מי זו הרשת החברתית פינטרסט והאם היא מתאימה לצורך שיווק באינטרנט ? כיצד אוכל להכיר את הרשת טוב יותר ובאילו אסטרטגיות מומלץ לפעול על מנת להפוך את הרשת החדשה לכלי עזר רב עצמה להנעת תנועת גולשים לתוכן שלנו.
הרבה שאלות, הרבה מאוד תשובות, והחשוב מכל – נתחיל מההתחלה! אך לא לפני שנספר לכם כי הכנו עבורכם סדרת כתבות על פינטרסט, כך שתוכלו להכיר את הכלי לעומקו ולרוחבו. אם כך אנו מתחילים:
מדוע כדאי לי להתחיל להכיר את הרשת החברתית פינטרסט?
הרשת החברתית פינטרנט (Pinterest) נחשבת הדבר החם הבא בתחום השיווק ברשתות חברתיות, מחודש דצמבר 2011 לחודש ינואר 2012 גדלה הרשת ב – 155% וחצתה את קו העשרה מיליון משתמשים. אחד האתרים המובילים בארה"ב בתחום המדיה החברתית דירג השבוע את פינטרסט במקום הרביעי בקטגוריית הרשתות החברתיות המובילות – משאיר מאחור את לינקדאין, גוגל פלוס מיי ספייס ועוד רבים וטובים.
השאלה המתבקשת כעת היא – או קיי היא רשת חברתית חזקה ומובילה – אבל האם היא יעילה לצורך שיווק באינטרנט – התשובה היא חד משמעית כן! ועל השאלה כיצד משתמשים ברשת פינטרסט לשיווק באינטרנט נענה בהמשך.
מה זו הרשת החברתית פינטרסט וכיצד היא פועלת?
פינטרנט ((Pinterest) היא רשת חברתית המאפשרת לחבריה לשתף תכנים וויזואליים, באמצעות נעיצת תמונות על לוחות נעצים – כל נעיצה נקראת pin וכל לוח נעצים נקרא pin-board – כך כל אחד יכול לפתוח עוד ועוד לוחות – לקרוא לכל לוח בשם נושא, למשל: מקומות שאני אוהב, מכוניות שאני אוהב, אופנה, סטיילינג, אוכל ועוד. ובכל לוח לנעוץ תמונות שקשורות לנושא. לכל לוח אנו ניתן שם ונכתוב תיאור, וכך גם לכל תמונה שננעץ ניתן שם ותיאור.
ה"נעיצה" יכולה להתבצע בכמה דרכים:
- העלאת תמונה מהמחשב שלכם
- לנעוץ דברים שמצאתם- ראיתם ואהבתם ברשת
- להעתיק כתובת URL של תמונה ולנעוץ על לוח
הדרך ליצירת אינטראקציה בפינטרסט היא מגוונת. אתם יכולים להיכנס לפרופיל של חברים שלכם להגיב לתוכן באחת הדרכים הבאות:
- ללחוץ על "לייק" לתמונה שאהבתם
- ללחוץ על "re-pin" לתמונה שמאוד אהבתם ואתם מעוניינים לנעוץ אותה באחד הלוחות שלכם
- להגיב על תמונה או לוח של חבר על תמונה ספציפית או על לוח
- כמו בכל רשת חברתית אחרת כך גם ברשת פינטרנט (Pinterest) מעודדים את חברי הרשת להגביר את האינטראקציה עם המידע על ידי שיתוף המידע בלוחות שלהם, "לייק" למידע ותגובה למידע מעבר לכך, ניתן לחבר את הפינטרסט שלכם לפייסבוק לטוויטר למייל שלכם, ניתן לנעוץ תמונות ספציפיות באתר שלכם ואפילו לחבר את חשבון הפינטרסט עם האתר או הבלוג שלכם.
- הייחוד של פינטרנט (Pinterest) באפשרות שלכם להציג באופן וויזואלי את סגנון החיים שלכם או סגנון החיים החביב עליכם – להציג את תחומי העניין שלכם באופן וויזואלי ולהמשיך ולהציג עוד ועוד תמונות הממחישות באופן מדויק את הסגנון שלכם. או כפי שהגדירו זאת ברשת פינטרנט (Pinterest) רשת חברתית המאפשרת לאנשים להתחבר באמצעות תכנים שהם מוצאים מעניינים.
כל עסק שמעוניין להגביר את התנועה לאתר האינטרנט שלו או לנקודת ברשת בהן ניתן לפגוש את המוצרים והשירותים שלו ולייצר ווליום תנועה גבוה ככל האפשר – צריך לשקול להיכנס לפינטרסט.
למעשה מחקרים מקדימים שנערכו העלו כי המודל החברתי של פינטרסט יותר יעיל בהנעת תנועה לאתרים מרשתות חברתיות אחרות, אפילו יותר וויראלי מפייסבוק, ונמצאו לכך סימוכין מאתרים גדולים שקיבלו תנועה רבה יותר מפינטרסט מאשר מפייסבוק או טוויטר כבר בסוף שנת 2011. ואפילו יש עדויות על אתרים שקיבלו פי 30 אחוז יותר תנועה מפינטרסט מאשר מגוגל – ומדובר בתנועה בת 4 ספרות.
אם תשכללו את המידע שבכתבה זו – תבינו מה כוחה של פינטרסט, ובטח תרצו להבין יותר כיצד ניתן להפוך אותה לכלי שיווקי רב עצמה – על כך בכתבה הבאה.
האם אתם כבר חברים בפינטרסט? מה אתם עושים ברשת החברתית החדשה? האם אתם משתמשים בה לצורך שיווק העסק שלכם? באילו אסטרטגיות אתם משתמשים? נשמח לשמוע ממש כאן בתגובות, לקראת הכתבה הבאה.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם לשווק את העסק?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או השאירו פרטים בטופס:
כתבות נוספות בסדרה:
פינטרסט – האם הרשת החברתית החדשה מתאימה למשווקים באינטרנט?