האם אתם משתמשים בקריאה לפעולה בשיווק שלכם? מה בדבר קריאה לפעולה דינאמית?
מה זו קריאה לפעולה דינאמית? כשאתם מבקשים מאנשים להירשם לפרטי מידע שונים שאתם מפרסמים ברחבי הרשת, יש באפשרותכם לדלות מידע רב על כל אחד ואחד מהם ולאפיין אותו במערכת ניהול הדואר שלכם, כך תוכלו לחלק את רשימות התפוצה שלכם לרשימות על בסיס נתונים שחשובים מבחינת פילוח קהל היעד שלכם. וכיצד זה אמור להשפיע על הקריאה לפעולה שלכם (CTA) בואו נראה, במידה ולא הייתם ערים לעניין פרסונליזציה = הרבה יותר תועלת ותוצאות מהשיווק שלכם. כאשר ניתחו באחד הבלוגים הגדולים בארה"ב 93 אלף קריאות לפעולה מבסיס הנתונים של לקוחותיהם הם גילו כי קריאה לפעולה מטורגטת למשתמש השיגה 42% יותר המרות מהשיווק שלהם, בהשוואה לקריאה לפעולה כללית ולא מפולחת. בין אם מדובר בשיווק מוצרי המידע של החברה, הניתנים בחינם, ובין אם מדובר בלידים למערכת שלהם אותה הם מציעים בסכום לא קטן, כך שאם אינכם לוקחים את הזמן הנדרש כדי לבצע פרסונליזציה של הקריאה לפעולה שלכם, אתם משאירים מספר לא מבוטל של המרות על הרצפה.
אז מה הן הדרכים בהן תוכלו לטרגט את הקריאות לפעולה מהבלוג שלכם, מאתר האינטרנט שלכם, ומהמיילים השיווקיים שלכם? הנה כמה רעיונות שיתחילו לגלגל לכם את החשיבה בכיוון הנכון:
1. קדמו הצעות שונות ללקוחות שונים
אם אתם משווקים מנוסים, סביר להניח שאספתם את הרשומים שלכם לקבוצות שונות, כלומר פילחתם אותם לפי סגמנטים שרלוונטיים לתחום שלכם. אז מדוע לא לנצל את הרשימות הקיימות אצלכם ולבצע שיווק מדויק ויעיל יותר? שיווק פרסונלי.
אנחנו בסושיאל ליד שולחים מידע על שיווק למי שהצטרף לתוכן שלנו שעוסק בשיווק, מידע על מכירות – למי שהצטרף לתכנים שלנו על מכירות, מידע על רשתות חברתיות – למי שהצטרף לתכנים שלנו על שיווק ברשתות חברתיות וכיו"ב, ומכאן אנו זוכים למענה נרחב מכל שליחה שלנו, יתרה על כן אנו מזהים כי יש הרבה מאוד שיתופים של התוכן שלנו על ידי מי שקיבל את המידע עם חברים שהתוכן יכול לעניין גם אותם. מובן שזה יעיל הרבה יותר מלהציע תוכן כללי יותר לכל הקבוצות שמנינו.
2. קדמו הצעות שונות לאנשים שפגשו את התוכן שלכם לראשונה מקוראים נאמנים
כשרוצים לייצר תוצאות, קשה להשיג תוצאות ממישהו שרק הגיע לאתר בפעם הראשונה. הוא עדיין לא בשל לרכישה, זה זמן נכון יותר להציע לו מידע נוסף, מתנה חינמית, מוצרי מידע וכל מה שיכול לבנות את האמון שלו במותג שלכם, לפני שתציעו לו לרכוש מכם משהו. לעומת, מבקר ותיק באתר שכבר רכשתם את אמונו הדיגיטלי, והוא כבר הוריד כמה מוצרי מידע חינמיים שהצעתם באתר שלכם, הוא הרבה יותר כשיר לרכישה בלב שקט. גם אם מדובר באתר חברה, ואתם מעוניינים להפוך את האתר לממיר יותר, מומלץ להציע כבר בעמוד הראשון הצצה לבלוג החברה – הנפתח בחלון חדש, ומאפשר להכיר טוב יותר ה – DNA של החברה, אבל אתר האינטרנט שלכם נותר פתוח על המסך שלו, ולאחר שהתרשם מהמידע שגילה עליכם בבלוג, יהיה לו קל יותר להתקשר עמכם לרכישה.
3. קדמו הצעות שונות לאנשים שכבר הורידו תוכן שלכם או נרשמו לקבלת מידע שלכם
בן אדם שנרשם לוובינר שלכם, הוא אדם שנמצא ברמת מעורבות גבוהה יותר עם המותג שלכם, המוצרים שלכם ושירותים שלכם, ולכן הוא בשלב קרוב יותר לרכישה ואתם יכולים בסוף כל וובינר להציע בקריאה לפעולה הצעת מכר מיוחדת למשתתפי הוובינר, גם מי שנרשם לוובינר ומאיזו שהיא סיבה לא השתתף באירוע, שלחו לו הקלטה של הוובינר וצרפו אליה את הצעת המכר המיוחדת מוגבלת בזמן קצר – 24 שעות, 48 שעות – או מקסימום – 72 שעות. סביר להניח שחלק מהם ייצרו עמכם קשר מיידי לביצוע רכישה.
4. קדמו הצעות בהתאם לרמת העניין של אנשים בתוכן מסוים
יש לכם דרך טובה לגלות מה אנשים הכי אוהבים אצלכם. כשאתם שולחים מיילים – האם אתם עורכים מעקב אחר אחוזי הפתיחה של המייל ועל אחוז ההקלקות לתכנים שאתם מציעים במייל? האם תוכלו לערוך את התוצאות בטבלה לפי נושאים ולעקוב אחריה? הצליבו את המידע הזה עם המידע שמציג גוגל אנליטיקס על האתר שלכם – מה הם העמודים הנצפים ביותר? וכן בבלוג שלכם – עכשיו אתם יכולים לדעת ברמת וודאות דיי גבוהה מה המוצרים או השירותים שאתם מציעים ומעוררים הכי הרבה עניין. זה לא תמיד בא לידי ביטוי במכירות, אבל נתון כזה מסמן לכם שאם תשווקו טוב יותר מוצרים או שירותים אלו תוכלו להגדיל את המכירות של מוצרים או שירותים אלו.
5. כשאתם שולחים הצעה במייל – נסחו הצעה שונה לקהלים שונים
לעתים חשוב לכם להציע לכולם הצעה מסויימת שחשוב לכם למכור עכשיו. על מנת להגדיל את אחוזי ההמרה של הצעה זו, נסחו מייל שונה לרשימות שונות שנמצאות אצלכם. נסו להבין בדיוק מי נמצא בכל רשימה, ונסחו עבורם באופן ספציפי את ההצעה שלכם, וכך גם את ההנעה לפעולה – זה יגרום להמרות שלכם להמריא באחוזים ניכרים שיפתיעו גם אתכם.
לדוגמא בהרשמה לכנס שאתם עורכים, אם אתם מציגים את המערכת שלכם – תפנו לקוחות שכבר משתמשים במערכת להרצאה שעוסקת בחידושים במערכת ביישומים חדשים שייתעדכנו בקרוב במערכת וכיצד ניתן להפיק ממנה את מירב התועלת. לעומת זאת מתעניינים שעדיין לא משתמשים במערכת שלכם, יוזמנו לפאנל שעוסק בחשיבות השימוש במערכת, ביתרונות ובתועלות של המערכת באופן כללי ומול המערכות המתחרות בשוק, ייתכן שיישבו בפאנל כמה מהלקוחות האסטרטגיים הגדולים שלכם שישתפו כיצד המערכת מפיקה עבורם תועלת משמעותית.
כך שלמעשה שלחתם לכולם מייל על הכנס שלכם – אבל הארתם חלק אחר בתוכן שיהיה בכנס לקהלים השונים ברשימות שלכם. כך תוכלו גם לפלח לפי לקוחות גדולים או בינוניים ועוד פילוחים שרלוונטיים ויכולים לסייע להגדיל את ההמרות שלכם מהפעילות השיווקית שלכם אונליין.
איזה פעילות אתם מבצעים כדי לפלח באופן דינמי את ההנעה לפעולה שלכם במרחב הדיגיטלי? שתפו אותנו כאן בתגובות.
אם אתם מחפשים חברה שתסייע לכם לקדם את תוצאות השיווק אונליין ואופליין ולבנות אסטרטגיה מדויקת להשגת יעדים – אתם במקום הנכון, חייגו עכשיו: 052-7756200 או השאירו פרטים בטופס הנמצא מטה: