20 20 20 - משיגים פי 20 ב - 2020
בהירות - איך הקהל יבין אותך יותר טוב ב - 2020
הכתבה הזאת היא כתבה ראשונה בסדרת כתבות וסרטונים שאנחנו מכינים השנה תחת הכותרת: "20 20 20 – משיגים פי 20 ב – 2020" והכוונה היא לתת ערך לבעלי עסקים, מנכ"לים ומשווקים שרוצים להשיג יותר, ובעזרת הטמעת הידע והתובנות שבכתבות והסרטונים תשיגו השנה פי עשרים יותר! יותר חשיפות, יותר עוקבים, לייקים, כניסות לאתר, נמענים במייל, וכתוצאה מהפעילות הזו תוכלו להשיג פי 20 יותר לקוחות ב – 2020. והחלטנו להתחיל ממש ממש מההתחלה, מהבהירות! איך לגרום לאנשים להבין אותך טוב יותר ב – 2020?
למה בכלל להעלות כתבה על "איך הקהל יבין אותנו יותר טוב"? כיוון שבכל יום אנחנו מדברים אתכם, בעלי עסקים, מנכ"לים ומשווקים, ומגלים שכבר בבסיס הרוב לא עולים לקדמת הבמה אלא מתחבאים מאחורי שם מותג! ואלו שכן עולים לקידמת הבמה, מרביתם לא מעבירים מסרים ברורים! יש הרבה תוכן, הרבה ערך ומעט מאוד בהירות בדברים הכי חשובים!
אפשר לצפות בסרטון שהכנו בנושא בערוץ שלנו ביוטיוב
בהירות - בעיסוק שלך
במשפט אחד: מה העיסוק שלך?
רוב בעלי העסקים, מנכ"לים, משווקים מסתתרים מאחורי כותרת מפציצה ולא ברורה, או שמתחילים לספר סיפור שלם כדי שנבין מה העיסוק שלהם. אם ברור לך מה העיסוק שלך במשפט אחד שמבהיר את התועלות והיתרונות שלך כמנכ"ל, בעל עסק או משווק – מצבך מעולה! אם לא, אנחנו מציעים לך לקחת דף ועט ולכתוב ממש עכשיו בשורה, מה העיסוק שלך? ושהשורה הזו תמחיש בצורה הטובה ביותר מה הערך הכי גדול בפעילות שלך ללקוחות.
אם יש לך קושי עם זה, תשאל את הלקוחות שלך: מה העיסוק שלי? מה לדעתך אני עושה? מה הערך או התרומה של הפעילות שלי עבורך? בטוח שיש לך קשר עם כמה לקוחות שאפשר לשאול אותם ולהבין מה העיסוק שלך, ולגזור מזה כותרת ברורה שתמשוך מיידית את הקהל הרלוונטי אליך! אם אין לך גישה ישירה ללקוחות, ניתן לשלוח משוב, סקר או כל דבר שהוא, ולנסות לראות אם הלקוחות בכלל מכירים אותך ומבינים מה הערך שלך עבורם! לא להיות עוד מותג או חנות בדרך… אלא להיות מרכזי בקבלת החלטות הרכישה של הלקוח. גם אם העיסוק שלך באימון כושר, יתייעצו איתך גם בקשר לנעלי הספורט המומלצות, ציוד נילווה מומלץ, ועוד.
אחרי שהצלחת להגדיר בבהירות את העיסוק שלך, נעבור מיד לנושא הבא.
בהירות - בקהל שלך
התוכן שאתה מעלה היום – בפני מי הוא נחשף? מי רואה את התוכן הזה? מי הקהל? האם ברור לך בדיוק מי הקהל הכי מדויק שלך?
באיזה גילאים? מה המיקום הגיאוגרפי? איזו שפה? מה ההרגלים בקשר לצריכת מוצרים כמו שלך? מה הקהל הזה אוהב עוד? מה תחומי העניין? האם מותאם לגברים או נשים? איזה אמונות וערכים יש לקהל הזה?
למשל, לקוחה שלנו היא סטייליסטית בגיל 60 בערך, והיא עוסקת באופנה כל חייה, היה לה עסק לעיצוב וייצור אופנת נשים, וחנות משל עצמה, והיום היא סטייליסטית. עוד דבר שמאוד מאפיין אותה הוא כושר, היא מתאמנת מדי יום, אימונים מאוד אינטנסיביים, ובכלל היא מאוד דינמית. כך שהלקוחות שמתאימות לה בעיקר הן נשים מגילאי 35+ שרוצות להיות בסטייל כל היום, גם כשהן בבית, גם כשהן הולכות לחדר הכושר, גם בעבודה, גם לערב. כלומר מדובר בנשים בגילאי 35+ שהערכים שחשובים להן בין היתר הם אסטתיקה ואין להן מספיק ביטחון עצמי בלבוש שלהן, והן רוצות מישהי שתעזור להן להתאים ולבחור על מנת להיראות טוב יותר – כלומר הן זקוקות למשהו שיחזק להן את הביטחון העצמי!
כשמבינים את הקהל כל כך פשוט להתאים את התוכן! כל כך ברור מה נכון וחשוב להגיד, כל כך הגיוני ממה צריך להיזהר.
ואם ניקח דוגמה נוספת למשל מנכ"ל של מלון. הקהל מוגדר בהתאם לרמת המלון ולמחירי האירוח במלון. נגיד שמדובר במנכ"ל של מלון 5 כוכבים עם ספא, ומרחבים שממוקם באזור של טבע יפהפה.
הקהל שיתעניין יהיה: בדרך כלל נשים, כיוון שבדרך כלל מי שמזמין את החופשה זאת האישה, כך שהקהל הרלוונטי ביותר הן נשים, לא רק אבל הרוב!
בנוסף, מדובר בנשים בעלות אמצעים שיכולות לשלם כמה אלפי שקלים על חופשה מבלי להילחץ מהעלות!
ככל הנראה לייף סטייל, פינוק, ניקיון, אוכל טוב, מאוד חשובים לקהל של המנכ"ל הזה, ולכן הוא חייב לדעת לספר סיפורים מתוך החוויות במלון שמדגישים בדיוק את הדברים האלה.
אבל כשמבינים מי נמצא בקהל, קל לבחור איזה סיפורים יעניינו אותן, באיזה אופן לספר את הסיפור, מה להדגיש,אבל בלי להגדיר את הקהל המדויק, התוכן פשוט לא פוגע! כי לא ברור למי מדברים!
אז עכשיו תוסיפי לכם בדף הגדרה מדויקת של הקהל שלכם, ונעבור לנושא הבא.
בהירות - בערך שמקבלים
רוב המשווקים, וזה לא משנה אם המשווק הוא בעל העסק, מנהל השיווק או המנכ"ל בעצמו, כמעט כולם מתרכזים במוצר! בתכונות של המוצר, ביתרונות של המוצר, איך לרכוש את המוצר, מה מחיר המוצר – כל הדברים האלה חשובים, אבל הם לא הכי חשובים! רחוק מזה!
הדבר הכי חשוב זה הערך שמקבל מי שרוכש את המוצר! ובואו נתחיל מהדוגמאות שכבר נתנו, למשל מאמן כושר, נגיד שהוא מגדיר את עצמו כמאמן כושר לגברים שרוצים גוף חטוב וסקסי. למה הם רוצים גוף חטוב וסקסי? כנראה שיש להם דימוי גוף שלילי על עצמם, והם מחפשים לחזק את הביטחון העצמי בעזרת גוף חטוב וסקסי. איך מאמן הכושר שלנו ידגיש את הערך שמקבלים? למשל: "אימוני הכושר יעזרו לך להשיג גוף חזק יותר, יציבה עוצמתית יותר, וכשתעמוד מול אנשים, גם אם תלבש חליפה מחויטת שתסתיר את החיטוב שלך, כל המראה שלך ישדר עוצמה!" הופה! זה עונה על הצורך! זה מספק ערך מאוד משמעותי למי שבא להתאמן. ברור שיש מתאמנים שמגיעים מסיבות שונות, כמו כאלה שרוצים לרדת במשקל כדי לשמור על בריאות טובה, כמו עוד כל מיני מטרות שיש למתאמנים, תחביב, הרבה אנשים פשוט אוהבים להתאמן, אבל הערך של גוף חזק ועוצמתי, שנראה טוב גם מתחת לחליפה מחויטת הודות ליציבה עוצמתית – זה ערך משמעותי כמעט לכל מי שיבוא להתאמן! כי תמיד יש גם את הרצון להיראות חזק יותר – כשמדובר במתאמים גברים.
עכשיו בואו נחלק את הערך שמקבלים לשלוש, ותוסיפו את המענה לשאלות האלה לדף שהכתם:
- מה הכאב הכי גדול שיש למי שאין את המוצר שלך?
- מה הם/ן רוצים/ות? מה הכי חשוב להם?
- איך המוצר שלך פותר את הכאב (גם אם זה ייקח זמן) ומה הערך הכי גדול שמקבל מי שרוכש את המוצר שלך?
ברגע שברור לך מה הערך הכי גדול שהלקוח שלך מקבל ממך, יהיה לך הרבה יותר קל לבנות הצעות ולמכור לו את המוצרים שלך שוב ושוב ושוב.
אז אחרי שהבנו גם את זה, בואו נעבור לנושא האחרון, אבל הוא בהחלט לא הכי פחות חשוב, אולי אפילו הכי חשוב.
בהירות - במטרות וביעדים
התהליך השיווקי הוא תהליך ארוך! למעשה הוא נמשך משך כל חיי העסק, תמיד יש צורך לשווק! אז חשוב לשמר מוטיבציה ואנרגיה מתמדת לשיווק! איך עושים את זה?
הדבר הראשון שצריך לחשוב הוא, מה הערך החשוב ביותר שאני רוצה לתת למי שמקשיב לי? מה חשוב לי שהם יקבלו? לכמה אנשים אני רוצה להגיע? ולא להגיד לכמה שיותר! לנקוב במספר!
- לכמה אנשים אני רוצה לדבר ב – 2020?
- מה אני רוצה לתת להם? איזה ערך?
- מה אני רוצה שהם ידעו אחרי שהם יקשיבו לי השנה? מה אני רוצה שיהיה להם אחרי שהם יקשיבו לי השנה?
הפעם ניקח את הדוגמה של מנהל המלון. נגיד שלמנהל המלון יש 180 חדרים במלון מתוכם 20% סוויטות וחדרי משפחה משודרגים. כלומר תפוסה מלאה של המלון היא משהו כמו 400 אורחים ביום, ונגיד שהוא יודע שזמן שהייה ממוצע במלון הוא שלושה לילות. כלומר עוברים במלון משהו כמו 48 אלף אורחים בשנה בהנחה שהמלון ב – 100% תפוסה כל השנה, נתון לא ריאלי, אז בואו נאמר ש – 38 אלף אורחים יהיה קרוב יותר למציאות.
לכמה אנשים מנכ"ל כזה צריך לכוון? אז קודם כל יש לנו ככה, יש את הלקוחות המרוצים והחוזרים, שניתן להגיע אליהם בקלות עם מיילים ו SMS והם בערך 25% פחות או יותר, יש את האורחים שמגיעים מסוכני נסיעות, קבוצות, אתרים גדולים כמו בוקינג ודומיו, ולמעשה המנכ"ל יכול לייצר השפעה אמיתית אם הוא יגיע לכמה עשרות אלפי אנשים בקהל היעד הברור והמיידי, עם הגדרת העיסוק המיוחדת שלו, לא סתם מנכ"ל מלון איקס וואי זד, אלא המנכ"ל שיעשה עבורך יותר כדי שהחופשה שלך תהיה מושלמת… או מנכ"ל החוויות והאושר במלון… או כל שם תיאור מיוחד ושונה שידגיש שהוא לא סתם עוד מנכ"ל, אלא הוא מנכ"ל בסגנון אחר שכדאי להגיע למלון שלו, כיוון שהוא עושה משהו שמנכ"לים אחרים לא עושים, כדי להבטיח שאני אהנה בחופשה.
ועכשיו עם המסר הברור והנפלא הזה, מול הקהל המדויק הזה המנכ"ל הזה רוצה להגיע לכמה עשרות אלפי אנשים השנה. מתוכם יימכרו אלף לינות שזה כ – 300 אורחים חדשים שיגיעו למלון השנה בעקבות הפעילות שלו. עכשיו מתוכם אחוז לא קטן יהפוך לאורחים חוזרים, אולי 15-20 אחוז. מתוכם 30-40 אחוז ימליצו לחברים ולמכרים על החופשה במלון, רק הפעילות של שנה אחת תניב למלון גידול משמעותי שישפיע גם על השנים הבאות, ובהנחה שהוא ימשיך בדרך הזו שבע שנים, אתם מבינים שהוא יוכל לסמוך על הגדלה משמעותית באחוזי התפוסה של המלון, מה גם שמכירת אירוח ישירות דרך המלון משאירה הרבה יותר כסף מאורחים שמגיעים דרך סוכנים ואתרים ומקבלים עמלה.
לא שחלילה יש כוונה להפחית בכמות האורחים דרך הסוכנים והאתרים השונים, אלא להשלים ולהגדיל את אחוזי התפוסה בעוד מעט אורחים שמניבים רווח גדול יותר.
עכשיו 300 אורחים חדשים בשנה לא נשמע מעט! אלא נשמע המון! כי זה רק בשנה הראשונה, בינתיים הקשיבו למנכ"ל שלנו כמה עשרות אלפי אנשים רלוונטיים, והוא ימשיך לדבר אליהם, חלקם יגיעו בשנה השניה או השלישית או הרביעית ובינתיים מנכ"לי מלונות אחרים ינסו לחקות את ההצלחה שלו אבל הוא כבר יהפוך למותג בתחום המלונאות! הוא והמלון שלו, אבל גם אם יעבור למנכל מלון אחר, הוא יוכל להרוויח הרבה יותר בתור מי שמגיע עם קהל שעוקב אחריו ומקשיב לו.
אבל גם בעל עסק יכול לבנות לעצמו אסטרטגיה זהה:
- לכמה אנשים אני רוצה לדבר ב – 2020?
- מה אני רוצה לתת להם? איזה ערך?
- מה אני רוצה שהם ידעו אחרי שהם יקשיבו לי השנה? מה אני רוצה שיהיה להם אחרי שהם יקשיבו לי השנה?
וככל שנתרכז יותר בהגעה לכמה שיותר אנשים, ונתרכז בערך שאנחנו רוצים לתת להם, ואיך להעביר אותו בצורה נכונה כך שישיגו ערך אמיתי לעצמם, ברור שכמות הלקוחות תגדל, אבל זו לא המטרה, זה הערך המוסף של הפעילות. זה השפע של העולם שמחזיר לך על הטוב שעשית השנה. ככל שתתרכז פחות במכירות ויותר במתן ערך, כך המכירות שלך יגדלו!
וחלילה אנחנו לא אומרים לך לא למכור, ברור למכור וצריך לדעת איך למכור, אבל גם בתהליך המכירה תתרכזו בערך שהלקוח מקבל ולא ברצון שלכם לסגור עסקה. כשתהיו נאמנים לטובת הלקוחות בראש ובראשונה יקרו שני דברים, יותר לקוחות יקנו מכם, ואלו שלא יקנו, יסמכו עליכם ויעריכו אתכם וימליצו עליכם לחברים ולמכרים שלהם. וזה שווה המון! לא ככה? כך גם תגדילו מכירות וגם תעלו את ערך המותג האישי והעסקי שלכם.
מקווה שהכתבה הזו עזרה לך לעשות הבדל בשיווק שלך ב – 2020 כבר צילמנו סרטון על הנושא, מזמינה אותך לצפות ולהירשם לערוץ שלנו לקבלת עוד מידע שיעזור לך באפקט ה – "20 20 20 – ב – 2020 משיגים פי 20"
אם אהבת את הכתבה אני מזמינה אותך לשתף אותה עם חבר אחד שלדעתך יאהב גם הוא את התוכן ושיוכל להפיק ערך מהתוכן, כך תעזור לי להגיע ליותר אנשים עם התוכן והערך שלנו ב – 2020
סושיאל ליד מספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי לחברות ולאירגונים, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, עמודי נחיתה, בניית אתרי אינטרנט וכל מה שקשור בהנעת תנועה במדיה הדיגיטלית והמרתה ללידים וללקוחות, לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים עכשיו: