כתיבת תוכן, סוגי תוכן ואסטרטגיית תוכן
כתבה ראשונה בסדרה
אם אתם משווקים כבר בפייסבוק (שזה הדבר הכי הגיוני וב – 2019 כולי תקווה שאתם כבר הצטרפתם לרכבת השיווק הדוהרת של פייסבוק) אז ברור שאתם מבינים שתוכן הוא חזות הכל! ולמה הכוונה כשאומרים תוכן: זה גם הקופי בכתיבה, גם הקריאייטיב – הרעיונות, גם התוכן עצמו הסרטונים והתמונות שאתם בוחרים, ואם עד היום התייחסתם לזה כלאחר יד, כדי להשיג תוצאות מדהימות כמו שאנחנו מפיקים ללקוחות שלנו, ההמלצה שלנו, תתחילו להתייחס לעניין התוכן ברצינות ובמקצוענות.
אז כדי שלא תרגישו לבד במערכה, כדי שלא תתחילו לחפש מה ואיך לעשות, ריכזנו לכם את הטיפים הכי חשובים והכי משמעותיים ב – 2019 לכתיבת תוכן, סוגי תוכן ואסטרטגיית תוכן, לפני שאתם צוללים לקריאה, תכינו לכם קובץ פתוח ותתחילו לכתוב רעיונות ליישום מיידי, כבר היום או מחר! שהשינוי יתחיל לעבוד לכם מייד, ושזו לא תהיה סתם עוד כתבה שקראתם… וכמובן, בכל שאלה או בקשה, אתם מוזמנים לכתוב לנו כאן בתגובות או לשלוח לנו מייל, ונשמח לענות לכם ולעזור לכם.
#טיפ_שיווק_בפייסבוק : מספר1
הטיפ החשוב ביותר: וידאו, וידאו, וידאו!
פייסבוק שמה לה למטרה ששנת 2019 תהיה שנת התעבורה המקסימלית של וידאו בפייסבוק, ולכן האלגוריתם של פייסבוק מתוכנן לקדם באופן הרבה יותר משמעותי כל תוכן שהוא וידאו! אם כך, איזו סיבה או תירוץ יש לך לא להעלות סרטונים לעמוד הפייסבוק העסקי שלך ולמודעות שלך בפייסבוק?
אם נדמה לך שסרטונים זה עניין מסובך… כדאי להמשיך לעקוב אחרי סדרת הטיפים הזו בעמוד העסקי שלנו בפייסבוק, אנחנו נמשיך ללמד ולתת כלים גם בוובינרים שמועדם יפורסם בעמוד העסקי שלנו, ובין היתר נלמד איך לייצר סרטונים בקלות! אז תעשו לייק לעמוד שלנו בפייסבוק ותמשיכו לעקוב
אני רוצה שתשווקו אותי בוידאו
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 2
איזה סרטוני וידאו עובדים הכי טוב בפייסבוק?
אנשים מנסים ליצור סרטונים קריאייטיביים, מצחיקים, לתת ערך ועוד שלל סוגי סרטונים מורכבים יחסית ליצירה ודורשים יכולות וכישורים מיוחדים. אבל בעצם הסרטונים שעובדים הכי טוב, הם הסרטונים שהכי קל להפיק: פשוט תצלמו לקוחות מרוצים מעידים על שביעות הרצון מהשירותים והמוצרים שלכם.
טיפ מיוחד בעניין זה? צרו 4 שאלות שמכוונות את הלקוחות להגיד בדיוק מה שחשוב לכם שיופיע בסרטון ההמלצה
למשל, אם המשלוחים שלכם מאוד מהירים, תשאלו: תוך כמה זמן המוצר הגיע והאם זה היה חשוב לך ומדוע? כשיהיו שאלות חכמות – יהיו סרטוני המלצה מעולים וההפקה שלהם כל כך פשוטה, פשוט צלמו בסמארטפון שלכם.
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 3
תציעו משהו שהלקוחות שלכם באמת רוצים!
זה נשמע מובן מאליו, ואולי אפילו טיפשי. אבל מניסיון עם מאות לקוחות אנחנו יכולים לומר בוודאות שמשווקים ובעלי עסקים הרבה פעמים מתלוננים שהקמפיינים שלהם לא מייצרים תגובה בכלל. ומאשימים, את מי אם לא, את פייסבוק כמובן.
מבדיקה קצת יותר מעמיקה אנחנו מגלים שלמעשה הם מציעים בפייסבוק משהו שלא הצליחו למכור או אפילו לא ניסו למכור בשום מקום אחר. כלומר לא מדובר במוצר נדרש ומוכח, אלא בשאיפות, חלומות, אמונות, רצונות בעיקר של המשווק או בעל העסק ולאו דווקא של הלקוחות הפוטנציאליים שלהם.
למשל איזו סדנה מוזרה/חדשה/עם שם מוזר/לא ברור מה הערך שלה ומנסים להתחיל למכור בפייסבוק ומצפים להביא מאות משתתפים! או עשרות… או איזה מוצר חדש ומדשני שעדיין אף אחד לא קנה ולא שמע עליו, אנשים סקפטיים, אם הם לא ראו בעיניים שלהם שזה עובד, עם הוכחה חברתית חזקה של אנשים שהם באמת מכירים, רבים מהם לא יאמינו שזה עובד, וסבירות קטנה למכור להם את זה!
אדם מאוד חכם שהוא איש עסקים מצליח פעם אמר לי: "עסקים שמצליחים מאוד, הם עסקים פשוטים מאוד! מוצאים מוצר שאנשים רוצים, צריכים ומוכנים לשלם עליו בקלות – ותמכרו פשוט את זה!" כמובן שניתן לפתח מוצרים חדשים ולמכור גם אותם, אבל תוך לקיחת סיכון מחושב.
אז תהיו חכמים, תתחילו דווקא במוצר הכי נמכר, הכי נדרש, הכי מבוקש ותגבירו מכירות למוצר הזה בדיוק עם פייסבוק.
אני רוצה שתשווקו אותי בפייסבוק
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 4
שימוש במגנטים בכתיבת הקופי של המודעות שלכם בפייסבוק
הרבה, אפילו הרבה יותר מדי משווקים ובעלי עסקים נופלים בהצלחת הקמפיינים שלהם כיוון שהם לא יודעים איך לכתוב מודעות שממגנטות את הקהל שלהם להצעות שהם מציעים להם.
תשאלו את עצמכם:
איך המוצר הזה ישנה את חייו של הלקוח?
איך המוצר או השירות הזה ישנה את הדרך בה הלקוח רואה את עצמו?
איך המוצר או השירות הזה יחסוך ללקוח זמן או כסף?
איך המוצר הזה יתרום לבריאות הלקוח?
כשתעמיקו ותבינו מה הערך המרכזי של המוצר או השירות שלכם ללקוח ותדגישו את זה בניסוח המודעה שלכם, פתאום תראו כמה לקוחות מגיבים בחום ואפילו בהתלהבות למודעות שלכם.
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 5
תפסיקו למכור, למכור, למכור בפייסבוק! במקום תנו ערך וחוויה
כשמשווקים ובעלי עסקים מתקשרים אלינו ומתלוננים שאין יותר תנועה איכותית בפייסבוק ואנשים כבר לא מגיבים לפוסטים בעמוד שלהם כמו בעבר, מיד נדלקת לנו נורה אדומה! אנחנו נכנסים לעמוד העסקי שלהם בפייסבוק, או מקלידים שם עמוד העסק בשורת החיפוש בפייסבוק ומוצאים את הדבר הבא:
פוסט 1: מכירה
פוסט 2: מכירה
פוסט 3: מכירה
תגידו אתם אוהבים שמישהו כל היום דוחף לכם הצעות מכירה לפרצוף? או לפיד? שזה בעצם אותו דבר… תתחילו להבין, פייסבוק הוא לא חנות לממכר מוצרים! זו רשת חברתית! הדרך למגנט קהל מתעניין ואוהד, היא לספק לו ערך: ללמד אותו דברים, להסביר לו איך זה עובד, לתת טיפים, סרטונים, תמונות, גרפים, סיפורי מקרה, חדשות, עדכונים ועוד ועוד ועוד ערך.
בסוף הם ממש יחכו שתמכרו להם, שתציעו להם את השירותים או המוצרים שלכם. הם כבר יסמכו על הידע, הניסיון והמקצועיות שלכם וירגישו בנוח לקנות מכם בקלות.
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 6
השתמשו בסקרים של פייסבוק ליצירת מעורבות גבוהה יותר של הקהל שלכם עם התוכן שלכם ולקבלת משוב מהקהל הרלוונטי שלכם
יצירת סקרים בעמוד העסקי שלכם היא דרך מעניינת מאוד להגברת המעורבות של הקהל שלכם עם התוכן שלכם. למה?
אתן לכם דוגמה מהירה. אנשים אוהבים לשחק זה טבע האדם. ולמה לא לחשוב על משחק בעמוד שלכם שנותן איזו הטבה/קופון/מתנה?
למה זה יעבוד?
- זה כיף! אנשים אוהבים לכייף בפייסבוק, וזו הזדמנות מצוינת לספק לקהל שלכם כיף שקשור בתוכן שלכם ובמותג שלכם.
- אם הם ינצחו – הם יקבלו משהו! צריך לחשוב על כללים פשוטים וברורים ובכל משחק יכול להיות רק מנצח אחד, כך שרוח התחרותיות גוברת, ואיתה העניין והמשחק.
- אחוז ההתערות עם סקרים הוא גבוה משמעותית מתכנים אחרים. ואם תוכן הסקר מעניין, פשוט ומהיר, יש לכם הזדמנות למנף את הפעילות הזו לבניית מערכת יחסים אוהדת עם הקהל שלכם.
פייסבוק מאפשרת לשלב בסקרים טקסטים, תמונות GIF, אבל הסקרים הגנריים של פייסבוק מספקים סקרים עם שתי אפשרויות, אם תרצו להוסיף אפשרויות ניתן להצטרף בתשלום לאפליקציה המצוינת הזו:
https://apps.facebook.com/my-polls/?ref=fb-btn
בקישור שנמצא כאן למטה יש סקר פעיל שעשינו עכשיו ללקוח שלנו, מוזמנים לראות איך זה נראה, להצביע ולקבל הרגשה איך זה להשתתף בסקר, ולהבין למה זה יגרום ללקוחות שלכם לחבב את העמוד שלכם ואת הפעילויות שבו
#טיפ_שיווק_בפייסבוק מספר 7
הקופי כן קובע!
אנשים מחפשים תוכן בעל ערך! אבל היום זה לא מספיק! הקהל מקבל כל כך הרבה מידע שהוא נהיה אנין טעם… והקהל שלך יתמכר לתוכן שלך אם תספק לו ערך משמעותי אבל לא רק… חשוב לשמור על סגנון ייחודי, ברור, קליל, שכיף לקרוא וקל להבין. בלי טריקים, שטיקים והתחכמויות – בום! ישר לבטן ורצוי שיהיה משעשע, מרגש, בעל ערך משמעותי ופשוט ליישום!
זה נשמע כמו הרבה מילים גדולות, אבל בעצם מילים גדולות מייצרות בהירות וקלות. קל להבין תוכן עם מילים גדולות. זה מאוד ברור וחד משמעי.
אם אין לך רצון, אמונה, יכולת לכתוב ברור וקל, כדאי לך ללכת ללמוד את זה, נוכל להציע לך את הקורס שלנו על: אסטרטגיית כתיבה, כתיבה שיווקית וכתיבה משכנעת עם שימוש בטכניקות NLP במחיר משתלם במיוחד.
אבל אם גם לימודים לא באים בחשבון, כדאי לך למצוא מי שישווק אותך או יכתוב עבורך את התוכן, מישהו שיכול לכתוב ברור וקל!
מספיק שתשתמשו כבר היום ב – 2-3 מהטיפים הנהדרים שריכזנו לכם כאן, וכבר תראו שינוי מהותי בתוכן שלכם. מומלץ לאמץ את כולם, אבל תתחילו בשניים שלושה שהכי קל לכם ליישם כבר היום, ומשם תמשיכו להדק ולשפר את התוכן שלכם עם הטיפים הנוספים.
תמשיכו לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, להירשם לבלוג שלנו, טיפים לוהטים ורבים נוספים בדרך לכאן ולערוצי השיווק שלנו. והכל בחינם!
מחפשים חברת דיגיטל שתבנה לכם אסטרטגיית תוכן, שתכתוב לכם תוכן סוחף, מרגש ומניע לפעולה ברשתות החברתיות ובשיווק הדיגיטלי שלכם בכלל? סושיאל ליד דיגיטל מרקטינג היא חברת בוטיק שמספקת שירותי שיווק דיגיטליים בגישה אישית ובמחירים אטרקטיביים לבעלי עסקים, לחברות ולאירגונים. השאירו פרטים בטופס, ונחזור אליכם בהקדם