טיפים לשיווק בפייסבוק ב - 2019
כתיבת תוכן, סוגי תוכן ואסטרטגיית תוכן
כתבה שניה בסדרה
אחרי הכתבה הראשונה שבה היו טיפים מאוד משמעותיים, אבל הגיע הזמן לעלות רמה ולהתקדם לרמת תוכן מתקדמת בשיווק שלכם בפייסבוק (וב – 2019 כולי תקווה שאתם כבר הצטרפתם לרכבת השיווק הדוהרת של פייסבוק) אז בכתבה הראשונה כבר הבהרנו שתוכן הוא חזות הכל! והתחלנו להסביר איך לקדם את רמת התוכן שלכם בפייסבוק.
הנה עוד טיפים משמעותיים ב – 2019 לכתיבת תוכן, סוגי תוכן ואסטרטגיית תוכן, לפני שאתם צוללים להמשך קריאה, תפתחו את הקובץ שהכנתם בכתבה הראשונה ותמשיכו לכתוב רעיונות ליישום מיידי, כבר היום או מחר! שהשינוי ימשיך לעבוד לכם מייד, ושזו לא תהיה סתם עוד כתבה שקראתם… וכמובן, בכל שאלה או בקשה, אתם מוזמנים לכתוב לנו כאן בתגובות או לשלוח לנו מייל, ונשמח לענות לכם ולעזור לכם.
#טיפ_שיווק_בפייסבוק : מספר 7
חדשנות, בלעדיות, עדכניות
לרבים יש הרגשה שמרבית התוכן כבר נקרא ונראה יותר מפעם אחת על ידי הקהל שלך, ויש בזה משהו… אז איך אפשר לשמור על טריות ורעננות התוכן, כדי שיהיה טעים, קליל וכיף לגמוע כל שורה?
קחו סיפורי מקרה עדכניים שמספרים סיפור מרגש, מצחיק, מפתיע עם המוצרים, השירותים או התחום שלכם, סיפורי מקרה על דברים שקרו עכשיו, תוך התייחסות לזמן בשנה, תוך הוכחה שזה רלוונטי לתקופה הזו, עם כל המאפיינים שלה, יהפכו את התוכן לרלוונטי, שונה ומעניין.
כדי שתהיה תחושה מסקרנת יותר, תנו לתוכן כותרת מושכת כמו "בלעדי", סיפורי הלקוחות הכי מוזרים, הכי מעניינים, והכי מפתיעים משבוע/חודש האחרון. זה תוכן שלא נקרא בעבר, וכתיבה טובה של סיפור, ורצוי מאוד שיהיה קצר ולעניין ובנוסף, אם אפשר לשלב הומור או רגש – כמובן שזה מוסיף, כתיבה מתובלת ועסיסית שתגרום לתוכן להיות הרבה יותר מערך מעשי גרידא, אלא תהיה בו גם חווית קריאה מהנה.
אל תוותרו על מתן ערך, מתוך סיטואציות עדכניות, אין ספק שבעסק שלכם יש שיעור שנלמד בכל יום! ספרו על זה למשל…
אני רוצה שתשווקו אותי בדיגיטל
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 8
שימוש בתצורות תוכן מגוונות
אז נתחיל מההתחלה, מה זה תצורות תוכן? יש פוסטים של טקסט בלבד, יש תמונה וטקסט, יש מספר תמונות וטקסט, יש סרטונים, מצגות, קרוסלה ועוד…
אל תעלו פוסטים עם תצורת תוכן אחת כל הזמן. שחקו עם זה, העלו קרוסלות, סרטונים, תמונות, תמונה אחת. למה זה חשוב?
מכמה סיבות, הראשונה אנשים שונים אוהבים תצורות תוכן שונות, שימוש בתצורת תוכן אחת בלבד תעלים את התוכן שלכם מהרבה אנשים שלא מתחברים לתצורת התוכן שבחרתם. למשל יש אנשים שיגיבו רק לסרטונים, כל דבר שאינו סרטון שקוף לעיניהם, אם אין לכם סרטונים, אתם מפספסים אותם! ומדובר באחוז גבוה מאוד של אנשים.
סיבה שניה, זה משעמם! אף אחד לא רוצה להתחבר לעמוד שמספק תוכן משעמם! גם אם מדובר רק בתצורת התוכן, גיוון מוסיף עניין.
סיבה שלישית, תוכלו ממש לזהות איזו תצורת תוכן עובדת משמעותית יותר טוב בעמוד שלכם, ותוכלו להשתמש בה יותר! יכול להיות שזו בכלל לא תצורת התוכן שאתם רגילים אליה ואוהבים לשתף. אז אם לא תנסו תצורות תוכן שונות, אם לא תתנסו בכמה שיותר תצורות תוכן, יכול להיות שתפספסו את תצורת התוכן שהקהל שלכם, דווקא הכי אוהב!
בקיצור, הרעיון ברור, מה שנשאר לכם זה להתנסות, לגוון וליהנות מהתוצאות.
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 9
שימוש במודלים של הכרח, מיידיות, ומיוחדות
רוב האנשים גולשים בפייסבוק בזמן שדעתם מוסחת. זה לא שאנשים מעיינים בפוסט בפייסבוק ברמת הריכוז הגבוהה ביותר שלהם. ולכן המלצות כלליות, ומילים שמשדרות אפשרות, לא מייצרות קריאה ברורה לפעולה, והסיכוי שלהן להשפיע ולשכנע אנשים לפעול, קטן ביותר.
כדי לגרום לתוכן שלכם להיות משכנע ומשפיע תשמשו במילים שמשדרות הכרח: חייבים, חובה, מוכרחים, צריך! שימוש במילים מוחלטות שמבהירות מה צריך להיות או להיעשות. תוסיפו מילים שמייצרות דחיפות כמו: ממש עכשיו! מיד! במהירות! ומילים שמשדרות מיוחדות, ותראו איך התוצאות שלכם משתפרות בצורה קיצונית!
גם אם בהתחלה זה גורם לכם הרגשה לא נוחה… גם אם בהתחלה יש לכם תחושה שזה לא מתאים לכם… בכל זאת תיישמו את הטיפ הזה על כמה פוסטים, תבחנו את התוצאות, ורק אז תחליטו אם אתם מוכנים לוותר על זה או לא.
אני רוצה שתשווקו אותי בפייסבוק
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 10
תעשו סרטוני לייב בעמוד העסקי שלכם
אם כבר דיברנו על גיוון בתצורות התוכן בעמוד העסקי שלכם (אפשר להיכנס לעמוד שלנו ולמצוא את הפוסט הקודם בעמוד שלנו) סרטון לייב זו אחת האפשרויות החזקות! לייב מייצר אותנטיות, אנשים שומעים ומבינים אתכם כמו שאתם! אנשים יתחברו לקול, לאינטונציה, להתלהבות שבקולכם.
אם יש משהו חדש בעסק שלכם, או אם אתם חוגגים משהו, משיקים משהו, גם משהו שלכאורה נראה קטן, תחגגו אותו בגדול עם הקהל שלכם. הרבה פעמים לבעלי עסקים ולמשווקים נדמה שהדברים שקורים בעסק שלהם הם די שגרתיים… אבל השגרה העסקית שלכם יכולה להיות מלהיבה ומרתקת לקהל שלכם, מעין הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק. זה מגניב, זה מספק את יצר הסקרנות, וזה טוב לעסקים.
ועוד נתון חשוב ומעניין בנושא זה, האלגוריתם של פייסבוק, אותו קוד שמייצר מערכת סינון של פוסטים וקובע מי יראה את מה… אז האלגוריתם הזה מאוהב בלייבים! ולייבים מקבלים חשיפה הרבה יותר גדולה מסרטונים שמועלים בקובץ לעמוד. אז קבלו את האומץ, או ההחלטה או מה שצריך ותעשו סרטונים בלייב! אתם תמשכו קהל חדש וסקרן. ויש אומרים once you go live – you will never go back
זה עד כדי כך ממכר, משפיע ובונה קהל רלוונטי ואיכותי!
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 11
הידעת? אדום מושך יותר תשומת לב!
מחקרים בדקו וגילו שתמונות עם הצבע: אדום בתוכן מייצרות יותר תגובתיות! פרחים אדומים, חולצה, שמלה, נעליים או תיק אדום, מכוניות אדומות… אם יש לכם אפשרות לשלב אדום בתמונות שלכם, לכו על זה, הוכח שזה תורם להגדלת המעורבות בתוכן!
במקרים רבים זה יהיה קל לביצוע! ופתאום תשלבו יותר אדום בתמונות שאתם מעלים, ותזכו ליותר עניין ומעורבות גבוהה יותר!
מוזר אבל נכון! ואם יש אפשרות… אז למה לא?
#טיפ_שיווק_בפייסבוק: מספר 12
איך לגרום ליותר אנשים להגיב לתוכן שלכם?
על ידי רגש, טוב את זה שמעתם לפחות מיליון פעמים קודם, אבל… איזה רגשות יוצרים יותר תגובות ואלו פחות? שימו לב
מחקר שנעשה לאחרונה בדק ומצא שהרגשות המובילים שמייצרים הכי הרבה מעורבות הם, ושימו לב טוב: סקרנות, תדהמה, פליאה, עניין ואי ודאות! אז מה עושים עם זה?
תחשבו… תחשבו איך לכתוב את התוכן שלכם באופן שיעורר סקרנות, תדהמה, פליאה, עניין או אי ודאות – ורמת המעורבות עם התוכן שלכם תקפוץ לשמיים!
דוגמאות, כמו הטיפ על הצבע האדום, זה ממש מפתיע, מעורר פליאה, וכפי שציינו יש מצב שבמקרים רבים זה יהיה קל לביצוע! לכן בחרנו לשים את זה בכותרת, כי ניחשנו שזה יישמע מוזר, מסקרן, אפילו מעורר השתאות, ולכן יגרום ליותר אנשים לקרוא…
#טיפ_שיווק_בפייסבוק מספר 13
עיצוב מוכר!
זה אחד הדברים הכי ברורים ומובנים מאליהם, ועדיין ב – 2019 אנחנו מגלים עמודים ופרסומים שהתמונות והעיצובים נראים כמו פאואר-פוינט של ילד בכיתה ד'.
יש המון תוכנות חינמיות בעזרתן אפשר לעצב בקלות וליצור עיצובים שנראים מקצועיים, שלוש תוכנות שאנחנו ממליצים עליהן, זו Canva האהובה והנהדרת Crello שזו האחות התאומה של קנבה, ו paint.net שזו תוכנת עריכה פשוטה מדמה מעט גרסה דלה של פוטושופ, ומאפשרת לערוך כל מיני דברים שלא ניתנים לעריכה בקנבה ובקרלו.
איך לומדים לעצב בתוכנות האלה? דבר ראשון, הן ממש אינטואיטיביות וקלות ללימוד. דבר שני, יש לנו הדרכה מוקלטת שנמכרת באתר שלנו, ואפשרות שלישית, אחת לכמה זמן אנחנו עורכים הדרכה אונליין בחינם על התוכנה, שווה להגיע להדרכה וללמוד
מספיק שתשתמשו כבר היום ב – 2-3 מהטיפים הנהדרים שריכזנו לכם כאן, וכבר תראו שינוי מהותי בתוכן שלכם. מומלץ לאמץ את כולם, אבל תתחילו בשניים שלושה שהכי קל לכם ליישם כבר היום, ומשם תמשיכו להדק ולשפר את התוכן שלכם עם הטיפים הנוספים.
תמשיכו לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, להירשם לבלוג שלנו, טיפים לוהטים ורבים נוספים בדרך לכאן ולערוצי השיווק שלנו. והכל בחינם!
מחפשים חברת דיגיטל שתבנה לכם אסטרטגיית תוכן, שתכתוב לכם תוכן סוחף, מרגש ומניע לפעולה ברשתות החברתיות ובשיווק הדיגיטלי שלכם בכלל? סושיאל ליד דיגיטל מרקטינג היא חברת בוטיק שמספקת שירותי שיווק דיגיטליים בגישה אישית ובמחירים אטרקטיביים לבעלי עסקים, לחברות ולאירגונים. השאירו פרטים בטופס, ונחזור אליכם בהקדם