הסתם, אלא כדי להתעדן מה חבריהם עושים, או המשפחה שלהם, האחים, הילדים, הנכדים, משפחה רחוקה יותר וכיו"ב. אין לנו דרך פשוטה וקלה יותר לשמירה על קשר עם כל האנשים החשובים בחיינו, זאת הסיבה שאנשים נמצאים בפייסבוק, וגם בכדי ליצור קשרים, להכיר אנשים, אם מסיבות אישיות, כמו בחורים שם כדי להכיר בחורות, ובחורות שם כדי להכיר בחורים, או בכלל כדי להכיר ולפגוש יותר אנשים בתחומי עניין ספציפיים, דוגמה טובה לכך יכולה להיות הטבעונים. בפייסבוק הם ימצאו טבעוניים להתייעץ איתם על בישול טבעוני ו/או להפיץ יחד את המסרים שלהם. וכמוהם עוד קבוצות עניין רבות אחרות: אמהות, הורים, יד2, או כל סיבה אחרת למציאת אנשים דומים לנו וליצירת קשרים ויוזמות.
כך שברור שהרבה מאוד אנשים נמצאים בפייסבוק, גם מנהל הרווחה בארגון גדול, ייתכן שהיא טבעונית, או אמא, או שהיא רוצה למכור את הספה הישנה שלה. לא משנה למה, אבל גם היא בפייסבוק. גם מנהל ה – IT בחברה גדולה שמחליט איזו תוכנה להטמיע בארגון נמצא שם, כדי לראות תמונות של הנכדים שחיים היום בניו יורק. בקיצור העניין ברור, אנשים שומרים על קשר עם אנשים ממגוון סיבות, והם עושים את זה גם באמצעות פייסבוק.
עניין נוסף, אולי טיפה מציצני… כשאני רואה אנשים ברכבת, או בתור לבנק, או בתור בסופר, הם מתעסקים עם הסמארטפון שלהם, ברוב המקרים הם נמצאים בפייסבוק. זה מקור התעסקות מרתק, לראות מה כל החברים, המכרים והאנשים בחיינו עושים. אנשים נהנים מזה.
אז איך זה מתקשר לפרסום בכסף בפייסבוק? כיוון שאנשים נמצאים בפייסבוק, ללא קשר למעמד חברתי, למידת השפעתם או לרמת ההכנסה שלהם, הם נמצאים שם בחינם ונהנים מכל רגע.
מאחר וכולם נמצאים שם, או לפחות הרוב המוחץ, וכל האנשים האלה מספרים לפייסבוק בדיוק מה הם אוהבים ומה לא.איך? הם אוהבים עמודים וקבוצות מסויימים שמעידים על ההעדפות שלהם, הם בגיל מסוים, גרים במקום מסוים, עובדים במקום מסוים, אוהבים לצפות בסרטונים מסויימים, פייסבוק יודע לאסוף את כל הנתונים האלה ועוד הרבה יותר בתוך פייסבוק ומחוץ לפייסבוק, ולהגדיר במדויק מה כל אחד ואחת מאיתנו אוהב לעשות, מתעניין, מה הם ההרגלים שלנו ועוד.
כל המידע הזה שפייסבוק אוסף עלינו מאפשר לנו למצוא את האנשים שהם בדיוק קהל היעד שלנו. את האנשים שיכולים להיות הלקוחות שלנו. מערכת ניהול המודעות של פייסבוק, מאפשרת לנו להגדיר בדיוק את האנשים שאנחנו רוצים ומחפשים. נוכל להגדיר סוגים שונים של לקוחות בנפרד ולפרסם לכל סוג לקוחות את המודעה שמתאימה ללקוחות אלו.
לדוגמה, אם אני רוצה למכור מכשירי סמארטפון חדשים, ויש להם פונקציות מצויינות שאני יכולה להסביר לאימהות בקלות כמה הפונקציות האלו חשובות להן! אני אגדיר קמפיין לאימהות, אני אדגיש את התועלות המדויקות של המכשיר לאימהות, וכיצד זה עונה על הצרכים שלה בעידן המודרני. אני אחמיא לה על ההחלטה הנכונה לבחור במכשיר כזה כדי להיות אמא יותר טובה, והנה יש לי מסע פרסום שבסבירות גבוהה מאוד יניב לי לקוחות חדשים!
ויש עוד הרבה צרכים, רצונות, חלומות שניתן להגשים באמצעות האפשרות המדהימה שפייסבוק נותן לנו, להגיע בדיוק לאנשים הנכונים. להגדיר את הקהל הרלוונטי ביותר בצורה הטובה ביותר. ולאחר מכן האחריות שלנו היא להביא את האסטרטגיה הנכונה, את הקריאייטיב הנכון ולעקוב אחר התוצאות כל הזמן כדי לשפר את התוצאות.
אם זה נשמע לך כמו משהו שלא יכול לעזור לעסק שלך, אז קרה אחד מהשניים:
1. או שלא הסברתי את המערכת מספיק טוב
2. או שעמוק בפנים אין בך עדין את הרצון האמיתי לגרום לעסק שלך להצליח!
אם יש לך רצון אמיתי לגרום לעסק שלך להצליח, אני ממליצה לך להירשם עוד היום לאחד הקורסים או הסדנאות לפרסום מתקדם בפייסבוק ולרכוש את הידע החשוב הזה בהקדם האפשרי.
לנו יש סדנה מעולה בה אני מסבירה במשך 5 שעות את האסטרטגיה הטובה ביותר לפרסום בפייסבוק, אני מציגה את כל האפשרויות הקיימות במערכת ניהול המודעות של פייסבוק: הגדרת קהלים, ניסוח מודעות נכונות, מעקב אחר התוצאות, מה הם העקרונות ליצירת עמודי נחיתה ממירים ועוד, הפרטים המלאים על הסדנה המצוינת הזה שעולה 69 ₪ בלבד, בקישור הבא:
הסדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק
בנוסף, ניתן לחפש ולמצוא מידע רב על מערכת הפרסום של פייסבוק באינטרנט, רק חשוב לשים לב מאיזה תאריך המידע, כיוןן שמספיק שהתוכן יהיה מלפני חצי שנה, כבר חסרים בו הרבה חידושים ושינויים שפייסבוק מכניסה למערכת כל הזמן. ואם זה תוכן מלפני שנתיים, הוא פשוט כבר לא רלוונטי.
בהצלחה