העמודים העסקיים שלנו בפייסבוק שוב משתנים! מדובר בשינוי משמעותי מאוד עם הרבה יתרונות חדשים. בימים האחרונים התחלנו לראות שינוי במראה העמודים העסקיים. לא כולם ראו את השינוי, אבל לאט לאט השינוי הגיע לכולנו. בדרך כלל השינוי היה מתבצע בכל פעם לעמוד אחר, כאשר כל אחד מהמשתמשים הסופיים היו רואים את אותו שינוי, הפעם פייסבוק שינתה את הרגליה, וכל העמודים שונו באחד, אבל הפעם השינוי התעדכן ממשתמש קצה אחד למישנהו. זו לא בשורה כל כך גדולה, אבל ייתכן שיש כאן איזו מגמה חדשה שנבין בהמשך את משמעותה. לכן, שווה לשים לב לעניין ולראות אם למגמה זו יהיה ביטוי נוסף בהמשך.
מעבר לכך, לא היתה שום הצהרה רישמית מפייסבוק בנוגע לשינוי, כך שלא ברור אם השינוי הזה הוא סופי ומה צפוי לנו עוד בהמשך. כך או אחרת בכתבה הזו נסקור את השינויים הקיימים כרגע ונבחן את משמעותם. בנוסף, אל תדאגו, ברגע שפייסבוק תעדכן דברים נוספים או תצא בהצהרה רשמית, נעדכן כאן בכתבה. ובמידה ויהיו שינויים בגדלי התמונות בעמודים המדריך שלנו למידות לעיצובים ברשתות החברתיות – יעודכן גם הוא בהתאם.
כך נראה עמוד הפייסבוק החדש
מה השינויים העיקריים בעמוד:
- תמונות נושא מעוצבות סוף סוף תמונת הנושא של העמוד שלנו תישאר נקיה מנוכחות הלוגו ושאר עידכונים שמכסים את העיצוב. כל התמונות המותאמות שעשינו כנראה ימשיכו להתאים, אבל בעיצוב החדש לא צריכים להקפיד על חיתוכים מתאימים לנוכחות לוגו ושאר עידכונים, אלא רק למובייל.
- הלוגו גדול יותר מהמידות הקודמות של הלוגו של העמוד העסקי שלנו. אבל ניתן להשתמש בעיצוב הישן ללא שום בעיה. בממשק אנגלית הלוגו זז לצד שמאל של העמוד בסמוך לתמונת הנושא, אבל לא עליה. בממשק עברית הכיוונים הפוכים, מן הסתם
- יותר טאבים להצגה – אם יש לכם יותר משלושה טאבים בעמוד, מתחת ללוגו כולם יופיעו ויאפשרו ללקוחות שלכם להכיר הרבה יותר תחומים בעסק שלכם. שימו לב, אם יש לכם טאבים מיותרים, לא רל
וונטיים, זה הזמן למחוק אותם. מעבר לכך, הטאב המעוצב עבר לצד ימין (בממשק אנגלית, בעברית ההיפך) ואנחנו עדיין מוגבלים לשלושה טאבים מעוצבים. כל האפליקציות של העמוד מופיעות בצד ימין (ממשק אנגלית, ממשק עברית ההיפך). וחשוב להציץ ולבחון עם סדר האפליקציות עדיין רלוונטי, אם לא ניתן ללחוץ בסרגל הכלים העליון של אחת האפליקציות, יופיע לכם עיפרון קטנטן, ניתן ללחוץ עליו ולעבור למצב עריכה, שמאפשר לשנות את סדר האפליקציות בעמוד בכל עת, בהתאם למה שמתרחש אצלכם בעסק, ולמה שחשוב לכם לקדם עכשיו.
- אהבתי, הודעות ושיתופים – גם ה"לייק" לעמוד זז, ונמצא עכשיו מתחת לתמונת הנושא של העמוד ומיושר לשמאל (ממשק אנגלית, ממשק עברית ההיפך). לצדו נמצאת האפשרות לכתוב הודעה לעמוד ולצדם יש אפרויות נוספות שנפתחות בסרגל נגלל מטה. שם ניתן לשתף את העמוד, לשמור אותו ועוד.
- כפתור הנעה לפעולה בולט יותר – כפתור ההנעה לפעולה: התקשר/צור קשר/צפה בסרטון/קנה עכשיו/בקש פגישה וכיו"ב גדל משמעותית ונמצא בקו אחד עם סימון האהבתי, ההודעות והשיתופים, אך מיושר לימין (ממשק אנגלית, עברית ההיפך) ובולט בצבעו הכחול.
כבר בגרסה הקודמת של העמודים, ראינו שאנשים נכנסים לאתר מהכפתור בעמוד, אבל עכשיו אנחנו מקווים שהמספר יגדל. זה שינוי חיובי וחשוב לתכנן מה רוצים לשים שם, זה יכול להיות גורם משמעותי בהנעת לידים למשפך השיווקי. כמובן, חשוב לזכור שניתן לשנות את כפתור ההנעה לפעולה בכל עת, ואנחנו ממליצים לשנות אותו בהתאם לקמפיין שנמצא באוויר באותה עת. בכל פעם להניע לעמוד נחיתה אחר או למספר טלפון, אם יותר יעיל לכם לגרום ללקוחות להתקשר. - הגדלת מגוון הקטגוריות בעמוד – פייסבבוק הרחיבה את מגוון הקטגוריות לעמודים ל – 27. זה שינוי מבורך מאוד, כיוון שפעמים רבות נאלצנו להגדיר עמוד תחת קטגוריה שלא ממש תואמת את העיסוק. זה עדיין לא מושלם, אבל זה בהחלט שיפור.
- שורת חיפוש פוסטים בעמוד – בצד שמאל (ממשק אנגלית, עברית היפך) יש שורת חיפוש מגניבה שמאפשרת לנו לחפש פוסטים בעמוד, פתאום ניתן לאתר בקלות פוסטים שאהבנו ואנחנו לא מוצאים בעמוד. זה נוח עבורנו, אבל האפשרות הזו חשובה מאוד ללקוחותינו וחברינו. תזכרו את האפשרות הזו…. כשכותבים פוסט ניתן להזמין את החברים לחפש פוסט נוסף בנושא באמצעות חיפוש הפוסט בעמוד שלכם. במקרים מסויימים זה יכול להניע אנשים לתוך העמוד שלכם. אפשר ליצור תחרויות נחמדות של חיפוש פוסט בעמוד, ובכלל האפשרות הזו יעילה גם כך, אבל אפשר לחשוב על שימושים נוספים ומרעננים לאפשרות הזו.
- החנות שלך בפייסבוק – שינוי נוסף ומרגש הוא הוספת החנות שלך בפייסבוק. אמנם זה קרה קצת לפני השינוי במראה של העמוד, אבל זה שינוי שנעשה לאחרונה, והרבה משווקים ובעלי עסקים עדיין לא שמו לב אליו. אנחנו הוספנו לעצמנו שני מוצרים בחנות, כדי למשש את הדופק… וזה מניעה התעניינות רבה ולידים חמים. אז שווה לכם לשקול העלאת פריטים לחנות שלכם בפייסבוק. חשוב לציין שמטרת החנות אינה מכירה בפייסבוק אלא יצירת פניות ממתעניינים. ועדיין זו אפשרות מגניבה אששששששש ויעילה. את החנות תוכלו למצוא בסרגל הכלים בצד שמאל (ממשק אנגלית, עברית ההיפך) ותוכלו להתחיל במוצר או שניים לניסיון ובהמשך תקבלו קנה מידה האם זה עובד עבורכם והאם זה יעיל. לפני כמה ימים במקום שבו מעלים סטטוס נפתחה לי האפשרות לפרסם מוצר מהחנות שלי כפוסט בעמוד. סביר להניח שיחזור בקרוב, שימו לב לאפשרות זה יכול להיות שינוי משמעותי בתוצאות שלכם בפייסבוק.
אלו השינויים המשמעותיים ביותר ששמנו לב אליהם, אם שמתם לב לשינוי נוסף, נשמח אם תכתבו לנו כאן בתגובות, כדי שנוכל לעדכן את הכתבה. בהצלחה.
מחפשים חברה מקצועית לשיווק ברשתות החברתיות? צרו עמנו קשר עוד היום: 052-7756200