מדריך פייסבוק
דף פייסבוק | קבוצה בפייסבוק | איתור חברים בפייסבוק | אירוע בפייסבוק | הודעות בפייסבוק | שיווק בפייסבוק
מוכנים להיכנס לזירה החמה ביותר באינטרנט? הנה מדריך שיעזור לכם להתחיל את דרככם בפייסבוק ולמצוא את דרככם בין בליל המידע והאפשרויות.
בואו נתחיל! אז איך נרשמים?
יצירת פרופיל אישי:
בתור התחלה, כנסו לאתר: http://www.facebook.com
ובכניסה תפגשו טופס הרשמה שמזמין אתכם לשמור על קשר עם חבריכם
בטופס שתקבלו הקלידו שם ושם משפחה, כתובת אי-מייל, סיסמא, מין ותאריך לידה. ולחצו על כפתור: ההרשמה.
השלב הבא הוא כתיבת הפרופיל האישי.
פייסבוק מאפשר לכם לספר על עצמכם הרבה מאוד: היכן למדתם, היכן אתם עובדים ומה מקומות העבודה שלכם בעבר, אילו תחביבים ותחומי עניין יש לכם, מה הפילוסופיה שלכם, מה המוטו שלכם בחיים ועוד… מטרת המידע למשוך אליכם חברים שלהם היכרות או רקע משותף עמכם. יש חברים שמגיעים רק בכדי למצוא חברים מהעבר ולשמור על קשר עם אנשים שקשה יותר לשמור עמם על קשר, אך רבים נמצאים בפייסבוק כדי לשווק.
מה ניתן לשווק ברשת חברתית וכיצד? ובכן פייסבוק מצפה מכם לשמור על כללי נימוס חברתיים ולשתף בפרופיל האישי שלכם בעיקר מידע אישי – מותר לשתף בתכנים עסקיים, אך זה לא העיקר.
בכדי לשתף תכנים עסקיים בחופשיות פייסבוק מאפשר לכם לפתוח דפים וקבוצות בהם ניתן ואף מומלץ לשתף תוכן שיווקי על העסק שלכם ואפילו מיתוג ושיווק אישי.
מדוע יש גם דפים וגם קבוצות? ככה! מה ההבדלים ביניהם? ובכן יש הבדלים רבים בין דף עסק לקבוצה.
בדף אפשרויות העריכה והעיצוב נרחבים מאוד, ניתן להוסיף לשוניות מעוצבות, ניתן להוסיף יישומים שונים, ביניהם: לוח אירועים, עריכת סקרים, קהילה חברתית, דף יצירת קשר ועוד. אתם יכולים לפתוח לשוניות ולקרוא להם בכל שם שמתאים לכם ולעצב אותו בעזרת מתכנת שיטמיע עבורכם את התוכן בעמוד הפייסבוק שלכם. זה מאפשר לכם להכניס הרבה מאוד תוכן של העסק שלכם בדף של פייסבוק, ואפילו להטמיע את חלקים חשובים מהאתר שלכם בעמוד הפייסבוק שלכם. מעבר לכך מתברר שגוגל סורק דפי פייסבוק ומקדם אתכם במילות המפתח שלכם, וזאת בתנאי שתעלו בדף תוכן שמותאם למילות המפתח של העסק שלכם.
ומה יש בקבוצה? הקבוצות שינו לאחרונה את פניהן והפכו לזירה מאוד דינאמית. וכל התרחשות בקבוצה עולה מיד בהתראות של כל חברי הקבוצה (אלא אם כן הגדירו החברים אחרת). יש אפשרות לקיים צ'אט קבוצתי של כל חברי הקבוצה, ורואים שיש חיים שלמים שמתרחשים בתוך הקבוצות החדשות.
כדי לפתוח עמוד עסק משלכם לחצו על הלינק הבא: עמוד עסק בפייסבוק בחרו את סוג העמוד שתרצו לפתוח. בחרו את הקטגוריה המתאימה, אשרו את תנאי האתר והתחילו בבניית עמוד העסק שלכם. פייסבוק מאפשר לכם לתאר את העסק שלכם, לציין את השירותים והמוצרים שאתם מציעים, להוסיף פרטי התקשרות ועוד ועוד. על מנת לדעת כיצד ליצור עמוד עסקי משודרג לחצו על הלינק הבא: עמוד פייסבוק משודרג
ועכשיו כיצד משלבים בין שלל הכלים בפייסבוק?
הכל מתחיל בפרופיל האישי שלכם, שם אתם תספרו על עצמכם, תעלו תמונות משפחתיות, ותמונות שאהבתם או צילמתם, ואחרי שהפרופיל שלכם מושלם אתם מתחילים "לעבוד"
כיצד מאתרים חברים?
יש אופציה לייבא את רשימת הכתובות מכל תאי הדואר האלקטרוניים שלכם (לפחות מרובם) ולהזמין את חבריכם להצטרף אליכם בפייסבוק. איך עושים זאת? כשאתם נמצאים על לשונית "דף הבית" בפרופיל שלכם תמצאו בסייד-בר מצד שמאל מקום בו כתוב: "מצא/י את חבריך" פייסבוק יעשה הכל כדי לחבר אתכם עם חבריכם וכדי שתזמינו אנשים נוספים להצטרף לפייסבוק. כך שהדרך לאתר חברים ולהתחיל די קלה.
בשלב השני פייסבוק יציע בכל פעם אנשים שאולי אתם מכירים, זה בדרך כלל יופיע מצד שמאל כשתבקרו בפרופיל של עצמכם. אם הגעתם לפייסבוק כדי לשווק מוצר או שירות או רעיון, אל תאשרו כל בקשה ואל תציעו לכל אחד, תגדירו לעצמכם את קהל היעד שלכם והיכנסו לכל פרופיל לפני שתציעו לו חברות או תאשרו חברות איתו ותבחנו האם באמת הוא יכול להיות לקוח פוטנציאלי?
אין טעם לאסוף רשימות חברים אינסופיות שהסיכוי לקשר עסקי כלשהו ביניכם לבינם נראה קלוש, אספו את הקלפים המנצחים – לכו על האסים עיזבו את ה – 2, עבודה נכונה ברשתות חברתיות מושתתת על בניית רשימות תפוצה נכונות ומפולחות שאיתם אפשר לתקשר ולהציע להם גם חברות וגם לספר להם על עיסוקיכם.
ברשתות חברתיות אתם לא מוכרים שום דבר! אתם לא עומדים עם הסטאטוס שלכם ולא משנה היכן הוא נמצא בפרופיל או בדף או בקבוצה וצועקים: "עגבניות בשקל רק היום" – רשתות חברתיות הן לא שוק! הן מקום לספר את הסיפור, להגיד מה אתה עושה, לשתף מידע, לתת טיפים, לבסס את המיתוג שלכם כמקצוענים ולהפנות את חבריכם לאתר שלכם, מי שמחפש את מה שאתם מציעים – יש סבירות גבוהה שיפנה אליכם לקבלת מידע נוסף ובהמשך אולי ירכוש מכם שירות או מוצר או יצטרף אליכם לקידום רעיון מסוים.
הסטאטוס של הפרופיל שלכם הוא המקום לשתף חוויות אישיות ומקצועיות – אבל מהזווית האישית: "היום הרציתי בפני… הגיעו… היה… מאוד נהניתי האירוע הבא שלי יתקיים…. מוזמנים להגיע" זה סטאטוס עסקי, אך ניתן לשזור בו קורטוב אישי מה שהופך את זה ל"בסדר" בפרופיל, חוויות ילדים, זוגיות, ביקרתי כאן, הייתי שם – מאוד פופולאריות בפייסבוק ואנשים ישמחו לשתף ולספר שגם הם היו שם ומה החוויה שלהם מהמקום. למעשה בפייסבוק התרבות הווירטואלית מאוד חברותית ומאפשרת להתוודע להרבה מאוד אנשים, ומאחר ומאחורי כל "חבר" קיים אדם בשר ודם (בדרך כלל) האפשרות לחצות את המסך והמקלדת לכדי היכרות בעולם האמיתי היא אפשרית וקשרים אמיתיים נוצרים דרך פייסבוק כל הזמן.
אם באתם לשווק, סביר להניח שהקשרים שאתם תיצרו בפייסבוק יהיו בעלי אופי עסקי ופייסבוק בהחלט פותחת רשת נטוורקינג מופלאה שניתן להצמיח ממנה לא מעט שותפויות וקשרים עסקיים. שימו לב לאופן בו אתם משתמשים באפשרויות השונות בפייסבוק כדי שלא תיתפשו כמטרידים וכדי שחברים לא "יחביאו" את הפרופיל שלכם וגרוע מזה שלא יישלחו את החברות איתכם לפח אשפה. בלחיצת כפתור אפשר להתחבר ובלחיצת כפתור ניתן להתנתק, לכן שימרו על כללי הנימוס ואל תטרידו חברים.
מה נחשב להטריד?
פייסבוק מאפשר לכם להעלות תמונות בפרופיל, בקבוצות ובדפי העסק שלכם – בדפים ובקבוצות אפילו מקובל להעלות תוכן שיווקי עד לרמת הברושור, כרטיס הביקור ותמונות של מוצרים וכן הלאה. בנוסף אופציה נוספת שקיימת בפייסבוק היא "תיוג תמונה" כלומר אם הצטלמתם עם שרון וטל בבר אתם יכולים לתייג כל אחד מהחברים במקום בו הם נמצאים בתמונה וכך גם חברים אחרים יידעו מי זה מי וגם החברים איתם הצטלמתם ואותם תייגתם יקבלו בתמונות שלהם את התמונה שצולמו איתכם וזה גם יופיע בניוז פיד שלהם (תיכף נסביר מה זה ניוז פיד – אבל קודם חפשו בתרגומון). מדועכנסנו לזה? כיוון ש"משווקים חרוצים" גילו שזה ממש יעיל לתייג בתמונות של הברושורים שלהם חברים, בפרט כאלה עם כמות חברים גדולה, כך הפרסום שלהם מופץ בשיווק וויראלי מצוין – זה נכון! אבל ה"חבר" שתייגתם בדרך כלל לא יאהב את זה, וזה בלשון המעטה, ופעמים רבות זו יכולה להיות סיומה של ידידות מופלאה ופוטנציאל לשיתוף פעולה כלשהו.
אם חפצה נפשכם לתייג מישהו, שזה יהיה לפחות מישהו שאתם מכירים, ולפני שתתייגו אותו – בקשו את רשותו. כן שילחו לו הודעה אישית, ואם אתם חברים אישיים, אפשר להרים טלפון ולשאול אם זה בסדר מבחינתו/ה. אישרו לכם – שיחקתם אותה! לא רוצים, לא נורא, יש הרבה דרכים לשווק בפייסבוק וזוהי רק ההתחלה.
מה זה אירוע בפייסבוק?
פייסבוק מאפשר לכם ליצור אירועים. ניתן ליצור אירוע מהפרופיל האישי מהדף או מהקבוצה, ובנוסף אתם יכולים להזמין את כל חבריכם לאירוע. אירוע יכול להיות כמעט כל דבר מאירוע אמיתי ועד להשקה של מוצר און-ליין. בעבודה נכונה אירוע יכול להשיג לכם הרבה מאוד לידים ואולי אפילו לקוחות של ממש (תלוי מה הוא אותו אירוע). האירועים שלכם מופיעים אצל החברים שלכם כלינק בצד שמאל ובכל פעם שייכנסו לפרופיל שלהם יראו את האירועים אליהם הם מוזמנים בצד שמאל. אירוע מאפשר לכם לקבוע זמן ומקום לתת שם לאירוע ולפרט מה צפוי באירוע. כשאתם נכנסים ללינק "אירועים", למעלה מופיע "צור אירוע" ליחצו על הלינק ותיכנסו למערכת בניית עמוד אירוע. תשתדלו לספק מידע מלא ומפורט וחשוב להוסיף תמונה רלוונטית במקום המיועד לתמונה – לוגו של האירוע או כל תמונה שממחישה את האירוע.
צ'אט בפייסבוק
פייסבוק רוצה להשאיר את המשתמשים כמה שיותר זמן באתר ולכן מאפשר לכם לעשות הרבה מאוד פעילויות מקוונות עם החברים שלכם בתוך הפייסבוק. אם פעם זה היה ICQ או תוכנות מסרים מיידיות אחרות היום הכל קורה בפייסבוק, גם הצ'אט. למשתמשים כמעט שאין סיבה לצאת מפייסבוק הכל עובר דרך הצינורות של פייסבוק… ים של מידע שעובר דרך הפייסבוק ומחזיר אתכם תמיד למקום הנעים בו אפשר לעשות כמעט הכל.
הודעות בפייסבוק
מרק צוקרברג, מיסטר פייסבוק בכבודו ובעצמו, ערך מסיבת עיתונאים מתוקשרת ביותר בה הודיע על "המהפיכה בפייסבוק" – הכוונה היתה הפיכת פייסבוק לתיבת הדואר האלקטרונית שלכם. אם לפני כן התאפשר לכתוב מסרים קצרים בהודעות של פייסבוק, מעכשיו ניתן לצרף קבצים ולאפשר למשתמשים חיצוניים לפנות אליכם דרך כתובת פייסבוק. אין ספק שהרעיון מהפכני, אך ניכר כי עדיין אנשים שומרים על תיבות המייל המסורתיות שלהם, אך כן נעשה שימוש בתוסף החדש – צירוף קבצים בהודעות בין חברים, בהחלט מאפשר לעשות יותר דברים עם חברים ושוב, להישאר בפייסבוק עוד קצת…
שיווק בפייסבוק
אין ספק שכלי כל כך מתוחכם עם מעל 500,000,000 משתמשים הוא כלי שיווקי רב עצמה. יש לדעת מה כללי הנימוס המקובלים בין חברי האתר, על מנת שלא תעשו לעצמכם שירות דוב במקום שירות טוב. אך בעבודה נכונה בהחלט ניתן למתג עסק באמצעות פייסבוק, לחשוף מוצרים חדשים, לגייס לקוחות, למצוא עובדים, ומהצד השני למצוא עבודה. אמנם ליקדאין הוא הזירה הטבעית לתחום העסקי, אך גם בפייסבוק ניתן לעשות שיווק מעולה.
מרגישים שאתם מוכנים להתחיל? ליחצו על הלינק וצאו לדרך: http://www.facebook.com/ מחפשים מישהו שיהיה השגריר שלכם בפייסבוק? חברת Social Lead Communications מנהלת עבור לקוחותיה שיווק מקצועי בפייסבוק. לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות צלצלו עכשיו: 09-7447740 או פנו במייל בכתובת: [email protected]