אחת השאלות הרציניות ביותר איתן מתמודד כל מפרסם בפייסבוק או בכל זירה אחרת. יש מפרסמים מנוסים שלא חסרים להם רעיונות, ויש בעלי עסקים שעולם הפרסום זר להם, ועבורם ניסוח מודעה בפייסבוק שתצליח לייצר תוצאה זו תעלומה.

פעמים רבות, אני נתקלת בבעלי עסקים שניסו לפרסם בפייסבוק, הפרסום לא הצליח, והמסקנה ההגיונית אלה הם הגיעו היא: "הפרסום בפייסבוק לא עובד!". אתם מבינים את האבסורד??? הם אפילו לא חשבו לרגע: "אם זה לא מייצר תוצאות, איך אני יכול לשפר את המודעות שלי בפייסבוק כדי שאצליח להשיג תוצאות?". כי הרי אז זה אומר: "אני עשיתי משהו לא בסדר". היי, זה בסדר, לעשות "משהו, לא בסדר" גם המפרסמים המקצועיים, לא מצליחים לייצר תוצאות בכל קמפיין. אז מה? הם מפסיקים לפרסם? מה פתאום!
הם מחפשים את הנוסחה שכן תצליח לפצח את המשוואה: "המסר הנכון מול הקהל הנכון, בזמן הנכון = תוצאה יוצאת דופן". זו נראית כמו משוואה פשוטה, אבל זו משוואה שבשל הפשטות שבה, קל להבין כמה זה הגיוני! הגיוני שלא בהכרח נצליח בכל פרסום שלנו, הגיוני שמי שלא פרסם מעולם בפייסבוק ועושה את צעדיו הראשונים עכשיו, לא יצליח לייצר תוצאה יוצאת דופן, בסבירות גבוהה שלא יצליח, יש יוצאים מהכלל 🙂

אבל אם נתחיל ונתמיד, נגיע לתוצאות יוצאות דופן. והפעם אני רוצה לדבר איתך רק על המודעה. על ניסוח המודעה שתייצר את התוצאה הרצויה. אז יש כמה כללים פשוטים, שאם נציית להם אנחנו כבר בחצי הדרך להצלחה:
- חשוב להבין שאנשים לא אוהבים מודעות ופרסומות! תנסו לגרום למודעה שלכם להיראות אותנטית יותר.
- מודעה עם תמונה עם לוגו = משדר פרסומת מרחוק, זה לא אומר שלא נשים את הלוגו, אבל זה בהחלט אומר, שממש לא חייבים לשים לוגו בכל מודעה.
- תמונות באיכות גרועה לא מייצרות תוצאות! אז או שתצלמו במצלמה איכותית ותעבדו את התמונה בתוכנה חינמית לעיבוד תמונות, תוכנה מדהימה שאני ממליצה עליה היא snapseed תוכנת עיבוד תמונות לסמארטפון, אינטואיטיבית, פשוטה והופכת את הגרועות שבתמונות לאיכותיות! ורק אז תשתמשו בתמונה האיכותית שיצרתם למודעה שלכם.
עם הכללים הפשוטים האלה, כל מודעה יכולה להצליח! גם מודעה לפרסום אפליקציה למנועי מטוס סילון - הנעה לפעולה! אל תנסו לספר על כל ההצעה שלכם במודעה! רצוי לנסח מסר מסקרן שיגרום לגולש להרגיש שהוא חייב להקליק ולעבור לעמוד נחיתה מסודר עם כל המידע הדרוש ואפשרות להשאיר פרטים או לשלם אונליין. ההנעה לפעולה היא חלק קריטי בהצלחת המודעה שלך!אם לא תהיה הבטחה משכנעת, הצעה שקשה לסרב לה, סביר להניח שהרוב יוותרו על המודעה וימשיכו הלאה!חשוב לזכור שבפייסבוק אנשים באים כדי להינות ולהתעדכן במה שחבריהם עושים, הם לא נמצאים שם כדי לקנות! מתי הם יגיבו למודעה שמוכרת להם?כשמשהו יצוד את עיניהם ויגרום להם תחושה של צורך מיידי להמשיך ולקרוא!זו נקודה ששווה להתעכב עליה ולחשוב, מה צריך להציע? מה ההבטחה הגדולה ביותר של המוצר או השירות שלי, או איזו הצעה אוכל לבנות על מנת לגרום לכמה שיותר אנשים רלוונטיים להתייחס למודעה שלי.
- פחות זה יותר 2 – מאחר ואנחנו אמורים לכתוב יותר, אבל להעביר מסר מאוד ברור ומשכנע במעט מילים, כל מילה קובעת! יש מילים משכנעות יותר, בעלות עצמה רבה יותר, להורדת ההדרכה על "מילים שמוכרות" לחצו כאן: "מילים שמוכרות הקלטה וספרון"
- איך מנסחים מסר מנצח? מוצאים את הכאב הכי משמעותי של הלקוח: מדוע הוא ממש צריך, חייב את המוצר או השירות שלך, גם אם מדובר בשמלה אדומה, יש איזה כאב איזה צורך עמוק שגורם לאישה לרצות לרכוש שמלה אדומה. ולרגע נדמה לכם שאני צוחקת, אבל אני ממש לא צוחקת, ברמה הפסיכולוגית אנשים רוכשים מוצרים כיוון שהרכישה עונה על צורך מסוים. אם נבין לעומק את הצרכים של הלקוחות שלנו נדע לנסח להם מודעות שלא ישאירו אותם אדישים! גם הצורך להיראות יפה ונחשקת הוא צורך אמיתי ששמלה אדומה יכולה לענות עליו בקלות… ותחשבו על זה לעומק, ונא למחוק את החיוך הציני…
- נסחו את המודעות שלכם בשפה פשוטה וברורה, לא מתחכם מדיי ולא מסובך מדיי! פשוט וקל, שכל אחד יוכל להבין. גם מסר פשוט וקל יכול להיות משעשע ומגניב, אבל לא על חשבון הבהירות והפשטות!
- לעולם אל תנסחו מודעה אחת! תנסחו שתי מודעות כמעט זהות למעט רכיב אחד במודעה שיהיה שונה: פעם זו תהיה תמונה שונה בכל מודעה, עם כיתוב זהה לחלוטין. פעם זו תהיה אותה תמונה עם שורה מסויימת שמנוסחת אחרת במודעה אחת מול השניה, כך תדעו בדיוק, איזה ניסוח טוב יותר, בכל פעם תדייקו עוד שורה ועוד שורה במסר שלכם, עד שתגיעו לנוסחה המושלמת. לא תמיד נגיע לנוסח המושלם בניסיון הראשון, וזה בסדר.
- פייסבוק מאשר לכתוב עד 20% טקסט על התמונה – תשתמשו בזה ותכתבו טקסט באורך של השורה, כאשר אתם מייצרים טקטס עם אותיות גדולות ככל האפשר, שורה אחת לא שתים, כדי שהטקסט יבלוט! נכון להיום פייסבוק מאשר גם תמונות עם יותר מ – 20% טקסט, אבל אז בדרך כלל החשיפה נמוכה. לכן ההמלצה שלנו, אם חשוב לכם לפרסם תמונה עם יותר מ – 20% טקסט, עקבו אחר התוצאות, ושימו לב אם ההפצה אכן נמוכה והתוצאות עלובות, החליפו תמונה או צמצמו את הטקסט על התמונה.
- הנקודה החשובה ביותר להבנה: אנשים יחלפו על פני המודעה שלכם בשבריר שניה, אם התמונה והכיתוב על התמונה לא ימשכו את תשומת הלב של קהל היעד, כל הפרסום לא יעבוד! חייבים להשתמש בתמונות משונות, מצחיקות, טובות, ולשייך אליהן משפט שדורך על הכאב או מעורר השראה!
אחרי שהבנו את הכללים הפשוטים האלה, וכשקוראים אותם, מבינים כמה הם פשוטים והגיוניים! כבר פיצחתם חלק משמעותי באסטרטגיית הפרסום שלכם בפייסבוק ואתם כבר בדרך הנכונה. אבל הטוויסט הקטן שאני מציעה לכם לעשות, בניסוח המודעות שלכם, הוא לייצר בכל מודעה שאתם מפרסמים בכסף, הצעה מיוחדת, הטבה, מבצע, יתרון מיוחד, ורק אחרי הרכישה הראשונה שהלקוח יבצע דרך פייסבוק, תוכלו להמשיך להציע רק ללקוחות שרכשו מכם, מוצרים יקרים יותר, ולהתבסס פחות על מבצעים והטבות אלא על חידושים ועידכונים, אבל זה רלוונטי רק למי שכבר רכש מכם, סומך עליכם, וישמח להמשיך להיות לקוח שלכם.
הסיבה לכך מאוד פשוטה, גם אם מדובר במותג מוכר, לפני שניכנס ונרכוש עשרות פריטים בלי לחשוב פעמיים, ניכנס ונרכוש מוצר אחד או שניים, ורק לאחר שניווכח באיכות המוצרים/שירותים והשירות ללקוח יהיה לנו הביטחון להיכנס ולרכוש פריטים רבים מבלי להניד עפעף! כך שהלקוחות שכבר רכשו מכם, שכבר התנסו במוצר או שירות שלכם, ירגישו ביטחון רב יותר להמשיך ולרכוש מוצרים נוספים ויקרים יותר. זו לא תיאוריה שלי, זה נושא שנבדק מחקרית והוכח! כך שרק התובנה הפשוטה הזו, תחסוך לכם הרבה מאוד כסף בפרסום שלכם בפייסבוק.
רוצה לפרסם בפייסבוק ולא ברור לך כיצד? בסדנה מיוחדת שנמשכת 5 שעות אני מלמדת כל מה שצריך לדעת על הפרסום בפייסבוק ועל מערכת ניהול המודעות של פייסבוק ב – 69 ש"ח בלבד! הפרטים המלאים על הסדנה בקישור הבא: סדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק ב – 69 ש"ח בלבד
בנוסף, ניתן לחפש ולמצוא מידע רב על מערכת הפרסום של פייסבוק באינטרנט, רק חשוב לשים לב מאיזה תאריך המידע, כיוןן שמספיק שהתוכן יהיה מלפני חצי שנה, כבר חסרים בו הרבה חידושים ושינויים שפייסבוק מכניסה למערכת כל הזמן. ואם זה תוכן מלפני שנתיים, הוא פשוט כבר לא רלוונטי.
בהצלחה
שלום אירית דוידסון
נכון ל- 8 לאפריל 2016, חוק 20% טקסט (סעיף 9 אצלך בכתבה) בוטל, נמחק ואיננו עוד. זה לא מדוייק כי פייבוק ממשיכים לספור טקסט, רק שהם שינו את ההתייחסות אליו. עם הסרת המגבלה יש גם כמה הטבות עליהן תוכלי לקרוא כאן http://www.seoreport.co.il/?p=3772
בהצלחה,
זהר עמיהוד
מוביל עסקים להצלחה באינטרנט
09-8910462
היי זוהר,
צודק, אבל הכתבה היא מפברואר כשה – 20% טקסט עדיין היה וטו מוחלט.
ובנוסף, גם כעת ה – 20% טקסט מבטיח את ההפצה הרחבה ביותר לפרסום שלנו,
לתפישתנו ניתן להעביר מסר באופן לא מילולי ולמצוא את הדרך לשמור על הפצות רחבות ככל האפשר,
אבל זו כבר אסטרטגיה, וברמת האפשרויות, זה נכון שהאפשרויות מעט השתנו,
אך מבחינתנו, ההמלצה נותרה אותה המלצה – 20% טקסט, אלא אם כן יש איזו הצדקה מאוד משמעותית
להחליט אחרת.
יומקסים,
אירית דוידסון