20 20 20 - משיגים פי 20 ב - 2020
ערוצי שיווק - איפה לפעול כדי להשיג פי - 20 ב - 2020
הכתבה הזאת היא כתבה רביעית בסדרת כתבות וסרטונים שאנחנו מכינים השנה תחת הכותרת: "20 20 20 – משיגים פי 20 ב – 2020" והכוונה היא לתת ערך לבעלי עסקים, מנכ"לים ומשווקים שרוצים להשיג יותר, ובעזרת הטמעת הידע והתובנות שבכתבות והסרטונים תשיגו השנה פי עשרים יותר! יותר חשיפות, יותר עוקבים, לייקים, כניסות לאתר, נמענים במייל, וכתוצאה מהפעילות הזו תוכלו להשיג פי 20 יותר לקוחות ב – 2020. והפעם אנחנו נדבר על לב הפעילות שלכם: הערוצים שאתם צריכים לפעול בהם ב – 2020 כדי להגיע לקהל רב יותר ומדויק יותר.
אז מה הם הערוצים הכי משמעותיים ב -2020?
בכתבה אני אסקור את חמשת הערוצים שהם חובה לכל עסק! אסביר מה חשוב לעשות בהם בקצרה, ומה הטרנדים הבאים שכדאי לשים לב אליהם ולהתחיל ללמוד אותם ב -2020. כי בשיווק הדיגיטלי הכל זז ומשתנה מאוד מאוד מהר, וחשוב מאוד לשים לב לטרנדים חדשים ולהתחיל ללמוד איך ומה קורה בערוצים החדשים שמסתמנים כ"ערוצים עולים".
פייסבוק
אז בראש ובראשונה פייסבוק, שעדיין נותן תוצאות מעולות גם בקמפיינים שמניעים תנועה ולידים, וגם ככלי לבניית קהילה חזקה הן באמצעות עמודים עסקיים או קבוצות פייסבוק שמספקים ידע, ערך ופעילויות שמחברים את קהל הלקוחות לחברה או לקהילה באמצעות תוכן.
בהמשך מתוכננות כתבות נוספות בסדרת הכתבות שלנו יעסקו לעומק בטיפים וטריקים שיחזקו את הצלחת הפעילות שלכם בפייסבוק, אבל כבר הכנו כמה כתבות לא מזמן, והתוכן שמופיע בהן רלוונטי וסופר אפקטיבי אז אם בא לך להעמיק כבר עכשיו, הנה הקישורים:
טיפים לשיווק בפייסבוק
הידעת? החולצה האדומה שלך הביאה יותר לי
אינסטגרם
כבר ב – 2019 אינסטגרם הוסיפה מספר פיצ'רים שמסמנים את "התבגרותה" ואת המוכנות שלה לתת מענה לעסקים שרוצים להשתמש בה לשיווק: אם זה ה – IGTV שמאפשר להעלות סרטונים ארוכים של עד שעה, במקום המגבלה של סרטונים בני דקה גג בפיד של האינסטגרם שלנו. אם זה ה"וידאו צ'אט" שמעלה את השימושיות של הפלטפורמה עבור המשתמשים שלה, שהתווספה להם האפשרות לנהל שיחת וידאו עם העוקבים שלהם באינסטגרם, ואפשרות חדשה וחשובה מאוד לעסקים זה יצירת פוסטים קליקביליים שמניעים תנועה לעמודי מכירה והופכים את אינסטגרם רשמית לפלטפורמת שיווק חזקה!
עדיין לא כולם באינסטגרם, ולכן חשוב לברר טוב מי הקהל שלכם והאם הוא נמצא באינסטגרם, ובמידה וכן חשוב לתכנן אסטרטגיית שיווק לאינסטגרם, ועל זה עוד נדבר בסרטונים ובכתבות הבאות.
אז כדי לתת לכם הזדמנות להחליט מהר, בואו נבין:
צעירים, נשים, כל מי שמתעניין בעיצוב: תכשיטים, אופנה, עיצוב הבית, עיצוב גרפי… כל מי שעוסק בעיצוב, כל מי שעוסק בתחומים ויזואליים כמו: אירועים, ספרים, ציפורניים…. כל מי שהתוכן שלו מצטלם ממש טוב.. כל העסקים האלה נמצאים באינסטגרם וגם מי שמתעניין בתחומים האלה מגיע לאינסטגרם כדי לראות את מה שהם מעלים, אם הם בקהל שלכם אז – אינסטגרם היא ערוץ חשוב עבורכם!
יוטיוב
יוטיוב היא רשת חברתית מאוד משמעותית, וכל מי שיכול להעלות תוכן רלוונטי לקידום העסק שלו ביוטיוב, כדאי ומומלץ לפתח ערוץ יוטיוב חזק ומשפיע.
כיוון שבניגוד לרשתות החברתיות האחרות, ליוטיוב יש יכולת להזניק עסקים לשמיים במהירות!
כיוון שאם תעלו תוכן מעולה לתחום שלכם, ויוטיוב יאהב את התוכן שלכם, ויקדם אותו במנוע החיפוש של הפלטפורמה ובסרטונים המוצעים של יוטיוב, אתם יכולים למצוא לקוחות מתדפקים על דלתכם, ורוצים לשכור את המוצרים או השירותים שלכם, ובניגוד לרשתות החברתיות האחרות, שבאזז הוא רגעי וחולף, יוטיוב יכולה לייצר לכם מסרטון אחד תנועה קבועה לעסק.
כבר שמענו בעלי עסקים שהעלו התנגדויות מהתנגדויות שונות, אבל מי שמחפש להצליח – לא מחפש תירוצים! לא חושב למה לא… רק איך עושים ומתי מתחילים! אז לתמהיל הפעילות השיווקית שלכם, אני ממליצה בחום להוסיף ערוץ חזק ביוטיוב.
מייל
המייל הוא עדיין המקום שבו מתקיימת מערכת יחסים הדוקה יותר. אנשים מהרשימה שלכם מכירים את שמכם, בדרך כלל יודעים מה המומחיות שלכם, מה אתם עושים, מה ניתן לקנות מכם, באיזה מחירים… כל המידע הזה נשלח מכם אליהם במייל ומדי פעם הם פותחים מייל ומתעדכנים מה קורה אצלכם בעסק – זה קהל חם מאוד ורלוונטי ביותר.
חשוב להמשיך ולטפח את הרשימה לוודא שרשימת הנמענים תגדל בהתמדה, ולהמשיך למכור להם את השירותים והמוצרים שלכם.
אתר אינטרנט
לפעמים אני מופתעת שזו עדיין התלבטות, אבל יש עסקים שעדיין אין להם אתר אינטרנט, ולדעתם עמוד הפייסבוק שלהם זה האתר שלהם.
ברור לחלוטין שזו טעות, בימינו עסק ללא אתר נחשב עסק קטן יותר, רציני פחות וכזה שפחות נסמוך עליו!
זה קריטי שיהיה אתר לעסק שלכם, ורצוי מאוד לנהל בלוג על גבי האתר עם תוכן משמעותי, על מנת להמשיך לחדד ולחזק את המותג שלכם כאוטוריטה בתחומכם.
אז עכשיו כשברור מה הן הפלטפורמות המשמעותיות ביותר, בואו נבין למה חשוב לפעול בכמה פלטפורמות"
אפשר לצפות בסרטון שהכנו בנושא בערוץ שלנו ביוטיוב
ערוצים - למה חשוב לפעול בכמה פלטפורמות
הדרך לייצר השפעה אמיתית ולשכנע אנשים בקלות לרכוש מכם היא באמצעות בניית סמכות מאוד מאוד חזקה, כלומר להפוך למשפיענים בתחום העיסוק שלכם.
ולמה הכוונה במילה "משפיענים", המשפיענים הדיגיטליים נהנים מחשיפה מאוד גדולה, מהפניות רבות מאוד של אנשים שממליצים על התוכן שלהם ועל המוצרים והשירותים שלהם. הם מגיעים למעמד הזה בזכות תוכן מאוד איכותי שנמצא בכמה זירות ובזכות קהילה מאוד גדולה שעוקבת אחריו או אחריה וממשיכה לספר על המשפיען גם מחוץ לזירה הדיגיטלית, בשיחות סלון, בעבודה, בקבוצות דיון בווטסאפ ובכל מקום בו מתנהלות שיחות על התחום שלהם וחברי הקהילה של המשפיען נמצאים.
בעלי עסקים, מנכלים ומשווקים שרוצים להזניק את התוצאות שלהם ב – 2020 צריכים לסמן להם מטרה: להפוך למשפיענים בתחומם. סביר להניח שיש להם את כל הידע הנדרש כדי לבסס את הסמכות הזו מול הקהל שלהם, מה שהם צריכים זה אסטרטג שיווק טוב שידע לבנות איתם את תהליך העבודה שיעזור להם להפוך עוד השנה לשחקנים משפיעים בתחומם בארץ.
והסיבה לפעול בכמה ערוצים ולא רק באחד, היא בדיוק כמו כוחו של קמפיין, שמופיע לנו שוב ושוב בכמה וכמה ערוצים וגורם לנו לחשוב שמדובר במשהו מאוד גדול ומצליח.
כך גם הנוכחות שלכם, ככל שתהיו פעילים ביותר זירות, ובכל זירה תספקו ערך נוסף, הקהל שלכם ילמד מכם בכל פעם עוד משהו עוד משהו, והקהל הזה יתפוס אתכם כמקצוענים! כבעלי ידע! וכאנשים שבאמת איכפת להם מהקהל שלהם, וזו הסיבה שהם יכירו, יחבבו ויסמכו עליכם!
איפה חייבים לפעול
למעשה כבר בתחילת הכתבה סקרתי את הזירות החשובות: פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, מייל, ואתר האינטרנט שלכם, ורצוי שיהיה עליו בלוג. אבל בואו נראה בשלושה צעדים פשוטים איך נכנסים לזירה חדשה, לומדים אותה והופכים למומחים בה
- לפתוח חשבון פרטי בזירה שבחרתם. למלא את כל הסעיפים האפשריים בזירה החדשה. לחפש את המומחים בתחום שלכם בזירה החדשה ולהתחיל לעקוב אחר הפעילות שלהם, לראות מה עובד להם, מה לא עובד להם, מה מתאים לכם ומה לא מתאים לכם. רק זה ייתן לכם המון מידע!
נניח שפתחתם חשבון חדש באינסטגרם, מלאו את ה – Bio עד הסוף, כולל האשטגים ואמוג'ים שיראה יפה ומושך.
ואז תחפשו האשטגים רלוונטיים לתחום שלכם בעברית, בהנחה שהקהל שלכם בארץ, או בשפה של אזור הפעילות שלכם. בהאשטגים תנסו לראות מי נמצא ב – top כלומר מדובר במשפיענים במילה הזו. כנסו לפרופיל שלהם, תראו איך הפיד נראה, כמה לייקים יש להם על סוגי התוכן השונים.
אחרי שביקרתם בכמה וכמה פרופילים כאלה – תעקבו אחריהם כמובן, ותתחילו לראות את הפעילות שלהם בפיד שלכם. כבר תתחילו להבין מה קורה ואיך קורה.
כנ"ל לגבי פייסבוק, לגבי מייל, ואפילו לגבי אתרי האינטרנט של המתחרים והבלוג שלהם. לדעת מה קורה בתחום שלכם – זה קריטי לביסוס הקול הייחודי שלכם, וגם כדי להבין מה מקבלים כבר מאחרים. - תכתבו לכם:
מי הקהל הכי רלוונטי עבורכם, ואל תנסו למצוא כמה שיותר, אלא קהל מצומצם ככל האפשר – זה יאפשר לכם לשלוט בתחום מול הקהל הזה, למשל: נשים אחרי לידה בהוד השרון, גברים שמתעניינים בקבוצת כדורגל מסויימת בעיר מסויימת… וכן הלאה – תמצאו קהל מצומצם.
אחר כך תשאלו את עצמכם:
מה אני רוצה לתת להם _________ מה אני רוצה שהם יגידו עלי, שאני:__________
אחרי שתמלאו את שני הקוים הריקים, תדעו טוב יותר איזה תוכן יעזור לכם לבנות סמכות מול הקהל הספציפי שלכם. - צרו מחוייבות מול הקהל, כמה פעמים בשבוע אתם מעלים תוכן, ומה הולך להיות סוג התוכן שאתם מעלים בכל פעם. חשוב להקפיד בצורה הכי אדוקה לשמר את העקביות הזו!
איך בוחרים את התמהיל שלך?
התמהיל שלך הוא שילוב של הדברים הבאים:
בראש ובראשונה – לוודא שהקהל שלך נמצא שם, נניח אם הקהל שלכם זה חיילים, אז לינקדאין לא מתאים, נכון?
אם הקהל שלכם זה גברים שעובדים במקצועות של מלאכה ישנה, אז אין לכם מה לחפש בפינטרסט, נכון?
אז דבר ראשון, תמפו את הזירות בהן הקהל שלכם באמת נמצא!
דבר שני, אם אתם שונאים להצטלם, התחום שלכם לא ויזואלי, אין לכם סבלנות לצלם תמונות יפות ואין לכם כוח לזה – אז אל תכנסו לאינסטגרם. תבינו מה עושים בכל אחת מהזירות, ותראו איפה הכי "בא לכם" להתחיל… גם אם יש לכם פייסבוק, והחלטתם להוסיף יוטיוב, אתם מתחילים עכשיו ביוטיוב…
אז תראו מה הזירה שהכי מתאימה לכם, שהכי מדליקה אתכם, שהכי בא לכם.
3. תתחילו ללמוד בכל דרך אפשרית כל מה שניתן לדעת על הפעילות השיווקית בזירה הזו, איך האלגוריתם של הזירה הזו עובד, מה מותר ומה אסור, מה כדאי וה לא כדאי – כל מה שצריך ואפשר ללמוד, ותתחילו לגבש את האסטרטגיית פעולה שלכם בזירה החדשה שבחרתם.
4. תמצאו מבין הזירות החדשות: ווטסאפ, טיק טוק, פודקאסט: מה הדבר הבא שמעניין אתכם ללמוד ולעשות, ובמקביל לפעילות החדשה שלכם ביוטיוב, למשל, תפתחו חשבון בטיק טוק, ותתחילו לגשש אחרי מה שקורה שם. עד שתשלטו ביוטיוב בצורה חלקה ומושלמת, כבר תהיו מוכנים להתחיל לפעול גם בטיק טוק. ככה מגדילים את הפעילות, החשיפה וההשפעה שלכם מול הקהל שלכם!
למה עוד כדאי לשים לב
במקביל להתחלת הפעילות שלכם באחת הזירות החדשות, תעקבו אחרי המשווקים המובילים! תעקבו אחרינו ותמצאו עוד שניים שלושה משווקים תותחים ותעקבו אחריהם גם.
שימו לב כשהם פתאום מדברים על איזו זירה חדשה, כנסו תקראו, ותנסו ללמוד מה קורה שם.
תהיו כל הזמן עם ראש פתוח וסקרנות ללמוד ולגלות מה עוד קורה, איפה עוד אני אוכל להפיץ את התכנים שלי כדי שהקהל שלי יכיר אותי, יחבב אותי ויסמוך עליי.
וחשוב לשים לב, לתכנים שכבר יצרתם, מה מתוכם ניתן לקחת וליצור עוד תוכן מהתוכן הקיים ולפזר אותו בזירות הנוספות בהן יש לך כבר פעילות.
למשל שימו לב איך זה קורה אצלנו:
1. אנחנו מחפשים נושא רלוונטי וחם!
2. מצלמים סרטון על הנושא.
3. אחרי עריכת, העלאת והפצת הסרטון, אנחנו מכינים כתבה לבלוג. בכתבה מן הסתם לא יהיה בדיוק אותו תוכן, אלא שונה. על אותו נושא מזווית שונה.
לכל כתבה בבלוג אנחנו מכניסים לתוך תבנית הכתבה שיצרנו באנרים, אותם אנחנו מכינים בקנבה – יש לנו כבר גריד מוכן בקנבה, כך שזה די מהיר ופשוט.
כל באנר אנחנו עושים copy & resize בקנבה ויוצרים ממנו קוביות לאינסטגרם, לפינטרסט ולפייסבוק.
את הקוביות אנחנו מעלים בזמנים שונים ומפנים כמובן להמשך קריאה של הכתבה בבלוג.
מהסרטון של יוטיוב אנחנו מייצרים סרטון מקוצר לאינסטגרם – כך שבעזרתו אנחו מפנים אנשים לערוץ שלנו ולסרטון הספציפי.
כך שמעבודת החיפוש והמחקר לחיפוש אחר תוכן, אנחנו סוחטים את הנושא מכל הכיוונים, מגיעים לקהל שלנו מכמה שיותר כיוונים, ומוודאים, שהתוכן איכותי, מקיף וחדשני.
איך מתחילים בפלטפורמה חדשה
בנוסף לטיפים הפרקטיים שנתתי במהלך הכתבה הזו, לגבי התחלת הפעילות בזירה חדשה, חשוב לזכור את הדברים הבאים:
- כל זירה חדשה, היא בסך הכל עוד ערוץ שיכול לעזור לכם להגיע עם המסר שלכם לקהל שלכם. לא יותר ולא פחות.
- גם אם בשניה שנכנסתם לשם זה נראה לכם כמו "בלגן אחד גדול", "כאב ראש", "מה זה השטויות האלה בכלל" – תשחררו את הביקורת! היא לא מועילה! תנסו להבין מי נמצא שם? מה עושים שם? ואיך אפשר להשתמש בפעילות הקיימת כדי להעביר את המסר שלי לקהל הזה.
נניח שבא לכם להיכנס לטיק טוק, אתם נכנסים ורואים מלא סרטונים של אנשים מפזרים סבון ושמן וגורמים לאנשים להחליק וכמעט לשבור את הראש – ואתם חושבים לעצמכם (בצדק) מה זה הטיק טוק פח הזה? מה אני יכול לעשות כאן בכלל… או במקום זה להמשיך לצפות ולגלות עוד ועוד דברים שעושים שם, כמו למשל סרטוני ה – yap nope ולחשוב איך אני יכול ליצור סרטון yes nope על התחום שלי
או סרטוני הגמישות עם הסקלה העולה – איך אני יכול לייצר סקלה של גמישות שרלוונטית לתחום שלי… ועוד כל מיני דברים ממש מגניבים שעושים בטיק טוק ואפשר להשתמש בהם כדי לקדם את התכנים שלכם. בלי ביקורות על כל מה שקורה שם, אלא מתוך "מציאת המוץ מן התבן", גם בתוך הרשת המבולגנת והמטופשת, לכאורה, הזו, ניתן למצוא דרך לקדם את העסק, המותג או החברה שלכם. - ברגע שהתחלתם לפעול בזירה מסוימת, תוסיפו אותה לחתימה שלכם במייל, לשורת הרשתות החברתיות באתר שלכם, למיילים השיווקיים שאתם שולחים, בשורת הרשתות החברתיות למטה, לכרטיס הביקור שלכם, אם יש לעסק שלכם מיקום פיזי תלו שם שלטים שמזמינים אנשים לעקוב אחריכם בטיק טוק וכן הלאה, תוסיפו את הקישור לטיק טוק לערוץ היוטיוב והפייסבוק שלכם, בקיצור תדאגו שהקהל שלכם בפלטפורמות שאתם כבר פעילים בהן ידע שהתחלתם לפעול גם בזירה החדשה.
כפי שכבר ציינתי בכתבות הקודמות, תזכרו ככל שנתרכז יותר בהגעה לכמה שיותר אנשים, ונתרכז בערך שאנחנו רוצים לתת להם, ואיך להעביר אותו בצורה נכונה כך שישיגו ערך אמיתי לעצמם, ברור שכמות הלקוחות תגדל, אבל זו לא המטרה, זה הערך המוסף של הפעילות. זה השפע של העולם שמחזיר לך על הטוב שעשית השנה.
ככל שתתרכזו פחות במכירות ויותר במתן ערך, כך המכירות שלכם יגדלו!
וחלילה אנחנו לא אומרים לכם לא למכור, ברור למכור וצריך לדעת איך למכור, אבל גם בתהליך המכירה תתרכזו בערך שהלקוח מקבל ולא ברצון שלכם לסגור עסקה. כשתהיו נאמנים לטובת הקהילה והאנשים שסומכים עליכם בראש ובראשונה! יקרו שני דברים: יותר לקוחות יקנו מכם, ואלו שלא יקנו, יסמכו עליכם ויעריכו אתכם וימליצו עליכם לחברים ולמכרים שלהם. וזה שווה המון! לא ככה? כך גם תגדילו מכירות וגם תעלו את ערך המותג האישי והעסקי שלכם.
מקווה שהכתבה הזו עזרה לך לעשות הבדל בשיווק שלך ב – 2020 כבר צילמנו סרטון על הנושא, מזמינה אותך לצפות ולהירשם לערוץ שלנו לקבלת עוד מידע שיעזור לך באפקט ה – "20 20 20 – ב – 2020 משיגים פי 20"
אם אהבת את הכתבה אני מזמינה אותך לשתף אותה עם חבר אחד שלדעתך יאהב גם הוא את התוכן ושיוכל להפיק ערך מהתוכן, כך תעזור לי להגיע ליותר אנשים עם התוכן והערך שלנו ב – 2020
סושיאל ליד מספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי לחברות ולאירגונים, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, עמודי נחיתה, בניית אתרי אינטרנט וכל מה שקשור בהנעת תנועה במדיה הדיגיטלית והמרתה ללידים וללקוחות, לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים עכשיו: