השיווק במייל הוא עניין הרבה יותר מורכב מכפי שהרבה משווקים חושבים, זה שאנחנו שולחים מייל, לא אומר שאנחנו מצליחים להשיג את התוצאות הטובות ביותר מכל מסר שאנחנו שולחים. חשוב לזכור שני דברים, אנחנו רוצים להגיע עם המסר שלנו לכמה שיותר אנשים שמסר זה רלוונטי עבורם, ואנחנו רוצים לגרום לכמה שפחות אנשים לנשור מרשימת התפוצה שלנו כתוצאה מקבלת מידע משעמם ולא קשור! כדי לעזור לך להשיג את זה בדיוק, הכנו 9 טיפים שיעזרו לך להשיג תוצאות הרבה יותר טובות מדויקות ומוצלחות מאי פעם!
מחלקת הקריאייטיב או יועצי הקריאייטיב בטח משגעים אותך לגבי חשיבותם של הפונטים, העיצוב הגרפי, השפה העיצובית ועוד פרמטרים שמשפיעים על החומרים השיווקיים. אם זה לא מספיק, אם נדבר עם עורכי דין או המחלקה המשפטית, אז נשמע איומים לגבי הגבלות חוקיות בקמפיינים שיווקיים ופרסומיים. כל זה נכון, וגם חשוב מאוד! אבל הצלחת הקמפיינים נעוצה במשהו הרבה יותר עמוק – בנתונים שהלקוח מספק – התנהגות הלקוח מעידה על תחומי העניין שלו, הרצונות שלו, הצרכים שלו – וזה הדלק שמניע ומאיץ את השיווק שלך! שימוש במידע זה לטיוב המסרים ופילוחם לפי קבוצות עניין. מבולבלים?
אחת הסיבות שמשווקים רבים לא פועלים על בסיס מידע בדוק ומבוסס, היא שהם מרגישים אבודים בים המידע ושידוע כי פילוח רשימות ענק לקבוצות עניין זה עניין לא פשוט. ברור שאם יהיו לך קבוצות מפולחות ומסרים מדויקים לכל קבוצה – הצלחת השיווק תנסוק והתוצאות בהתאם! בכתבה הבאה הבאנו לכם 12 נקודות לבדיקה, בכל נקודה שאלה שעליך לשאול את עצמך, מענה לשאלות אלה יחסוך לך זמן, מאמץ וכסף בתכנון הקמפיין הבא.
1. האם להתחיל את הקמפיין שלי במידע שאני רוצה לספק או בקהל שאליו מכוון המידע?
זו שאלה מאוד גדולה וחשובה וכל יועץ מידע יתחיל איתך בשאלה הזו. באופן מוזר, זה בכלל לא סובב סביב רשימת התפוצה, אלא זה נוגע למציאת הדרך הייחודית להציג את התוכן כך שהוא יצליח לגעת ולשכנע את הלקוח העתידי.
בוא נתחיל בדוגמא פשוטה: אם אתם מחפשים לידים ללקוחות חדשים, תשלחו את התכתובת למי שאינו לקוח כרגע, אבל הוא נכנס לאחרונה לפרסומים שלכם או התעניין בשירות או במוצר שלכם, או למי שיש סיכוי טוב שיתעניין במידע שלכם וזה יגרום לו לרצות להיות לקוח שלכם. לעומת זאת, אם אתם מנסים להגדיל את המכירה ללקוחות קיימים, שילחו את התכתובת רק ללקוחות קיימים.
חלק גדול מהקמפיינים שלך נועדו לשימור לקוחות קיימים, ואם אתם פונים ללקוח ותיק וטוב כמו אל זר מוחלט, זה לא מושך ולא משכנע אותו להמשיך ולקרוא, על אחת כמה וכמה לרכוש מוצר או שירות נוסף.
פילוח מדויק של הרשימות ושליחת מסרים מדויקים2. האם אתם עושים שימוש באותה שיטת פילוח בכל קמפיין?
עסקים רבים משתמשים בשיטות פילוח, שנעשו אי שם בתחילת הדרך, ומאז ועד היום הם משתמשים באותו פילוח. אתן דוגמה: נניח שאתם עסק מקומי כמו מסעדה או מכבסה, ואתם פילחתם את קהל היעד שלכם לפי מיקום גיאוגרפי. תתפלאו לגלות כמה לקוחות חדשים יגיעו אליכם אם תניחו לפילוח הזה מפעם לפעם ותשחררו את המידע שלכם רחוק יותר.
אם אתם עסק שמוכר לעסקים B2B פעמים רבות גבולות הגיזרה שלכם יכולים להיות, גודל החברות אליהן אתם פונים, ונניח שאתם פונים לחברות שמעסיקות ממאה עובדים ומעלה, תתפלאו לגלות באיזו מהירות חברה של 75 עובדים יכולה לצמוח לחברה של 100 עובדים ולהפוך ללקוח מעולה עבורכם.
הרעיון המרכזי, לחתוך את הרשימה בפילוחים שונים בכל פעם ולהרחיב את גבולות הגיזרה.
3. האם המטרה היא לשלוח לכמה שיותר אנשים? אם כן תעצרו מיד ותתחילו לקרוא
אם הבריף שלכם לקמפיין כולל מטרה כזו: "משלוח המסר ל – 100 אלף נמענים" תעצרו מיד! כמות אינה מטרה! אחוז מעורבות גבוה בתוכן – זו מטרה! רמת עניין גבוהה בתוכן – זו מטרה! אחוז המרה – זו מטרה! רבים נופלים למלכודת המספר הגדול, כי זה הרבה יותר מדיד והרבה יותר קל לביצוע.
הקהל שלכם יעריך הרבה יותר את המידע שאתם מספקים לו אם המידע הזה יהיה רלוונטי עבורו בכל פעם שהוא מקבל מכם מסר! אם זה לא מה שקורה, מהר מאוד תראו אחוז נטישות הולך וגדל מקמפיין לקמפיין.
כשמתמקדים ברמת מעורבות צפויה, ברמת עניין גבוהה, ובהמרות – בעצם זה משרת אתכם פעמים, גם זכיתם לרמת עניין והמרות גבוהה מאי פעם, וגם זכיתם בקהל ששמח לקבל את המידע שלכם.
משלוח מסר מדויק, בלי קשר לכמות הנמענים4. האם הפתרון שהקמפיין מציע, עונה על הכאב של מי שמקבל את המסר עם הפתרון?
האם מאגר המידע של לקוחותיכם יכול לגלות לכם מה קורה בתוך המוח של הלקוח כרגע? אם אפיינתם לעומק וביצעתם פרסוליזציה מדויקת של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, המידע הזה קיים ועוד איך שקיים, בתוך בסיס הנתונים שלך. כל מה שצריך לעשות הוא לוודא שהאפיון שבוצע ללקוח אידאלי הוא נכון ולכוון את המסר. וכשכותבים את המסר לדבר לאדם בודד – אליך! כיוון שגם אם אותו אדם פועל בתוך ארגון עם הרבה אנשים, כשהוא יושב וקורא את המסר שלך הוא לבד! כל נושא הפרסונליזציה, אפיון הצרכים והרצונות של הלקוח, קריטי להצלחת כל קמפיין שיווקי.
5. האם ערוץ השיווק שבחרתם תואם את המסר של הקמפיין?
היום מרבית המשווקים בוחרים בהפקת ניוזלטר כערוץ מועדף וכמעט יחידי לשיווק המסרים שלהם, כיוון שזה זול ודי יעיל, באופן יחסי. האם שקלתם לשלוח את המידע בדואר או לעשות טלמרקטינג לקמפיין? תתפלאו לגלות שתשומת הלב שתקבלו וההיענות שתקבלו משימוש בערוצים מגוונים ושונים תהיה גדולה הרבה יותר. כיוון שאנשים שונים מגיבים ומעריכים קבלת מידע בדרכים שונות, וככל שתגוונו באופן הפניה ללקוחות, כך תשיגו יותר תוצאות.
ללקוחות שלך יש המון על הראש, הם מאוד עסוקים ויש להם גם עניינים פרטיים, אם נדמה שהמייל השבועי שלכם ישמור אתכם בתודעה של הלקוח יותר זמן – כנראה שכן, השאלה אם נחרטת בתודעה כמי שמביא ערך, או כמי שמעמיס יותר מדי מידע בזמן קצר יותר. האיזון בין כמות המידע, איכות המידע, מידת הרלוונטיות שלו ללקוח – משתנה מאדם לאדם, לכן קשה להצליח לקלוע לכולם, אבל ככל שנשתדל יותר, נפעל באופן מדויק יותר, נתפש כמקצוענים והמידע שנשלח יהיה כזה שירצו לפתוח ולהתייחס לתוכן שבתוכו.
האם המסר תואם את ערוץ השיווק בו בחרת?6. לא לשכוח לבצע A/B testing זה פשוט כמו לספור עד שלוש.
פיצול המידע למבדקי A/B testing , הוא הטריק הישן ביותר של המשווקים. פשוט תחליטו מה אתם רוצים למדוד – את איכות הכותרת או איכות ההצעה, אולי את זמן השליחה, צרו גרסה נוספת לכותרת, או להצעה או לזמן השליחה. בכל שליחה תבודדו מרכיב אחד בלבד, כלומר או שתבחנו את איכות הכותרת, או את ההצעה או את זמן השליחה, הרעיון בביצוע הבדיקה הוא שיש שני מסרים זהים למעט רכיב אחד והסטטיסטיקה תלמד אתכם איזו גרסה הניבה תוצאות טובות יותר, וכך תוכלו לשכלל ולשפר את האופן שבו אתם מייצרים מידע ושולחים אותו, ותשיגו תוצאות טובות יותר. כפי שהדגשתי, אם יש לכם מערכת דיוור טובה, היא תספק לכם אפשרות אוטומטית לביצוע המבדק, ותציג לכם את האפשרות הטובה יותר ותבסס את הבחירה על נתונים.
7. האם יכול להיות מישהו שיקבל את המסר שלך ויחשוב: "מי זה למען השם?"
אם קצב שליחת המיילים שלך נמוך מדי, הסכנה היא שמי שיקבל את המסר שלך, לא יצליח להיכר למה הוא נרשם, מדוע הוא נרשם, ומי למען השם שולח לו את המייל הזה?
משווקים רבים מעידים כי לוקח להם זמן רב לבנות את הקמפיין ולתכנן את התוכן שהם רוצים לשלוח. וזה מצויין, אבל בזמן הזה שבו אתם לא שולחים קמפיין מהוקצע ללקוחות, תשלחו מידע בעל ערך, טיפים, כתבות. עניין נוסף, פעמים רבות אנחנו שולחים מסר ובו כתוב: שלום גלית, רציתי להציע לך… אבל כיוון שרשימת התפוצה שלנו משנת 2003 גלית כבר מזמן לא נמצאת בתפקיד ויושבת שם נועה, כבר שנתיים לפחות וזזה באי נוחות בכיסאה בכל פעם שהיא מקבלת מסר שממוען לגלית… הנה הנוהג שלנו, אחת לשנה אנחנו שולחים סקר ובו אנחנו מבקשים מהנמענים לעדכן את הנתונים שלהם במערכת שלנו, ואז אנחנו מגלים מי נמצא באמת מאחורי כל מייל, איזה תפקיד הוא מבצע, באיזו חברה? אולי הוא קודם לתפקיד וכעת הוא האחראי להחליט אם לבחור בשירות או במוצרים שלנו? גם לנו יותר קל להתנהל מול רשימה מפולחת, וגם ללקוחות יותר נעים לקבל מסרים שמותאמים לצרכים ולרצונות שלהם.
8. האם התכנון שלי ארוך מדיי?
פעמים רבות משווקים אוהבים לעבוד עם תכניות ארוכות טווח ומוכנות מראש. זה מייעל את העבודה ומקצר תהליכים – האמנם? נדמה שהבעיה עם גישה זו היא, שהם לא נותנים לעצמם את ההזדמנות ללמוד מהמידע שמצטבר מקמפיין לקמפיין, ולהחליט איזה מידע כדאי לשווק עכשיו. מה נדרש ומה רצוי לקהל שלנו? וכאן יכולות ליפול המון הזדמנויות שלא היינו ערים להן, כיוון שלנו יש תכנית דרך ערוכה ומוכנה מראש, ו… אל תבלבלו אותי עכשיו עם עובדות!
תשתדלו לתכנן, אבל לא רחוק מדיי, ולמרות התכנית, שימו לב לתכנית, ואם נדרש שינוי לתכנית – תשנו!
9. צרו אפשרות קלה ונוחה להגיב וליצור קשר.
אחת הבעיות בחלק מערוצי השיווק ובאופן עריכת המידע השיווקי, היא היכולת להגיב בקלות ובנוחות. ספקו מספר כוכבית מקוצר, אם המסר שלכם מותאם מובייל – האם יש אפשרות להגיב מיד ב SMS האם יש מי שיאסוף את הנתונים ויספק מענה מהיר וטוב. גם במייל, האם ניתן להגיב לפרסום ולקבל מידע? אם לא מה הדרך להגיב לפרסום ולקבל מידע? אם מדובר במוצרי צריכה, האם יש קטלוג אונליין שמספק יותר מידע על המוצר/ים? האם ניתן לגשת למידע זה בקלות דרך המסר השיווקי ששלחת? חשוב לזכור כי בסופו של יום, אנחנו מעוניינים ליצור מהמסרים השיווקיים שלנו כסף בקופה!
מטרת השיווק בסופו של יום – לייצר יותר כסף בקופה
רוצה לשפר את אסטרטגית השיווק במייל?
רוצה לשפר את ההמרות?
פשוט להתקשר: 052-7756200
או למלא פרטים בטופס הנמצא כאן למטה: