20 20 20 - משיגים פי 20 ב - 2020
קהילה - איך לבנות קהל נאמן פי - 20 ב - 2020
הכתבה הזאת היא כתבה שלישית בסדרת כתבות וסרטונים שאנחנו מכינים השנה תחת הכותרת: "20 20 20 – משיגים פי 20 ב – 2020" והכוונה היא לתת ערך לבעלי עסקים, מנכ"לים ומשווקים שרוצים להשיג יותר, ובעזרת הטמעת הידע והתובנות שבכתבות והסרטונים תשיגו השנה פי עשרים יותר! יותר חשיפות, יותר עוקבים, לייקים, כניסות לאתר, נמענים במייל, וכתוצאה מהפעילות הזו תוכלו להשיג פי 20 יותר לקוחות ב – 2020. והחלטנו להמשיך עם אחד הנושאים הזנוחים על ידי רבים ואף מרבית מנהלי המדיה – הקהילה! כיוון שזה יגרום לאנשים להימשך להקשיב לתכנים שלך שוב ושוב ושוב כך שתשיג פי עשרים יותר קהל ב – 2020?
אז איך עושים את זה? מה ההבדל בין מנהל שיווק דיגיטלי אלוף, מומחה ותותח, למנהל מדיה דיגיטלית שבונה קהילה שפשוט כרוכה אחריו ומחכה לתכנים שלו בכל פעם מחדש? קהילה מעורבת ופעילה! כזו שכשמציעים להם לקנות משהו, הם פשוט קופצים על ההצעה?
אז בואו נתחיל מההתחלה…
אפשר לצפות בסרטון שהכנו בנושא בערוץ שלנו ביוטיוב
קהילה - בניית סמכות ונאמנות
פתאום קלטתי, שגם אני וגם כל אנשי העסקים, הסושיאל והמדיה סביבי מתייחסים ל"נכסים הדיגיטליים" שלנו כאילו היו נכסים, כשבעצם מאחורי כל לייק, מאחורי כל עוקב, מאחורי כל צפייה או תגובה עומד בן אדם, שמתעניין בנישה שלי ובא להקשיב לי כדי ללמוד ממני.
אז גם אם אני באמת מספקת המון ערך, ואני עושה את זה וכל איש עסקים או מנהל מדיה תותח עושה את זה, וגם אם אני מקפידה להיות עקבית ולהעלות תכנים בכל פרק זמן קבוע, ואני עושה את זה, וכל מנהל מדיה תותח כמובן שעושה את זה, אם במבחן מערכת היחסים אני מחשבת את היחסים שלי איתם כיחס ביני לבין הלייקים או העוקבים או הצופים שלי – אני מפספסת דבר ענק!
ומתי קלטתי את זה ממש, אני עוקבת אחרי אחד המומחים הגדולים ליוטיוב בעולם, והוא דיבר על קהילה, והוא מדבר אל הקהילה שלו, אל האנשים בקהילה שלו, ויש לו מעל 600K עוקבים ביוטיוב עם מאות אלפי צפיות בכל סרטון, והוא הסביר שם על קהילה, והוא אמר שגם היום עם עסק שמגלגל כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה, הוא בעצמו עונה לכל תגובה שעולה בערוץ שלו! והוא עושה יותר מזה, כשאנשים מספרים לו שמשהו לא עובד להם בערוץ שלהם, הם הרי מגיבים לו עם חשבון היוטיוב שלהם, הוא נכנס לערוץ שלהם ועונה להם מה הם בדיוק עושים לא בסדר, ומה הם יכולים לעשות כדי לשפר.
כשהוא אמר את זה בסרטון היה נראה לי שהוא סתם מגזים, נכון? זה נשמע מוגזם ולא הגיוני, שבעל עסק להפקות וידאו לסושיאל, שמגלגל עשרות מיליוני דולרים בשנה, שמשקיע שעות רבות בהעלאת תוכן לערוץ היוטיוב שלו- (גם לנו ברור כמה השקעה רק זה מצריך ממנו), אז עכשיו הוא מגיב לכל תגובה ועונה לכל אחד באופן אישי ואפילו נכנס לערוצים שלהם ובודק איך הוא יכול לעזור – נשמע מופרך!
אז נכנסתי לסרטונים שלו, והתחלתי לבלוש אחרי מה שקורה בתגובות. ומאחר ואני מקשיבה לו המון, היה קלללללל לזהות שזה הוא שעונה שם, ושהוא ממש מנהל שיחות פינג פונג עם אנשי הקהילה שלו וממש עוזר להם ונותן להם טיפים מעולים, ככה, מנדיבות לבו! הוא אשכרה עושה את זה, הוא לא מבלף!
ואז אמרתי לעצמי: "רגע אם שון עושה את זה, גם אני עושה את זה, אבל נדמה לי שאני עושה את זה כי הקהילה שלי עוד קטנה… אבל אז נפל לי האסימון, לא זה לא כי הקהילה שלי קטנה, זה בגלל שככה בונים קהילה, וככל שאני אתן יותר ערך לאנשים האלה הם יישארו אתי יותר זמן, ויביאו חברים, והקהילה שלי תצמח.
וכששאלו את שון: "למה אתה עושה את זה?" הוא ענה בפשטות: "צריך סיבה באמת כדי לעזור לאנשים? אני פשוט נהנה ומרגיש טוב עם הקהילה שאני דואג לה ומרגיש שזה חלק מהשליחות שלי". כאן זה נגמר מבחינתו!
עכשיו אין כאן התחסדות, ברור שהוא עושה מזה כסף, ועושה מזה יםםםםםםם כסף, אבל הוא לא עושה את זה בשביל זה, כי לא מתנהגים כמו שון, בשביל כסף, זו התייחסות מהלב! ולכן הקהילה שלו עולה וגדלה בטירוף!
אז אם שאלתם איך מתחילים? אז זאת התשובה שלי אליכם: "מתחילים בשינוי גישה בראש, אתם יותר לא תשתמשו במונח לייקים, או עוקבים או צופים, אתם מהיום אומרים יש X אנשים שנמצאים בקהילה שלי, יש לי X1 בפייסבוק אנשים, X2 באינסטגרם אנשים, X3 באינסטגרם אנשים וכו' – אנשים. קהילה לא לייקים, עוקבים וצופים.
להשקיע בקהל שלך
אחרי שהבנו את זה אני מקווה שבשלב הזה כבר ברור לך למה זה חשוב, אבל כדי להיות בטוחה שסגרנו פינה, הנה בשלוש נקודות למה זה חשוב:
- כי כשאנחנו עושים משהו מתוך מטרה לשרת קהילה, לעזור לאנשים, לקדם אנשים, לתמוך באנשים, תבחרו את המונח שמתאים לכם, כל העשיה היא מאוד נקיה. יש כאן פעילות שנובעת מרצון כנה ואמתי לעזור, ואנשים מרגישים את זה ומעריכים את זה.
- כי יש אנשים מאחורי הנתונים המספריים הדיגיטליים שאנחנו סופרים כמו "נקודות זיכוי דיגיטליות" בנכסים הדיגיטליים שלנו, והגיע הזמן שנכבד את האנשים האלה ונתייחס אליהם כפי שמגיע להם באמת, כמו אל אנשים שהתחום שלנו מעניין אותם והם הגיעו לכאן כדי לקבל מאיתנו ערך אמתי – ועכשיו החובה עלינו להוכיח להם שהם יקבלו ערך, ולא סתם ערך, אלא את הערך הטוב ביותר שאני יודעת ויכולה לתת! מגיע להם!
- כי הקהילה שלנו בונה בסופו של עניין את ערך המותג שלנו, הן המיתוג האישי, המקצועי, והעסקי שלנו, אבל יותר מהכל היא מראה לעולם איזה בן אדם אני באמת! יש כאן משהו שלמעשה יש לו ערך כספי לא מבוטל, אבל מעבר לזה עבורנו יכולה להיות לזה משמעות אמתית, וכשיש את זה, כמו שיש לשון, אז אנחנו נתהלך בעולם עם תחושת סיפוק ואושר – ואת זה שום כסף לא יקנה לכם! באחריות!
פשוט להיות שם בשביל הקהילה
אז על מה להקפיד בתכל'ס? איך מנהלים קהילה דיגיטלית נאמנה שמכירה אותנו, מחבבת אותנו וסומכת עלינו מאוד?
גם על זה אני אענה יחסית בקצרה וגם הפעם נחלק את זה, כמו כל דבר טוב אחר, לשלוש 🙂
- לעקוב אחר התראות והודעות! לראות מי עוקב אחרי חשבון האינסטגרם שלי, איזה חשבון אינסטגרם יש לו? איזה סרטונים הוא העלה, מי עשה לי לייק לעמוד הפייסבוק, מי עוקב אחרי באינסטגרם ומי עושה לי לייקים לפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם. עכשיו, ברור שלא ניתן לעקוב אחרי כל לייק חדש לפוסט או עוקב לעמוד או לערוצים, אבל אפשר פעם בשבוע לעבור במהירות על החדשים לראות מי הם, קצת להסתכל מי עשה לי לייק מה העסק שלו מה הוא עושה, כדי לקבל תמונה מי נמצא בקהילה שלי, וכשאני אתן דוגמאות או אבחר נושאים, אדע שבין היתר קיימים בקהילה שלי אנשים שאוהבים ככה, ועושים ככה, וגם התוכן שלי בצורה הזו יהיה יותר מדויק ויותר מתאים לקהילה, אני בעצם אשפר את טיב התכנים והקהלים.
- כל מי שמגיב לך, גם אם זה רק איזה אמוג'י של לב או תגובה במילה אחת כמו "אהבתי" "מעולה"או "חזק", לענות להם חזרה! "תודה" ולציין את שם האדם שהגיב, "מה אהבת בסרטון?", "מה מעולה בפוסט שלי בעיניך?", "מה במיוחד תפס אותך שם?", "מסכימה איתך, באמת הפעם נתתי תוכן מאוד חזק!", ואז אנשים רואים שאני עונה לכל אחד, מתייחסת לכל תגובה לכל תיוג לכל אמוג'י, אז אני בן אדם אמיתי שאוהב אנשים, ואיכפת לו מאנשים, וכתוצאה מזה יהיה לאנשים יותר קל להיפתח, לשאול, להתייעץ אתי, ובכל פעם להגדיל את האמון שלו בי, הסמכות שלי עולה, והנאמנות שלו אליי ולקהילה עולה, כך שמעצם ההתייחסות הזוטרה הזו אני מחזקת גם את החיבה וגם את האמון של הקהילה שלי.
- ודבר שליש ואחרון כמובן שכל ההתייחסות כל מענה לכל שאלה, יהיה מענה מכבד! אנחנו אמנם מומחים בתחומנו, אבל יש בקהל שלנו אנשים מאוד מוכשרים בתחומים שלהם! הם באים להתייעץ איתנו בתחום המומחיות שלנו, כמה קל לנו, אבל זה לא מבטל חלילה את מי ומה שהם, אז להרגיע ולכבד! להתייחס באדיבות, בנימוס, בהבנה, בקבלה לקשיי האחר, כי הם מתקשים במקום שהכי קל לנו, זו לא חוכמה, בואו נראה אותנו בתחומים שקשים לנו, למשל…
זהו אם תקפידו על אלה – אתם בדרך הנכונה לבנות קהילה אוהדת, שסומכת עליכם, ונאמנה לכם! איזה כיף? לגמרי כיף
הכוח של הקבוצה
חשוב לי להדגיש בפניכם, שלא משנה כמה אנשים יש לכם בקהל, אם עד עכשיו התייחסתם אליהם כמו אל נקודות דיגיטליות בנכסים הדיגיטליים שלכם – אין לכם קהילה! עכשיו אתם מתחילים לבנות את זה איתם! ומעכשיו חובת ההוכחה עליכם, אבל אם יש לכם כבר "נקודות דיגיטליות" בחשבון הנכסים הדיגיטליים שלכם, אז זה כמו להתחיל חשבון בנק עם הלוואה שמנה שאם תעבדו איתה טוב, לא תצטרכו להחזיר אותה לבנק 🙂 אתם יכולים ליהנות מהפירות שיצרתם, רק שעכשיו הגיע הזמן לטפח ולדשן את הגינה הדיגיטלית שלכם ולהפוך אותה לגינה דיגיטלית פורחת וצומחת.
ההמשכיות מובטחת על ידי יצירת הרגלים! הרגלים יומיומיים!
מה אנחנו עושים כל יום?
אנחנו עוקבים אחרי תגובות והודעות כל יום! כל תגובה כל הודעה מקבלת מענה בטווח של כמה שעות – זו המגמה!
פעם בשבוע אנחנו מסתכלים מי הם האנשים שהתחילו לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם שלנו, במה הם עוסקים מה הם עושים באינסטגרם, איזה טעויות משמעותיות הם עושים, ואיך אני יכולה לקחת את המידע הזה ולהפוך אותו לבעל ערך עבורם?
אולי לכתוב על זה פוסט או להעלות על זה סרטון? הופה!! הנה יש לנו עוד כמה רעיונות לתכנים, ואנשים תמיד מתלוננים שחסר להם רעיונות – אז הנה קחו! זה נמצא אצלכם בגינה הקטנה ובשפע, רק צאו וטיילו בה וגלו עולם שלם!
פעם בחודש אנחנו עושים הערכה של הכיוון החדש שבחרנו. האם זה טוב? או אולי זה רע? האם זה עובד? או אולי לא עובד? אנחנו צופים ולומדים מאחרים כל יום, ואת מה שאנחנו ראינו ושמענו בחודש האחרון, אנחנו מנסים לשלב בתכנים ובערך שאנחנו רוצים לתת, כל הזמן בחשיבה על מתן ערך הולך ומשתפר.
הדברים האלה הופכים להרגלים שקל ופשוט ליישם אותם, זה לוקח זמן, אבל זה מספק לנו מלא משמעות ומלא ערך. גם לקהילה, גם להתפתחות ולצמיחה שלנו כאנשים שנמצאים בהתפתחות כל הזמן, וגם לידע ולמקצועיות שלנו, בתור אנשים שלומדים וחוקרים כל הזמן, כמות הידע והאפשרויות שעומדות בפנינו לעזור לנו להצמיח את העסק שלנו, ולעזור ללקוחות שלנו להצמיח את שלהם – היא פשוט אדירה.
וכפי שכבר ציינתי בכתבה קודמת, תזכרו ככל שנתרכז יותר בהגעה לכמה שיותר אנשים, ונתרכז בערך שאנחנו רוצים לתת להם, ואיך להעביר אותו בצורה נכונה כך שישיגו ערך אמיתי לעצמם, ברור שכמות הלקוחות תגדל, אבל זו לא המטרה, זה הערך המוסף של הפעילות. זה השפע של העולם שמחזיר לך על הטוב שעשית השנה.
ככל שתתרכזו פחות במכירות ויותר במתן ערך, כך המכירות שלכם יגדלו!
וחלילה אנחנו לא אומרים לכם לא למכור, ברור למכור וצריך לדעת איך למכור, אבל גם בתהליך המכירה תתרכזו בערך שהלקוח מקבל ולא ברצון שלכם לסגור עסקה. כשתהיו נאמנים לטובת הקהילה והאנשים שסומכים עליכם בראש ובראשונה! יקרו שני דברים: יותר לקוחות יקנו מכם, ואלו שלא יקנו, יסמכו עליכם ויעריכו אתכם וימליצו עליכם לחברים ולמכרים שלהם. וזה שווה המון! לא ככה? כך גם תגדילו מכירות וגם תעלו את ערך המותג האישי והעסקי שלכם.
מקווה שהכתבה הזו עזרה לך לעשות הבדל בשיווק שלך ב – 2020 כבר צילמנו סרטון על הנושא, מזמינה אותך לצפות ולהירשם לערוץ שלנו לקבלת עוד מידע שיעזור לך באפקט ה – "20 20 20 – ב – 2020 משיגים פי 20"
אם אהבת את הכתבה אני מזמינה אותך לשתף אותה עם חבר אחד שלדעתך יאהב גם הוא את התוכן ושיוכל להפיק ערך מהתוכן, כך תעזור לי להגיע ליותר אנשים עם התוכן והערך שלנו ב – 2020
סושיאל ליד מספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי לחברות ולאירגונים, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, עמודי נחיתה, בניית אתרי אינטרנט וכל מה שקשור בהנעת תנועה במדיה הדיגיטלית והמרתה ללידים וללקוחות, לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים עכשיו: