אופטימיזציית שיווק באינטרנט באמצעות כלי ה "web-master tools" של גוגל
גוגל פיתחה כלי למנהלי אתרים כדי לסייע להם במלאכת השיווק באינטרנט של האתר אותו הם מנהלים. מה בעצם מקנה הכלי של גוגל למנהלי אתרים, למקדמי אתרים ולעוסקים במלאכת שיווק באינטרנט ? אם חשוב לכם שהאתר או הבלוג שלכם יאונדקס בגוגל ברמה טובה יותר ובכך יעלה בדירוג בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל – צריך להיות אכפת לכם מה גוגל חושב על האתר שלכם וכיצד הוא רואה את האתר שלכם.
הגוגל ווב-מאסטר טול'ס הוא הדרך הגוגלית לומר לעוסקים במלאכת ניהול האתר, קידום אתרים, שיווק באינטרנט – מה דעתו על הביצועים שלהם. הכלי מספק מידע בעל ערך חשוב – מידע שאף כלי אחר לא יכול לספק במידה כה מדויקת: האם יש מפת אתר? האם היא קריאה לגוגל? מה תוצאות הביצועים של האתר מבחינת מילות מפתח? מה מצבכם במנוע החיפוש של גוגל? מה מצב הלינקים הפנימיים באתר שלכם? מה מצב הלינקים החיצוניים באתר שלכם? אילו שגיאות העכביש של גוגל קורא באתר שלכם? ועוד הרבה יותר.
אם עדיין לא רשמתם את האתר לכלי למנהלי אתרים של גוגל – לכו ועשו זאת עכשיו: הנה הלינק: google Web-Master tools . המשך הכתבה הזו מתאים למי שמחובר לכלי למנהלי אתרים של גוגל למשך חודשיים לפחות – אם התקנתם את הכלי עכשיו – חזרו לקרוא בעוד חודשיים 😉
הפשילו שרוולים והתחילו לעבוד עם ה web master tools של גוגל
במקום להדגים בלבד את הכלי של גוגל בכתבה זו אנו נציג כיצד להגביר את התנועה לאתר שלכם באמצעות קריאת תמונת המצב של הביצועים שלכם בכלי זה של גוגל. אנו נצא מנקודת הנחה שאתם מסתכלים על הדוח שהכלי מספק לכם, אך אנו נציג כאן את הפרשנות שלנו לדוחות וכיצד אתם יכולים ללמוד מהכלי עד כמה מלאכת הקידום וניהול האתר שלכם יעילה, כמה תנועה אתם מצליחים לייצר למילות המפתח שלכם? ועד כמה אתם מצליחים בנישה שלכם. יש דרך די פשוטה לבחון זאת.
ראשית הכינו רשימה של מילים בהן נדמה לכם שהאתר שלכם חזק. זו לא צריכה להיות רשימה ארוכה מדיי, בין 5-10 מילים או ביטויים שנדמה לכם שאתם עולים בהם בחיפושים בגוגל. כעת לחצו על "your site on the web" > "search queries" – זה אמור להוביל אתכם לרשימה ארוכה של מילים – תלוי בכמות ובאיכות התכנים באתר שלכם. המילה הפופולארית ביותר באתר שלכם אמורה להופיע בראש הרשימה, וכן הלאה בסדר יורד. מה דעתכם כעת? האם הרשימה שהכנתם תואמת את הרשימה שמציגה את התוצאות בפועל ? אם ישנה התאמה ונפח ההופעות וההקלקות ראוי – זה מעיד כי הצלחתם ואתם יודעים את המלאכה.
באופן כללי, ישנן מילים שקשה להשיג בהן דירוג גבוה בגוגל – בפרט אם האתר או הבלוג שלכם חדש, תמיד יהיו אתרים ותיקים ומשופשפים יותר, אמינים על גוגל והוא יבחר אותם על פניכם – לפחות בתור התחלה.
בהנחה שהרשימה שהכנתם והתוצאות בפועל אינן תואמות – אל תתאכזבו! בואו נראה מה זה אומר וכיצד ניתן להשתמש במידע זה לקידום המטרות העסקיות שלכם ומטרות קידום האתר שלכם. האם המילים החזקות באתר שלכם קשורות לתחום העיסוק שלכם? האם הן מילים שבבניית תוכן נכונה תוכלו לתעל תנועה איכותית לאתר שלכם? גוגל למעשה אומר לכם: "חבר'ה זו המילה שאני מזהה שהאתר הזה חזק בה ואני ממליץ לכם לעשות שימוש במילה זו".
אם המלצה כזו מגוגל, שבו וחשבו – כיצד ניתן לייצר תוכן איכותי סביב המילה הזו שישרת את המטרות העסקיות שלי ואת מטרות קידום האתר שלי. לאחר שתבנו תוכן איכותי סביב מילים אלו והתנועה לאתר שלכם תהיה רבה ואיכותית, תוכלו לחזור ולקדם גם את המילים הקודמות שהגדרתם, כיוון שאתם כבר "ביססתם מערכת יחסים המושתתת על אמון עם גוגל". נשמע קצת הזוי, אך כל עניין העבודה באינטרנט הוא קצת הזוי ודומה למשחק – אם לא תשחקו את המשחק לפי הכללים של השופט הראשי במשחק – מהר מאוד תמצאו את עצמכם משחקים בשולי המגרש…
יצרתם תוכן לאתר ? בואו נראה איזה תוכן לאתר עובד לכם
נתונים נוספים שכדאי לשים לב אליהם – לכו אל "search queries" בתוך העמוד ישנן שתי לשוניות: "search queries" ו "Top Pages" בתוצאות תקבלו רשימה של עמודים כשבראשה העמוד הפופולארי ביותר ובתחתיתה ובסדר יורד העמוד הכי פחות טוב באתר. מהתוצאות תוכלו ללמוד אילו עמודים יותר פופולאריים ואילו פחות, אילו זוכים ליותר צפיות ואילו עמודים זוכים לפחות צפיות, בדומה למילות המפתח – גם כאן השתמשו במידע שגוגל מספק לכם . כעת גשו לעמודים אלו ונסו להבין מה יש בעמוד שעובד טוב. נסו לראות אם יש איזה שהוא חוט מקשר, או שנושא הכתבה בעמוד הוא פשוט מאוד רלוונטי ויתכן שאין באתרים אחרים כל כך הרבה תוכן מתחרה.
חפשו את המילים המובילות בכתבה בגוגל ותראו אילו תוצאות תקבלו – אולי עליתם על נישה ששווה להתרכז בה. שירות או מוצר שכדאי לפתח. אולי זה נראה לכם מוזר – מה פתאום שאני אשנה את מהות העסק שלי עכשיו? אין כוונה לגרום לכם לעשות מהפך בעסק – אבל מה רע בהוספת שירותים או מוצרים? מה רע במתן זרקור נוסף לכיוון שלא חשבתם עליו? זה דומה לאדם שמוכר פלאפל בדוכן ברחוב, בכל יום עוברים ושבים פונים אליו ושואלים: ,יש לך שווארמה? " "לא!" הוא משיב בחיוך וממשיך להציע לקהל רק פלאפל! האם לא הייתם מציעים לו לשקול, לבדוק את האפשרות להוסיף עמדה לשווארמה ולהגדיל את המחזור ואולי להביא לשיפור משמעותי ברווחים? גוגל הוא ה"עוברים ושבים" של האתר שלכם…
על קישורים, תיוגי תמונות, ו"שאר ירקות" לקידום אתרים
בשלב הבא גשו ל – "links to your site" מה side bar שם תמצאו רשימה של אתרים מהם יש לינק לאתר שלכם. אם הרשימה ריקה – עליכם לעבוד ובזריזות על בניית מערך הלינקים הנכנסים לאתר שלכם. לינקים נכנסים הם בע
לי ערך לדירוג ה page rank שלכם. ובמידה ויש לכם לינקים מאתרים עם page rank גבוה משלכם – זה משליך על האתר שלכם ומעלה את ה page rank של האתר שלכם. מקדמי אתרים רבים מציינים שהיום ל page rank אין ערך מבחינת SEO וכי גוגל לא באמת מקדם אתרים עם page rank גבוה יותר למקומות טובים יותר – ייתכן שיש בכך לא מעט מהאמת, אבל חפשו מה שאתם רוצים בגוגל ותראו מה ה page rank של האתרים שיוצאים בראש התוצאות – די ברור שה – page rank אינו הפרמטר הבלעדי לשכלול התוצאות במנוע החיפוש של גוגל – אך ללא ספק יש לו השפעה והוא יוביל אתכם למקומות גבוהים יותר במנוע החיפוש של גוגל.
לאחר שבדקנו את מילות המפתח של האתר שלנו, את העמודים באתר שלנו וקישורים אל האתר שלנו – אפשר לבחון פרמטרים נוספים שהכלי מספק – גשו ללשונית "diagnostic" > "HTML suggestions" וקבלו מגוגל את ההצעות שלו לשיפור: Meta descriptions, Title tags ותוכן לא מאונדקס.- המידע שתמצאו שם הוא המידע שאתם מספקים באתר שלכם ומסייע לגוגל לאנדקס את האתר שלכם טוב יותר ופעמים רבות יותר – זה מידע שתוכלו להשתמש בו לשיפור on-page של האתר שלכם.
לינק מעניין נוסף הוא "Lab" המעבדה של גוגל… שם תוכלו לגלות עובדות חשובות נוספות על ביצועי האתר שלכם – אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא זמן טעינת העמוד לקביעת הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל – בדקו אם יש מה לשפר בזמן טעינת האתר ואם אתם יכולים לייצר עוד שיפור – הרווח כולו שלכם!
חבר טוב ציין לפני כמה ימים "חוק המספרים הגדולים" – אם כמות התנועה לאתר קטנה מכמה אלפים – אין מקום להסקת מסקנות ואין מקום לזיהוי מגמות! סטיית התקן יכולה להיות כה גדולה כך שלא ניתן לקבוע מסקנות.
אולי הוא צודק, אך מניסיון – גם מגמות שזיהינו במספרים קטנים והקשבנו לתוצאות, יצרו שיפור מתמשך בתוצאות, כשלאורך כל הדרך אנו חוזרים ובודקים – מה עובד יותר מה עובד פחות – ואם יש מילה שמאוד חשובה וגוגל עדיין לא מזהה את חשיבותה באתר שלנו – אנחנו לא מוותרים לו בקלות וממשיכים להיאבק על מקומנו בצמרת גם במילים שגוגל חושב שהן "גדולות ממידותינו".
האם חיברתם את האתר שלכם לכלי למנהלי אתרים של גוגל? כיצד אתם משתמשים בכלי? יש לכם עצות נוספות לשימוש בכלי ? נשמח לשמוע את דעתכם ממש כאן למטה בתגובות.
מחפשים חברה מקצועית לשיווק באינטרנט – חברה שיודעת לנצל כל פירור מידע ולהפוך את אסטרטגיות השיווק לטובות ומדויקות יותר? צרו עמנו קשר עוד היום: 09-7447740 או השאירו פרטים בטופס למעלה משמאל או במייל: [email protected]