איך לגרום לסיפור שלך להתעלות מעל כל יתר הסיפורים?
היום כדי למכור יותר צריך להגיע לקהל עם מסרים ברורים יותר, משכנעים יותר, ורצוי שלכל תהליך מכירה דיגיטלי יתלווה סרטון הסברה כזה או אחר. בבסיסו של כל סרטון נמצא סיפור. יש סיפורים משעממים למוות, ויש את הסיפורים האלה שמחברים את הקהל לרעיון שלכם באופן רגשי וגורמים להם לרצות לרכוש ממש עכשיו. בסדרת הכתבות הבאה, נלמד אתכם צעד אחר צעד איך כותבים סיפור שמוכר בהתבסס על עקרונות שיווק מוכרים וידועים בשילוב טכניקות NLP פשוטות וקלות ליישום, אך בעלות השפעה רבה ומשמעותית על אנשים.
אז איך מתחילים?
לפשט את הסיפור
אנחנו מאמינים שסרטוני הסברה על ידי אדם או באמצעות אנימציה או שילוב בין השניים הם הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור של החברה שלכם ושל מוצריה. הסרטונים הטובים ביותר הם באורך שנע בין 60-90 שניות, כך שהמסר עובר במהירות. הסרטונים המוצלחים בנויים כסיפור שמייצר מעורבות רגשית בקרב הצופים. באמצעות המחשות ויזואליות אנימטיביות נעימות לעין, אך קלות ליישום, בתוספת תיבול הומוריסטי שמתסיס את הסיפור ומוסיף להט לעלילה. בסוף הדרך, הסרטון יפיק לכם את התוצאות הבאות:
- הגדלת המכירות
- שיפור בתוצאות החיפוש בגוגל
- הגברה משמעותית באחוזי ההמרה
אם התוצאות האלה חשובות לך כדאי מאוד שתמשיך לעקוב אחר סדרת הכתבות הבאה, בה השתמשנו בידע שלנו, לצד חוכמת ההמונים שמוכיחה את הצלחת הסיפורים שבנויים באופן שאנו מלמדים כאן. הכתבות מלוות בדוגמאות מהעולם עם רעיונות מטורפים עם תוצאות מוכחות, שמסבירות איך לספר את הסיפור של החברה, המוצר או השירות שלכם? מה יש בכל סיפור מנצח? איך לספר את זה קצר וקולע? איך לגרום לסיפור לבלוט מעל כל המסרים שזירה הדיגיטלית?
בזמן שהמידע שנמצא מסתמך על ניסיוננו הרב בשיווק ובניית תכנים משכנעים לנו וללקוחותינו, חשוב להבין שהידע איך לספר סיפור שמוכר חשוב גם לכתיבת קופי, ליצירת מצגות, או בשיחה פשוטה עם מישהו ברחוב – חשוב לדעת איך להפסיק לבלבל את המוח – ולגשת ישר לנקודה! ולמכור!
הצורך לפתח את המיומנות "לספר סיפור מנצח" לרמת אמנות -היא החשובה ביותר למנהיגים עסקיים בעידן הדיגיטלי הסוער!
אנשים קונים! נקודה. הם קונים בהרבה מקומות, אבל הרבה מהקניות שלהם נעשות באינטרנט, ובשנים האחרונות יש עלייה דרמטית בהרגל לקנות באינטרנט. אבל, אנשים לא קונים סתם. הסיפור חשוב להם, כדי להבין מה הכוונה החיובית העליונה העומדת מאחורי המוצר, ומה הערך שלו עבורם ועבור העולם. ברגע שהם מבינים את זה, והטיעונים טובים, משכנעים ומוגשים באופן נכון, מתפתחת נאמנות וחיבה לא רק למוצר או לשירות אלא גם למותג שלכם.
כשאתם מספרים את הסיפור של החברה שלכם הלקוחות שלכם מצפים מכם לשלושה דברים עיקריים:
- מהירות
- סיפור מנצח (אותנטי, מרגש, נוגע ללב)
- להט
בעולם של מסרים מיידיים ומהירים כמו ווטסאפ, סנאפצ'ט, אינסטגראם ופייסבוק – נקבע סטאנדרט של העברה מהירה וקצרה של מסרים, כך שהמהירות שולטתתתת! זו המלכה בלוח השח שלך!
במחקר שנעשה לאחרונה הוכח שיש לכם 8 שניות לתפוס את תשומת לבו של הלקוח ולגרום לו להסתקרן ולהמשיך לצפות או לקרוא את הסיפור שלכם לפני שהשעמום יבריח אותו למקום אחר.
כלומר אם יש בכוונתך להעביר מסר ללקוחות שלך כדאי שזה יהיה בשיטת "ספידי גונזלס"! כלומר מהיר, ברור, משכנע וממגנט! משהו שברגע שנמשכים אליו, קשה להיפרד ממנו עד הסוף המר… או המתוק מבחינתנו 😊
אבל זה עדיין לא מספיק שיהיה לך את מסר המכירה המהיר ביותר! למה?
"אנחנו מופצצים מדי שעה עם ערימות של מסרים שיווקיים בכל פינה שנזוז, כך שמרבית המסרים השיווקיים פשוט הופכים לרעש לבן וחרישי. אז איך פורצים דרך הרעש החרישי ומייצרים מנגינה כל כך מושכת שאי אפשר לכבות אותה באמצע! איך אנחנו צדים את אוזנו של הצופה וגורמים לו להקשיב ולא לרצות להפסיק אחרי 8 שניות המבחן שלנו?
התשובה היא: "ברגש! חייבים ללחוץ על הכפתורים הרגשיים הנכונים שילכדו את האוזן ולא יאפשרו לה להתנתק!" אתם חייבים לגרום להם להרגיש חיבור רגשי חזק לסיפור, למותג, ולמסר שאתם מעבירים. הסיפור שבנוי באופן אותנטי, אנושי ורגשי יחבר את הצופים אליכם.
אנחנו, כל האנשים, לא מסוגלים להפנות את גבנו, או לעבור למסך הבא כשסיפור אנושי מרגש חוצה את לבנו, ומשכנע אותנו באמצעות מסר אישי ואנושי. למעשה אנחנו מסתובבים בעולם עם רעב קבוע למשמעות. והסיפורים הטובים מספקים את המזון הנדרש למשמעות הזו.
אם חשוב לכם שאנשים ישימו לב למה שאתם עושים אתם חייבים להכיר את כוחו של סיפור מנצח! וחשוב להבין:
עובדות מספקות את תוכן הסיפור – סיפורים מספקים משמעות לעובדות!
להט הסיפור
אולי הבנתם איך לפרק את המסר של סיפור החברה שלכם. ואולי אפילו רתמתם את כוחו של הסיפור לקידום החברה שלכם. אבל מהירות וסיפור לבד – לא מספיקים כדי שהסיפור שלכם באמת יחזיק! חסר כאן משהו… ומה שחסר זה – להט!
הסיפור חייב להיות מעניין, מרגש, חדשני, פורץ גבולות, משפיע ביותר מרמה אחת! גם ברמה הרגשית, אבל גם באופן הגיוני ומוכח.
לצפות מהצד
כדי לכתוב סיפור טוב שהוא פשוט, קל להבנה ומשכנע! חשוב לצאת מעורנו ולהסתכל על הסיפור כמו הצופה מהצד. למרבית האנשים, כולל לנו, זה מאוד קשה להתנתק רגשית ולצאת מהסיפור שרץ לנו בראש למבנה פשוט של סיפור. אנחנו מכירים כל חלק בסיפור. אנחנו מאוהבים בסיפור, ונדמה לנו שכל רסיס מידע הוא קריטי/חיוני/הכרחי להבנת הסיפור כולו. כמובן שזו לא האמת, אבל למי שמעורב בסיפור קצת קשה לראות את זה. לא רק לך, כמעט לכולם.
לכן לקוחות פונים אלינו כדי שאנחנו נכין להם את התוכן ונכתוב עבורם את הסיפור. וזה בדרך כלל רעיון טוב להעביר לגורם חיצוני שהוא פחות מעורב ויכול ליצור עבורך סרטון הסברה אנימטיבי שגם הבן שלך בגיל 8 יוכל להבין וגם סבתא שלך בת ה – 70.
אבל אנחנו כאן כדי ללמוד איך לכתוב בעצמנו, לכן יש שני דברים מאוד משמעותיים שחייב לעשות כדי שזה יצליח:
- להיצמד למבנה שנלמד כאן! אי אפשר לסטות בשניה או במילימטר מהמבנה!
- לתת למישהו חיצוני: חבר קרוב, בן משפחה, לקרוא את התוכן, ולוודא שזה ברור להם, מסקרן אותם ומשכנע. אפשר להעביר את זה לכמה אנשים, הערות שחוזרות על עצמן מיותר מאדם אחד, גם אם זה ממש נראה לך קריטי – למחוק! לוותר! להיצמד לסיפור ולמה שעובד, ולא לעובדות שנדמה לך שהם הכי חשובות!
אם ברור לך שזה אפשרי – אז קדימה בוא נצא לדרך!
המבנה המושלם לסיפור מנצח: בעיה ופתרון!
בעיה
כדי לחבר את הקהל לסיפור שלך צריך להציג לו בעיה שלנו, שתלחץ לו בדיוק על הנקודה שכואבת לו. עם הסיפור מתאר בעיה דומה לכאב שאנחנו כבר יודעים שמאפיין את קהל הלקוחות שלנו, הוא יתחבר מיד לסיפור. למשל, אנחנו יודעים שהכאב של קהל הלקוחות שלנו, זה שאין להם מספיק לקוחות ועסקאות! זו הבעיה, זה הכאב, זה הסיפור! מה כואב לקהל הלקוחות שלך? הבנת הכאב והצורך של הקהל שלך זה הבסיס לכתיבת סיפור מנצח.
אז בטח תגידו לי עכשיו, באמת? למה איזה כאב יש למי שקונה חופשה, למשל? או הו… ועוד איך שיש כאב, הכי כואב שיש! הכאב זו העבודה הקשה שלו והיעדר החופש. זה כאבי הראש, ההערות העוקצניות של הבוס, ההצקות של הלקוחות, וכל מה שכואב לכל מי שעובד וגורם לנו לרצות לרוץ כמה שיותר מהר לחופשת חלומות מפנקת. ויש עוד מיליון סיבות למה כל אחד רוצה בכל רגע, לברוח מהבעיות אל החופש. ספרו לי מה אתם מוכרים, ובעזרת כמה שאלות פשוטות על המוצר, אוכל לעזור לכם לאתר בקלות על איזה כאב זה עונה. בשלב הזה חשוב להבין, שסתם "לחץ קליל" על הכאב – לא ייצור עניין! חשוב להבין, הסיפור חייב להיות מלווה בדרמה! אפילו דרמה מוגזמת, זה יכול להיות מוגזם עד כדי גיחוך – זה רק יחבר את הצופים יותר, כי יש בזה בסיס עמוק של אמת, אבל ההגזמה גורמת לזה להיות משעשע וקל יותר, או אמיתי וכואב יותר זה חייב לשבת על שורש רגשי כלשהו, כמו: מצחיק, מאכזב, פוגע, מכעיס.
פתרון
ברגע שחיברנו אלינו את הצופים עם הצגה דרמתית של הבעיה, נציע להם פתרון! צריך להציג את המוצר, השירות או החברה שלך כאילו זו התשובה המדוייקת לכל מי שסובל מהבעיה שהצגנו! צריך לדבר באופן שמסביר למה המוצר הזה קיים, כדי לענות על איזה צורך? להקל על איזה כאב?
איך זה עובד?
הגענו לחלק שאנחנו מסבירים מה אנחנו עושים, עכשיו הצופים יודעים שאנחנו קיימים עם הפתרון הזה שדיברנו עליו, וברגע הזה צריך לצמצם את המוצר או השירות או החברה שלך לשלושה יתרונות שמבדלים אותך באופן חד-משמעי מהמתחרים! וכאן אפשר לכלול עוד מידע על המוצר או החברה שלך.
מסקנות
עכשיו אורזים את כל התוכן למסקנות! ושימו לב! "חזרתיות היא אם כל המיומנויות"! זו אחת מהנחות היסוד החשובות ביותר ב – NLP בנקודה הזו אתם צריכים לחזור שוב ושוב ושוב על העובדה שפתרתם את הבעיה המקורית עליה סיפרת בתחילת הסיפור, וזה הרגע להניע את הצופים לפעולה, העלו את ההצעה שלכם: "כנסו לקישור הבא", "חייגו עכשיו", "הירשמו היום". רצוי שזו תהיה הצעה מיוחדת ומוגבלת בזמן!
וזה הכל?
זה בסיס מעולה למבנה שעובד! הסיפור מציג בעיה כואבת, קהל הצופים מזדהה עם הבעיה, ולכן עוקב בעניין, הדרמה מרתקת ועוזרת לצופים להישאר. בעצם זה מבנה זורם: הלקוחות שלכם עוקבים אחר הסיפור מתחילתו ועד סופו, במבנה שמוכר להם. אתם ממסגרים את העסק שלכם באופן שמציג אותו כפתרון המושלם לבעיה שלהם.
תוך 90 שניות ופחות אתם מצליחים גם לחשוף את הקהל לבעיה שכואבת להם ודורשת פתרון, ואז הסיפור ממחיש איך אתם עזרתם לפתור את הבעיה באופן מושלם ויוצא דופן! זהו כוחו של הסיפור! קהל הלקוחות נשבה בקסמו של הסיפור שלכם, שמייצר חיבור רגשי באמצעות שימוש בדרמה ותוך כדי החברה או המוצר שלכם נחשף כפתרון מושלם וייחודי!
בכתבה הבאה נצלול עמוק יותר לתוך הסיפור עם ששה טיפים שיהפכו את הסרטונים שלכם לסיפור סוחט, סוחף, מלהיב, מרגש, כזה שיגביר את המכירות שלכם מידית ומשמעותית! כמובן שבחלק השני יהיו הרבה דוגמאות שמוכיחות איך זה עבד לאחרים, ואיך זה בטוח יעבוד עבורכם אם תפעלו בדיוק לפי המבנה והטיפים. אז תמשיכו לעקוב…
מחפשים חברה לשיווק באינטרנט שמבינה לרוחב ולעומק איך כותבים סיפור? איך מכינים סרטונים? איך מייצרים תוכן לדיגיטל? איך מוצאים את הקהל? ובאיזה דרכים מעבירים את התוכן הזה לקהל שלכם? צרו קשר עוד היום: 052-7756200
או גללו מטה והשאירו פרטים בטופס בקשת הצעת מחיר
אם אהבתם בטח תאהבו גם את הכתבות הבאות בסדרה:
מה זה השטויות האלה בכלל? איך מדלגים על השטויות וכותבים סיפור שמוכר עכשיו!