מדוע הכרחי לשווק במייל – הגדלת רשימת התפוצה – כתבה ראשונה בסדרה
במחקר שנערך לאחרונה בארה"ב התברר כי 75.8% מהמשווקים שהשתתפו בסקר טענו שהיום הם משתמשים בשיווק במייל הרבה יותר ממה שהם השתמשו בטקטיקה זו לפני שלוש שנים. יתרה על כן, המשווקים שהעידו על הגידול הרב ביותר בתוצאות עסקיות ממשיות העידו כי השיווק במייל הוא חלק מהשיווק הדיגיטלי ולמעשה כל תוכן שהם משווקים עובר עיבוד והתאמה לכמה ערוצי שיווק: כתבה בבלוג, שיווק במייל, רשתות חברתיות – כמעט תמיד יותר משתי רשתות חברתיות, מסעות פרסום ממומנים, שיווק מחדש וככל שהמשווק משתמש ביותר ערוצים דיגיטליים, כך התוצאות העסקיות משתפרות.
וכמובן שזה מסתדר בדיוק עם השיטה שלנו: "בניית קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות ובאינטרנט" שלב השיטה עוסק בהגדלת ערוצי ההפצה של כל תוכן להגדלת התוצאות העסקיות.
אם כך מדוע אנחנו מתמקדים היום בשיווק במייל? כיוון שלשיווק במייל יש אפקט מיידי, אחוזי הצלחה גבוהים, נתונים מדידים ויכולת שיפור מדהימה.
על מנת לספק לכם מידע משמעותי על שיווק במייל, וזה נכון גם אם אתם כבר משווקים במייל, תוכלו להבין כיצד לשפר כל חלקיק באסטרטגיה זו, וכיצד בסופו של יום לשפר את התוצאות העסקיות שלכם מאסטרטגיה זו תוך הפחתת הנשירות מהרשימה.
אז אנחנו צוללים ישר ללב האסטרטגיה: הגדלת רשימת התפוצה
מדוע הגדלת רשימת התפוצה חשובה? אני לא אלאה אותך בנתונים, פשוט אספר את סיפור המקרה שלנו בסושיאל ליד בחצי שנה האחרונה. לפני כחצי שנה, הבנו שסושיאל ליד עומדת במקום תקופה ארוכה, התוצאות העסקיות טובות, אבל אין שינוי משמעותי בתוצאות, החלטתי ללכת לחברת ייעוץ עסקי שתלווה אותי ותסייע לי להגיע ליעד הבא שקבעתי. אחד הדברים הראשונים שעשו, לאחר מחקר מעמיק של כל מחלקות העסק, היה להבהיר כי אנחנו חייבים להגדיל את רשימת התפוצה שלנו.
אנחנו הצלחנו להגדיל בשנה את רשימת התפוצה שלנו ל – 2,800 נרשמים, והיינו בטוחים שזה לא רע בכלל, וכמובן שתרצנו את זה בכך שאנחנו עסק B2B ויותר קשה להשיג מנהלי שיווק ומנכ"לים מאשר קהל רחב. זה מה שאנחנו סיפרנו לעצמנו. אבל אז הגיע היועצת שלי והבהירה לי שיש עוד הרבה דברים שניתן לעשות ועדיין לא מיציתי את היכולות, וברגע שביצעתי את המשימות, הרשימה גדלה בתוך כשלושה שבועות מ – 2,800 לקרוב ל 10,000 נרשמים. והכל בדרך חוקית ומותרת על פי חוק, ואני רוצה לספר גם לכם איך עושים את זה, יתרה על כן, אני רוצה להעיד כי כמות הלידים והעסקאות במייל גדלה ב – 600% בקירוב!!! כך שברור שחוק המספרים הגדולים עובד והתוצאות מדברות בעד עצמן.
עניין נוסף שחשוב להבין, גם אם יש לכם רשימת תפוצה גדולה ונדמה לכם שזה מספיק, יש כ – 25% נשירה טבעית מהרשימה מדיי שנה: אנשים עוזבים את מקום עבודתם והמייל שלהם משתנה, הם מתחתנים, עוברים לספק חדש, יוצאים לפנסיה – החיים קורים… וכך בכל שנה יש נשירה טבעית ונשירה נוספת של אנשים שכבר אינם מתעניינים בתוכן שלכם, איך שלא תהפכו את זה, 25% בשנה זה המספר ואם לא תעסקו במלוא המרץ בהגדלת הרשימה לבסוף תגלו שנותרה לכם רשימה קטנטנה ולא יעילה. וכעת ניגש מיד לעבודה ונראה מה ניתן לעשות כדי להגדיל את רשימת התפוצה שלכם, כמובן שנסביר אילו אסטרטגיות טובות ונכונות וממה כדאי להימנע:
כלל מספר אחד: יצירת נוכחות דיגיטלית רחבה ומשפיעה, מגנט לאיסוף מתעניינים
הבסיס להגדלת רשימת התפוצה שלכם נעוץ בבניית נוכחות דיגיטלית רחבה ברשת האינטרנט, כאשר הנוכחות הזו חייבת להיות מגובה בתוכן איכותי ומושך, תוכן שחשוב לקהל היעד שלכם, ולאו דווקא מידע על המוצרים והשירותים שלכם, לא בהכרח תוכן שמטרתו המובהקת היא הגדלת המכירות. התוכן צריך לגעת בתחום העיסוק שלכם על היבטיו השונים, לתת עצות, טיפים, לגלות רעיונות חדשים, סרטוני הדרכה, וובינרים וכל תוכן שמתאים לתחום העיסוק שלכם ומעניין את קהל היעד שלכם.
חלק מהרעיון הוא לא לתת את כל המידע באופן חופשי, אלא לבקש הרשמה לקבלת המידע, ליצור עמודי נחיתה שמציגים את התוכן המוצע ומבקשים שם ומייל, או שם מייל ומספר טלפון, וככל שהתוכן איכותי יותר ניתן לבקש פרטים רבים יותר, אם כי חשוב ליצור טפסי הרשמה עם כמות שדות מועטה ככל האפשר.
כלל שני: הפכו את הבלוג שלכם למכונה להמרת גולשים לנרשמים
אל תחביאו את טופס ההרשמה לבלוג שלכם, או למועדון החברים שלכם, או איך שאתם מגדירים את רשימות התפוצה שלכם, צרו טופס מרחף, או טופס שמלווה את הקריאה של התוכן וניתן לסגירה, כלומר מעין טופס שניתן למלא או לסגור אם הוא מפריע. רצוי שהוא יפריע קצת, כיוון שרק כך תמשכו את תשומת הלב של הגולשים לקיומו של הטופס, וזה הרגע שבו הם יכולים לחשוב לעצמם: "תוכן כל כך איכותי, אשמח לקבל מייל בכל פעם שעולה לכאן תוכן חדש".
בנוסף, בסופו של כל מאמר/פוסט/כתבה (כל אחד מכנה את זה אחרת…), השאירו טופס שמפנה לרשימת לידים לקבלת הצעת מחיר, וכך במידה והתוכן סיפק את הסחורה שאותו גולש חיפש, ייתכן שבדיוק עכשיו הגיע הרגע שהוא מעוניין לרכוש, מוצר או שירות, אל תגרמו לו לחפש במקום אחר! צרו קריאה לפעולה, הסבירו איזה שירותים או מוצרים אתם מציעים, ספרו שיש עוד הרבה יותר, השאירו מספר טלפון וטופס יצירת קשר, או בקשה לקבלת הצעת מחיר.
כלל שלישי: צרו שיתופי פעולה עם עסקים קרובים אך לא מתחרים
עוד דרך מעולה להגדיל את רשימת התפוצה היא שיתופי פעולה. על מנת שתבינו למה הכוונה אתן דוגמה: לפני כחודש השתתפתי במגה וובינר עם 12 מרצים נוספים, כל אחד הזמין את הנרשמים שלו להשתתף ביום הרצאות אונליין בחינם, על כל נרשם שהגיע דרך הלינק הייחודי שלי קיבלתי את הנרשם ועוד שניים, וכך הוספתי מעל 600 נרשמים לרשימת התפוצה שלי. לאור הצלחת הוובינר פנו אליי מחברה נוספת והציעו לי להשתתף בסמינר בוקר בנושא שיווק בווידאו, וגם מפעילות זו השגתי כ – 300 נרשמים חדשים. ועכשיו אני מחפשת שיתופי פעולה עם חברים מהתחום שלי שאינם מתחרים בי, ויש לי המון כאלה.
קחו את הדוגמה הזו ותהפכו אותה למשהו רלוונטי לתחום העיסוק שלכם, אני יכולה לחשוב אתכם על רעיונות לשיתופי פעולה שמטרתם הגדלת רשימות התפוצה שלכם, אתם מוזמנים להשאיר כאן פרטים ואני אחזור אליכם כדי לחשוב על רעיונות:
כלל שלישי: הפחיתו את עזיבות הרשימה
שתי הסיבות המשמעותיות ביותר לעזיבת רשימות הן: שליחת תקשורות תכופות מדיי, או תוכן לא רלוונטי. הדרך לשמר נרשמים שרוצים לעזוב את הרשימה שלכם היא להציע להם בעמוד ההסרה להירשם לרשימה ששולחת מיילים לעתים תכופות פחות או להירשם לרשימת תפוצה בנושא ספציפי בלבד, וכאן אתם מבקשים מהם לציין איזה תחומים כן מעניינים אותם.אפשרות נוספת, להציע להם בעמוד ההסרה להתחבר אליכם באמצעות הרשתות החברתיות שלכם. מחקר שנעשה בארה"ב גילה שאחוז ניכר מהקוראים שסימנו תוכן כספאם, עשו זאת רק משום שהתוכן לא היה רלוונטי עבורם. דרך טובה להימנע מזה היא יצירת סגמנטציה לרשימת התפוצה ופילוחים עדינים שיובילו בסופו של עניין למשלוח תכנים מדוייקים לרשימות המפולחות שלכם. לפי אותו מחקר, רשימות מפולחות משיגות 50% עלייה בשיעורי פתיחת המיילים וירידה ניכרת בכמות העזיבות. למרות שהרצון שלנו הוא לשלוח לכמויות הולכות וגדלות, על מנת לשמור על הנרשמים היקרים שאספנו, רצוי לשלוח תכנים שונים לקהלים שונים.
חשוב מאוד לשמור על איכות התוכן לכל רשימה, ולהימנע מהתעללות ברשימה על ידי שליחת אינספור המלצות על שותפים עסקיים רק בכדי לזכות במייל חוזר מהם לרשימה שלהם, או בכדי לקבל עמלה תמורת הרשמות או רכישות מהשותפים העסקיים. חשוב לשים לב, אני בעד שיתופי פעולה, בעד המלצה על שותפים עסקיים, ואיני רואה כל פסול בקבלת עמלה משותפים עסקיים, כל זמן שזו אינה הפעילות העיקרית שלכם וכל זמן שאתם לא מרבים בפעילות זו שרק תגרום לכמות נטישות מאוד גדולה, והשאלה הנשאלת אם זה יגדיל לך את הרשימה או פשוט יחליף את הנרשמים שלך בנרשמים אחרים. אלו ההמלצות העיקריות שלי לגבי הגדלת הרשימה, אם יש לכם רעיונות נוספים, אשמח לשמוע כאן בתגובות, אם יש לך שאלות אפשר לשאול כאן בתגובות ואני אשמח לענות.