בין אם יש לכם התלבטות לגבי מערכת הדיוור עמה תעבדו, או שיש לכם מערכת דיוור שאתם מרוצים ממנה, אבל לא מכירים את החלופות בשוק, כדאי לקרוא את הכתבה הזו. לנו חשוב לספק ידע וערך למשווקים ובעלי עסקים קטנים, ואחד הדברים המשמעותיים בשיווק של כל עסק הן המערכות עליהן השיווק נשען. על מנת שנוכל לתת למשווקים את הידע הדרוש להם אנו סוקרים מערכות טכנולוגיות שונות שמסייעות לנו בעבודת השיווק, ומביאים לכאן סקירה של הטובות והמתקדמות שבמערכות השיווק הטכנולוגיות. מהיכרותנו עם מערכת אקטיב טרייל, דרך עבודתנו עם המערכת עבור לקוחותינו, הבנו כמה המערכת מדהימה ועד כמה היא מתחשבת בצרכים המשתנים של המשווק בעידן הדיגיטלי המהיר הזה.
בנוסף לאחרונה השיקה החברה מערכת אוטומציה מתקדמת שמאפשרת לתכנן תהליכי שיווק אסטרטגיים שמאפשרים לקדם כל ליד במורד המשפך השיווקי, כל הדרך עד לקופה הרושמת בעסק שלכם.
נפגשנו עם נציגי החברה וביקשנו להבין כמה דברים חשובים הנוגעים למערכת הדיוור אקטיב-טרייל, ולסיכום ניתן לכם את חוות הדעת שלנו, שמראש אנחנו אומרים כי מדובר במערכת מהמתקדמות בישראל, אך נציג לכם גם כמה פתרונות שהיינו שמחים אם היו במערכת בעתיד, וכרגע מצאנו שהם חסרים.
ש. איך אתם רואים היום את תפקידה של מערכת דיוור במערך השיווק של חברות וארגונים?
ת. באקטיב טרייל השכלנו להבין מזמן כי ערוץ האימייל מרקטינג הוא פלטפורמה בלתי נפרדת ממערך השיווק של כל מותג. תיבת המייל היא המקום לפגוש את הצרכן/ לקוח הפוטנציאלי במקום הכי אישי שלו, ובעצם שם אנו המשווקים נוכל להציע ללקוח הפוטנציאלי את התוכן הכי רלוונטי ומותאם עבורו.
השיווק במייל הוא מחלוצי השיווק הדיגיטלי, אך מערכות הדיוור של היום לא מזכירות בכלום את מערכות הדיוור הישנות שהיכרנו, מדובר בעולם שמתפתח במהירות בהתאם לצרכי המשווקים וחשיבותו להצלחת השיווק של מותגים גדולים ועסקים קטנים כאחד, עולה כל הזמן.
בשנים האחרונות עולם השיווק הדיגיטלי כולו עובר לדבר במושגים של אוטומציה, סגמנטציה ו-BI (אינטליגנציה עסקית). אנחנו שמחים להיות חוד החנית של הטרנדים האלה בתחום הדיוור.
בעזרת מערכת אוטומציה חכמה תוכלו, במינימום תקציב והשקעה, לתת שירות טוב ללקוחות שלכם, להמשיך לתקשר איתם ולהיראות כמו מערך שיווק של "מיליון דולר", מערך שיווק שלומד את התנהגות הלקוח, רגיש לצרכי הלקוח על פי הפעולות שהוא מבצע במערכת הדיוור שלנו, ובאמצעות תכנון מהלכים אוטומטיים חכמים, אנו משכילים להגיב ללקוחות בצורה חכמה, מדויקת, שעונה על הצרכים והרצונות שלהם.
מעבר לכך, מערכת הדיוור של אקטיב טרייל מאפשרת ניהול חכם של הנתונים הנאספים מאחורי הקלעים לאורך זמן. נתונים אלו נאספים למעשה למה שהמשווקים מכנים: "רשימת התפוצה" או "הרשימה", שהיא הנכס הכי יקר שיש לעסק! אך לעומת רשימה של שמות, כתובות וטלפונים ארוכה ואחידה שאינה מבדילה בין לקוח ללקוח, הרשימה שנאספת במערכת הדיוור "אקטיב טרייל" מכילה מידע רב על כל לקוח ברשימה. מידע זה מאפשר תכנון קמפיינים חכמים יותר, יעילים יותר, שומרת על גודל הרשימה ואיכותה.
בעידן דיגיטלי זה חברות ועסקים מנהלים קמפיינים במגוון פלטפורמות. שימוש חכם במערכת הדיוור מאפשר "לשפוך" את כל הלקוחות מהפלטפורמות השונות למערכת הדיוור באמצעות עמודי נחיתה וטפסים שמקושרים למערכת הדיוור ומאפשרים לשייך את הלקוח במסננת הראשונה לרשימה שמגדירה אותו בהגדרה ראשונית כלשהי. כך הנכס שלכם, שזו הרשימה מנוהל במקום אחד בו ניתן להמשיך וללמוד את התנהגות הלקוח, ובהתאם לבצע פעולות שיווקיות נוספות שיקדמו אותו במורד המשפך השיווקי. הרשימה ניתנת לייצוא, או חלקים ממנה. לדוגמא: אם עסק מציע ללקוחותיו בגדי ים לנשים אופנת בייסיק לנשים, ושמלות ערב. בהתאם להתעניינות של הלקוחות ניתן לפצל את המתעניינות ל:
מתעניינות בבגדי ים
מתעניינות באופנת בייסיק
מתעניינות בשמלות ערב
ואז ניתן לייצא רק את רשימת המתעניינות בבגדי ים, להעלות את הרשימה לקהלים שלכם בפייסבוק ולפרסם לקהל הזה רק בגדי ים, הרי זה מה שמעניין אותן. לשלוח להן מייל על מבצע מיוחד על עשר דגמים חדשים של בגדי ים. ובצורה כזו לדייק כל קמפיין שלכם במייל או מחוצה לו באמצעות יצירת מהלכים שיספקו לכם מידע מעמיק על כל נמען במערכת הדיוור של אקטיב טרייל.
עוד נדבך משמעותי בתפקידה של מערכת הדיוור עבור חברות וארגונים, פעמים רבות נדמה למתבונן מהצד כי לחברות וארגונים תקציבי שיווק בלתי מוגבלים, אך מובן שאין שטות גדולה מזו, הרי עלויות השיווק הדיגיטלי הולכות ומתייקרות כל הזמן, אך למרבה השמחה עלויות מערכת הדיוור הן מהנמוכות ובכך ההחזר על ההשקעה (ROI) בפלטפורמה הזו הוא הגבוה ביותר משאר ערוצי השיווק, על אף שהוא מהפלטפורמות המניבות ביותר.
ש. איך אתם רואים היום את תפקידה של מערכת דיוור במערך השיווק של עסקים קטנים ובינוניים?
ת. מערך הדיוור של עסקים קטנים ובינוניים לא צריך ליפול ממערך שיווק של עסקים גדולים. עם הכלים המתקדמים הקיימים במערכת ניתן לייצר משפכי לקוח (Funnels) שיווקיים אוטומטיים ופרסונליים ממש בכמה דקות ובלי בעיה, לכן אין סיבה שגם עסקים קטנים לא יעבדו באותה צורה כמו עסק גדול. עיקר ההבדל בין דיוור של עסקים קטנים לגדולים הוא בכך שלעתים קרובות עסקים גדולים מדוורים למטרות שמירה על המותג, בעוד שעסקים קטנים בד"כ מתרכזים יותר ב- performance. וזו טעות, כיוון שברור שמתן ערך ללקוח בונה נאמנות שלבסוף מתבטאת בבשלות של הלקוח לרכוש.
ש. איך המערכת שלכם עונה על צורך זה עבור כל אחד מהקטגוריות? כלומר כיצד אקטיב טרייל מספקת את הצרכים והתשובות הדרושים לחברות וגופים גדולים? וכיצד היא עונה על הצורך של המשווק העצמאי? בעסק הקטן שלו או בחברה בינונית?
ת. כדאי לזכור שאקטיב טרייל מספקת את שירותיה בישראל לרוב הגופים והחברות הגדולות, ככה שאנחנו מבינים היטב את הצרכים ואת ה"כאבים" של חברה גדולה בפעילות דיוור. עולם השיווק עבר משיח של "מכירות" לשיח על שמירת קשר עם הלקוח ופרסונליזציה (תוכן מותאם אישית). אם אפשר לעשות את שני הדברים האלה בצורה אוטומטית – מה טוב. כמובן שעסקים רוצים גם להמשיך ולהגדיל את קהל הלקוחות.
באמצעות מערכת אינטואיטיבית וקלה לשימוש מצד אחד ומאוד מתקדמת מצד שני, כל עסק/חברה יכולים ליישם את המטרות הללו ויותר מכך.
אנחנו מבינים וחושבים על עסקים קטנים ובינוניים ומבינים שהרבה פעמים אין להם תקציב או זמן להתעסק עם הרבה מערכות שונות, לכן המערכת שלנו היא All in-one suit – תחת קורת גג אחת ניתן לצור טפסי הרשמה, דפי נחיתה, ניוזלטרים עם תבניות מעוצבות מראש, מערכת סקרים, מערכת אוטומציות מתקדמת, כאשר כל הכלים מסונכרנים יחד.
אגב, גם העלות החודשית של שימוש במערכת היא ללא הגבלה על הפיצ'רים – מערכת האוטומציה, לדוגמא, כלולה כחלק מהחבילה הרגילה שלנו ולכן כל עסק, גם הקטן ביותר, יכול להרשות לעצמו לעשות שימוש במערכת חכמה שגם ענקיות פרסום משתמשות בה.
ש. ידוע שהיתרון המרכזי של מערכות הדיוור היום הוא ריכוז המידע במקום אחד, כלומר איסוף כלל הלידים והמידע אודותיהם במערכת אחת – האם המערכת שלכם עונה על צורך זה וכיצד?
ת. בהחלט. משווקים עובדים היום עם הרבה ערוצים במקביל: טפסי הרשמה באתר, דפי נחיתה, פופ-אפים, טפסי לידים בפייסבוק, כמו גם מערכות CRM ורשימות לקוחות. המערכת של אקטיב טרייל מרכזת את כל הלידים במקום אחד, דבר שמאפשר לבצע פילוח של הנמענים לפי סוג הקמפיין ואופיו, לפי פלטפורמה, לפי פעולות הנמען, לפי מקור התנועה וכו'…
לכל נמען יש "שדות נמען" שמאפשרים לשמור נתונים על אותו נמען בצורה ספיציפית ובעתיד לפלח ולבצע פעולות שונות על נמענים בעלי מכנים משותפים. לדוגמא, אם אנחנו חברת קוסמטיקה ומישהו נכנס לרשימה שלנו דרך קמפיין לקרם גילוח לגבר, אנחנו נציע לו דברים אחרים ממישהי שנכנסה דרך קמפיין לאודם וסומק. מקור הקמפיין צובע כל אחד מנמענים אלו בצבע אחר, ומאפשר לנו להבין אילו מוצרים/שירותים/מידע כדאי לנו להציע לכל אחד מנמענים אלו.
יתרה על כן – יש לנו היום אינטגרציה (התממשקות) למערכות הגדולות בעולם כמו חיבור לטפסי הלידים של פייסבוק, חיבור עם Sales Force, יש לנו Restful API מתקדם המאפשר לבצע את כל פעולות המערכת גם בצד המתכנתים וכמובן גם התממשקות ל-Zapier המאפשר לחבר מעל 750 מערכות מובילות היום בשוק! אינטגרציית זאפייר שאקטיב טרייל השיקה לא מזמן מאפשרת לעסקים לחבר את האתר או החנות שלהם בקלות לחשבונם באקטיב טרייל, למערכת הלידים שלהם ולכל פלטפורמה אחרת שאיתה הם עובדים, בקלות ובמהירות, בלי צורך באנשי קוד ומפתחים.
[[הערת ביניים שלנו: Zapier מאפשרת התממשקות עם מערכות כמו מג'נטו וביצוע תהליכים מתוחכמים שמשפרים את אחוזי הקניות באתר. זו נקודה משמעותית מאוד למי שיש חנות מקוונת בכלל ולמי שיש מג'נטו בפרט).
ש. למערכת שלכם התווספה מערכת נוספת עם אפשרויות אוטומציה נרחבות, ספרו קצת על המערכת החדשה וכיצד היא משנה את כללי המשחק?
ת. לפני כשנה השקנו את מערכת האוטומציות שהיא בעצם מערכת שיווק אוטומטי המאפשרת לבנות משפכים שיווקיים מבוססי טריגרים (פעולות) וסגמנטציה (פילוח הדאטה לפי תחומי עניין משתנים דמוגרפיים וכו'.).
הטריגרים מאפשרים לתזמן את האימייל לרגע הכי רלוונטי, הדוגמא הכי בסיסית לכך היא שליחת מייל ברוכים הבאים מיד לאחר שגולש נרשם לניוזלטר, אבל את זה כולם מכירים ועושים. אנחנו לוקחים את השלב הזה ושמים אותו בראש המשפך: בואו נבדוק האם הנמען פתח או לא פתח את המייל, אם הוא פתח בואו נשלח לו עוד מייל אחד 3 ימים לאחר מכן, אך אם הוא לא פתח בואו נשלח לו מייל נוסף אחרי 24 שעות. אם הוא פתח את המייל החמישי בסדרה בואו נשלח הודעה לאיש מכירות שיש כאן לקוח ברמת אינגייג'מנט גבוהה ונוסיף גם סמס ללקוח על הנחה משמעותית שקיימת בדיוק עכשיו. כל אלו מתוזמנים בהתאם להחלטת המשווק ולפעולות הנמען. מדובר בתהליך שיווקי מתוחכם שמקדם באופן אקטיבי את המכירות בעסק.
דוגמאות נוספות לטריגרים שאפשר לבנות סביבם מערכים שיווקיים: הקליק או לא הקליק על תוכן ספיציפי בתוך המייל, האם הוא ביצע רכישה באתר או לא ביצע רכישה וכו’.
הסגמנטציה (פילוח) מאפשר למשווק לחלק את הרשימות לפי תחומי עניין או משתנים דמוגרפיים. בהתאם לאלו, לבנות את המשפך השיווקי: לכל הלקוחות" לבעלי כלבים ישלח מייל X וללקוחות בעלי חתולים ישלח מייל Y בצורה אוטומטית.
ש. מה היתרון היחסי המובהק של אקטיב טרייל על פני המתחרים, השחקנים המרכזיים בשוק?
ת. אז יש כמה דברים בעצם. אלו הבולטים שביניהם:
המערכת נורא אינטואיטיבית וקלה מאוד לתפעול, כך שלא צריך איזשהו ידע טכני קודם או לעבור איזו הדרכה. המערכת עובדת על בסיס Drag and Drop ומכילה את כל המידע שהלקוחות צריכים כדי לעבוד איתה בצורה המיטבית.
כל כלי המערכת כלולים בחבילות הרגילות שלנו: מערכת האוטומציה, דפי הנחיתה, הניוזלטרים, טפסי ההרשמה והסקרים- והכל ללא תוספת תשלום.
יש לנו מרכז הדרכה מאוד מקיף הכולל סרטונים, מדריכים וטיפים. יש לנו בלוג עשיר בתכנים, טיפים וקייס סטאדיז לשימוש בפלטפורמה ובעולמות האימייל מרקטינג בכלל.
כמו כן מוקד תמיכה מאוד מקצועי ושירותי ופועל בימים א'- ה' . ניתן ליצור קשר עם המוקד בטלפון, בעמוד הפייסבוק, בצ'אט ובמיילים כך שהמענה מאוד מהיר ונוח. זה נורא חשוב ללקוח שרוצה להוציא קמפיין וזקוק לתמיכה באופן מיידי.
החודש השקנו פ'יצר חדש בשםpredictive delivery המאפשר שליחה של קמפיין לפי נתוני הפתיחה הקודמים של אותו נמען בטווח של 24 שעות. הפיתוח החדש שמבוסס על יכולות ביג דאטה (Big Data) ומאפשר למותג להופיע עם קמפיין הדיוור בתיבת הדוא”ל של הנמען בזמן הכי צפוי שבו הוא יסתכל בתיבת המייל שלו.
המערכת שלנו היא רב לשונית ובין לאומית, עם סניפים באירופה ובאמריקה, ונתמכת בעברית, אנגלית, גרמנית וצרפתית.
ש. מה הייתם אומרים לבעל עסק או משווק שנרתע מהתחכום שנדרש בבניית תהליכים אוטומטיים? משווקים שקשה להם להבין איך להוריד את הטכנולוגיה לשטח העסק שלהם?
ת. קודם כל אל חשש (: המערכת אינטואיטיבית, יש לנו מרכז הדרכה באתר וכמובן מוקד תמיכה טלפוני ששמח לטפל בכל פניה המתקבלת, (מעבר לכך, יש חברות שמתמחות במתן שירותי ניהול תוכן כמו סושיאל ליד דיגיטל מרקטינג שמספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי הכולל בניית קמפיינים של מייל מרקטינג, אסטרטגיה ובניית פאנלים שיווקיים ואוטומטיים במערכת א.ד).
ש. אילו חידושים מצפים לנו בשנה הקרובה? האם יהיו שדרוגים נוספים?
ת. כחברה טכנולוגית אנחנו עובדים כל הזמן במטרה לייעל תהליכים קיימים ולהתחדש בפי'צרים נוספים.
השנה אנחנו הולכים לצאת מגבולות האימייל מרקטינג ולהיכנס לעולמות הווב כמו כן אנחנו נתמקד בעיקר בתחום ה-On site events, Marketing automation, CTA ואינטגרציות נוספות.
(ובשפה פשוטה כניסה לעולם בניית האתרים, הכולל ביצוע פעולות באתר, תהליכי שיווק אוטומטיים על גבי האתר. למעשה מדובר באתרים מאוד מתוחכמים בחזית הטכנולוגיה. ומחברה כמו אקטיב טרייל, אנו סמוכים ובטוחים כי מדובר במוצרים איכותיים א.ד).
ש. איזו מגמה אתם צופים בשנה הקרובה? האם יש איזו התנהגות דיגיטלית מובהקת שמרמזת לאן ינועו הלקוחות ומה יגרום להם להישאר נאמנים ולהגדיל את הרכישות שלהם אצלנו?
ת. אנחנו צופים שהמגמה בשנה הקרובה תתמקד בחיבור חזק יותר בין פרסונליזציה לאוטומציה. הצרכן הסופי נחשף לאינספור מסרים שיווקים מידי יום והוא צריך ל"סנן" את התכנים שהכי רלוונטיים לו.
לכן המסרים של המשווקים השונים צריכים להיות כמה שיותר פרסונליים ולהתבסס על כמה שיותר מידע שיש לנו עליו בכדי לעשות זאת.
ככל שהתוכן יהיה אישי ורלוונטי יותר ויהיה תואם לנמען אנחנו צופים שיהיה גידול במכירות שמוכיח את עצמו גם היום.
הסקירה של סושיאל ליד את מערכת אקטיב טרייל
לסיכום, ברצוננו לתת לכם, כפי שהבטחנו את הסקירה שלנו את המערכת. אכן מדובר במערכת מאוד אינטואיטיבית ופשוטה להפעלה. כשמשהו לא ברור יש תמיכה מדהימה וסרטוני הדרכה, בדיוק כפי שהובטח. כשתרצו לתכנן מהלכים מתוחכמים יותר תצטרכו להגיע מוכנים עם "רישום אדריכלי" של המהלך הרצוי, והתמיכה של אקטיב טרייל תיקח אתכם יד ביד ליעד הרצוי.
עדיין יש מגבלות בעיצוב הטפסים, הניוזלטרים ועמודי הנחיתה, אך בעזרת מתכנת, סביר להניח שתוכלו ליצור ב HTML כל עיצוב שתחלמו, זה פשוט יעלה לכם קצת יותר. לפעמים זה שווה את ההשקעה.
בינתיים גילינו שבטפסים מוטמעים אין אפשרות להרשמה מהירה דרך פייסבוק, היום זו דרך קלה ומהירה להגדלת הרשימה, אולי כדאי לחבר'ה באקטיב טרייל לשקול לפתח את האפשרות הזו.
לנו היתה חסרה האפשרות לפתח עמודי נחיתה ייעודיים למובייל, כפי שיש ב – VIPlus עם אפשרות ליצור כפתורי: "התקשר", "שתף בווטסאפ", "שלח "SMS ועוד פיצ'רים ייעודיים למובייל. בעולם של היום כשמסך המובייל שולט, שווה ליצור עמודי נחיתה ייעודיים למובייל עם יכולות הנעה לפעולה מגוונים ומותאמים למובייל, למיטב הבנתנו מדובר בתת פיתוח של עמודי הנחיתה המעולים שקיימים כבר היום באקטיב טרייל, ופיתוח כזה יכול לתרום רבות להגדלת תוצאות הקמפיינים שלנו למובייל.
למרות ההשגות הנ"ל, אנו מוצאים את המכלול: המערכת, האפשרויות, קלות הניווט וההפעלה, התמיכה והשירות שווים במיוחד, ואנו ממליצים על המערכת בחום גדול כאחת המערכת המובילות בישראל ובצדק.
אם אתם זקוקים לחברה שתסייע לכם בגיבוש אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם בדגש על יצירת תוצאות. אנו מתמחים בבניית אסטרטגיות שיווק דיגיטלי שמשתלבות עם אסטרטגיות השיווק אופליין שלכם (זה קריטי לשימור ההצלחות שלכם עד כה), תוך בניית מועדוני לקוחות, יצירת אסטרטגיית שיווק במייל, שיווק ברשתות החברתיות, איפיון שיווקי של אתר האינטרנט והאפליקציות שלכם, מציאת זירות הפצה נוספות אונליין לצורך הגעה מדויקת, אך נרחבת, לקהל היעד. אנו יודעים בדיוק כיצד ליצור את המיתוג המדויק לכם אונליין, לצד שיווק המוצרים והשירותים שלכם והגדלת המכירות. אנו פועלים הן ברמת הנראות והן ברמת התוכן, תוך שימוש במערכות מתוחכמות.
אנו מגבשים את האסטרטגיה ומיישמים בפועל מדי יום את כל הפעולות הנדרשות לשיווק הדיגיטלי שלכם, למעשה אנחנו כמו מחלקת השיווק הדיגיטלי שלכם, רק במיקור חוץ. הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון: 052-7756200 או למלא פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה, לצורך קביעת פגישת היכרות ולקבלת הצעת מחיר.