פינטרסט – רשת חברתית חדשה באה לשכונה (חלק שלישי)
עיצוב פרופיל נכון ברשת החברתית פינטרסט
לאחר שהבנו מי זו הרשת החברתית החדשה פינטרסט, ולאחר שהבנו מדוע היא רשת מאוד נכונה לצורך שיווק באינטרנט נתחיל לצלול לעומקו של עניין וננסה להבין באילו אסטרטגיות יש לנקוט על מנת להפוך את פינטרסט לחלק מהכלים בהם אנו משתמשים בשיווק באינטרנט וכיצד אנו גורמים להכפלות של נפחים בעזרת השימוש ברשת החברתית פינטרסט.
נתחיל בהתחלה, כמו בכל רשת חברתית אחרת, לאחר שהגדרנו את הפרופיל יש לנו אפשרות לפתוח כמה לוחות נעיצה (pin boards) שנרצה. עליכם לנתח את העולם הוויזואלי של המותג שלכם או העסק שלכם ולהחליט אילו לוחות יכולים לקדם את שיווק המותג או העסק.
הנה דוגמא שיכולה לסייע לכם בהבנת העניין: בהנחה שיש לנו מותג מתחום האופנה. היום למותגי האופנה יש בגדי ילדים, בגדי נשים, בגדי גברים, אביזרי אופנה ונעליים – הכל תחת אותו מותג – לכל קטגוריה כזו ניתן לפתוח לוח נעיצה ולקרוא לו בשם שרלוונטי לעכשיו, למשל: בגדי נשים אביב 2012 וכן הלאה.
עולם נוסף שיש למותגי אופנה הוא העולם הפיזי: סניפים – ניתן לפתוח לוח נעיצה: סניפי ושם המותג ובכל תמונה בתיאור לתת את פרטי ההתקשרות של הסניף: כתובת, טלפון, מפת הגעה, שעות פתיחה וכד'…
אפשרות נוספת ומעניינת, לוח נעיצה שנקרא הצוות המוביל: בעלי החברה, מנכ"ל, המעצבים, מנהלים אזוריים וכד' עם קורות חיים מקוצרים, אבל רלוונטיים ומעניינים בתיאור של כל תמונה. כמובן אם זה מותג אופנה רצוי להעלות שתי תמונות לכל אחד – אחת תמונת פרופיל והשניה – לבוש מכף רגל ועד ראש במותג…
לוחות הנעיצה דינאמיים לחלוטין – ניתן להוסיף ולהוריד לוחות נעיצה, להוסיף ולהוריד תמונות בכל לוח, לערוך בכל עת את שם הלוח ותיאורו את שם התמונה ותיאורה ובכך הפרופיל בפינטרסט יכול להיות קטלוג חי של הוויזואליה של העסק שלכם.
אמנם בחרנו תחום מאוד וויזואלי כדוגמא: אך לכל עולם תוכן יש את הוויזואליה שמגדירה אותו, גם אם היא לא מתייחסת למוצר עצמו, אלא לערכים שסובבים אותו או לערכים שמבדלים אתכם מהמתחרים.
הגדלת כמות החברים ברשת החברתית פינטרסט
וכעת לאחר שיש לנו פרופיל מסוגנן ומוכן לפעולה פרופיל ללא חברים דומה לחנות ללא קונים… כעת נבין כיצד גורמים להגדלת כמות החברים בפינטרסט. חשוב להתקדם בסדר הנ"ל – לעצב את הלוחות ולהוסיף להם תמונות – ורק לאחר מכן להתחיל להזמין חברים לעקוב אחריכם.
המעקב אחר חברים ברשת החברתית פינטרסט שונה מהמעקב שאנחנו מכירים בטוויטר או המעקב החדש בפייסבוק. בפינטרסט יש שתי דרכים לעקוב אחר חבר – ניתן לעקוב אחר משתמש – וכך נקבל לניוזפיד שלנו כל פיסת תוכן שהוא יעלה לחשבון שלו, אפשרות נוספת היא לעקוב אחר לוח נעיצה ספציפי ואז לקבל מידע רק כשעולה תוכן ללוח הנעיצה אחריו אנו עוקבים.
משמעות העניין – יכול להיות לנו לוח נעיצה עם כמות עוקבים גבוהה יותר מאשר לפרופיל עצמו – כיצד מפעילים את הפרופיל שלנו כך שלא נחזק מדיי לוח ספציפי על חשבון המעקב אחר החשבון כולו – כמובן שאנו שואפים שיהיו לנו לוחות נעיצה אטרקטיביים שמשתמשים אחרים ירצו לעקוב אחריהם – אבל אנחנו רוצים לחזק את שני הערוצים, בואו נראה כיצד עושים זאת.
כיצד לבנות לוח נעיצה בפינטרסט שמעצים את השיווק באינטרנט של המותג שלכם?
ראשית על מנת שלוחות הנעיצה שלכם יהוו נדבך נוסף להעצמת השיווק של המותג שלכם באינטרנט – קיראו לחלק מהלוחות שלכם בשמות שהם מילות המפתח שאתם מקדמים ב SEO – כך אנשים שיחפשו את מילות המפתח שלכם בפינטרסט ובכלל יכולים למצוא את לוחות הנעיצה שלכם – בנוסף האתר שלכם זוכה ללינקים מפנים עם מילות החיפוש שלכם – שני יתרונות משמעותיים מבחינת שיווק באינטרנט בכלל ומבחינת SEO בפרט. על מנת לייצר לוחות נעיצה שיגרמו לאנשים רבים לעקוב אחריהם – הקפידו להעלות תוכן ללוחות אלו באופן שוטף, גם אם חלק מהתוכן לא יהיה של המותג שלכם – אלא קשור למילות המפתח ולא בהכרח קשור למותג שלכם – עדיין זה יגרום למשתמשים רבים יותר לעקוב אחריכם – ואין ספק שזה יהפוך לגורם משמעותי יותר מבחינת SEO
צרו חיבור בין פינטרסט לבין יתר הפלטפורמות שלכם באינטרנט – צרו כפתור של פינטרסט באתר האינטרנט שלכם, חברו את פינטרסט עם חשבונות הפייסבוק, טוויטר ולינקדאין שלכם. שיקלו לערוך תחרות כל שהיא בפינטרסט ולפרסם אותה בבלוג שלכם.
כמו בכל רשת חברתית אחרת – עקבו אחר אנשים שנדמה לכם שהמותג שלכם מעניין אותם או רלוונטי עבורם – צרו אינטראקציה עם לוחות הנעיצה והתוכן שלהם על ידי "לייק" ו "נעיצה חוזרת" (Repin) – הסבירות שאנשים שאתם מגיבים להם יעקבו אחריכם היא גבוהה מאוד.
עכשיו, לאחר שהבנו מה זו הרשת החברתית פינטרסט וכיצד היא עובדת, הבנו מדוע היא טובה לצורך שיווק באינטרנט ועבדנו על הכנת פרופיל מושך והגדלת כמות החברים – כעת, המשחק האמיתי מתחיל… אז בכדי שלא נרוץ מהר מדי – עד לכתבה הבאה יש לכם זמן לערוך ולהכין את פרופיל הפינטרסט שלכם ולהתחיל להגדיל את כמות העוקבים אחריכם – ואז נתחיל באסטרטגיות המעניינות…
זו כתבה שלישית בסדרת כתבות שעוסקת ברשת החברתית החדשה פינטרסט "pinterest" כיוון שעל אף היותה פשוטה למראית עין, כמו לכל רשת חברתית גם לפינטרסט יש כללי עשה ואל תעשה, יש אסטרטגיות למינוף הפעילות בפינטרסט ויש דרכים לייצר פעילות שיווקית באינטרנט עבור המותג שלכם או אם אתם חברת שיווק באינטרנט כמונו – יש דרכים רבות וטובות להגביר את ווליום השיווק של הלקוחות שלכם באינטרנט בעזרת פינטרסט.
מחפשים חברת שיווק באינטרנט? חברה שחושבת רחוק, שמבינה עניין מהר, שחוקרת לעומק ויודעת להניב תוצאות?
פשוט להרים טלפון עוד היום: 09-7447740 לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או השאירו פרטים בטופס:
כתבות נוספות בסדרה:
הרשת החברתית פינטרסט – בא לשכונה בחור חדש…