כתבה ראשונה בסדרה
כשמדברים על קריאייטיב, רוב המשווקים חושבים שמדובר בעיצוב. אבל קריאייטיב זה בעצם השילוב בין אסטרטגיה שיווקית מדויקת, חשיבה יצירתית ועיצוב.
חשיבה יצירתית שמותאמת לאסטרטגיה השיווקית היא כלי רב עוצמה לעסקים באופן כללי. בעצם, חשיבה יצירתית תמיד היתה אחד מאבני היסוד החזקים להצלחת השיווק, והמפתח ליצירת יתרון עסקי על ידי יצירת תוכן בולט, שונה, יוצא דופן ושונה מאוד מהמתחרים, וכל זה קרה עוד הרבה לפני שהשיווק הדיגיטלי פרץ לעולמנו.
ההבדל בין מה שהיה למה שיש היום, זה שבעבר היה זמן לתכנן, לחשוב ולבצע. כל פיסת עיצוב היתה "מאסטר-פיס" שהשתמשו בו לאורך זמן!
היום בעידן הדיגיטלי המהיר שלנו, הכל זז מהר, מה זה מהר? הכל טס! ולכן היכולת לחשוב מהר, לתכנן מהר ולחבר את זה לעיצוב מדויק וטוב – היא קריטית להצלחה עקבית ובטוחה.
הרבה משווקים חוששים מהמהירות ומעדיפים להתמקד בשיטות שכבר יש אצלם, במקום להתאמץ ולפתח רעיונות חדשים ורעננים בכל פעם, שזה קריטי להצלחת אסטרטגיית השיווק היום. בשיווק הדיגיטלי חייבים ליצור דברים חדשים, שונים ומסקרנים כדי להישאר בתמונה ולעמוד בתחרות מול המתחרים על תשומת הלב של קהל היעד והלקוחות.
כדי להתמיד ולפעול במהירות ולהישאר רלוונטי אתם חייבים לפתח את היכולת לפתור בעיות שקשורות לנישה שלכם, לתחום העיסוק שלכם ולעסק שלכם, בגישה חדשה שמערבת את היכולת לדמיין שזה אפשרי במקום להיתקע בתפישה שזה בלתי אפשרי. כמה בעלי עסקים אומרים לי כל שבוע, אבל אי אפשר… ואחרי כמה דקות שאני שואלת כמה שאלות לגירוי המחשבה שלהם, פתאום משום מקום זה נהיה אפשרי… ויש להם פתרון ויש להם תשובה והנה יש להם ערוץ חשיבה חדש.
כשתתרגלו חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה ופתרון בעיות, תקבלו פרספקטיבה חדשה ושונה ופתאום תצליחו להסיר את המגבלות המחשבתיות שלמעשה קיימות בראש שלכם. ולא בשום מקום אחר…
בלי חשיבה יצירתית מתוך מטרה לפתור בעיות ולא ליצור אותן… (למעשה אתם יוצרים חלק מהבעיות עם המגבלה המחשבתית שלכם) אתם עלולים להיתקע בלופ אינסופי שבו אתם חוזרים וחוזרים על אותו דפוס חשיבה ולא מצליחים לפצח את הבעיות ולפרוץ למקומות חדשים ומוצלחים יותר, עם יותר לקוחות ויותר אפשרויות. אם זה מלחיץ אתכם, מכיוון שאתם לא תופסים את עצמכם כ"אנשים יצירתיים", אני רוצה להרגיע אתכם, יצירתיות זה חלק טבעי מפעולת המוח שלנו, וברגע שנתחיל לגרות את המוח לחשיבה יצירתית, כמו כל שריר אחר בגוף, היצירתיות תתפתח, תגדל ותתחזק אצלכם. פשוט צריך לשים פוקוס וללמוד את הכלים הדרושים לפיתוח חשיבה יצירתית.
מה הסכנה למי שלא מפתח חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה?
הנה כמה סיבות למה חשוב להגביר את היצירתיות להצלחת העסק שלכם:
- חשיבה יצירתית עוזרת לנו להבחין בהזדמנויות חדשות לעסק שלנו.
- חשיבה יצירתית עוזרת לנו להעלות פתרונות ייחודיים ואפקטיביים במיוחד לאתגרים ולבעיות בנישה ובעסק שלנו.
- קריאיטיביות מסייעת לנו ליצור קמפיינים יוצאי דופן שבולטים מול המתחרים כל הזמן!
- קריאייטיביות מאפשרת לנו להחיות את העסק שלנו ולהמציא את עצמנו מחדש באופן קבוע.
- זה מאפשר לנו לשמור על רלוונטיות לקהל היעד וללקוחות שלנו.
- זה עוזר לנו להתחבר לצרכים ולחלומות של קהל היעד שלנו ולהבין את נקודת המבט שלהם טוב יותר.
- חשיבה יצירתית משפרת דרמטית את היכולת שלנו להוביל ולהיות מנהיגים בתחום שלנו.
- ואחרון אבל אחד הדברים החשובים ביותר: חשיבה יצירתית מחזקת את הגמישות העסקית שלנו, ועוזרת לנו להתמודד עם מציאות משתנה בקלות וביעילות!
ביום שני ה – 12/9/2022 אני מקיימת סדנת קנבה, בה אני מלמדת את כל מה שצריך לדעת כדי לשלוט בעיצוב בקנבה ברמה גבוהה, 4 שעות של תוכן עם כל הטיפים, הטריקים והסודות ששמורים בעיקר למומחים. ולא רק…
בסיום הסדנה אני עורכת סשן פיתוח חשיבה יצירתית שיעזור לכם לגלות מה הן השאלות, מה הם התרגולים ואיך לפתח חשיבה יצירתית ואסטרטגיה שיווקית שמשולבות יחד וגורמות לכל תוכן שאתם מייצרים להשפיע ולשכנע את קהל היעד שלכם ברמה העמוקה ביותר הרשמה להדרכה כאן בקישור:
סדנת עיצוב בקנבה
כל שאלה שיש לך על שיווק וחשיבה יצירתית אני מזמינה אותך להשאיר לי שאלה כאן בתגובות, אני עונה על כל שאלה במהירות.