אינפוגרפיקה היא מוצר גרפי המכיל נתונים ומידע רב בצורה גרפית ונעימה לעין. הסיבה לפופולאריות המסתמנת של אינפוגרפיקות נעוצה בוויראליות הרבה שאינפוגרפיקות רבות מייצרות. ומאחר וכולנו מעוניינים בתוכן וויראלי, בואו ננסה להבין מה נדרש על מנת לייצר אינפוגרפיקה הקשורה לתחום העיסוק שלנו.
האינפוגרפיקה, כמו כל רעיון עיצובי אחר, נולד מרעיון בסיסי לאחר סיעור מוחות. אותו רעיון, הוא הדבר החשוב ביותר באינפוגרפיקה, דבר שהולך לאיבוד לעיתים בהליך היצירה. כדי להבטיח את חיי הרעיון שלנו, עלינו לרשום מולינו את הרעיון הבסיסי ולחזור אליו לעיתים במהלך הליך יצירת האינפוגרפיקה, כדי להישאר ממוקדים ברעיון.
לפני יצירתו, הייה בטוח שהרעיון שלך יגרה את האינטרסים של קהל היעד שלך – מעט מאוד אנשים מעוניינים לראות אינפוגרפיקה על מחזור חיי העגבנייה למשל. אז כיצד תדע איזה רעיון הוא הרעיון הנכון להפוך לאינפוגרפיקה?
1. דמיון – תחילה, דמיין שיש לך גישה בלתי מוגבלת לכל המידע בעולם ותציע רעיונות שערורייתיים שהיית מעוניין לעצב כאינפוגרפיקה. בנה לעצמך רשימה של רעיונות, גם אם אלו נראים לך הרעיונות ההזויים ביותר – אתה עלול להגיע למשהו מעניין במיוחד שעוד לא חשבו עליו.
2. יצירתיות – הייה יצירתי, כל רעיון הוא רעיון טוב בשלב הזה. התייעץ עם כל מי שאתה יכול – צא מהמשרד, טייל, קפוץ קפיצת בנג'י – עשה כל מה שצריך לעשות כדי להפעיל את היצירתיות שלך.
3. שאל את עצמך שאלות. שאלות כמו: מי יכנס לקישור של המידע הזה? מהי נקודת המשיכה? האם אינפוגרפיקה היא המדיה הטובה ביותר להעביר את הרעיון הזה? האם ניתן ליצור את האינפוגרפיקה הרצויה בתקציב שברשותי? האם הרעיון חוקי? – כל אלה ינחו אותך לרעיון הנכון.
4. בחירה. לאחר שבנית רשימה עשירה ויצירתית וענית לעצמך על השאלות המנחות, בחר את הרעיון שהכי יגרה את קהל היעד שלך ואת הרעיון האפשרי ביותר לביצוע ולעיצוב.
כעת עליך להשקיע במחקר ולמצוא נתונים עבור האינפוגרפיקה הרצויה.
מצא את מערך הנתונים שלך – צור נתונים משלך במהלך המחקר, חפש מידע באינטרנט או קבל מידע ממומחה.
חשוב שתהיה ביקורתי ולא תעשה שימוש בבלוגים אישיים או מקומות דומים כדי להשיג מאגר נתונים עובדתיים, חשוב היטב ובדוק אם המידע שאתה מקבל הוא נכון ובדוק.
אל תשקע במחקר – אין צורך שתקרא שישה מאמרי מחקר, מספיק שתעכל שלושה ספרים ותבצע מבחן שטח במוצר.
נסה להצמד לפשטות. כאשר משאירים את האינפוגרפיקה פשוטה, אנו מושכים קהל רחב יותר. זכור – כשכולם יכולים להבין את זה – כולם ירצו לספוג את זה.
כעת, כשהבנו כיצד לגשת אל האינפוגרפיקה, אנו יכולים להתחיל לעצב. כיצד לעצב את האינפוגרפיקה שלנו בצורה האפקטיבית והמושכת ביותר?
זה כבר בכתבה הבאה.
מחפשים חברה לשיווק באינטרנט שיודעת כיצד לייצר תוכן וויראלי שימתג את החברה שלך כמובילה בתחומה ויסייע בקידום המכירות של המוצרים והשירותים שלכם?
SocialLead Communications עוסקת בשיווק באינטרנט תוך בניית מערכי שיווק יצירתיים שמטרתם לענות על צרכי העסק או המותג שלכם. חייגו עכשיו: 09-7447740 או השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר ממש כאן בעמוד למעלה מצד שמאל.
מקור התמונות והאינפוגרפיקה: DIY Blogger.net
תהליך בנית הרעיון והעברתו באיפגרפיה מכיר סיפור בתמונות או בציורים. זה מזכיר גם את כתב חרטומי מצרים הקדומים,בכתב הזה הרעיון והמילה מועברת על ידי ציור,למשל ציפור,בית ועוד.הכתב שלנו הקדום נוצר מתחילתו על ידי ציור שאמור להביע לסמל רעיון,מחשבה מושג וכדומה.גם הכתב היפני בנוי מאותיות ומילים שמזכירים בקווים כללים חפצים.
הי לאה,
העלית זווית נוספת ומרתקת,
אך אין ספק שהעין האנושית
מחבבת סמלים ואיורים,
וזו דרך נוחה ובטוחה לתאר
ספירה של מוצר/שירות/תחום
בנתונים.
תודה רבה על התובנה,
מוזמנת לבקר שוב,
אירית
איך רואים שלמדת תקשורת)