לתחום שיווק באינטרנט ובפרט לתחום השיווק ברשתות חברתיות יש כללים מאוד ברורים, ויש צעדים יעילים ולא יעילים. מעבר לכך יש מושג שנקרא: נימוסי אינטרנט, ובעולם הרשתות החברתיות, כללים אלו חשובים אפילו יותר. כללי הנימוס הווירטואליים שונים מכללי הנימוס בעולם האמתי. ובכלליות ניתן לומר כי, אי הקפדה על הכללים ועל כללי הנימוס באינטרנט וברשתות חברתיות עלולה לעשות עבורכם שירות דב במקום שרות מעולה. החלטנו להעלות כמה כללים לכאן, כדי לעזור ביצירת סדר מסוים. יתכן שהשמטנו כמה כללים, אתם מוזמנים להוסיף כללים נוספים כאן למטה בתגובות.
אז בואו נתחיל:
כך תעשה שיווק ברשתות חברתיות:
- כשאתם מעלים פוסט לעמוד –הישארו כדי להגיב ולעורר את השיחה שם.
- צרו הרגלים: טיפ יומי/שבועי. סרטון החודש. מגזין חודשי. משהו קבוע.
- הגיבו בנימוס ובסבלנות
- היו אקטיביים והגיבו גם אצל החברים שלכם – הדדיות היא עקרון חשוב ברשתות חברתיות.
- העלו תוכן מגוון לעמוד: טקסט, תמונות, סרטונים, סקרים – מחקרים מעידים כי חברים שונים בעמודים מגיבים לתכנים שונים
- שתפו את חברי עמוד בתכנים מעניינים – החברים הצטרפו לדף כיוון שהם מעוניינים במידע, לקבל תמונה רחבה יותר ועמוקה יותר של המותג. הסבר על מוצרים או שירותים, טיפים, טריקים, תמונות.
- העלו תכנים במחשבה על מילות מפתח.
- העלו תכנים והפנו תנועה לאתר האינטרנט – ליצירת אווירה אינטימית יותר.
- פעלו ברשת חברתית מתוך בנק מטרות ובנק מסרים ברורים – כך תוכלו לנתר את תוצאות הפעילות, ולשפר תוצאות בהתאם.
- תהיו חדשניים והשיקו את המוצרים או השירותים החדשניים בהופעת בכורה בעמוד – כך תעודדו מצטרפים חדשים וקיימים והעמוד יזכה לתשומת לב ולחיים תוססים.
- נכון או לא נכון כללי שיווק באינטרנט בכלל ושיווק ברשתות חברתיות בפרט
כך לא תעשה שיווק ברשתות חברתיות:
- אל תתייגו חברים ללא אישורם – ובכלל תיוג הוא נושא מאוד רגיש – השתדלו להשתמש בו בתבונה וברגישות.
- אל תקללו ואל תשתמשו בשפת רחוב – שמרו על רמה.
- אל תכנסו לעימותים עם חברים בדף – היו סובלניים.
- אם העליתם פוסט לעמוד – אל תשאירו אותו ואת המגיבים לבד.
- אתם לא תוכים! אל תחזרו על אותו מסר שוב ושוב.
- אל תעשו שימוש יתר בסימני קריאה/שאלה – אנחנו בעמוד שלכם כדי להקשיב לכם – אין צורך לצעוק J
- רשתות חברתיות הן לא לוח מודעות! הן לא זירה להעלאת פרסומים ומבצעים שלכם – אפשר גם… אבל לא רק.
- אל תמחקו תלונות מהדף – טפלו בהם והציגו סיפור מקרה חי של שירות לקוחות שעובד!
- אם פתחתם עמוד עסק אל תשכחו אותו! אל תגרמו לאנשים להגיע אליכם ולגלות שאין אף אחד בבית!
- פתחתם עמוד – אל תשאירו אותו ללא תמונה ראשית – הלוגו שלכם או תמונת אווירה שמשקפת את תחום העיסוק שלכם – רק לא הסימן שאלה הגלמוד…
על אילו כללים אתם מקפידים? מה מנומס באינטרנט בעיניכם ומה לא? נשמח לכל הערה או הארה כאן למטה בתגובות.
מחפשים חברת שיווק באינטרנט שיודעת לעשות את הצעדים הנכונים תוך התחשבות בכללי עשה ואל תעשה? צרו עמנו קשר עוד היום ואנו נבנה עבורכם את המתכון המדויק והמנצח לעסק שלכם: 09-7447740 או במייל: [email protected]