כתבה רביעית בסדרת ניסויים במייל שיווקי.
עד עתה, דיברנו על אלמנטים מגוונים שיהיה עלינו לבחון לפני שאנו שולחים את המייל השיווקי אל הדרך. נגענו בעיצוב ובפריסה, בזמנים הנכונים ביותר לשלוח את המיילים אל הלקוחות שלנו, בתכנים הדינאמיים במייל השיווקי ואפילו על הקריאות לפעולה שבאות כמניע במייל השיווקי. כעת, ממש שנייה לפני שאנחנו מחליטים ללחוץ על כפתור ה"שלח", עלינו לעבוד על דברים אחרונים ולבדוק את ההחלטות שלנו כדי לשלוח את המייל השיווקי האופטימאלי אל הלקוחות הפוטנציאליים ואל קהל היעד שלנו.
יש לנו נגיעות אחרונות ותיקונים קלים למייל השיווקי, ממש לפני שאנו מגיעים להחלטה של מבנה המייל אותו נרצה לשלוח. זכור שהמייל השיווקי הוא זה שיעביר לקהל איזה חברה עומדת מאחוריו ובמה היא מתאפיינת. תשקיע בכך זמן ומחשבה, והסק מסקנות מתוצאות המבחנים הרבים שעשית.
מוען.
1. שם החברה מול שם פרטי כשולח. השם אשר מופיע בשורת ה"מאת" יכול להשפיע באופן עצום על גורל המייל – האם המייל יפתח או ישאר סגור בדרכו אל ה"זבל". בחן האם טוב יותר לשלוח את המיילים תחת שם החברה והמותג עצמו, תחת השם של מישהו מעובדי החברה, או האם עדיף לשלוח את המייל באופציה משולבת הכוללת גם את שם העובד וגם את שם החברה.
2. שם איש המכירות. משווקי מיילים רבים מעדיפים לבחור את עצמם כמוענים או דמות סמכותית אחרת. שקול לשלוח מיילים תחת השם של איש מכירות אשר נמצא כאיש קשר של הלקוח. כמובן, מישהו מהחברה שיצר קשר ראשוני עם הלקוח. לרוב, לקוחות מגיבים יותר כאשר הם רואים שם אשר ראו בעבר ונענו לו.
3. כתובת מייל אישית או זרה. עליך אפילו לשקול, אם כדאי לשנות את כתובת המייל שממנה אתה שולח את המיילים השיווקיים. חשוב האם הלקוח ירצה לקבל מייל ממוקד מכירות זר או מכתובת של חברה. הכל יכול להיות, אך נסה לבחון איזה מן השניים מקדמים אותך יותר.
נספחים.
4. נימה מקצועית מול נימה אישית. המייל השיווקי יכול לדבר בצורות שונות אל הקהל. אם תמצא את הנימה הנכונה לדבר אל קהל היעד שלך, יכול להיות שפגעת בול במטרה. בחן מספר סגנונות שונים, אם מקצועי, חברתי, אישי, מכירתי ובדוק איזו נימה הפעילה יותר תגובות מצד הקוראים.
5. הוספת המילה "חינם" בתוכן המייל. לעיתים המילה "חינם" עוזרת להביא לקוחות עד אליך. ההבנה שיש משהו במתנה, אין כסף, עלול למשוך אליך אנשים. כמובן, תוכל לבחון זאת רק אם באמת יש לך דבר חינמי להציע ללקוחות. אך זו אופציה טובה לדעת את סוג הלקוחות שהינך פונה אליהם. לעיתים ה"חינם" עושה פלאים.
6. מיילים קצרים או ארוכים יותר. נכון, תמיד הקצר נשמע קולע וישיר יותר, אבל יש קהלים שלא אוהבים את הישירות הזו ונוח להם לקרוא מיילים ארוכים יותר המספקים יותר מידע ומסבירים להם בדיוק למה הם נכנסים. אחרים, צריכים כמה מילים והפנייה וזהו, זכית בליבם. בדוק את האפשרויות וראה אם הלקוחות שלך מעדיפים את הגרסה הקצרה יותר או את זו הארוכה.
7. וריאציות לשורת ה"נושא" במייל. הכן מספר שורות "נושא" ובדוק איזה מהם פועל טוב יותר. ניתן לנסח את הנושא של כל מייל בהמון וריאציות שונות, רק צריך להיות יצירתיים ולדעת אם עדיף לגעת ישירות בנקודה או לכתוב דבר עקיף ככותרת. אם ההצעה צריכה להגיע כבר בכותרת או שמא שאלה היא שתביא לך יותר לקוחות.
בכל מקרה, בחן אופציות, אפשר גיוון ותן לקהל שלך לבחור איזה מייל שיווקי הוא רוצה לקבל ולאיזה מייל הם יענו בשימחה. אם תוכל למצוא את המייל השיווקי המועדף אליהם מכל הבחינות – הגעת למטרה שלך.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם באמצעות מייל שיווקי?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
פשוט להתקשר עוד היום לקביעת לפגישת ייעוץ לגבי סוג השירות המתאים לך: 09-7447740
או למלא פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם:
כתבות נוספות בסדרה:
1. ניסויים קטנים במיילים שיווקיים המביאים לתוצאות גדולות
2. אילו מרכיבים חשוב לבחון במייל שיווקי?
3. ששה נושאים שאתם חייבים לבחון בבניית מייל שיווקי?