שיווק במדיה חברתית הוא חלק חשוב באסטרטגיית שיווק באינטרנט של כל עסק. עוגת המשאבים הולכת ומשתנה ויותר משאבים מוקצים לשיווק באינטרנט וחלקו של השיווק במדיה חברתית בתוך השיווק באינטרנט הולך וגודל בקצב מואץ משנה לשנה, לעומת זאת הפרסום במדיות הישנות הולך ויורד – פחות פרסום בעיתונות, רדיו, טלוויזיה, כנסים, תערוכות.
מה זה אומר לנו? ניהול השיווק של כל עסק – קטן או גדול, חייב לעבור דרך רשת האינטרנט! בתוך רשת האינטרנט יש התנהגות גולשים והתנהגות של קהלי יעד – מחקרים מצביעים באופן מובהק כי הגולשים מבלים זמן רב במדיה חברתית, הם מייצרים אינטראקציה רבה במדיה חברתית, הם מתייחסים ברצינות להמלצות החברים שלהם ברשת החברתית כשהם שוקלים לרכוש שירות או מוצר והמלצות החברים ברשת החברתית מהווים משקל נכבד בהחלטה איזה מוצר או שירות לרכוש.
עניין נוסף הוא עניין ההזדמנויות העסקיות, שיתופי פעולה עסקיים, ספקי שירות ועוד. לכל עסק יש את זירת הפעילות של התחום שלו, והרשת החברתית מאפשרת לכם להכיר את השותפים האסטרטגיים שלכם מזווית שלא יכולתם להכיר קודם – עוד לפני שהתחלתם לעבוד איתם. כאן תוכלו לעשות פיתוח עסקי בנוסף לשיווק – וזו נקודה מאוד חשובה בהפיכת הלידים שלכם במדיה חברתית לעסקים של ממש.
נדמה שלא צריך עוד הרבה יותר כדי להבין שיש כאן אוצר שיווקי! אבל, עצרו רגע מנהלי שיווק חרוצים J שיווק במדיה חברתית אינו דומה לשיווק בערוצים הישנים והמוכרים לכם, ישנם כללים ברורים של מותר ואסור ברשת החברתית ויש משנה סדורה כיצד לשווק ואנו נדבר על הקמת מערך שיווק במדיה חברתית בצורה נכונה שתבנה עבורכם שם ותניב תוצאות. איננו מתיימרים לקבוע כי בכתבה אחת תצליחו ללמוד את כל רזי השיווק ברשתות חברתיות, אך תקבלו מושג טוב ובמידה ותרצו ללמוד יותר אתם מוזמנים להצטרף לקורס שיווק באינטרנט ובמדיה חברתית הקרוב שלנו. וכעת ניגש לכללי הזהב שיסייעו לכם להבין את השיווק ברשתות חברתיות:
- היכן מבלה קהל היעד שלכם?
שלב ראשון כמו בכל התחלת תהליך שיווק – הגדירו מי קהל היעד לפעילות השיווק שלכם ובאילו זירות הם מסתובבים, הכינו תסקיר של זירות הפעילות השוקקות של התחום שלכם, זירות הפעילות היעילות של התחום שלכם – לכו במטרה לפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם במגרש שלהם – המקום בו הם חשים בנוח.
צרו פרופילים משלכם והזמינו את הלקוחות הקיימים שלכם להצטרף אליכם ללינקדאין, פייסבוק, טוויטר – ולכל זירה חברתית בה תפעלו – מעבר ללקוחות הקיימים הזמינו חברים חדשים – צרו מעגל חברים נרחב ככל האפשר – אך הרכיבו אותו מלקוחות פוטנציאליים – קבעו מה מגדיר את קהל היעד שלכם ובהתאם בקשו חברות ואשרו חברים – זכרו הגעתם לכאן במטרה לקדם את העסק שלכם – באופן חברתי, אך זה עדיין עסק! - הקדישו זמן ליצירת נטוורקינג במדיה החברתית. הגיבו לחברים שלכם, היו נדיבים בכוכבים, לייקים retweet +1 וכל סממן שמעיד כי חיבבתם את התוכן – אם יש לכם משהו נחמד נוסף לומר – הוסיפו בתגובות. אם תגיעו לרשתות חברתיות – תקראו ותשתקו – לא תייצרו לידים ולא תשיגו את מטרותיכם. הפעילות שלכם במדיה חברתית צריכה להיות חברותית – לכו לחברים שלכם – הגיבו ופרגנו להם.
גם הצ'אט מאפשר לכם לשוחח עם לקוחות פוטנציאליים וליצור עמם קשר – לקבוע פגישה, להציע מוצר – אל תהיו בוטים, היו מנומסים ופנו לאנשים שיש לכם יסוד מאוד סביר להניח שהמוצר או השירות שלכם יעניין אותם. - העלו תוכן בקהילות, פורומים קבוצות וגם בפרופיל האישי שלכם – אך בקרו שם לאחר העלאת התוכן והגיבו למגיבים – הודו להם על הפרגון ועודדו יצירת שיחה על המוצר או המותג שלכם – כפי שקיוויתם שיקרה.
על מנת שאנשים יתחילו להגיב על התוכן שלכם צרו קריאה לפעולה – סיימו בשאלה, הציגו בעיה מסוימת ובקשו פתרון, העלו נושאים לדיון, הציעו הצעה מעניינת, השתמשו בהומור או בכל טכניקה שגורמת לאנשים להשתתף בשיחה ולייצר שיחה. - שימרו על נימה אישית – המדיה החברתית בסופו של עניין מורכבת מפסיפס אנושי – ספרו דברים שאנשים אוהבים לשמוע, שתפו תמונות של חיית המחמד שלכם, תמונות שקשורות לתחביבים שלכם, תמונות של בני המשפחה שלכם – הציגו את המימד האנושי שבחייכם הגוון האישי מעבר לעשייה העסקית ואנשים יתחברו אליכם כמו מגנט.
- שימרו על שם המותג שלכם – ברגע שתשתפו אנשים בפעילות שלכם, לצד הרבה פירגון תמצאו גם תגובות שליליות – שימור על קור רוח, אך הגנו על שמו הטוב של המותג שלכם בחירוף נפש – אל תשאירו מקום לספק – ספקו תשובות מנומסות, אך ברורות ובמידת הצורך – התנצלו ותקנו את שדורש תיקון – זה יזכה אתכם בנקודות ולא ההיפך, אך אל תשאירו מקום לספק.
- צרו תוכן וויראלי – כאילו לא אמרנו כלום…. זה החלק הכי קשה בפעילות במדיה חברתית – לחשוב על יצירת תוכן ששווה שיתוף של חברים – תוכן שחברים ירצו וישמחו לשתף… שלב ראשון ביצירת תוכן וויראלי היא שיתוף תכנים של חברים בעלי השפעה וכאילו יצירת קוד שאומר "שיתוף זה מגניב…" וכשתרצו שישתפו תוכן שלכם ותבקשו שישתפו זה יהיה לגיטימי מצד אחד, אך מצד שני עליכם לזכור שכדי שחברים באמת ירצו לשתף עליכם לייצר תוכן "שווה שיתוף".
- השתמשו במדיה חברתית ככלי לימודי – גם אם אתם המומחה מספר אחד בתחומך – תמיד יש מה ללמוד… כשאתם מגיעים לקהילות, לפורומים של התחום שלך אתרו תוכן מעניין, תוכן שיחדש לכם, גם אתם יכולים ללמוד…
- מיקור חוץ – אם אתם מזהים את הפוטנציאל האדיר הטמון ברשתות חברתיות, אך לא מעוניינים בשום אופן לייצר את הפעילות הזו בעצמכם – קחו חברה מקצועית שתנהל עבור העסק שלכם את הפעילות ברשתות חברתיות. Social Lead Communications מספקת ללקוחות בינוניים וגדולים שירותי ניהול השיווק באינטרנט – צרו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ראשונית ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740 או במייל: [email protected]
- התמדה – גם אם אינכם רואים תוצאות מיד – זה בסדר – וזה צפוי, המשיכו והתמידו, רק היו בטוחים שאתם עושים את הדבר הנכון – אם אתם לא בטוחים – קחו קורסים או הרצאות שילמדו אתכם כיצד מקצוענים עובדים ברשתות חברתיות. אתם מוזמנים להצטרף ל קורס שיווק באינטרנט ובמדיה חברתית לשיפור דרמטי בתוצאות העסקיות של מכללת Social Lead Communications – התקשרו עכשיו והבטיחו מקומכם בקורס הקרוב: 09-7447740 או פנו אלינו במייל: [email protected]
- הפכו ליד לעסקה – כשאתם משיגים לידים במדיה חברתית חשוב מאוד לא להתעלם מהם – לספק מענה מהיר ולהפיק את העסקאות שמונחות על שולחן המדיה החברתית שלכם.
בהצלחה