איך תיצור ערוץ ביוטיוב לעסק שלך
אם אתם קוראים את המאמר הזה, אז אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שתוכן שמונגש באמצעות וידיאו אחראי על יותר מ – 74% מכלל הטראפיק באינטרנט, או שיותר מ – 5 מיליארד סרטוני יוטיוב נצפים בכל יום. אתם חכמים מספיק ויודעים זאת.
אתם כבר יודעים שיוטיוב הוא כלי תוכן עוצמתי, ואתם כבר מוכנים למנף את העסק שלכם בעזרת סירטונים ביוטיוב.
אבל אם מאיזושהי סיבה אתם עדיין לא משוכנעים שכדאי לכם לפתוח ערוץ ביוטיוב, ממש מומלץ לכם להיכנס לסרטון הבא:
אם הגעת עד לכאן, זה אומר שהחלטת כן לפתוח ערוץ ביוטיוב והמאמר הזה יכסה את כל מה שעליכם לדעת על מנת לפתוח ערוץ ביוטיוב, כך שתוכלו להתחיל להעלות סרטונים ולהגדיל את הקהל שלכם עוד היום!
הנה כל מה שעליכם לעשות צעד אחר צעד, ואלו הנושאים שנכסה במדריך הזה:
1. צרו לעצמכם חשבון בGoogle ( אם עדיין אין לכם אחד ).
2. עשו אופטימיזציה לערוץ שלכם ביוטיוב באמצעות מידע על המוצר/מותג שלכם.
3. מלאו את הערוץ שלכם עם תמונות ועזרים ויזואלים.
4. הוסיפו סרטונים ועשו להם אופטימיזציה לחיפוש.
צרו לעצמכם חשבון בGoogle.
בשביל לראות סרטונים, לשתף, ליצור, ולהגיב על תכנים ביוטיוב תצטרכו חשבון בGoogle.
אם עדיין אין לכם חשבון בGoogle:
לכו לyoutube.com ולחצו “sign in” בחלק העליון בפינה הימנית של המסך. משם, תועברו לדף הרשמה לGoogle. לחצו על “More options”:
משם לחצו על “Create account”:
לאחר מכן תתבקשו לעבור מספר שלבים על מנת לפתוח חשבון Google. ברגע שעשיתם הכל המשיכו לשלב הבא.
אם כבר יש לכם חשבון בGoogle:
לכו לhttps://www.youtube.com וליחצו “Sign in” בחלקו הימני העליון של המסך. משם, תלקחו לאותו דרך הרשמה שמופיע למעלה. אם יש לכם מספר חשבונות Google, וודאו כי אתם בוחרים את החשבון אותו תירצו לשייך לעמוד היו-טיוב שלכם.
עשו אופטימיזציה לערוץ שלכם ביוטיוב באמצעות מידע על המוצר/מותג שלכם.
עכשיו כשכבר יש לכם חשבון בגוגל ואתם מחוברים אל חשבון היו-טיוב שלכם זה הזמן ליצור ערוץ. כנסו ליו-טיוב, ליחצו על אייקון המשתמש שלכם בחלקו הימני העליון של המסך. שם תוכלו לראות תפריט שיפתח עבורכם, ליחצו על “Settings”.
משם, תלקחו לסקירה כללית של החשבון שלכם. מתחת ל”Additional features”, לחצו “Create a new channel”.
הצעד הראשון הוא לפתוח חשבון למותג. זה יכול להיות איזה שם שתרצו, וזה לא חייב להיות אותו השם שאיתו פתחתם את חשבון הגוגל שלכם. עם זאת, אנחנו ממליצים שהשם שתבחרו יהיה השם של עמוד הפייסבוק שלכם ושל האינסטגרם שלכם, כך שמי שיעקוב אחריכם במקומות השונים יוכל לזהות שזה תוכן שלכם ולהמשיך לעקוב אחריכם.
לאחר שהכנסתם את שם המותג, ייתכן ותתבקשו לאשר את החשבון באמצעות הודעת SMS או שיחת טלפון. אם זה קורה, הכניסו את הקוד שקיבלתם מהאופציה אותה בחרתם.
חשוב לזכור שקידומת של ישראל היא +972 ולאחר מכן אתם מכניסים את מספר הטלפון שלכם ללא 0. לדוגמא 050-0000000 יהיה +972-50-0000000.
ברגע שאישרתם את החשבון שלכם, תילקחו אל הדאשבורד אל הערוץ שלכם. עכשיו נוכל לעצב את הערוץ שלכם איך שתבחרו.
עיצוב הערוץ
ישנם שני אלמנטים לעיצוב של ערוצי יו-טיוב חדשים: תיאור טקסטואלי, וויזואלי.
תיאור טקסטואלי:
מהדאשבורד של הערוץ שלך, לחץ “Customize channel”.
הקליקו על האייקון של הבורג, ולאחר מכן הקליקו על האזור בו כתוב “Advanced settings”.
כאן תוכלו להתחיל להכניס מידע בסיסי על הערוץ שלכם, כמו למשל המדינה בה אתם נמצאים, ובנוסף תוכלו לשפר את סיכוי ההיחשפות של שאר הגולשים ביו-טיוב אל הערוץ שלכם באמצעות הוספה של מילות מפתח אשר מתארות במה הערוץ שלכם עוסק וכמו כן תוכלו גם לבחור אם תרצו שהערוץ יופיע כערוץ מומלץ בחשבונות אחרים. בהגדרות תוכלו גם לחבר חשבון AdWords, להוסיף קידוד מעקב של Google Analytics ולעשות בחירות שונות של אופציות פירסום.
לאחר מכן, אתם תרצו להוסיף לערוץ שלכם תיאור ולינקים. חיזרו אל הדאשבורד של ערוץ היו-טיוב שלכם ולחצו על “About”.
עכשיו כשאתם בדאשבורד, אתם תתבקשו למלא פרטים כמו תיאור הערוץ, שיכול לעזור כשרוצים לקבל חשיפה בשביל הערוץ ( נפרט על כך אחר כך ).
נוסף על כך תוכלו להוסיף פרטים ליצירת קשר, ולינקים לאתר שלכם ולערוצים שלכם ברשתות החברתיות. תוכלו להוסיף עד כ-5 אייקונים של הרשתות חברתיות בהם אתם נמצאים כך שאנשים יוכלו להגיע לערוצים שלכם ברשתות חברתיות אחרות היישר מהערוץ שלכם ביו-טיוב.
לדוגמא, אם הייתם רוצים להציג את תמונת הערוץ שלכם עם לינק לפייסבוק, זה יראה ככה:
ויזואלים
כשמגיעים ליצירת והוספת עיצוב לערוץ היו-טיוב, לגוגל יש שפע משאבים מהם ליוצרי תוכן, החל מגלרית תמונות ועד כלים לעיצוב התמונות.
אחד הדברים הטריקיים ביותר ביצירת עמוד יו-טיוב הוא יצירת באנר רספונסיבי שמתאים במידותיו למגוון שימושים כמו לדוגמא לשולחן העבודה, לסלולארי או לטלויזיה. למזלנו, גוגל פירסמה את התמונה הזו שעוזרת ומראה לנו מה הם המידות הטובות לכל פלטפורמה שדרכה נצפה.
המלצה נוספת שלנו היא לנסות לעצב את הבאנר בקנבה , תוכנה אונליין לעיצוב גראפי קלה ופשוטה.
לאחר שסידרתם את תמונת הערוץ שלכם כפי שבחרתם ובהתאם למידות הנכונות, כעת תירצו להעלות את תמונת הפרופיל שלכם. אם הערוץ שלכם מקושר לחשבון של מותג, כמו שעשינו בצעד הזה, אז תצטרכו לעדכן את התמונה בחלק שנקרא ”About me” בחשבון הגוגל שלכם.
כשאתם לוחצים “Change” מתחת לאייקון הפרופיל שלכם, אתם עלולים להראות את ההודעה הבאה:
עכשיו, לחצו “Edit” ותועברו לדף הבא, שם תוכלו לערוך את החשבון שלכם, כולל את תמונת הפרופיל שלכם ( שתוצג על ערוץ היוטיוב שלכם )
אנחנו ממליצים לבחור תמונה במימדים של 800 על 800 פיקסלים.
עכשיו, נוסיף את החלק העיצובי אל הערוץ היו-טיוב, כמו למשל את התמונה הראשית של הערוץ ( banner image ). חיזרו אל הדאשבורד בערוץ שלכם, שם תוכלו לראות מימדי תמונות קאבר לסלולארי, טיפים שיעזרו לכם בזמן העיצוב ועוד.
הוסיפו סרטונים ועשו להם אופטימיזציה לכשיחפשו אותם
אופטימיזציה שנעשית בשביל שיפור יכולת היחשפות הערוץ שלכם אצל גולשים אחרים היא רק ההתחלה. ברגע שתתחילו להעלות סרטונים, תרצו לעשות להם אופטימיזציה לחיפוש שיעזרו למשתמשים אחרים למצוא את הסירטון שלכם.
למטה, אנחנו מתארים כמה מהדברים היותר חשובים לכשעושים אופטימיזציה על ערוץ היוטיוב.
כותרת
כשאנחנו מחפשים סרטונים, אחד הדברים הראשונים שאליהם נמשכות העיניים שלנו הוא הכותרת. זה לרוב מה שקובע האם צופים ילחצו על הסירטון ויצפו או לא, כך שעל הכותרת להיות לא רק משכנעת אלא גם ברורה ותמציתית.
תיאור
על התיאור להיות מוגבל לעד 1,000 אותיות. זיכרו, הצופים הגיעו לערוץ שלכם כדי לצפות בסירטון, לא בשביל לקרוא ערמות של טקסט. בנוסף, יוטיוב מציגה רק את שתייים או שלוש השורות הראשונות של הטקסט, מה שאומר שמי שרואה את הטקסט בהתחלה יראה רק את 100 האותיות הראשונות, אז חשוב שתשימו את המידע הרלוונטי ביותר כבר בהתחלה.
תיוגים
שימוש בתיוגים לא רק נותן לצופים שלך לדעת במה עוסקים הסירטונים שלכם, תפקידם הוא ליידע גם את יוטיוב שמשתמשת באותם התיוגים בשביל להבין את התוכן ואת ההקשר של הסירטון. כך למעשה, יוטיוב יכולה לשייך את הסירטונים שלך לסירטונים אחרים באותו סגנון, דבר שמרחיב את הסיכויים של הסירטונים שלכם לחשיפה ומפיץ את התוכן שלכם ליותר מקומות. עם זאת חשוב לציין, זה קריטי שתשתמשו בתיוגים הנכונים ולא בכאלה שעלולים להטעות. אם תכתבו סתם תיוגים אולי תקבלו בזכות זה קצת צפיות אבל ייתכן שלאחר מכן המערכת של גוגל תזהה שהתוכן איננו רלוונטי לתיוגים ותעניש אתכם על כך.
נוסף על כך, חשוב להשתמש בתוך הסירטון במילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם ולשים אותם גם בתיוגים. כשיהיו לכם הרבה סירטונים מקושרים זה לזה בפלייליסטים עם מילות מפתח חזקות בתחום שלכם, אתם תגלו שהסירטונים שלכם מופיעים בדירוג גבוה גם במנוע החיפוש של גוגל. שזה יתרון אדיר ומוסיף ערך לכל הפעילות שלכם ביו-טיוב.
קטגוריה
בחירת הקטגוריה היא דרך נוספת לקבץ סרטונים עם תוכן זהה ביוטיוב. אבל זה לאו דווקא פשוט כמו שזה נשמע. האקדמיה של יו-טיוב מציעה למשווקים לחשוב על “מה עובד הכי נכון לכל קטגוריה” באמצעות שימוש בשאלות כמו:
מי הם היוצרים הכי חזקים בקטגוריה?
במה ידועים היוצרים החזקים ביותר בקטגוריה ומה הם עושים הכי טוב?
האם ישנו איזשהו דמיון בין הקהלים של ערוצים דומים בתוך הקטגוריה?
האם הסרטונים באותה קטגוריה חולקים תכונות דומות כמו הפקות משותפות, אורך סירטון, פורמט ועוד.
זהו זה, עכשיו באופן רישמי לא רק שיצרתם עמוד יוטיוב, עכשיו אתם גם יודעים כיצד לעשות לו אופטימיזציה כך שיהיה מותאם וקל לגילוי על ידי משתמשים אחרים.
נתנו לכם פה טעימה על קצה המזלג כיצד לפתוח ערוץ יוטיוב בסיסי אך ישנם עוד אינספור דרכים לשפר את עמוד היוטיוב שלכם ולהשיג חשיפה למותג/מוצר/שירות שלכם.
עבודת שיווק נכונה נעשית על ידי שילוב מובנה בין מספר פלטפורמות והנעתן ביחד ליצירת קמפיין איכותי שיביא לכם את התוצאות הטובות ביותר. זוהי עבודה שלוקחת זמן והבנה מעמיקה של כל אחת מהפלטפורמות וכיצד לייעל כל אחת מהם כך שתשיג לכם את התוצאות הרצויות.
היי , מאוד נהנתי מהכתבה , מאוד עניינת ותכלס בלי בלבולי שכל 🙂
תודה רבה
קרן
איזה כיף לשמוע
זו למעשה מטרת הכתבה – לתת בדיוק את הערך שרציתם וחיפשתם 🙂