הרשת החברתית בתמונות – פינטרסט – כתבה רביעית בסדרה
בתום שלוש כתבות בהן סקרנו את הרשת החברתית פינטרסט, אנו מקווים שהגעתם לכתבה הזו עם ההבנה מה זו הרשת החברתית פינטרסט, מדוע היא מתאימה לצורכי שיווק באינטרנט, ולאחר שפתחתם חשבון, עיצבתם את פרופיל המשתמש ולוחות הנעיצה (pin Boards) שלכם, הגדלתם את כמות העוקבים אחריכם ואחרי לוחות הנעיצה שלכם וכעת אתם ערוכים ומוכנים להתחיל למשוך בחוטים הנכונים כדי לכוון את השיווק של העסק או המותג שלכם באינטרנט בעזרת הרשת החברתית פינטרסט. אם עדיין לא הגעתם לשלב זה אנו מציעים לכם לחזור ולקרוא את שלושת הכתבות הקודמות: להלן הלינקים לכתבות הקודמות:
1.בא לשכונה בחור חדש : הרשת החברתית פינטרסט
2. האם הרשת החברתית החדשה פינטרסט מתאימה לשיווק באינטרנט ?
3. אסטרטגיות פעולה נכונות בבניית פרופיל בפינטרסט
לאחר שתקראו אותן ותבצעו את השלבים הראשונים, אתם מוזמנים לחזור ולקרוא את הכתבה הזו.
כמו בכל רשת חברתית אחרת כך גם בפינטרסט מוצעות לכם מגוון אפשרויות לקדם ולשווק את המותג שלכם בפינטרסט. הנה כמה רעיונות שיניעו את גלגלי היצירתיות שלכם ויעזרו לכם לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם בפינטרסט בצורה יעילה, כמו בכל ערוץ שיווק אחר באינטרנט גם כאן המטרות זהות: חיזוק המיתוג שלכם, הגברת התנועה לתכנים שלכם – הפיכת התנועה ללידים עבור מחלקת המכירות שלכם.
אם כך, הנה כמה רעיונות:
- כפי שהצענו בכתבה הקודמת – צרו לוח נעיצה עם תמונות של הצוות המוביל ותקציר מעניין ורלוונטי עבור כל אחד מהם בתיאור התמונה, נסו לשתול בכל תיאור לינק לאתר שלכם שרלוונטי לתחום העיסוק של אותו חבר בצוות הנהגת החברה או לעמוד הבית של האתר.
- השתמשו בתמונה בכל פוסט שאתם מעלים לבלוג שלכם – השתדלו שהתמונה תהיה רלוונטית לתוכן – השתמשו בתמונה זו בלוח נעיצה תחת הכותרת הבלוג שלנו, מובן שהתיאור לכל תמונה הוא תקציר של הפוסט ולינק לפוסט.
- השתדלו ליצור אינפוגרפיות אודות התחום שלכם – אם יש לכם נתונים מעניינים על המותג שלכם ועל התחום בו אתם פועלים – מהרו להפיק מהמידע הזה אינפוגרפיה – העלו אותה לבלוג שלכם וללוח נעיצה תחת הכותרת – מידע מרתק… אתם יכולים ליצור כ=גם כמה אינפוגרפיות ממש פשוטות שמכילות מידע כתוב בקובץ של תמונה – זה יוסיף כוח ללוח הנעיצה ויאפשר לכם למלא יותר תוכן ולהבליט את הנתונים שחשוב לכם להבליט – לדוגמא: 65% מהעסקים פעילים ברשתות חברתיות – 80% מתוכם מדווחים על הגדלת מחזור המכירות באמצעות לידים שמגיעים מרשתות חברתיות! זה מספיק כדי לגרום לקהל היעד שלכם להתחיל להתעניין במוצר או בשירות שלכם. לאחר מכן אתם יכולים להכין אינפוגרפיה נוספת שמוכיחה בכמה הלקוחות שלכם מגדילים את מחזור המכירות שלהם באמצעות השיווק באינטרנט שאתם מבצעים עבורם. 1 + 1 = התשובה ברורה מאליה…
- האם יצרתם ספר אלקטרוני אחד או אף יותר – השתמשו בתמונות של הכריכות/תמונות של הספרים האלקטרונים שלכם ליצירת לוח נעיצה שכולו מידע רב, מגוון ומעניין בתחום שלכם. כמובן שהתיאור של כל תמונה כזו יכלול לינק לספר האלקטרוני או לכל הפחות לדף הנחיתה בו הגולשים אמורים לספק פרטי התקשרות, הרשמה לבלוג לפני קבלת הספר, כך גם מיתגתם את עצמכם כמומחים בתחום העיסוק שלכם וגם הגדלתם את רשימת התפוצה שלכם.
- אם יש לכם פרזנטציות של החברה שמיועדות לקהל הרחב, פרזנטציות של מוצרים או שירותים חדשים או כל פרזנטציה שתשמחו לשתף איתה את קהל הגולשים – בחרו שקופית אחת מייצגת והעלו אותה כתמונה ללוח נעיצה בשם – המצגות שלנו… הוויזואליה והתיאור של השקופיות אמורות לייצר עבורכם את שאר העבודה. כמובן שרצוי לסגור את הפרזנטציות האלה בקובץ PDF ולהעלות אותן לאתר האינטרנט שלכם או לבלוג שלכם ובתיאור של כל תמונה לצרף לינק לפרזנטציה המלאה – והנה הפכתם את הרשת החברתית פינטרסט לנקודת מכירה ווירטואלית.
- נסו להשיג תמונות של לקוחות מרוצים והעלו את התמונה ללוח נעיצה תחת הכותרת – עדויות על המוצר, לקוחות מרוצים, לקוחות מעידים או משהו בסגנון, את התמונות וההמלצות העלו בעמוד ייעודי באתר או בבלוג שלכם ואפילו בשניהם, וכמובן שתיאור של כל תמונה תכתבו תקציר של ההמלצה עם לינק לאתר או לבלוג להמשך קריאה של ההמלצה המלאה.
- הקדישו לוח נעיצה אחת לתמונות של אחרים, בהם תנעצו תמונות של אחרים שממליצים על המוצרים שלכם או מצולמים עם המוצרים שלכם או כל דבר שקשור באנשים ובמוצרים שלכם, במותג שלכם, בתחום שלכם: ופשוט תעשו נעיצה חוזרת (Repin) ללוח הזה לתמונות בהם תפגשו בפינטרסט ושלדעתכם יוכלו לתרום לחיזוק המותג שלכם. לדוגמא אם אתם חברת טיולים תפתחו לוח נעיצה תחת הכותרת: מטיילים עם…. ושם המותג שלכם, ותשאלו את המטיילים בעמוד המשוב שאתם מחלקים להם בסוף הטיול: האם אתם פעילים בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין פינטרסט – נשמח אם תעלו תמונות שלכם מהטיול לפרופילים שלכם ותשלחו לנו מייל כדי שנוכל לראות ולשתף את התוכן שלכם אצלנו. כך תוכלו לשתף בלוח נעיצה זה תמונות של מטיילים מהשטח, לכאורה.
- צרו תחרויות בפינטרסט. לפני שתעשו זאת קראו את כללי הרשת החברתית פינטרסט וודאו שאינכם מפרים את כללי השימוש בפינטרסט. דוגמא לתחרות יכולה להיות: אם אתם בעלי מותג בתחום האופנה – בקשו מלקוחותיכם לפתוח לוח נעיצה בפינטרסט שלהם ולציין בלוח איזה דברים מדליקים הם עושים כשהם לבושים בפריטים של המותג שלכם "הולכת לסגור חוזה עם לקוח – פגישה עסקית" "יוצאת למסיבה במועדון" "לבוש לערב חג" וכדומה – ולוח הנעיצה העשיר והיפה ביותר יזכה בפרס.
שכלול של התחרות הזו יכול להיות שחמשת לוחות הנעיצה שיבחרו על ידי צוות השופטים שלכם יזכו בנעיצה חוזרת ומדויקת בפינטרסט שלכם, כמובן שאתם תשדרגו את הלוחות עם לינקים לאתר ולבלוג שלכם, והלוח שיזכה לכמות הגדולה ביותר של "לייק" ו "נעיצה חוזרת" יזכה בפרס – כך זכיתם בשתי ציפורים במכה – התחרות תעורר תנועה לחשבון הפינטרסט שלכם, ויישארו לכם לוחות השראה יפהפיים של לקוחות שמתארים כמה החיים שלהם יפים ומוצלחים עם המוצרים שלכם. - אם עדיין לא עשיתם זאת…. שתלו את כפתור הנעיצה של פינטרסט באתר האינטרנט שלכם ובבלוג שלכם, אפשרו לגולשים באתר ובבלוג שלכם שאוהבים את התוכן שלכם לעקוב אחריכם גם בפינטרסט.
- פינטרסט מאפשרים להעלות סרטוני ווידאו לא רק תמונות – הקדישו לוח נעיצה לסרטוני ווידאו של החברה או המותג שלכם. צרו סרטוני ווידאו, ערכו את הקיימים והעלו אותם ללוח נעיצה בפינטרסט – אל תשכחו ליצור הנעה לפעולה בסוף כל סרטון, כדי שהצופים ידעו בדיוק מה עליהם לעשות כעת וכיצד ליצור קשר נוסף עם המותג שלכם.
זו כתבה רביעית בסדרת כתבות שתעסוק ברשת החברתית החדשה פינטרסט "pinterest" כיוון שעל אף היותה פשוטה למראית עין, כמו לכל רשת חברתית גם לפינטרסט יש כללי עשה ואל תעשה, יש אסטרטגיות למינוף הפעילות בפינטרסט ויש דרכים לייצר פעילות שיווקית באינטרנט עבור המותג שלכם או אם אתם חברת שיווק באינטרנט כמונו – יש דרכים רבות וטובות להגביר את ווליום השיווק של הלקוחות שלכם באינטרנט בעזרת פינטרסט.
רוצה חברת שיווק באינטרנט? חברה שחושבת רחוק, שמבינה עניין מהר, שחוקרת לעומק ויודעת להניב תוצאות?
פשוט להרים טלפון עוד היום לקביעת פגישה: 09-7447740
או להשאיר פרטים בטופס
כתבות נוספות בסדרה:
הרשת החברתית פינטרסט – בא לשכונה בחור חדש…
פינטרסט – האם הרשת החברתית החדשה מתאימה למשווקים באינטרנט?
פינטרסט – אסטרטגיות פעולה נכונות ברשת החברתית פינטרסט