לאחר שפתחת קבוצה בלינקדין, הגיע הזמן לשווק אותה- השיווק מתחיל קודם כל בעריכת היכרות בין הקבוצה לבעלי מקצוע רלוונטיים ברשת הלינקדין שלך. במקרה כזה, יהיה לך יתרון משמעותי במידה ורבים מעמיתיך או העובדים שלך הינם משתמשים רשומים ומבוססים בקשרי לינקדין.
כמובן, מומלץ להנחות את עובדיך להציג את הקבוצה שלכם לקהל היעד של העסק ויכולים להיות בעלי ערך מהותי עבורו; אחרת, הקבוצה שלך יכולה להתפס כחסרת ערך וכזו שיעדיפו להתעלם ממנה.
הייה מרומז והתחשב במגבלות:
השיווק הראשוני בין אנשי הקשר שלנו ושל עמיתינו עלול לתת דחיפה התחלתית מעולה עבור הקבוצה שלך, אך למרות היכרות הקבוצה למעגל הראשון והשני של חברינו אנו שואפים להתפרס לקהל רחב יותר. אולי אפילו רחב ביותר. כדי לפרוס ידיים באורך כזה, עלינו להשתמש באסטרטגיות נוספות שהרשת מאפשרת- שכן, הידיים האישיות שלנו מאפשרות לנו לתפוס רק את מה שעל ידינו.

השתמש ברשתות חברתיות נוספות על מנת לקדם את הקבוצה בלינקדין – השיווק לא צריך ולא אמור להסתפק בחברי לינקדין בלבד. אחרי שהתחלת להתעסק באופן אסטרטגי במדיה החברתית, עליך לייעל את אתר האינטרנט שלך עבור המדיה הזו.
בשביל קבוצה בלינקדין, הדבר יכול להיות פשוט עד כדי גיחוך; כל שעליך לעשות הוא לפרסם לוגו וקישור לקבוצה במקום בולט באתר שלך. בצורה כזו, המבקרים באתר יתוודעו ל"קהילה" שלך ויוכלו להצטרף אליה באופן קל למדי.
במידה ויש ברשותך ידיעון אינטרנטי או מייל שיווקי, צרף את לוגו הקבוצה אליו ואם יש לך טוויטר או פייסבוק, לא יזיק לצייץ או לעדכן בסטטוס לעיתים כי יש ברשותך קבוצה חדשה בלינקדין ובכך לנצל בצורה יעילה את הרשתות החברתיות לפירסום קבוצת הלינקדין שלך.
- צור מדיניות – אם אי פעם היית חבר בקבוצה כלשהי בלינקדין אתה ודאי יודע שקבוצות רבות מלאות בדיונים שאינם אלא קישורים או "דואר זבל" אשר מורידים את ערך הקבוצה ומעכירים בה את האווירה. יש לשים לב לדיונים אלה, שכן הם עלולים לא רק להרוס את הקבוצה, אלא להשליך על העסק המפעיל אותה. שיווק ברשתות חברתיות מושתת על רלוונטיות, כך שחשוב לתחזק את הקבוצה בעזרת עידכונים וניהול פעיל שיוציא ממנה את המידע שאינו בעל ערך עבורה.
הצעד הראשון לעשות כן, הוא ביצירת מדיניות לקבוצת הלינקדין שלך. לינקדין מספקת עבור מנהלי הקבוצות את היכולת ליצור מדיניות תחת הכותרת "חוקי הקבוצה"; זהו המקום לכתוב את הציפיות והחוקים של הקבוצה ממשתמשיה כך שלא יהיו אי הבנות בין חברים או צורך להסיר משתמשים עקב פרסום דיונים בלתי הולמים או מתאימים לקבוצה ולמדיניות שהצבת. זוהי גם דרך להציג את גישת העסק בניהול הקבוצה, אנו ממליצים לקחת זאת צעד קדימה ולהתאים את התבנית שלינקדין מציעה, כאשר היא מקבלת חברים חדשים לקבוצה, לרשימת החוקים שקבעת או להזכיר לחברים חדשים בתבנית כי עליהם לקרוא את מדיניות הקבוצה.
- צור אסטרטגיה מחייבת עבור קבוצת הלינקדין – באותו אופן שבו אלו העוקבים אחרי פרופיל הפייסבוק שלך יתוודעו לחדשות שלך בכניסה לאתר; אלו העוקבים אחרי קבוצתך בלינקדין יתוודעו לחדשות בעזרת דף העידכונים של הרשת. אז כיצד גורמים לחברים לעקוב אחריך?
כאשר הינך פותח קבוצה, עליך לגלות מנהיגות וליזום שיחות, לפרסם חדשות עדכניות ורלוונטיות, ולהגיב במהירות לדיונים ושאלות של אחרים.
הדבר יכול להתבצע בצורה אפקטיבית בעזרת תזמון פעילויות ושימוש באופציה שלינקדין מציעה- להעביר למנהל הקבוצה עידכונים חיים על כל הדיונים והתגובות המתקבלות בקבוצה.
כשחברי הקבוצה "מתרבים", הדיונים נוטים להיות לרוב מעגליים אך בכל זאת, חשוב לבדוק את מידת המחוייבות של החברים על בסיס קבוע ולפתוח דיונים חדשים במידת הצורך.
כדי לנהל קבוצה תוססת ו"דברנית" אין גישה אחידה, אבל אחת הטקטיקות שבה נוקטות קבוצות מסוימות, היא לקחת דיונים מעניינים מקבוצות אחרות. אם הדיון הוא דיון כללי, אפשר גם לחדד אותו ולהפוך אותו לאישי יותר ומכוון יותר עבור הקבוצה. כשזהו דיון מכוון יותר מקבוצה אחרת, ניתן להתחיל את הדיון ולכוון לאדם שהחל את הדיון. נושא אשר נחל הצלחה בקבוצה מסוימת ועורר תגובות מרובות, בעל סבירות גבוהה לעורר את אותה פעילות בקבוצה שלך. בהצלחה!
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם בלינקדין? SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט. צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740 או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם: