20 20 20 - משיגים פי 20 ב - 2020
עקביות - איך הקהל יסמוך עליך יותר ויקנה ממך יותר ב - 2020
הכתבה הזאת היא כתבה שניה בסדרת כתבות וסרטונים שאנחנו מכינים השנה תחת הכותרת: "20 20 20 – משיגים פי 20 ב – 2020" והכוונה היא לתת ערך לבעלי עסקים, מנכ"לים ומשווקים שרוצים להשיג יותר, ובעזרת הטמעת הידע והתובנות שבכתבות והסרטונים תשיגו השנה פי עשרים יותר! יותר חשיפות, יותר עוקבים, לייקים, כניסות לאתר, נמענים במייל, וכתוצאה מהפעילות הזו תוכלו להשיג פי 20 יותר לקוחות ב – 2020. והפעם אנחנו ניגשים לאסטרטגיה הגדולה – עקביות! כיוון שזה מה שיגרום לאנשים לסמוך עליכם הרבה יותר ב – 2020!
למה בכלל חשוב להיות עקביים ברשתות החברתיות? "איך זה יגרום לקהל שלך לסמוך עליך הרבה יותר"? מחקרים שנערכו בכל הרשתות החברתיות המשפיעות: פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ולינקדין העלו כי כל המשפיענים שאינם סלבים בחיים שמחוץ לווב, הגיעו לקהל הענק ולהצלחה המסחררת עם עקביות חסרת תקדים! מדובר באנשים שקבעו מטרה, קבעו יעדים מדוייקים, כלומר כמה פעמים בשבוע אני מעלה פוסט בפייסבוק? כמה פעמים בשבוע אני מעלה פוסט באינסטגרם? כמה פעמים בשבוע אני מעלה סרטון ליוטיוב? כמה פעמים בשבוע אני משתף תוכן בלינקדאין? כמה פעמים בשבוע אני שולח מייל לנמענים שלי? כמה פעמים בשבוע אני מעלה פוסט בבלוג שבאתר שלי?
מרבית המשפיענים הגדולים התחילו מעקביות בזירה אחת, ועם הזמן התקדמו לעוד ועוד זירות, היום כדי להתמודד מול המשפיענים הגדולים, צריך להתחיל לפחות בשתי זירות ורצוי אפילו ב – 3. בעיקרון זה לא אמור להיות קשה מדי, כיוון שלמעשה אתם לוקחים תוכן, מכינים עליו סרטון, כמו הסרטון הזה שהכנתי על עקביות, מוזמנים לצפות עכשיו:
אפשר לצפות בסרטון שהכנו בנושא בערוץ שלנו ביוטיוב
עקביות - איך להיות עקבי בכמה זירות בקלות
עכשיו שימו לב, הכתבה הזו היא ממש לא אחד לאחד התוכן של הסרטון! אבל אני צילמתי את הסרטון לפי כארבעה ימים, ערכתי אותו אתמול בערב, קמתי הבוקר כשכל התוכן הזה ממש ממש טרי לי במוח, כי עריכת סרטון דורשת להקשיב לתוכן כמה פעמים, ועכשיו כתיבת הכתבה הזו זורמת כמו מים! אני לא צריכה לחפש נושא! אני לא צריכה לחקור ולחפש נתונים? אני לא צריכה לחפש טיעונים ונימוקים! אני יודעת הכל, וגם דיברתי על זה לא מעט בזמן האחרון.
ברור למה זה קל? כי מחליטים על כיוון, שזה דווקא לוקח זמן, מגבשים קונספט לומדים את הנושא לעומק, ממילא מדובר בתוכן שיועיל לכם עצמכם לקידום המומחיות והמקצועיות שלכם כל הזמן – זו דרך מטורפת לשיפור הידע והתובנות שלכם עצמכם בעסק שלכם, ועכשיו אתם משתפים את הידע הזה עם אחרים, ומושכים אותם אליכם עם הידע החדש שגיליתם!
כך שההשקעה הזו מניבה פי עשרים ממה שנדמה ברגע הראשון, כל העיסוק בחיפוש נושאים ותכנים עוזר לכם להבין מה הטרנדים הכי חמים בתחום שלכם, מה הכי נדרש בתחום שלכם, מה אנשים רוצים לדעת על התחום שלכם? וברגע שאתם נותנים לזה טוויסט עם זווית מעניינת וחדשה, בום!!! הקהל מקשיב!
אנחנו יודעים שהקהל שלנו רוצה יותר לידים ויותר עסקאות! אנחנו יודעים שהקהל שלנו לא רוצה גידול של 5%-7% אנחנו יודעים שכולם רוצים הרבה הרבה יותר – פי 20 ב – 2020 זו הבטחה מעוררת השראה! זו הבטחה שאנשים יבואו כדי להקשיב לה! ועכשיו צריך לבנות מול הקהל הזה את התהליך הנדרש כדי לגרום להם להביא פי 20 ב – 2020. ברור שאנחנו יודעים איך עושים את זה, אבל אנחנו צריכים לגרום לתוכן שלנו לרוץ אחרי הקהל ולתת לו את הידע הזה מכמה זוויות כדי שזה יובן עד הסוף, ובתקווה שיטמיעו את הידע.
עכשיו יש לי סרטון ויש לי כתבה! הכתבה בבלוג הסרטון ביוטיוב! אני אשלח מייל שמפנה לשניהם! הנה יש לי תוכן למייל, ואז אני יכולה לחתוך חלקים מהסרטון ולהעלות אותם לפייסבוק ולאינסטגרם. הנה יש לי תוכן גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם.
ראיתם את הבאנרים בכתבה? כולם נעשו בתוכנת העיצוב קנבה, זה גדיר קבוע לכל סדרת הכתבות, המילים והתמונות משתנים אבל העיצוב קבוע – זה לא לוקח יותר מדי זמן! ממש לא!
ועכשיו אני אשנה את הגדלים של העיצובים האלה לגודל מותאם לאינסטגרם, לפייסבוק, ללינקדאין, לפינטרסט, למעשה אני הופכת את העיצוב לקוביות, ואז אני מעלה לאינסטגרם על כל חלק בכתבה פוסט בנפרד – תראו כמה תוכן ייצרתי לאינסטגרם!
אני מעלה תוכן לפייסבוק על עקביות עם הפניה לכתבה, למעשה אני מעלה קרוסלה בפייסבוק, אני מעלה הפניה לסרטון ביוטיוב ולכתבה בבלוג מפינטרסט, עם הקוביות המעוצבות, מעלה הפניה לכתבה מלינקדאין וטוויטר – וכל זה יקרה במהלך השבועיים הקרובים, יש גאנט מסודר איך להפיץ את כל התוכן, איך לשמר גריד מסודר באינסטגרם ואיך לייצר עקביות בכל הזירות שציינתי!
אולי זה נשמע מסובך, אבל אני אצרף לכאן קישור להורדת גאנט עבודה, ותראו איך הכל קורה בקלות ובהשקעת זמן סבירה בהחלט!
אז אם היתה לכם שאלה: להיות עקבי בכל כך הרבה זירות זה ממש קשה ולוקח המון זמן – הנה התשובה – לא נכון! זה דורש ללמוד כמה דברים, אבל ברגע שהמיומנות נרכשת זה קורה בקלות!
עקביות - למה כל כך חשוב להיות עקבי
עכשיו כשהסרנו את התנגדות ה"זה לוקח מלא זמן" אני רוצה להסביר לך למה זה כל כך חשוב להקפיד על עקביות, ואז אני אסביר למה חשוב להיות פעילים ביותר מזירה אחת!
אז למה חשוב להקפיד על עקביות, כיוון שאם אתם מעלים תוכן עם ערך פעם אחת, אנשים יקשיבו ויגידו יופי. אבל אם אתם מעלים תוכן עם ערך ומבטיחים שבשבוע הבא יעלה תוכן נוסף, אנשים יגידו לעצמם "וואלה! שווה לראות מה עוד הוא/היא יודעים, כיוון שזה היה מעניין, נראה מה עוד יש לו/לה להציע לי.
שבוע אחרי זה הם מקבלים התראה או שהתוכן שלכם קופץ להם בפיד, והם נכנסים! שוב ערך מעולה, שוב התחייבות לעוד תוכן עם ערך בשבוע הבא. אחרי חודשיים – YOU OWN THEM הם שלכם! הם עוקבים שממש מצפים לקבל את התוכן שלכם, וממש משתמשים בערך שאתם נותנים להם, הם כבר מתים לפגוש אתכם אחד על אחד או לבהרצאה או סדנה, או לקבל את הייעוץ שלכם, או לקנות מוצר שאתם ממליצים עליו! הם רוצים יותר! למה?
כי בניתם אמון! הבטחתם תוכן עם ערך – נתתם! הבטחתם כל שבוע תוכן – נתתם! עמדתם בהטחייבות שלכם מולם? כן! יש אמון? ברור! ומכאן יהיה קל מאוד להפוך אותם ללקוחות.
עקביות - למה חשוב להיות עקביים בהרבה זירות
והשאלה השניה היתה: למה חשוב להיות פעילים ביותר מזירה אחת? כיוון שזה משדר עוצמה, שליטה, כשאנחנו חולשים על כמה וכמה זירות, אנשים פוגשים בתוכן שלנו בכל פעם במקום אחר עם זווית שמשתלבת בתפיסה שלנו אבל נותנת עוד משהו, כדאי ממש לעקוב אחרינו, אפשר לסמוך עלינו, ואנחנו הופכים להיות מקור לידע ולתוכן עבורם.
בין אם זה יועץ עסקי, כלכלי, מקצועי ובין אם זו סטייליסטית שממליצה לי איך להתלבש, או מאפרת שמלמדת אותי איך להתאפר יפה יותר, או מאמנת כושר שנותנת לי אימונים, או יועץ תזונה שמסביר לי על מזונות ותפריטים – לא משנה ממש לא משנה מה התוכן – האסטרטגיה עובדת!
אם אני רואה תמונות באינסטגרם עם איפור מדליק וכותרת כמו: "רוצה לדעת להתאפר ככה בחמש דקות?" אני אחפש את הסרטון הזה, אם איפור מעניין אותי ואני מרגישה שיש לי עוד מה ללמוד (90% מהנשים… חח) עכשיו עברתי אחריה ליוטיוב, למדתי משהו והנה יש לי טכניקה לעיניים מעושנות ואני מרגישה שזה מגניב, אני מתאפרת ככה למחרת ומקבלת מחמאות יוצאות דופן – הופה! עכשיו אני ממש מחפשת את הבחורה הזו שתלמד אותי עוד! וככה זה עובד בכל תחום. עכשיו אני אעקוב אחריה באינסטגרם ויעקוב אחרי ערוץ היוטיוב שלה, וגם אלחץ על פעמון ההתראות. עכשיו אני פתאום רואה את התמונה שלה בפיד שלי בפייסבוק, והיא מפנה לכתבה בבלוג שלה, אניאכנס לקרוא, והיא מסבירה על איזה קרם לאנטי אייג'ינג (חלום של כולנו לשמר את העור של גיל 12 בגיל 90, לא ככה?) סיכוי גבוה שאקנה את הקרם! אם הקרם יהיה טוב ממש – אני ארצה לקנות עוד מוצרים דרכה! וככל שאקנה יותר מוצרים והם יהיו טובים ארצה לקנות עוד. גם אם היא תגיד לי שיש לה קוד שותף והיא מרוויחה מזה – אני אקפיד לשים את הקוד, כי היא נותנת לי כל כך הרבה בחינם, שבכיף אני אפרגן לה שתרוויח מכל רכישה שלי, למה לא? זה לא מעלה את המחיר, רק נותן לה עמלה!
ולא משנה איזה תחום תעלו בפניי, אני אראה לכם איך בונים משפך שיווקי שעובר דרך כמה פלטפורמות ובונה לכם קהל לקוחות רלוונטי ופוטנציאלי, רק תשימו את הכפתור הנכון לרכישה, והם ירכשו!
עקביות - איך מתחילים
על מנת להתחיל להיות עקבי ברשתות החברתיות ובשיווק הדיגיטלי שלך, אני ממליצה להתחיל בזירה שכבר מוכרת לך, ושכבר יש לך פעילות בה, אם אין לך פעילות עסקית באף רשת חברתית ואין לך רשימת נמענים במייל, חשוב להבין מי הקהל שלך ואיפה הוא נמצא? באיזו זירה יהיה לך הכי קל למצוא את הקהל שלך, למשל מי שבתחום העיצוב שיתחיל באינסטגרם, מי שבתחום השיווק, עסקים, כספים להתחיל בפייסבוק או ביוטיוב, כמובן שצריך לפרק קצת יותר את העיסוק ולהבין איפה הקהל נמצא.
לאחר שבחרת פלטפורמה אחת, תהיה עקבי בה למשך כ 3-6 חודשים, עד שתהיה לך הרגשה ממש טובה שזה זורם בקלילות. אז לבחור פלטפורמה נוספת ולתכנן איך למחזר את התכנים שאתה מכין לפלטפורמה העיקרית גם לפלטפורמה החדשה.
לרוץ עם שתי פלטפורמות 3-6 חודשים נוספים, לוודא שנשמרת העקביות המובטחת, שהכל עובד טוב ובקלות, ולהמשיך הלאה.
מאחלת לך המון הצלחה ב – 2020 ובעשור הקרוב, ואם יש לך שאלות על עקביות בפרט ועל הגדלת התוצאות ב – 2020 אני מזמינה אותך לשאול כאן בתגובות ומבטיחה לענות בהקדם לכל שאלה.
אם זה נראה לך כמו משהו שגדול עליך ויש לך רצון ללמוד את זה לעומק בצורה מסודרת, או לקבל ליווי וייעוץ צמוד או חברה שתנהל עבורך את השיווק ברשתות החברתיות ובדיגיטל, סושיאל ליד מספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי לחברות ולאירגונים, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, עמודי נחיתה, בניית אתרי אינטרנט וכל מה שקשור בהנעת תנועה במדיה הדיגיטלית והמרתה ללידים וללקוחות, לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים עכשיו: