רעיונות לתוכן אטרקטיבי ברשתות החברתיות
איך לגרום לקהל שלך להתעניין במוצרים ובשירותים שלך
אם למדנו משהו ב – 2021, מעבר לשטיפת ידיים, ריחוק חברתי ואיך מחשבים 100 מטר מהבית… למדנו שהאינטרנט הציל אותנו!
הזירה הדיגיטלית כבר מאוד מאוד חזקה, אבל ב – 2020 עם כל ההגבלות, הסגרים והצרות, הזירה הדיגיטלית הצליחה להשאיר לעסקים רבים את הראש מעל המים, ואפילו יצרה הזדמנויות מדהימות לעסקים מסויימים.
אז מה כדאי לעשות עכשיו? בראש ובראשונה לוודא שהנוכחות הדיגיטלית שלנו חזקה, ברורה ומייצגת נכון את המותג שלנו.
ריכזנו עבורכם כמה טיפים וכמה רעיונות איך לבלוט ברשתות החברתיות, ונתחיל בטיפ הכי חשוב מביניהם, בקרוב יעלה לערוץ היוטיוב שלנו סרטון עם הטיפים, אז שווה לעקוב אחרינו גם שם ערוץ היוטיוב של סושיאל ליד
ספרו סיפורים מרתקים ומעניינים
משחר ההיסטוריה אנשים אוהבים סיפורים! כל מוצר או שירות שאתם מציעים מקפל בתוכו הרבה מאוד סיפורים, החל בסיפור האישי שלכם שקשור למוצר או לשירות, איך הגעתם לתחום? מדוע? מה חשוב לחברה שלכם כשהיא מציעה את השירותים או המוצרים שלה? חוויית לקוח, לספר ממש את הסיפור שלו, סיפור מקרה, בדגש על הסיפור…
וכשאתם באים לכתוב סיפור שימו לב לדגשים הבאים:
- אל תפחדו להיות פגיעים -שיתוף החולשות שלנו משדר אותנטיות ובונה אמון, זכרו! אף אחד לא מצליח בהכל תמיד! לכולנו יש רגעי שפל בעקומת חיינו האישיים או המקצועיים! כשאנחנו משתפים בקשיים שלנו, בהתלבטויות שלנו, בקשיים שלנו, הלקוחות שלנו מתחברים לכאב, לפעמים הם חולקים איתנו את אותם כאבים בדיוק, למשל למי שמחפש משווק בדיגיטל, קל להזדהות עם הצורך באיתור לקוחות ומציאת הלקוחות המתאימים לחברה או לעסק שלך! למי שמחפש חברת ביטוח, קל להזדהות עם חברת ביטוח שלא נתנה שירות בקרות המקרה הביטוחי. ועוד ועוד דוגמאות לכאבים שגרמו לנו לחשוב איך נוכל לפתור את הבעיה והפתרון מתאים בדיוק לקהל שלנו.
- לא כל סיפור חייב להסתיים בהצלחה מסחררת, מספיק שזה פותר את הבעיה הכואבת באמת ומקנה פתרון הולם! לעתים חברות ובעלי עסקים מנסים ליפות את המציאות, להגדיל את עוצמת התוצאות, דווקא התוצאה האמיתית הרבה פעמים תהיה הרבה יותר משכנעת, כי זה יעבור אותנטי, ולפעמים עבור הלקוח שלך, זה בדיוק מה שהוא מחפש!
- לסיפור חייבת להיות פואנטה! זה חייב להסתיים עם מסר ברור ומעורר השראה, או מידע שיעיל ללקוחות שלכם. סיפור כזה יחבר את הלקוחות אליכם, ויגרום להם לשוב ולקרוא את הסיפורים שלכם בהמשך!
שאלות ככלי לבניית מערכות יחסים
אנחנו רוצים להכיר את הקהל הרלוונטי שלנו, שנוכל להגדיר אותו בדיוק, שנדע בדיוק מה כואב לו, מה חשוב לו, מה הוא רוצה – אז איך יודעים מה באמת חשוב לקהל שלנו? רוצים לדעת באמת? תשאלו!
תשאלו בזירות החברתיות שלכם שאלות פתוחות, כאלה שמחייבות לענות ביותר מכן/לא/אולי.
שאלות שכיף לענות עליהן, שאלות שמאפשרות לקהל שלכם לשתף אתכם בחלומות שלו, בצרכים שלו, בכאבים שלו, ברצונות הכי כמוסים שלו…
מה נשיג מזה? מידע! מידע על הלקוחות שלנו, מידע אמיתי של מה חשוב, מה צריך, מה כואב, מה יעזור, למה הם יקנו מוצר? מה יגרום להם לא לקנות? מה יגרום להם להישאר נאמנים? ועוד מידע משמעותי לשיפור המוצרים והשירותים שלך, או להידוק המסר השיווקי כך שמה שחשוב יבלוט!
מה עוד נשיג? קהל היעד ירגיש שאיכפת לנו באמת, הם יחבבו אותנו, עם הזמן יסמכו עלינו, ובהזדמנות הראשונה ישמחו להפוך ללקוחות שלנו!
תהיו חברים - צרו שיחה כנה, פתוחה ואמיתית
כמה פעמים עניתם בעמוד עסקי או לאיש מקצוע ולאחר מכן – דממה!
איך היתה ההרגשה? כמו לדבר לקיר, נכון?
לעומת זאת, כמה פעמים עניתם בעמוד עסקי, לאיש מקצוע וזכיתם לתגובה, התייחסות, הערה משעשעת או מחכימה – איך הרגשתם? חשובים! משמעותיים! אולי אפילו עם הזמן… חברים, נכון?
ככל שתקפידו לעקוב אחר כל התראה והתראה, להגיב לכל מי שמעלה שאלה, בקשה ואפילו תלונה – בכל מקרה תהיה התייחסות, תגובה, מענה – כבר הקהל שלכם ירגיש מחובר! חשוב, משמעותי, יש עם מי לדבר, יש כתובת!
אז זה לא שתעלו תוכן ואם יגיבו אז תענו… מראש תצרו תוכן שמזמין לשאול שאלות או להעיר הערות/הארות – תשאלו, תבקשו תצרו רצון להגיב!
ואז כשיגיבו, מיד תענו, כמה שיותר מהר, ואז אנשים יראו שיש מי שעונה, יש שיחה, וגם הם יוסיפו את דעתם, את השאלות שלהם, את הרצונות שלהם – וכך תהפכו לשחקן משמעותי בתחום שלכם!
כשאתם עונים, תשתדלו לספק ערך אמיתי ומשמעותי, אל תסתירו ואל תתקמצנו, תנו בנדיבות – ותקבלו חזרה שבעתיים!
תחשבו איך להיות אטרקטיביים בפיד
בפיד של פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ואפילו יוטיוב יש תחרות, התוכן שלנו תמיד נמצא בתוך אוקיינוס של תכנים אחרים, אז למה שמי שרואה את התוכן שלנו יעצור מיד ויקרא! ולא ידפדף אותנו הלאה?
מכירים את זה, אתם עם האצבע במובייל, גוללים בפייסבוק שלכם, פתאום שתי שורות ולידם הצג עוד… לחיצה על האפשרות ופתאום נופל סדין ארוך ומעייף למראה של טקסט שלא נגמר, מה אתם עושים מיד? קוראים? בדרך כלל לא! אתם תברחו לפוסט הבא…
אז מה עושים?
השורה הראשונה חייבת לסכם בצורה משכנעת ומסקרנת מה כתוב בפוסט! מומלץ לקשט באמוג'י שמוסיף צבע ואולי רגש או שופך אור על נושא הפוסט, למשל אם זה פוסט על חתולים, אמוג'י ש ל חתול יתרום לחוויה…
לאחר מכן צרו פסקאות עם רווח, ובכל פסקה תשתדלו שלא יהיו יותר מ – 3 שורות! ממש תמחקו מילים, תהדקו את המסר, כך שכל הפוסט לא יהיה ארוך מדי, ובין לבין תגוונו באימוג'ים שמוסיפים צבע, רגש, עניין ואווריריות לתוכן שלכם.
תזכרו איך אתם מחליטים אם לקרוא או לא לקרוא תוכן – זה נעשה בשבריר שניה, וזו לא החלטה מושכלת, אלא החלטה רגשית לחלוטין – זה מסקרן? זה נראה טוב? זה קליל? זה הלך הרוח ברשתות החברתיות.
מי שיבחר להיכנס לקישור ולקרוא את הכתבה המלאה, או את הפירוט המלא או מה שזה לא יהיה שהצענו שם, כבר יהיה מוכן ומעוניין לקרוא יותר, אבל על מנת להשיג את המתעניינים האלה, ולהיות מסוגלים להניע אותם לתוכן האיכותי שלנו, אנחנו חייבים להגיש להם מתאבן איכותי, ממש כמו במסעדת יוקרה.
סקרים יוצרים עניין וגיוון בפיד ובסטורי
סקר זו עוד דרך לגרום לקהל להגיב ולהתחבר אליכם! יש כמה הזדמנויות לשלב סקרים בתכנים שלכם ברשתות החברתיות: בעמודים העסקיים יש אפשרות לסקר מובנה שכוללת את האפשרות להוסיף תמונות לשאלות, ולתת לקהל לבחור אחת משתי אפשרויות, יש אפשרות להתחבר לאפליקציות וליצור סקרים מרשימים ומעניינים יותר.
בסטורי של אינסטגרם שזה אחד המקומות הכי חזקים לשיווק ויצירת קשר עם קהל יעד, יש לכם הרבה אפשרויות לסקר/שאלון/שאילת שאלה, שאלת כן/לא, שאלת דירוג, כל אלה מאפשרים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להגיב על התכנים שלכם – בסטורי של אינסטגרם שאלה פותחת צ'אט בהודעות הפרטיות, מה שמאפשר לענות ולעורר שיחה פרטית ואפילו למצוא לידים. גם אם לא יהפכו מיד ללידים, מי שדיבר אתכם בהודעות אישיות, יראה את התכנים הבאים בפיד שלו.
כלור הסקרים גם מייצרים קלילות ורצון להשתתף, גם להתעניין מה התוצאה הסופית? גם לבדוק אם צדקתי או טעיתי, ולמעשה אנחנו מפעילים את המשחקיות שבנפש האדם, וכאילו מפלרטטים עם הקהל… מייצרים קשר.
בשבועות הקרובים נמשיך להעלות לכאן עוד דרכים ורעיונות ליצירת תוכן אטרקטיבי בדיגיטל, אם יש לך בקשה מיוחדת, משהו שחשוב לך שנתייחס ונכתוב עליו, או אולי אפילו נכין סרטון הסבר, רק תבקשו כאן בתגובות, ואנחנו נשמח לענות לאתגר!
סושיאל ליד מספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי לחברות, לאירגונים ולעסקים: שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, עמודי נחיתה, בניית אתרי אינטרנט וכל מה שקשור בהנעת תנועה במדיה הדיגיטלית והמרתה ללידים וללקוחות, לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים עכשיו: